Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Topiccsendőr
(addikt)

Jo helyre irtal, itt el fogjuk neked mondani, mit hogyan kellett vonla csinalni :D
Bar nem ertem azokat a hsz eket, ahol a problema fennallasaval nem foglalkozunk, csak azzal, hogy hulye voltal, hogy ezt tetted. Ez nem oldja meg a problemadat, hogy valaki elmondja neked, hogy hulye voltal.

Osszefoglalva, penz nagyon nincs. Kihasznalnam az orszag adta lehetosegeket, es mivel muszakin se kipufogogaz meres nincs, es javareszt agyhalottak dolgoznak- tisztelet a kivetelnek- milyen kivetni valo lehet a masik blokk eseten, ami ugyanugy nez ki, mint a jelenlegi?
Le kell ulni a kockas papir ele. Arajanlatot kerni a szerelotol, mit tud az ugy erdekeben tenni, mennyiert. A motor tobbi alkatresze milyen allapotban van, erdemes-e belerakni egy elterjedtebb blokkot, tehat kolteni ra?
Ha neked megeri feltamasztani, es 2-3 szezont tudsz vele nyugodsagban a naplementeben motorozni, akkor nincs mas lehetoseg. Masik motorkerekparra ugysincs penz. Ha viszont a blokkcserere van, akkor en nem latok mas lehetoseget.
Tehat a lepesek:
Szerelo->Allapotfelemeres, erdemes-e?
Mennyi lenne (okosba, masik blokkal)? -> van rá guba?
Ha van, menjen, mindenki orul.

Amennyiben egyedi azonosito meghamisitasara bujtottam fel vkit, akkor ezt viccbol irtam termeszetesen, es nem is tudom mirol beszelunk, nem ertek hozza.

[ Szerkesztve ]


minikahona
(tag)

Köszönöm mindenkinek a válaszokat! Sokan írtatok, megpróbálom egybe összefoglalni az összesre a választ. A 30 múltam, a motor 650 volt friss műszakival 2 éve... Amit nem értek az az, hogy akkor amikor megvettem, akkor pöccre indult, hidegen (nyáron 30 fokban) és nem füstölt. A létező összes hibát elkövettem amit lehetett azzal hogy megvettem, dehát legjobban a saját kárán tanul az ember, ez van, változtatni már nem tudok rajta. El fogom vinni azért szerelőhöz, amint lesz valamennyi spórolt pénzem, hátha tud valami konkrétat mondani, hogy mi a baja, mármint a kopáson kívül. Aztán majd meglátom mi lesz. Sajnálom azért és nem csak a pénz végett. Tudom hülyeség, de eléggé szentimentális tudok lenni az ilyen dolgokban. Első motorom, tetszik is, szerettem volna csinosítgatni, aztán menni vele sokat, lehet el se adtam volna. De úgy néz ki ebből nem lesz semmi se.
Mégegyszer köszönöm a válaszokat, ha nem felejtem el, azért még lehet írok majd hogy mi lett a vége a dolognak.


Sys85
(veterán)

Motoros testvéreim!

Egy kis technikai jellegű kérdés, hátha tudtok okosat mondani.
Hátsó lengővillára (Hornet PC41) hogy a fenébe lehetne emelőszemet rakni?
Amiket találtam az mind oldalról betekerős, nekem viszont alulról van felfelé 1-1 furat, na ilyen szemet viszont még nem láttam (már ha az a 2 furat emelőszemnek van ott).
Vagy egyszerűbb lenne megfúrni a lengővillákat, menetet vágni beléjük és akkor onnantól teljesen mindegy milyen szemet veszek (persze ami passzol a furatba) ?

[ Szerkesztve ]


dellfanboy
(senior tag)

megfúrni a lengővillákat

nee
miért tennél ilyet? teherviselő alkatreszrol beszelunk :(
csokkentened a strukturalis merevseget, ne adj isten szarul keszited a furatot repedesek is keletkezhetnek. en biztos nem csinalnek ilyet

[ Szerkesztve ]


Sys85
(veterán)

Ezért kérdezem, hogy van-e mód rá.


