Milyen POS terminál szolgáltatót válasszon egy mikro- vagy kisvállalkozás? - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


$atirka
(senior tag)

Köszönöm a válaszod!
Tehát azt mondod, hogy a vevő ragaszkodik a cetlihez, amin annyi szerepel, hogy a bankja elfogadta a tranzakciót, ami kb fölösleges. Hiszen én úgyis látom, hogy sikerült az ügylet, őt meg ennek ellenére érdekli ez? Vagy az összeget akarja látni, ami annyi amennyi? Értem, vagyis nem.
Egy Tescoban vagyok kulcsmásoló/cipész, tehát a technika adott mindenhez, van persze nyomtató, meg online számlázó... Viszont ha tényleg ennyire szükséges a pos terminál nyugta, akkor kénytelen leszek a drágább, nyomtatós verzió valamelyikét megvenni, ha itt beáll a sor, biztos nem tudok telefonszámokkal meg email címekkel tökölni.

Nekem egyelőre nem kellett céges számla, lafora is tudnák utalni a kártyás forgalmat, azt hiszem a Sumup azt tudja, mypos nem.
Ezt a banki zsonglőrködést nem igazán vágom, hogy innen oda és vissza utalgatsz, biztos jó, de nem értem :(
Unicreditnél vagyok, de nem ragaszkodom hozzájuk, lépek ha kell, csak nem tudom nekem mi lenne a jó.


balinlin
(senior tag)

Én csak ügyfél oldalról tudok nyilatkozni:
Munkáltató a költségek kifizetéséhez kéri (kérte, már inkább nem fizet...) a bizonylatot.
Ha sikertelen a fizetés akkor saját költés esetén is elkérem, a későbbi ügyintézés érdekében.
Volt már szóváltásom olyannal aki egyből kidobta a sikertelenség esetén a cetlimet.

Más esetekben szoktam is mondani, hogy nem kérem a saját példányt.


KTU
(addikt)
Blog

"Nekem egyelőre nem kellett céges számla, lafora is tudnák utalni a kártyás forgalmat, azt hiszem a Sumup azt tudja, mypos nem."

Majdnem megkértelek hogy fordítsd le nekem légyszi, de rájöttem a szövegkörnyezetből hogy
"lafora" = lakossági folyószámla-ra.

:D

Pont ez a másik:
" ha itt beáll a sor, biztos nem tudok telefonszámokkal meg email címekkel tökölni."
Ennyi.
Én se.
Kártya lehúz, jön a bizonylat, 1. a kereskedő példánya, megáll, letépem, 2. a vevő példánya, letép odaadom,
de már ezt se nagyon tudják, akarják kivárni.

Szóval a saját nyomtatós sokkal gyorsabb, meg azt már ismerik.
Ahogy balinlin is írta, bizonylatra főleg akkor van szüksége a vásárlónak, ha a tranzakció sikertelen.
Megkönnyíti részére a bizonyítást. OK SMS, e-mail is bizonylat, de a fentiek miatt kiesett.

[ Szerkesztve ]


$atirka
(senior tag)

Köszönöm Nektek a válaszokat, gondolkodtam azóta, nézegettem a lehetőségeket és a számokat...
Ettől függetlenül elég gyér a banki alapismereteim, mondhatni szégyellhetném magam, hogy vállalkozó létemre nem vagyok képben.
Azóta kissé beleástam magam, már kezdek tisztában lenni egy-két alapfogalom jelentésével, mondhatni megvilágosodtam itt a 21. század derekán, hogy jéé van olyan, hogy Revolut és Curve :Y :B
Be is regisztráltam mind2 helyre, igényeltem is a hozzá tartozó kártyákat, még Revo junior kártyát is kértem a távoli gyerekemnek, ami pont jókor jött. Össze is kapcsoltam a kártyákat, ahogy kell, már csak egy terminál kéne...
POS terminál:
Közben azt találtam ki, hogy kezdésnek megpróbálnám valamelyik legolcsóbb, nyomtató nélküli terminált. Mégis megkockáztatnám, hogy elhagyom a nyugtát, elvileg, ahogy írtátok, leginkább az akkor kellhet, ha elutasításra kerül a tranzakció. Ha kell, elküldöm sms-ben, vagy email címére, vagy amit írtatok is, hogy saját emailre küldöm és itt helyben kinyomtatom neki, a legrosszabb esetben. Elvégre ez a ritkábbik eset, hogy erre szükség lenne. Ha meg később bebizonyosodik, hogy ez tévedés volt, akkor bukok ~12 ezret és veszek egy jobbat. Addig meg tapasztalok...Most még úgysem kötelező, ha nem tetszik beszedem és nem használom.

