Mercedes topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


tailor
(őstag)

Szia! Erre a távra ilyen korú dízelt.... háát... Ausztriából giga rizikós venni, ez a széria rozsdásodik is, és odakint garantáltan kapta az ívet. Még ha kívülről nem is látszik, a lemezek alatt, a bölcsőn stb garantáltan lesz. Nekem benzines CLK-m van, hobbiautó, télen nem használom, de még így is, hogy igen szép állapotot vettem, 2 év alatt ráment 1 milla. (És még hátra van a futómű felújítás, szélvédő csere. apróbb rozsdák kezelése stb stb...) Motorikusan semmi baja, csupa-csupa apróság, vagy picit nagyobb bosszúság mechanikailag.
A dízelnél még motorikusan is van rizikófaktor, szóval én a helyedben erősen átgondolnám a régi prémium dízel dolgot. Sztem nézz inkább egy benzinest (ne a Kompressort...), és igen, nagyobb lesz a fogyasztása, de cserébe nincs benne, hogy egyszer csak kér 500 ezret hirtelen, és állsz az M2-es közepén, este...
Ettől függetlenül készülj fel, hogy sok apróság lesz, ami előjöhet, ami vagy zavar, és megcsináltatod (= pénz!), vagy nem zavar, nem csináltatod meg - de akkor meg minek a prémium autó? :)


HdRew
(őstag)

Szia!

Köszi a választ, igen-igen, eléggé morfondírozok rajta, ez akkor lehet már csak egy gyerekkori álom marad.

Ezer hála az objektív beszámolókért, sokat segítenek.


tailor
(őstag)

Nagyon szívesen :) Nekem is régi álmom volt, de van mellette egy "futkorászós" autónk (régi Fiesta :D) - első autónak ezek az autók neccesek már szerintem. Az álmot azért ne temesd - ki tudja, mit hoz a jövő? :) Én mindenképpen benzinest javaslok, ha keresel, és lehetőleg hazait, vagy melegebb éghajlatról származót (netán Észak-Németországit, ott eléggé vigyáznak rájuk, más a "habitus", és nincs őrült sózás). És tény, hogy "fel kell készülni" a tartására, de cserébe még ma is olyat nyújtanak, amit kevés új autó tud (a forma, a "tömeg" érzete, a bőr, a fa, a fém... nekem ezek számítanak :) )

[ Szerkesztve ]


Kleroo
(veterán)

A legfontosabb szempont a szervíz:
Te szervizelnéd?
Van bevált ismerősöd akihez tudnád vinni?
Ha egy rozsdamentes példányt kifogsz, akkor lehet esélyed. :D De ha nincs a szervíz kérdéskör megoldva, akkor messzire kerüld el, pláne egy P2 után. Cimbineknaz van, és már-már kínosan semmi baja semminek semmikor. Már amiatt is bontószökevénynek tekinti egy autómat, mert 210k-nál motortartó bakot cseréltem... :D
Csak hogy jobban értsd: a Mercedesemre most vár service A ajánlat. Szűrők, olaj, fékfolyadék, üa.szűrő. 245ezer Egy nagyon-nagyon jó mercinekndedikált szervízben. És 78ezer Ft csak a munkaköltség önmagában(1.5óra) egen a vonalon öngyilkosság régiautózni.


ricsmoka
(tag)

Sziasztok! Nekem.volt 2006-os évjáratú 220 CDI Mercim. Nem rozsdasodott egyaltalan. 2005-től már nem. Olajecsere mindennel együtt 45 ezer se volt. :K

[ Szerkesztve ]


ricsmoka
(tag)

Szia! Szerintem ott le akarnak húzni!!! :)

[ Szerkesztve ]


Kleroo
(veterán)

A fura, hogy remek hely, többször voltam. Volt, hogy fél órát nézegették egy kis problémámat, és mivel nem volt mit javitani konkrétan, egy fillér elkérése nélkül engedtek el. De ezen az összegen nyitva maradt azért a szám. :D A márkaszerviz a tavalyinal olcsobb ajanlatot adott )igaz ők nem cserélnének ü.a szűröt...én meg senkiben sem bizok ugyhogy szokas szerint nekem kell utanajarni h amugy kell-e most vagy sem. :D ) Egyre nehezebb olyan szerivzt talani aki dragan, jot nyujt (de megsem horror ar, lehuzos tetelekkel)

[ Szerkesztve ]


tailor
(őstag)

Huh, hát ez az ajánlat tényleg húzós... Nem tudom, melyik szerviz ez, de Merci-specifikus az Antal Service (szervizeltettem náluk, korrektek voltak minden téren), a volt "Hanácsek és társa", most AutoDigit. Érdemes esetleg tőlük is egy-egy ajánlatot bekérni...


