Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


norbert1998
(veterán)
Blog

Képek alapján nagyon egyben van, az ára sem egy bankrablós összeg, szóval ha szar, legalább olcsó lesz és kívülről, mellette állva nem látszik :D


boogie84
(veterán)

Sosem használtam sötétített plexit. Igaz h a K5-ben van szemüveg, de azt sem használtam soha.

Más:
2024-ben mi az ajánlott láncspray?

[ Szerkesztve ]


pepucs
(tag)
Blog

Tavaly 90%-ban a LIDL láncolajozót használtam. Nem volt gondom vele és az ára is nevetségesen olcsó. Szigorúan a ráírtak alapján és rendszeresen kell használni. Kicsit festékszóró de nekem bevált.
Tartaléknak van itthon Prevent lánckenő is, az jobban hasonlít egy olajra.


csongi
(veterán)
Blog

Köszönöm! :R Ezeket már olvastam.
Ezek alapján továbbra sem változik az álláspontom.
Inkább lelki megnyugvásnak tartom a Sharp csillagokat.
Persze ha tényleges részletes tesztet is megismerhetném, változna :)


etnies
(senior tag)

Vigyed! Már akkor sem fogsz benne látni, ha jön egy eső, nem hogy sötétedéskor.


etnies
(senior tag)

Jómagam egyetlen közúti motorosbalesetet sem ismerek, ahol a bukósisak csillagjain múlt élet-vagy halál.
Kis balesetnél a kevés csillag is megteszi, nagy balesetnél meg úgy is szakadnak belső szervek, végtagok, stb.
Versenpályán van jelentősége ennek az egésznek, ott a balesetek nagyrésze "steril" környezetben történik. Volt egy srác, aki elesett, majd hátulról fejbetolta valaki és meghalt. Mindegy volt neki a sisak.
Jómagam még egyetlen sisakom törésztesztjét nem kerestem ki, persze nem én vagyok a követendő példa, meg biztosan nincs is igazam.


norbert1998
(veterán)
Blog

meg biztosan nincs is igazam.
Ez kicsit ilyen provokatív neisveszekedjvelem jellegű befejezés, de oké.
Ahogy mondtam, árban nem látom a különbséget igazán, engem meg megnyugtat. Szerintem ez bőven elég indok, hogy téged meg meggyőzzön az én választásomról :DDD


etnies
(senior tag)

Igen, a Vstrom-ok soha nem romlanak el. Sok minden nem az igazi bennük, de a 650-es egy atomstabil blokk. Semmilyen típushibája nem ismert, olajat autópályán csipegeti. Benne vagyok több csoportban is, még egyetlenegy poszt sem jött arról, hogy füstől, csörög, tönkrement valami. Az egyetlen gond a tömítésekkel van, azok ereszteni kezdenek, ha elörögednek. Főleg a szelepfedél tömítése ilyen, 10-15 év alatt képesek elhasználódni :)


etnies
(senior tag)

Benne van a cimkében, hogyan kell és lehet vele bánni. Az is fontos, hogy hogy ki gyártotta, hányszor laminált gore-tex van benne. A Rukkát lehet mosni, érzéssel. Nem szabad szárítani és max 30 fokon, valamelyikhez mosószert sem lehet rakni, öblítőtt egyikhez sem.


Zoli bácsi
(őstag)

A Preventet még biciklire se tudom ráfújni, onnan is leszórja. Híg marad, nem sűrűsödik be, nem tapad a láncra.
Ezekból a W5 cuucokból még a gumiápolót szoktam használni, a habot. Az is meglehetősen olcsó..Kárt még nem csinált. :)
Bicikliknél szokott 2 évente gumicsere lenni, asszony biciklije napon áll, kb. 2 évente kirepedezett a gumik oldalfala, cserélni kellett. Mióta a gumiápoló habbal, meg glicerinnel kenegetem neki, 3x annyit bírnak.