Most már csak az a kérdés, hogy Sumup vagy MyPos!
Nem tudok dönteni!
A Sumup egyszerűbbnek tűnik és talán olcsóbbnak, mivel az a saját bankszámlámra utal, hátránya, hogy 3-5 MUNKANAP (USA és Németország függő is, tehát az ottani munkaszüneti nap is számíthat, ahogy olvastam), míg a számlámra utalják a pénzem. Ja meg kell mobiltelefon is a használatához, ami kényelmetlen LEHET.
A MyPos viszon önálló (a legolcsóbb is), ingyenes 3G adatkártyával el van látva, a hozzá adott bankkártyára utal (Ami viszont azonnal felhasználható!!!), hátránya, hogy elég magas költségekkel operálnak, ha mondjuk külső számlára szeretnék utalni (1025,70HUF-tól/tranzakció, ATM felvét: 675 HUF tranzakciók ≤ 300 EUR,
1 350 HUF tranzakciók > 300 EUR).
Szóval még csak erősen sejtem, hogy miről is szól a Revo és Curve, de erősíts meg KTU kérlek, hogy a MyPos-hoz adott üzleti(?) kártyával meg tudom futni azokat a köröket ezekkel, hogy jobban járjak?
Ha nem, akkor inkább Sumup lesz és kivárom a lassú utalást...

Elnézést, hogy ilyen hosszúra sikerült... :R


KTU
(addikt)
Blog

Működik MyPOS terminálom.
Icard kártyát adnak hozzá, Bulgáriában vezetett IBAN számlákat adnak ill. igényelhetők.
Magyar nyelvű telefonos alkalmazás, magyar nyelvű webes felület.
Nagyon segítőkész a magyarországi support IQOM, ha most náluk kezdjük a regisztrációt, akkor kevesebb a fogyasztói betéti és hitelkártyák fizetéselfogadás díjai (1,5%), (SUMUP 1.95%) ill. a myPOS-Combo 84 900 Ft helyett, 63 675 Ft + ÁFA 2020 szeptember 30. 23:59-ig.
Ezt csak akkor válaszd, amennyiben hajlandó vagy fintech cégek közbeiktatásával "áthúzni a pénzt".
Kiutalás drága, ahogy írtad, de ezt már részleteztem előző hozzászólásaimban.
Viszont azonnal hozzájutsz a pénzedhez, ahogy fizetnek nálam, alkalmazásban már látom a számlámon a pénzt, levonva a költséget, és ugyan így tranzakciónként, egyesével látom fizetéselfogadás díjat is.
Nagyon korrektül, egyértelműen. Ezt nagyon hiányolom az OFSZ-nél.

Nem néztem az olcsó terminálokat, :B csak a nyomtatósokat, de már erről is írtunk korábban.
A fizetésről is KELL bizonylatot adni és ez lehet SMS vagy e-mail. OK hogy akkor van jelentősége ha valami gond van.
MyPOS-ban úgy működik, hogy alkalmazásban rányomok a tranzakcióra, alul "e-nyugta küldése" gomb, e-mail cím beír, elküld.
Az elküldött e-nyugta angol nyelvű, ami a terminálból kijön az magyar, de ugyanúgy néz ki, és ugyanazt tartalmazza. Weben böngészőből fiókba belépve is el lehet küldeni e-mail címre, de itt meg is lehet nézni, rajta jobb klikk, és nyomtatás ez is magyar.