Petykó78
(tag)

Ebben az esetben nem az emelőszem a megoldás. Használd ezt a típust, műanyag papucsokon emeli a lengővillát.
Pl: [link]


norbert1998
(veterán)
Blog

ECE nélkül nem adhatnak el sisakot Európában. Sőt, 2025-től már CSAK ECE 22.06-os sisakot árulhatnak!

Az ECE jel még nem biztos, hogy jó sisakot takar, főleg a régebbi. Ezért nézem a SHARP töréstesztet. Jó példa a Caberg. Az Avalon-t úgy vették meg a barátaim, hogy bár arról törésteszt nem volt, a Caberg sisakjainak SHARP eredménye vagy 4 vagy 5 csillagos, kivétel nélkül, és masszívan 4,5-es átlagot hoznak, így a bizalom alapján az Avalon is legalább 4 csilalgot tud.

Ellenben a Scorpion 390/391-nek szintén nem volt tesztje, de a Scorpion átlagos SHARP értékelése 3 és 4 között van, így nem is mernék olyan sisakot venni, ami nincs tesztelve. Négy csillag alatt nem vennék, bármennyibe is kerül.
Ami brand nincs jelen SHARP-on, azt meg el is kerülöm. Van bőven elég másik, hogy ne fájjon az adott sisak hiánya.

Nekem Caberg Duke II van, 5 csillagos SHARP teszt, és a nyithatók között árkategóriától függetlenül is kiemelkedő állrész stabilitással.


norbert1998
(veterán)
Blog

Te amúgyse értesz semmihez, többet nem kérdezek tőled! ;]

Hétfőn megyünk egy rendszámos NSR125-öt megnézni havernak. Kíváncsi leszek! :DDD Elvileg nagyon szép állapotban van. Nem foglak majd zargatni vele, ha mégse lesz jó ;]

[ Szerkesztve ]


Tüzi
(veterán)
Blog

Esetleg itt olvasgass korbe mit irnak
[link]
De alulrol megpottyintik hegesztovel, akkor az onnan nem megy sehova.
Vagy veszel talpas emelot.


Tüzi
(veterán)
Blog

Szuk penzbol, regi JDM motort fenntartani, raadasul jarkalosnak... elegge ellentmondasos.
Volt 15 eve egy 400as cbrem, egy egyszeru tukortarto konzolt is nehez volt halaszni hozza.
15 eve.
En azt tanacsolom, hogy engedd el.
Bebuktad az arat, de ha meg jobban, meg melyebbre, meg tobb penz aran mesz a f@szerdobe, akkor a meglevo penzed elherdalasa utan marad egy tovabbra is kerdojeles motorod.
Amihez alkatresz sincs. Mar most. Es ez naprol napra egyre rosszabb lesz.


Tüzi
(veterán)
Blog

Itt a veg [kép]


norbert1998
(veterán)
Blog

Itt a videó a hapciról
[link]


norbert1998
(veterán)
Blog

Rossz csoport, bocsi 🤣🤣


csongi
(veterán)
Blog

Van arról infó, hogy az egészségügyi határérték hány csillagos értéknek felel meg?


Topiccsendőr
(addikt)

En nem lattam a hirdetest, azt se tudom milyen motorrol van szo, de csak a korabol adodoan beztosss vagyok benne hogy nem lesz szep allapotban.
Kerdezz nyugodtan :D


vihartigris
(őstag)

A csoport nem rossz :N


norbert1998
(veterán)
Blog

Az egyetlen tudomásom ezzel kapcsolatban, hogy ha nem ér baleset, akkor jó eséllyel túléled a motorozást.
Nincs akkora felára a 4-5 csillagos sisakoknak, hogy ne merjem azt választani a háttérinfó ismerete nélkül.