Kleroo
(veterán)

És ha az általad ajánlottak között van? :D :D :DDD


tailor
(őstag)

Akkor erre mondják, hogy kopp! :D Sejtésem szerint a második lesz... vagy az első! :DDD De akkor jó tudni, hogy ilyen árak "repkednek" immáron...

Sajnos más cégekkel nincs tapasztalatom :(

[ Szerkesztve ]


aero.
(veterán)
Blog

Milyen autó és mi szerepel az A serviceben? Nekem 320 CDI-ben lég, üa., olajszűrő meg a 8.5 liter olaj £260 ~ 120e ft :N


ricsmoka
(tag)

Motul olajjal, Mann filter cuccokkal.annyiba kerül a csere, mint a 78 ezres munkadíj.😀

[ Szerkesztve ]


Kleroo
(veterán)

Olaj, levego, pollen és ü.a. szuro; motorolaj, és fékfolyadék
Főleg az ü.a. szűrő ára fejvakarós (60k)
Facelift mk2 CLS 220d :)

Egy tucatmotor... szempont is volt vásárlásnál, hogy minél egyszerűbb legyen maximális szinten tartani. (Az adblue-s elmebeteg árakat mondjuk nem jártam körbe eléggé :D )


tailor
(őstag)

A www.mercibolt.hu -tól kérj árat az üa. szűrőre, és látni fogod, ha nagyon eltér a kapott ajánlattól. ;)


Kleroo
(veterán)

Köszi!
(B tervem, h a márkaszervízben megkapja amit kell, ami 135k környéke lesz, kevesebb cuccal) És az ü.a szűrőt ha tényleg indokolt, én kicserélem gyári alkatrésszel, vagy a beszállítótól saját néven megvéve :D . :)


subset
(senior tag)

Ez egy sima OM651 -es motor.
25-30 ezres a jó minőségű üzemanyagszűrő + 2 aba bilincs
C3-as olaj 2x4 liter legyen 30e
levegő és olajszűrő egy 10-es
szereldmagadban 6 ezer az 1 óra míg le/kicseréled


aero.
(veterán)
Blog

Áhh, igen. 350 CDI-m volt, abba volt 25k az üa. szűrő, én már ott vakartam a fejem :D Elektromosak már sajnos. 4 hengeres motorhoz viszont elég sok az A service, ismerős W204-hez 140k körül kapta az A szervizt, de itt abban sok minden van, folyadékok pótlása, fékek, ablaktörlők ellenőrzése stb.

[ Szerkesztve ]


Kleroo
(veterán)

Hát... eltér. Szignifikánsan drágább a merciboltnál minden, mint a korábbi horrornak titulált árajánlatban. :D :D :D Bolond világ van nnna. :D
(Marad a B terv, márkaszerviz emészthető ajnálata, sz.könyv vezetve, assistance; aztán a maradék 1-2 apróságot én kicserélem...ami igyis "extra", merthát a márkaszerviz nem is akarta volna cserélni :D )


tailor
(őstag)

Nabakker, hát ez tényleg felfoghatatlan... :W "Okos lehetsz, de szép nem"


qdak
(addikt)
Blog

W210 nél az elektromos üléseket lehet állítani villany nélkül ?


tailor
(őstag)

Szerintem sehol nem lehet, hacsak szét nem szeded az ülést...


subset
(senior tag)

Hova érdemes váltóolaj/szűrő (7G Tronic) cserére vinni a gépet Budapesten vagy környékén ?
Csináltatott mostanában valaki ilyet, milyen árakkal kalkuláljak ?


ricsmoka
(tag)

Szia! Nekem tavaly volt csinálva Motul olajjal de, le volr cserelve a vizszivattyú, a gorgők meg a feszítő igy volt 225 munkadijjal.😀

[ Szerkesztve ]


ricsmoka
(tag)

Vagy 235. De a számlán ott van. :)

[ Szerkesztve ]


Szemi88
(tag)

Hali!

Részben elmaradtam a válasszal, de az autót csak múlt pénteken hoztam el.