SUMUP-ot nem tudom.

Ha még nem használtad a fintech megoldásokat és nem is érzel affinitást, vagy nincs időd ezekkel foglalkozni, akkor SUMUP.
2,5 éve használom a Revolut-ot, nekem napi rutin pénz áthúzni fintech láncolattal ingyen.
Általában reggel 6-ra OFSZ-en van a pénz, ekkor belépek, megnézem mennyi van rajta, Curve-be beállítom az OFSZ kártyát, és Curve kártya zárolásának megszüntetése, Revolut feltöltés, beütöm az OFSZ egyenleget, Curve kártya kiválaszt, feltölt gomb, CVV megadás, figyelmeztetés hogy ez egy GBP alapú kártya és biztos hogy így akarom végrehajtani, Igen. Ezután Revolut-ból ingyen HUF utalás valamelyik OBA védett magyarországi bankszámlánkra, 2 - 2,5 óra múlva itt is a pénz.
Ugyanígy működik MyPOS-sal OFSZ helyett.

Hosszúnak és bonyolultnak tűnik első olvasásra. :U
2 - 3 perc alatt megcsinálom, persze partnerek, kártyák már berögzítve, csak ki kell választani.
Létrehozni több idő, és elsőre tesztelni is kell kis összeggel.
De ezután már tényleg rutin.

Utalás nélkül is meg lehet oldani és a pénzt fel tudod venni ingyen ATM-ből.
CURVE alkalmazásba beállítod a berakott MyPOS kártyát HUF-ra, és CURVE kártyával felveszed ATM-ből a pénz ingyen.
Gördülő ATM kp felvét limitek CURVE,
1 nap 200 GBP,
30 nap 3 500 GBP,
365 nap 10 000 GBP.

Ha Revolut-ra áthúzod, ott is felvehetsz havonta ingyen kb. 1 x 200 GBP-nek megfelelő forintot ATM-ből.

[ Szerkesztve ]


$atirka
(senior tag)

Nagyon köszönöm a részletes segítséged!
Nem idegenkedem az újdonságoktól, csak fel kell fogjam a működését. Mint írtam, már úton vannak a Curve és Revolut kártyák, meg fogom oldani. Csak attól félek, hogy a jövőben ezekre a megoldásokra ki fognak találni a bankok valami korlátozást, aztán vakarhatjuk a fejünket. Ne legyen igazam!
Azért még keresgélek POS terminál kötelező nyugtaadás témakörben, ha nem muszáj, nem fizetnék 7x annyit, 63+áfa / 9+áfa nem mind1. Szept 30ig nem sok idő van, ha más nincs... Köszi még egyszer, előfordulhat lesz még kérdésem :R


asdf_
(veterán)

Itt nem célszerű szembeállítani a költségeket, mivel mindkét típusú fizetést kötelező biztosítani.

Igen, de a mindkétnél ne felejtsük el, hogy a nem készpénzes másiklja az elektronikus, nem pedig a bankkártyás. Ergo azzal, hogy a vevő kap az arcába egy AFR-es QR kódot, a kis bolt máris megfelel a követelményeknek, kerül neki vagy 50 Ft/tranzakcióba és készen vagyunk (az ügyfél viszont bankjától függően elég csinos összeget fizethet majd (és emiatt anyázni is fog majd otthon goldolom és ezzel nem egyedül lesz, emiatt az AFR kurvára nem is fog elterjedni egyáltalán)) és máris megismeri,hogy miért nem volt bankkártyás fizetési lehetőség az adott boltban). Nálunk pl. ezermilliárd százalék, hogy QR kód lesz (céges ügyfélkör miatt havi 0-2 kp-s magánszemély vevő van).

