üzenetek

hozzászólások


SirRasor
(őstag)
Blog

Azta, tényleg, a 7600X-em is tud ECO módot, csak még sose próbáltam ki.
Bár most, hogy belegondolok, fölösleges is, mert PBO-ban lehet temp. limitet adni, azaz akár tolhatnám venti nélkül is és majd megoldja magának a lehető legoptimálisabb módon.

Na de nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a gyártók konkrétan versenyeznének azért, hogy ki tud többet kisajtolni 65 wattból, mert akkor jobban rámennének az optimalizálásra.


tasiadam
(veterán)

Az AMD-t sem kell felteni. 105w tdp egy 5800on? Rakkuldom a PBO-t es 150w meg 160 is megvan, jatek meg attol fugg. Csak azert eszik ennyit, mert nem birom huteni. Ha tudnam, lenne ez 200w is


Sonja
(veterán)

Viszont a PBO már tuning, nem alap. Egyébként én is használom a PBO-t az 5800X-en, mert ez jó, értem (:D). ;)

[ Szerkesztve ]


tasiadam
(veterán)

Én +100mhz + -25 CO-val használom, és 4.95ghz-ba nyaldos, de istennek nem tudom lehűteni 34 esportsal. 90c, és egyből jön az all core 4.5ghz boost, ami meg kb gyári érték. De ekkor eszik 140 wattot. Ezért gondolom, hogy ha lehetne hűteni, ez is beverne sokkalta többet, mint amennyit lehetne


PuMbA
(titán)

A 7600X az egy felesleges proci. Azoknak készült, akik a MHz kergetési versenybe akarnak indulni. Játékok alatt ugyanannyit tud, mint a sima 7600, ami alapból 20 fokkal hűvösebben fut, mert 65 W TDP-s. Felettébb fura az AM5 topikban is hogy valamiért az emberek többsége az X névvel ellátott procik felé hajlik, miközben a tesztekben látszik, hogy semmi pluszt nem ad. Az embereket valamiért nagyon megfogja az a +100MHz-es felirat.

Ugyanígy ahogy tasiadam írja, lehet 100MHz-eket emelgetni, de közbe meg a fogyasztás nagyon megnő, illetve hűteni se lehet, hiszen ezek a procik gyárilag ki vannak facsarva. Amikor felfele tuningolni akarjuk a felfele tuningolhatatlan procikat, akkor ne csodálkozzunk, hogy borzalmas eredményeket kapunk.

[ Szerkesztve ]


Jigli
(csendes tag)

Sziasztok!

Én magam is az FPS hajszolók csoportjába tartozom úgy hogy megértem azokat akik a teljesítményt részesítik előnyben. Nálam egy 13600KF dolgozik ac 5.4/4.3-on és ehhez nem kevés feszültséget kell adjak a kicsikének: 1.38 v. Az hogy CB23 alatt 220w-ot fogyaszt nem lényeg mivel játékra használom. Ott 100 W körül megáll és custom vízzel 60-65 fokon jár.

Mostanság pont azon gondolkodom hogy csak kéne egy 13 vagy 14900k esetleg ks. Azzal még mindig kevesebbet kell költenem mint ha valtanék 3080-ról 4080/4090-re. És akkor a ram oc is feljebb kúszhatna. Főleg hogy a célom a minimum fps minél magasabban tartása. Azokkal a játékokkal amivel játszom szeretik a magas órajelet. Az hogy a villanyszámlám nem havi 5000 hanem havi 7000 Ft lesz hát pont nem érdekel :)

Az viszont tény, hogy a 14900KS irreálisan drága ehhez a plusz pár 100 mh-hez képest az én penztárcámnak. Ha mondjuk 2x ennyit keresnék akkor én is rá repulnék :P

Nálam AMD nem játszik. Túl sok olyan játékkal játszom ami intelen jobban megy. Ha a jövőben ez változik akkor viszont nem is kérdés hogy érkezni fog egy 7800X3D :DDD


SirRasor
(őstag)
Blog

Tisztában vagyok vele. A simát kerestem, de akkor, abban a helyzetben nem volt elérhető, csak az X-es. A 7800X3D már túllőtt a kereten és nem saját keretből gazdálkodtam ;]

Jigli tudom mindenki azt csinál, amit akar, de amúgy miért jó az FPS-hajsza? 45-60 (Radeon chill) FPS lockkal játszom, mert nem láttam különbséget 60 és 70 FPS között. De 60 és 300 között se. Vsync nyilván kell a tearing miatt, de onnantól kezdve semmi értelme 60 fps fölé menni :U Fölöslegesen füstöli az áramot, a hőről nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]


Ribi
(nagyúr)

Mert az emberek nagy része lát különbséget FPS értékek között :D
Főleg amikor fentebb vagy lentebb tekered és meglepődsz, hogy jaaa.
Örülj hogy nem látod és annyi.


Pikari
(addikt)

Valamennyire látni, és érezni (megfelelő monitor esetén). Az már más kérdés piacgazdasági vonatkozásban, hogy ez ezerből egy embert fog érdekelni, a többit egyáltalán nem. PuMbA meglátása helyes, egyszerűen nincs értelme néhány százalék kedvéért bevállalni a parabolikusan elszálló fogyasztást/hőtermelést/alkatrészdegradálódást.


