én nem ezt mondom?
Logitech g25 kormány - Beviteli eszközök fórum
hozzászólások
szesa
(senior tag)
hmm mediaban ki van rakva? akkor meglesem
ott mennyi volt az ara?
KINKY_007
(aktív tag)
A örsben voltam, 79e-ért volt kirakva, itt a piacon 59e
#70869248
(nagyúr)
sztem teljesen jó
A Momo beszívta magába az izzadságot egy idő után (3évről van szó kőkemény napi használatban), és már rossz érzés volt hozzányúlni.
Én most tesztelgetem a G25-m, és eddig nagyon pozitív.
kb. 5-6 éve használok kormányt, az elsőt egy Thrustmaster 360-t (nagyon jó volt, de leégett) még a Colin2 alatt nyüstőltem, a második már Momo volt (állandó pedálgondok), aztán egy Logi' Driving Force Pro (számomra túl nagy mechanikai holtjáték középállásban), és most ez a Logi' G25.
Eddig nagyon oké minden...de minden, napok múlva majd leírom ha lesz vmi.
aesir
(veterán)
3 éve szimulátorozok, az első egy Trust volt... 5x cseréltem egy év alatt, mert hol leégett hol meg elfogyott az erő az egyik oldalról. Aztán MOMO, semmi gond nem volt -a szokásos pedálgondok sem, driverfrissítés után- de elég langyi volt a force, ezért a nagyívű kanyarokban nem volt (nekem) elég pontos.
Most G25 Na ezt lehet kormánynak nevezni Ha pillangóval használom és a kuplungpedálra teszem a féket, akkor azonnal gyorsabb vagyok mint MOMO-val (azzal sem voltam éppenséggel lassú)..., szekvenciálisan vagy H-váltóval kuplungolva pedig közel olyan gyors. Ami hallatlan furcsa, hogy lendületes pályákon, amelyeken nincs durva visszafordító mint pl Nordschleife, a manuális váltásból és a Clutch-help kikapcsolásából fakadóan jobb a motorfék-hatás, így jobb köridőt tudtam elérni mint kétpedálos-pillangóváltós módon 7.11.xxx vs. 7.05.xxx (BMWGTR/GTR2).
Az élvezet pedig most már valódi élvezet
zsoltee10
(addikt)
ütős kormány. az ára sem vészes egyáltalán. én 2000-ben vettem egy Microsoft Sidewinder FFB-s kormányt 65k-ért. 2000-ben 65k nem annyit ért, mint ma..
Időközben eladtam kihasználatlanság miatt, és most se lenne időm játszani, de ez a Logitech megmozgatta a fantáziám.
sanzik
(senior tag)
az miért is jó,hogy a kuplungra teszed a féket pillangónál?
#70869248
(nagyúr)
Megtesztelve, ez a G25-ös kormány az eddigi legjobb kormány amit használtam.
Nincs hátránya, az eddig használt Logitec kormányaimnak a kormányrészével sosem volt baj, sem a Momo-val, sem a DFP-vel, így nagyon valószinű hogy ennek sem lesz. A pedálja pedig nagyon jónak és masszívnak néz ki, sokkal jobb (több lépcsőfokkal) mint az eddigiek.
Használat közben: A kormányszöget beállítva, 'H' elrendezésben váltva és a kuplungot használva nagyon autós érzést kelt, megfelelő programmal szvsz a legközelebb áll ahoz hogy leszimulálja egy autó/versenyautó vezetését. Természetesen ilyenkor a váltási idők és a kéz-láb összehangoltság miatt a köridők rosszabbak mint egy 'butább' kétpedálos kormány esetén, de ahogy Aesir írta, úgy is lehet használni a kormányt mint egy kétpedálos cuccot, és akkor megvan a gyorsaság is.
A kormánykerék átmérője segít a megcsúszások érzésében és az autó kézbentartásában, és a variálható elforulási szög miatt nagyon jól testre/programra szabható.
Nem egy egyéves kormány, az biztos...az eddigi tapasztalataimmal átnézve (jókat és rosszakat egyaránt) sztem ez a kormány évekig tökéletes lesz.
Nagyon jó cucc.
#70869248
(nagyúr)
Sztem Aesir arra gondolt hogy a lehető legjobb köridő érdekében pillangóval vált így marad a két kéz a kormányon, és az eddig megszokott módon bal lábbal fékez...kuplungra rakva a féket nem zavar be a bal lábnak más pedál.
Mivel a kuplungot használva át kell szokni jobb lábas fékezésre ami idő, és a kormányt elengedve botváltani pedig sikánoknál és technikásabb kanyaroknál hátrány, így ahogy írja ez a legideálisabb beállítása ennek a kormánynak egy gyors kör eléréséhez.
Én (szinte 100%, hogy) veszek egyet! Nekem régi álmom a 3 pedál, és amúgy is szeretem az autószimulátorokat...
Nem hiszem, hogy könnyű lessz, sőt! Tudom, hogy pokolian nehéz lesz megszokni! Főleg nekem, aki -eddig- szinte minden játékot joystikkal nyomtam! (C64 örökség) + GTA-nál nem kellett vacakolni, hogy most heli, repcsi, vagy kamion...