Ennyit tudok.


norbert1998
(veterán)
Blog

Arra kell figyelni vásárláskor, hogy ne vegyük meg? :D


pepucs
(tag)
Blog

Van aki használ innen 80%-os sötétített plexit? Lenne egy reggeltől estig tartó túra ahova szeretnék elmenni viszont nem tudom mennyire para éjszaka a sötétített AGV plexi. Csak az esti érkezés miatt vigyem inkább a víztiszta plexit meg egy napszemüveget?


Topiccsendőr
(addikt)

Nem. Meg kell venni. Ez 2T. De szart csakis olcson.


norbert1998
(veterán)
Blog

Képek alapján nagyon egyben van, az ára sem egy bankrablós összeg, szóval ha szar, legalább olcsó lesz és kívülről, mellette állva nem látszik :D


boogie84
(veterán)

Sosem használtam sötétített plexit. Igaz h a K5-ben van szemüveg, de azt sem használtam soha.

Más:
2024-ben mi az ajánlott láncspray?

[ Szerkesztve ]


pepucs
(tag)
Blog

Tavaly 90%-ban a LIDL láncolajozót használtam. Nem volt gondom vele és az ára is nevetségesen olcsó. Szigorúan a ráírtak alapján és rendszeresen kell használni. Kicsit festékszóró de nekem bevált.
Tartaléknak van itthon Prevent lánckenő is, az jobban hasonlít egy olajra.


csongi
(veterán)
Blog

Köszönöm! :R Ezeket már olvastam.
Ezek alapján továbbra sem változik az álláspontom.
Inkább lelki megnyugvásnak tartom a Sharp csillagokat.
Persze ha tényleges részletes tesztet is megismerhetném, változna :)


etnies
(senior tag)

Vigyed! Már akkor sem fogsz benne látni, ha jön egy eső, nem hogy sötétedéskor.


etnies
(senior tag)

Jómagam egyetlen közúti motorosbalesetet sem ismerek, ahol a bukósisak csillagjain múlt élet-vagy halál.
Kis balesetnél a kevés csillag is megteszi, nagy balesetnél meg úgy is szakadnak belső szervek, végtagok, stb.
Versenpályán van jelentősége ennek az egésznek, ott a balesetek nagyrésze "steril" környezetben történik. Volt egy srác, aki elesett, majd hátulról fejbetolta valaki és meghalt. Mindegy volt neki a sisak.
Jómagam még egyetlen sisakom törésztesztjét nem kerestem ki, persze nem én vagyok a követendő példa, meg biztosan nincs is igazam.


norbert1998
(veterán)
Blog

meg biztosan nincs is igazam.
Ez kicsit ilyen provokatív neisveszekedjvelem jellegű befejezés, de oké.
Ahogy mondtam, árban nem látom a különbséget igazán, engem meg megnyugtat. Szerintem ez bőven elég indok, hogy téged meg meggyőzzön az én választásomról :DDD


etnies
(senior tag)

Igen, a Vstrom-ok soha nem romlanak el. Sok minden nem az igazi bennük, de a 650-es egy atomstabil blokk. Semmilyen típushibája nem ismert, olajat autópályán csipegeti. Benne vagyok több csoportban is, még egyetlenegy poszt sem jött arról, hogy füstől, csörög, tönkrement valami. Az egyetlen gond a tömítésekkel van, azok ereszteni kezdenek, ha elörögednek. Főleg a szelepfedél tömítése ilyen, 10-15 év alatt képesek elhasználódni :)


etnies
(senior tag)

Benne van a cimkében, hogyan kell és lehet vele bánni. Az is fontos, hogy hogy ki gyártotta, hányszor laminált gore-tex van benne. A Rukkát lehet mosni, érzéssel. Nem szabad szárítani és max 30 fokon, valamelyikhez mosószert sem lehet rakni, öblítőtt egyikhez sem.

üzenetek