RobbyJr
(őstag)

Jó neked hogy nem látod, viszont az input lag meg nő ezzel, amit meg valószínűleg nem érzékelsz. 45-60fps közt a képkockaidő igen magas. :K

Én aktívan autó szimulátorozom, és itt a magas fps, és az alacsony képkockaidő nagyon fontos, ezért nincs korlátozva sosem az fps-em.
Hiába 240hz-es monitorom van Freesyncel, meg mindennel, észreveszem ha 120 alá beesik az fps. (már-már enyhén darabos a mozgás)

Viszont én sem hajkurászom a többlet fps-t azzal, hogy mindent szét OC-zak, számomra felesleges a pár % fps többletért, mellesleg több fogyasztás, több hő, és jobban degradálódik az alkatrész.
Na de mindenki úgy használja a gépét ahogy akarja. :))

[ Szerkesztve ]


SirRasor
(őstag)
Blog

Pont, hogy az input lag olyan alacsony, hogy nem értelmezhető, mert minden azonnal történik. Konkrétan 0-nak érzem.
..ellenben mondjuk a FluidMotion (vagy FrameGen) bekapcsolásával, ahol komolyan érezhető lesz.

Pontosan tudom miről beszélsz: van, hogy előveszem a Dirt 2-t és mindent azonnalosnak érzek. 60 Hz-s, freesync nélküli monitorom van és csak FHD-ban játszom. Nem lehet, hogy a freesynctől és/vagy FHD fölötti felbontás tesz hozzá jelentősen az input lag kialakulásához?
Picit most kotorásztam Adrenalinban és ha bekapcsolom, hogy mutassa az input lagot, akkor FluidMotion alatt 14 ms lesz. FluidMotion nélkül nem ír ki értéket.

Komolyan most már kíváncsi vagyok...de ez csak úgy derülne ki, ha leraknánk a 2 konfigot és megnéznénk egymás mellett a kettőt, mert akkor látnád mire gondolok és én is látnám, hogy mire gondolsz és a végén kiderül, hogy totál elbeszélünk egymás mellett :DDD

Na gugliztam kicsit, de ez már totál off :))

"Where a 60Hz monitor cannot have an input lag lower than 16.67 milliseconds because that's the amount of time between each time the display updates, a 120Hz monitor will have a maximum input lag of just 8.33 milliseconds. For a 240Hz refresh rate, it's a maximum of just 4.16 milliseconds, and for 360Hz, it's even less."
- Ezt azért nem értem, mert 16 ms nagyon sok. Hangnál valahol 3-4 ms környékén már hallom, ha csúszik a hang, tehát feltételezem képnél is látnám a késést. Bár, lehet Ribi-nek igaza van és örüljek, hogy nem érzem. Mint amikor a kezembe fogtam egy 90 és 120 hz-s amoledes telefont a 60-asom mellett és...azt láttam, hogy a görgetés tényleg simább, de olyan minimálisan, hogy nem láttam sok értelmét a fejlesztésnek.

[ Szerkesztve ]


RobbyJr
(őstag)

Fixen látnád a 60hz vs 240hz-es ugrást. Sokkal folytonosabb a kép.
60hz-es monitoron hiába állítasz be 300fps-t, nem igen érzed, illetve látod a különbséget.
De ha van egy minimum 144 /165hz-es monitorod, azon már észrevennéd szerintem, legalábbis nálam nagyon szembetűnő.
Használj Riva tunert, azzal is tudod monitorozni a késést.
Hidd el 60fps-en sok lesz. Nálam átlagban 150-220fps van az egyik játéknál, és úgy van 5-6ms késésem.
Minél kevesebb az fps szám, annál nagyobb az input lag.

Nyilván van az a kor, akik nehezen veszik észre, ezért nehéz nekik elhinni, én meg nem akarok meggyőzni senkit, csak leírom mit tapasztalok. :))

Nem offolok én sem tovább :R


M4T4D0R
(tag)
Blog

Sajnos nekem jó szemem van és bizony meglátom a különbséget a 144 és 240 hz között is. Sőt anno versenyszerűen játszottam a Call of Duty 2 vel és sima 60hz es monitoron nyomtam de nem volt mindegy, hogy 125 vagy 250fps volt a játékban. 125 fps el nem tudtam játszani annyira szaggatottnak éreztem.

Csakis attól függ kinek mennyire érzékeny a szeme ilyesmire. Például én meg alapvető készségekben érzékelek hátrányt. Kötni nem nagyon tudok. :D
Ez ilyen. Kinek mit dobott a gép.

[ Szerkesztve ]


SirRasor
(őstag)
Blog

Na bekapcsoltam a képkockaidőt és ha 45 FPS-re beáll mozgás nélkül, akkor 22.22 ms.
Ha mozgok, akkor 55+ FPS-sel megy és 19.xx ms.
Most kikapcsoltam minden limitet és indítottam egy kis Quake Enhancedet:

Input lag lehetőséget nem látok Adrenalinban, se RTSS-ben. Ez utóbbiban hol keressem? Nincs HWINFO64 meg ilyen moduljaim, csak a "gyári" Internal HAL-ból használom azt, ami kell nekem. Hol keressem?

Megmondom őszintén picit kevertem a képkockaidőt az input laggal.
Input lagom NINCS. Ha mozgatom az egeret, minden azonnal történik. Ti arról beszéltek, hogy késik a mozgásotok, ha mondjuk mozgatjátok az egeret?

M4T4D0R Régen, nem versenyszerűen, de szintén CoD2-ztem csomót és tényleg számított az FPS, mert minél több volt, annál GYORSABBAN ment a játék. Ez inkább motorhiba vagy nem tudom mi lehetett. Ja és alap volt, hogy levettük a grafikát minimumra ;]


RobbyJr
(őstag)

Képkockaidőt elég ha nézed, 5-6ms körül már jónak számít. ;)

üzenetek