Sys85
(veterán)

Járt már úgy valaki,hogy a frissen vásárolt motorolajos flakon túl van töltve?Mert én még nem.
A Motul 7100 bőven 4 liter felett volt, szerintem olyan 3 decivel biztos.
Belement a Hornetbe kimérve 2,8L, a kanna meg 1,5liter felett maradt egy picivel.
Sok olajat cseréltem már, de ennyivel több sosem volt a kannákban és meglepődtem.


bacus
(őstag)

Hűha, micsoda kijelentések... azért én már láttam 650-es blokkot cserélni, igaz a tulaj kente neki, sztem nem is esett 6e alá a fordulat. :) Meg a legszarabb tesco-s olaj se segített, az is biztos. Az pl füstölt mint állat, messziről meg lehetett ismerni a nézését, meg a járását..., de még így is túlélte a gazdáját, akit pár hét alatt elvitt valami rák. (2019-ben) :( Gondolom a motort eladta a család és lehet azóta is használja valaki.

"olajat autópályán csipegeti" - nem csak ott, mindenhol csipegeti 6e -es fordulat felett.

Ispán 2005-ös 650-ese is füstöl, meg szerény 50 LE volt benne már 6 éve is. Az újabb vstromokban se volt 62-65 Le nél több. (Mértük, a MaMi szervízkamionjában fékpadon) Ispánéban legalább volt 250e km akkor. Mára már több mint 280e km van abban a motorban.

A 2006-ban létrejött magyar v-strom klubban azért páran tudnának mesélni hibákról, de igazad van, tipikus típus hibája nem nagyon van.


etnies
(senior tag)

Karbantartás hiányával és folyamatosan maximális terheléssel bármilyen blokkot ki lehet nyírni.

[ Szerkesztve ]


Shadowbull
(addikt)

"Jómagam egyetlen közúti motorosbalesetet sem ismerek, ahol a bukósisak csillagjain múlt élet-vagy halál"

Mondjuk ebből azért nagyívű következtêseket nem vonnék le.


etnies
(senior tag)

Én gyakorlati hasznát nem igen látom, hogy most akkor 3,5 vagy 4 csillag a sisak, mert ahol kijöhetne a különbség, ott nem csak a fejed sérül majd. Autóknál van értelme nézegetni a törésteszteket, mivel az a teljes testet védi. Motoron csak az egyik, igen fontos részegységet védjük, annak sok értelme nincs szvsz és semmilyen gyakorlati tapasztalat nem igazolja ennek az ellenkezőjét.

Mivel pontos statisztika- vagy kutatás nem áll rendelkezésre a témában, ezért fölösleges lenne elkezdeni vitatkozni, mert tényekkel egyikünk sem rendelkezik.

Nincs min veszekedni. Ha te hiszel benne, akkor nézegesd és vegyél olyat. Véleményemet is csak azért írtam le, hogy legyen egy kontra is a témában.


bacus
(őstag)

Ezt írtam volna? Megvolt az olajcsere, sőt talán még gyakrabban is, de olcsó olaj került bele. (ami egyébként megfelelt a követelményeknek a cimkén)
A folyamatos maximális terhelés sem igaz, mert az a motor sosem járt autópályán, csak kicsit erőszakosabb volt a gáz kezelés, meg nem 5e nél váltogatott el, mint a legtöbb 650 tulaj..


norbert1998
(veterán)
Blog

:R

Holnap megy fel a sportdob, hátsófékrendszer felújítás, középtámasz, talán olaj és gyertyacsere, szelephézag, de ezekre kevés az esély.


hroberto
(veterán)

Azért valljuk be, hogy nem éppen ez a jellemző erre a motorra. Ez lehet épp arra jó példa, hogy miért ne spóroljunk az olajon.


macilaci78
(nagyúr)

Dobozban nem fér el a csereplexi?
Van napszemüveg plexi a sisakomban, teremgarázsban már nem kívánom, pedig van épületvilágítás.


Topiccsendőr
(addikt)

Sztm ilyen jellegu felhasznalasnal szabad az olajon sporolni.

üzenetek