üzenetek

hozzászólások


body007
(addikt)
Blog

Az eseményen Olaj Scholz német kancellár... - ez vmi freudi elszólás akart lenni? :D


bambano
(titán)
Blog

úgy elképzeltem, ahogy a trendi főnök kiáll a megnyitón, fején egy vr sisak, abban fut egy beszédíró ai, és felolvassa, amit az ai ír:
most egy 4.5 milliárd értékű akksigyár megnyitóján vagyunk.
ön választhat:
1. beismeri, hogy mocskos sok pénzt hajít ki az ablakon és vállalja a felelősséget
2. tolja tovább a hype-ot, mindegy, mekkorát bukott már.


hcl
(félisten)
Blog

Az azért nem meglepő, hogy nem egy monoton növekvő függvényről van szó, csak ugye ebben a beteg gazdasági környezetben a növekedés növekedésének a növekedése a lényeg, ha má' nem nő jobban, az má' katasztrófa.

[ Szerkesztve ]


makkmarce
(őstag)

a megállás csak amiatt van, mert a gyárak végtelen kapzsisága megpróbálja még mindig rámelegíteni az autósokra a 150km hatótávolságú 50 lóerős tragacsot 8 millióért.
Ennél komolyabbat árulnak kínában 3.5ért, és azt is nyereséggel. Szóval sír a szájuk, mert nem megy a lehúzás, közben az elmúlt 3-4 évben minden rekordot megdöntő bevételei voltak az autógyáraknak. Nincs itt semmi látnivaló, csak normalizálódik a piac, mert az emberek nem hülyék.


atus72
(senior tag)

"Ennél komolyabbat árulnak kínában 3.5ért, és azt is nyereséggel"
ezt mire alapozod?


makkmarce
(őstag)

hogy kínában olcsóbban adják a villanyautókat?
még a tesla és a vw is milliókkal olcsóbban adja, ott van verseny.
botrány is volt belőle, hogy egy vw kereskedő vissza importált kocsikat :)


azbest
(félisten)
Blog

azért tartalmilag is van különbség a kínai belpiacos és az európai autók közt. Már csak azért is, mert itt biztonsági szempontokat sok törvény megszabja, amit be is tartatnak.
Az igaz, hogy vastag az árrés európában, mert itt kisebb forgalom mellett, kevés munkával szokás a magasabb fizetést megtermelni. Ezt pedig úgy lehet, hogy ha a kereskedőé az autó árának fele. És persze itt telenyomják minden gagyi csellentyűvel, hogy arra hivatkozva indokolják a felárat.

Egyébként a megállás is inkább a kevésbé jó gyártók autóit érinti. És a válságtól rettegő cégek és bankok miatt, a magas hitelkamatok és hitelfelvétel gyakori elutasítása miatt csökken úgy általában a forgalom - valsz nem csak az elektromos autóké.
Vagy esetleg a legolcsóbb autók felé tolódik el.


gondolom dec végén járt le, azért volt kiugró érték, januárban meg alacsonyabb.

[ Szerkesztve ]


makkmarce
(őstag)

Mivel a kínai piacos vw-t simán sikerült forgalomba hozniuk, tehát nem, nem rosszabbak.
Ahogy a kínában gyártott tesla se rosszabb, mint az amerikai vagy európai, mégis milliókkal olcsóbbak(a kínai piacon). Régen amerikában csinálta ugyanezt a BMW. Az USA piacos BMW 30%-al volt olcsóbb, mint itt az EU-ban, ahol gyártották (tehát még oda is kellett vinni, le is kellett vámolni :) ).

Abban viszont igazad van, hogy a nagyon magas kamatok miatt biztos, hogy van egy érzékelhetőbb visszaesés, de ebből pont kifele megyünk(vagy hát európa nagyobbik része).

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

A vaskos allamit tamogatasokrol nem is beszelve, konkretan ez a strategia mar evtizedek ota. A cegek felveszik a lovet, legyartanak XY kocsit/termeket majd szepen lelepnek a piacrol. Tele van az orszag ilyen "EV" temetokkel:


makkmarce
(őstag)

trükközni mindenhol tudnak :)


Busterftw
(veterán)

EU-ban csak a VAT atlagosan 10%-al nagyobb, mar emiatt dragabbak.


azbest
(félisten)
Blog

ez nem kifejezetten ev, csak most erre divat mutogatni. Kínában rendszeres, hogy valamit felhájpolnak, begyűjtenek egy csomó pénzt, majd lelépnek és ott marad a csődbe ment cég és a gagyi eszközpark. Legyen az panelház vagy bicikli- vagy autómegosztás.

Az ilyen felvételek sokszor régi, már nem létező, elferdített dolgot most történőnek beállító mesékről szólnak. 30 milliós város mellett pár ezer autó az semmi.
Pl fact check [link]

és nem százezrek vannak egy mezőn, hanem százak és ezrek max. [link]

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

Ilyen mertekben EU-ban aztan nem.
Legalabbis en ilyen tobb szazezer EV autokat tartalmazo temetokrol nem tudok az EU teruleten.


bambano
(titán)
Blog

ezek nem ev gyártók ev temetői, hanem autómegosztó szolgáltatások autói. jobb esetben már kiszolgálták az idejüket.


bambano
(titán)
Blog

"Egyébként a megállás is inkább a kevésbé jó gyártók autóit érinti.": mint pl. a tesla, aki mostanában durván csökkentette az autója árát?


hcl
(félisten)
Blog

De az meg nem túlárazott volt?


Cassi
(senior tag)

"A projekt 902 millió euró támogatást kap."

Pontosabban: a német adófizetők 902 millió eurót tolnak a svéd akkugyárba a pénzecskéjükből.


azbest
(félisten)
Blog

a tesla adja el a legtöbb tisztán elektromos autót. A byd tudja megelőzni úgy, hogy a hibrideket is belszámolják. Méghozzá szép vastag árréssel adja el. Míg a többi gyártónál a közvetítő díler 50-100% árrést rátesz, a gyártó pedig örül, ha nem veszteséges nagyon. A magyar áraknál még az is játszik, hogy vagy 15-20%-ot hintázik a forint árfolyama le-fel.

[ Szerkesztve ]


Busterftw
(veterán)

De, ezek EV autok, a mennyiseget az automegoszto cegek generaltak, de teljesen mindegy, mert ezeket ugyanugy legyartottak, az elv ugyanaz.
Allami tamogatasokkal megtomve uj startupok hoztak ki az EV-ket majd hagytak ott.

A 2000 evek vegen a report szerint az allam 8600dollart adott autonkent.

"the cars were likely deserted after the ride-hailing companies that owned them failed, or because they were about to become obsolete as automakers rolled out EV after EV with better features and longer driving ranges."

[ Szerkesztve ]


Avicularia
(veterán)

Northvolts konkrétan nemrég 1 milliárd ft-ot vesztett minden legyártott akksin. 23 decemberi cikk [link] Deepl. el lefordítható.
Utolsó negyedévben 162 elektromos autónak elég akkumulátort gyártottak. A veszteség 31 millió svéd korona aksiként (1.07 milliárd forint)
Más probléma [link]

[ Szerkesztve ]

üzenetek