[ Szerkesztve ]


mpriby
(csendes tag)

Üdv mindenkinek! Én is a myPOS-t favorizálnám, de megakadtam ott, hogy vannak az adminisztrációs díjaik, amiket nem értek. Tudja valaki, hogy mi micsoda? A szavakat értem, de pédául azt nem, hogy mi az hogy együtt-nem-működés. De elég drága. :D És 3399 Ft-ot számláznak havonta, ha nincs forgalom?
Administration fees: No-cooperation Fee 51600.00 HUF Inactivity Fee 3399.00 HUF No Acquiring Fee / Monthly Turnover <= 50,000 EUR (or its exchange value in other currency)1699.00 HUF No Acquiring Fee / Monthly Turnover > 50,000 EUR (or its exchange value in other currency) 4950.00 HUF Meg van valami olyasmi is, hogy visszautalási (Refund) díj 8290 HUF. Ez azt takarja, hogy ha valaki eláll a vásárlástól és vissza kell adni neki a pénzt, az annyiba kerül?


$atirka
(senior tag)

Szia.
Én nemrég beszéltem az IQOM supportal, és megnyugtatott, hogy ez a "együtt-nem-működés" költség egy egyszerű kereskedésben nem fog előfordulni. Ez olyankor fordulhat elő, mint például ha egy autókölcsönzőben vagy egy szállodában előre beterhelik a kártyát, ilyesmihez van köze, pontosan nem értettem. Az inaktivitás az valós, évente legyen legalább 1 vásárlás. Gondolom ez nem lehet gond...
A refund az más történet (téves bankszámlára utalás), amire Te gondoltál, annak más neve van és 1 euro a díja.


mpriby
(csendes tag)

Köszi! Én csetelni próbáltam velük. :D De nem jutottunk messzire. A no-coop az oké, értettem, h kérnek vmi adatot, igazolást én meg nem működök közre. Inactivity is oké, évente legalább 1 vásárlást követelnek meg. Arra sem válaszoltak, hogy minimális összege van-e ennek. De kérdeztem a no acquiring fee-t is, arra már nem adtak választ. Meg az a monthly turnover kevesebb/egyenlő 50.000 EUR? 1699Ft? Ezt évente számolják fel, vagy havonta?


$atirka
(senior tag)

Jó kérdés ez a havi forgalom...Hmm ez fel sem tűnt... :F
A szövegből ítélve /havi, de azért a ~17M/hó az irreális, szóval passz.

Ha gondolod hívd fel Te is a lenti linken a telefonszámot, rendes, segítőkész magyar támogatás. Hátha több mindent ki tudsz szedni belőle.

https://iqom.hu/mypos/kapcsolat/

[ Szerkesztve ]


mpriby
(csendes tag)

Én arra gondolok, h havi 50.000 euróig van az 1700ft-os díj, ha a havi forgalom 50e EUR fölött van, akkor pedig a magasabb, 4950 Ft. A no-acq. fee sztem inkább valami más lesz. Na mind1, holnap felhívom őket. Bár az iqom-nál egyik aloldalon 1,5%-os tranz.díjat írnak, másiknál már ugyanúgy 1,75%-ot. Ez nem annyira bizalomgerjesztő, mint ahogy a rosszul megírt/fordított szövegek sem. Hibák, szóismétlések... De még mindig szimpatikusabb a fizetésipontnál, ahol gyakorlatilag semmi info nincs kint az oldalon, csak kb. hogy regisztrálj azonnal! :D


$atirka
(senior tag)

Nem ingyenesnek kéne lenni 50K euró felett?
Amúgy az 1,5% az az IQOM nyári akciója szept.30-ig tart, ha addig vásárolsz náluk készüléket kedvezményesen(!), akkor annyi a fizetéselfogadási díj.
Várom mire jutsz... Köszi.


mpriby
(csendes tag)

Pont a Smart-ot néztem ki, ami az iqom-nál drágább: 88 helyett 100+áfa. Az összes többi olcsóbb, mint a mypos oldalon. Na majd holnap talán kiderül több minden.