Meg amúgy is csak a finom kanyarodásra volt szűkségem, a gáz mindíg padló volt
De ez a kormány SOKKOLÓ! Hiszen na... Nincs rá megfelelő szó, hogy leírjam... (pedig még nem is találkoztam vele élőben)
Ami a kormány részét illeti -szerintem- bőr kormányt csak kesztűben! Ezzel elkerülhetjük az esetleges kellemetlen tapintást, valamint a ''kormánybaizzadást'' (hisz a kesztyűt könnyebb mosni, mint a kormányt nemde?? ) Nem utolsósorban pedig nagyon mayer játék előtt ünnepélyesen ''beöltözni''. Valahogy ez a kis szertartás megadja a kellő tiszteletet a versenyzés felé...
Ami meg az árát illeti, nem hiszem, hogy olyen eszeveszettül magas volna...
Pár éve még MOMO is 35-40k körül mozgott, pedig akkor még 100FT alatt volt a kakaóscsiga... (Most 145) Ha az ember pontosabban utánaszámolna, hogy mennyit értéktelenedett/inflálódott a Forint, valamint hogy ez a kormány mennyivek nyújt többet mint a korábbiak lehet, hogy kiderünle, még olcsóbb, mint sok más kormány...
Stalker-2572
(addikt)
Ha kijön a Test Drive Unlimited lehet, hogy veszek egy ilyet legolcsóbban hol és mennyiért kapható?
Legolcsóbb helyre én is kíváncsi lennék...
Szerintem a legolcsóbb helyen olyan 60k, vagy az alatt vmivel, de a legjobban akkor jár az ember, ha nagykerből tudja megszerezni... (Bár akkor gázos a gariztatás...)
[Szerkesztve]
Hááát...
Jártam MediaMarkt-ban, hogy megsasoljam!
A tapasztalataim vegyesek voltak, annak ellenére, hogy mindent elvakító lelkesedéssel/rajongással álltam neki tanulmányozni.
A kormánnyal és a pedállal semmi gond nem volt, de a váltó...
Az első dolgom az volt/lett volna, hogy átkapcsoljam manuálisból szekvenciális módba azzal a kis ''tekerentyűvel'' ami a váltó felett van. Na ez nem sikerült. Hogy könnyebb legyen meghatározni, az órás módszert alkalmazom az átkapcsolóra, ami azt jelenti, hogy 9 óránál van szekvenciális módban, 3-nál pedig manuálisban. Tekertem szépen lassan óramutató járásával ellentétes irányban, egészen 12óráig. Ekkor kisebb ellenállásba ütköztem, de haladtam tovább... Kb 11-ig jutottam, de ezalatt az ''egy órányi'' fordulat alatt a váltókar üresből leugrott 4-esbe, és innentől kezdve nem is tudtam tovább fordítani a tárcsát...
Mivel, ahogy én tapasztaltam valamilyen mágneses módon tartja a kart sebességben elkönyveltem, hogy ehhez a művelethez valószínüleg áram szükségeltetik...
Tehát maradtunk manuális módban... Gondoltuk: Sebaj! Úgyis ez az élvezetesebb! Elkezdtük hát végigváltani a fokozatokat: 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, 5-ös, 6-os, he... Hol a hetes?? Valamit biztos elk**tunk... 5-ös, 6-os, 5-ös, 6-os... Hát ez a második gond! Sehol se találtam a 7. (Reverse) fokozatot... (ha valaki tudja hova tűnt kérem szóljon)...
Persze kampányoltunk is karácsonyra! Ez abból ált, hogy meséltünk faternak a technikai adatokról, aztán 20 percen keresztül olyan átéléssel tekergettöl a kormányt, mintha egy másik világban lettünk volna... És tényleg!
Bye...
#70869248
(nagyúr)
Nem volt ott senki akitől kérdezni lehetett volna?
szekvenciálisról H váltóra és vissza úgy tudod kapcsolni, hogy lenyomod a váltókart és elfordítod a tárcsát..simán vált (uúgy nyomod le mintha hátramenetbe kapcsolnád).
7. fokozat nincs, 6 sebes a váltó, ha 7.-t karsz használni azt pillangón kell ahogy az F1-ben.
(persze vannak kamionok, de 20valamennyi sebességet nem illesztettek a váltóba )
[Szerkesztve]
Csak gondoltam, ha már felfestették a tárcsához + belegravírozták a váltóba akkor ott a 7. is... Amúgy meg standard 6 sebességes váltónál se árt, ha tudsz hátramenetet kapcsolni... De mindegy... 6 sebességgel is király!
Hogy pontosabban fejezzem ki magam:
Nekem nem a 7. sebesség hiányzik, hanem a hátramenet!
Idézek!!:
,,Hatsebességes váltó hátramenettel
Azonnal kiválaszthatja a megfelelő sebességet. '' (Logitech.com)
Na! Ezt a hátramenetet nem találtam! A 6 sebesség megvolt...
mod: Mit k**tam el??
[Szerkesztve]
#70869248
(nagyúr)
A váltó 6 sebességet kapcsol előre és egy sebességet hátra, ennek az ábrája van belegravírozva a váltógombába.
A hátramenetet pedig úgy kapcsolod hogy lenyomod a váltót jobbra és le..ahogy gravírozva van
Asszem a ladákban van így a hátramenet...vagy ott lenyomod és jobbra fel..vagy az a Moszkvics?
..mindegy, a lényeg az hogy a váltó 6sebes, és van hátramenet.
Elsőre tényleg nem jött le hogy a hátramenetet keresed, de újra olvasva már igen.
Szal van az a lényeg, meg kellett volna ráncigálni egy eladót hogy mutogassa el, mert ha megmutatja akkor látod hogy egyszerű a dolog.
[Szerkesztve]
Csak akkor találjam meg, amikor már itthon van...