A baj valóban az olajszűrő háznál volt, a két O gyűrűvel volt a baj. Hiába lett kicserélve a gyári méretűre, az sajnos nem oldotta meg a dolgot. Egy Mercedes specialista javasolta a szerelőmnek azt, hogy cserélje nagyobbra az O gyűrűket, akkorára, hogy kézzel ne tudja benyomni a szűrő házat, hanem csak a csavarokkal tudja oda húzatni a helyére.

Ez megtörtént, a hiba pedig meg is oldódott!

Ugye az előző kommentben írtam, hogy a szelepfedél, és az olajteknő tömítés korábban már cserélve lett olajfojás hiba miatt, de ugye most utólag kiderült, hogy az olajteknő tömítés csere felesleges volt (a szelepfedélnél valóban eresztett), ezért a mostani akcióért a szerelő nem kért egy forintot sem. Nyilván nem az O gyűrűktől mentem volna tönkre, de azért néhány munkaóra elment a szereléssel eg a hiba feltárással, mert ugye bontani is kellett pár dolgot ahhoz, hogy a szűrő házat le lehessen venni. Szóval korrekt volt a szerelő.

[ Szerkesztve ]


Szemi88
(tag)

Sziasztok!

Mercedes C 220 CDI W204 kombi autom tetoablaka eddig gond nelkul mukodott, de most erdekes hibat produkal.

Teljes nyitasnal (tetobe csuszas) nincsen gond se nyitasnal sem zarasnal. Buktatasnal a kovetkezo hibat csinalja. Ki lehet buktatni teljesen, de amikor be akarom zarni, akkor csak 1-2 mm-t zarodik es ha nyomva tartom a gombot akkor se indul el ujra, hanem elengedem a gombot, ujra megnyomom es akkor mar szepen bezar. Amikor produkalja a hibat akkor utana azt a 2 mm-t vissza nyitni sem lehet mar, csak a gomb ujboli benyomasaval a tetoablakot bezarni.
Volt valakinek ilyen tapasztalata?

van esetleg valami tippetek?

Elore is koszonom! :R :R :R
Gabor

[ Szerkesztve ]


Clain
(tag)

Sziasztok,

Van esetleg valakinek tapasztalata 300de (újabb 2020 facelift) modellel? Dízel/elektromos
Vannak esetleg jellemző típushibák/problémák? Mire kell figyelni?

köszi előre is!


n0rbert0
(senior tag)

Sziasztok,
2005-ös W169 A150 autóhoz milyen motorolajat válasszak? Illetve hány liter kell bele?

[ Szerkesztve ]


applause
(aktív tag)


n0rbert0
(senior tag)

Az autósboltban Motul 8100 X-clean+ adtak 5w-30, ez MB229.51 tanúsítvánnyal rendelkezik.
Most, így utána járva csak 10W-40-et találok MB229.1-es jóváhagyással. Akkor ezt vigyem vissza, ne tegyem bele 1.5 benzinbe?


tailor
(őstag)

Minek kellene bele a 10w40? :F Szerintem a 229.51-es olaj tökéletes kell legyen, jót adtak.


szilchi
(őstag)

Szép napot!

A w211 E500 Mercimen megmakacsolta magát az Airmatic.Nem tudja leengedni a levegőt.Van is hibakódom hozzá

Néztem hozzá alkatrészt és egy ilyent találtam
[link]

Ez az ami kell nekem?


-Solt-
(veterán)

Üdv Urak,

Mercedes V-Class (W447) automata váltójában (7G) jól tudom, hogy 70000 km az olajcsere periódus?


dellfanboy
(őstag)

havernak van egy w203-s gépe és keresne karosszériást, de pest környékén akiket idáig talált az mind pattintotta, hogy vagy biztosítóznak, vagy nem foglalkoznak mercivel, vkinek vmi tuti tipp? elvinné bárhova csak legyen jó

(volt egy cég a XVbe aki azt mondta, hogy azért rozsdásodik mert a küszöb belül gombás, ez szériahiba a w203-nál...)


tailor
(őstag)

Na, egy jó karosszériásra én is "vevő" lennék a főváros környékén a C209-cel...
És igen, igaza van a cégnek: a pontos leírást nem tudom, de a vízbázisú festékben, amit a 90-es évek vége fele vezettek be, sajnos el tudtak szaporodni a gombák, és az indította be a rozsdásodást.


ricsmoka
(tag)

Sziasztok! Ha jól tudom 2005-től mar rozsdásodnak. :)

[ Szerkesztve ]

üzenetek