$atirka
(senior tag)

Beszéltem az emberrel, nem tud ilyen plusz költségekről, nem függ a forgalomtól semmi, max egyedi ajánlatot (még kedvezőbbet) kaphatsz, ha magas forgalmú üzletbe kell a terminál.
Amúgy megrendeltem a Combo gépet, talán holnap meg is kapom...


KTU
(addikt)
Blog

MyPOS pénzhezjutási tapasztalatok.

Curve-be nem lehet berakni az iCard bankkártyát amit a MyPOS ad. :((
Curve azt írja dolgoznak rajta. Ha ez működne ingyen mozgatnám a pénzt. :U

Revolut költséget számít fel, ha iCard bankkártyával töltöd az egyenleget, 100 e Ft esetén kb, 1200 Ft, ez 1,2% :(
Nem emlékszem már pontosan, pedig kiszámoltam, de annyira megrettentem az összegtől, hogy gyorsan vissza is léptem.

TransferWise költség ha iCard bankkártyát használok feltöltésre, 0,46%-ot számol fel, mint bármilyen más kártyánál, 100 e Ft esetén 460 Ft.
Ez összköltségét tekintve 1,96%, kb. ott van a SumUp (1,95%-os) áránál lakossági kártyáknál, a mostani MyPOS 1,5%-os, akcióval, viszont itt azonnal mozgathatom a pénzt, ahogy nálam fizettek.
SumUp-nál pár nap, igaz ingyen küldi számlára.

TransferWise kártyával ingyen töltöm a Revolut-ot, innem már ingyen megy tovább akárhova.
Akár ingyen ATM kp. felvét, de ez már Revolut topik téma, vagy Curve.

Majd elfelejtettem:
MyPOS bankkártyával:
"Pénzfelvétel ATM-ből az EEA országaiban (300 EUR alatt) 2,00 EUR
Pénzfelvétel ATM-ből az EEA országaiban (300 EUR felett) 4,00 EUR"

Ezt még nem teszteltem, szerintem nem is fogom, de működnie kell magyarországi ATM-ek esetén is.

[ Szerkesztve ]


KTU
(addikt)
Blog

Rendelj HUF bankkártyát még most.
Nekem amit a terminál mellé raktak az €-s bankkártya volt.
Ezt a kártyát csak €-s számlához lehet kapcsolni.
A terminált - mivel Magyarországon használom - HUF számlához kapcsoltam, ezért kell még egy kártya.
Ennek a rendelése is ingyenes, maga a kártya és a szállítás is.
Ezt már csak HUF számlához lehet kapcsolni.

Mivel MyPOS-nál a második bankkártyától van éves vagy havi fenntartási díj kártyánként,
megkérdeztem a support-tól hogy lesz ez.
Szerintem ma válaszolnak.


mpriby
(csendes tag)

Köszi, engem közben elsodortak a melók, így nem foglalkoztam most a dologgal. Szerintem mellettük döntök én is. Amúgy kormányunk/NAV nem fog kitalálni valamit, pl. hogy "csak sárga színű pos terminált lehet használni, a többi kuka?" Választanám szívesebben a hazai "terméket", de minimum normális tájékoztatást várnék el cserébe a honlapján, mert ez így tipikusan lehúzás szagú. Persze az ügynökeik jönnek és nyomulnak, hogy ha nem szerződünk velük azonnal, akkor sorosgyörgy elveszi a napszemüvegünket.


$atirka
(senior tag)

Ejj, ez nagyon nem jó hír!
Remélem működni fog a verziód, bízom benne...
Múltkor rákérdeztem az IQOM emberénél az kiutalási költségekre, azt mondta, hogy idén lesz változás, olcsóbbak lesznek. Kíváncsi vagyok.
Sajnos csúsznak a szállítással, gondolom akció vége előtt lerohanták őket, kaptam emailt, hogy csak jövő hét közepe/vége környékén lesz csak terminálom. Ettől féltem, ezért nem akartam megvárni az utolsó pillanatot (bár már ez is az).

üzenetek