Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


minikahona
(tag)

Sziasztok! Nem tudom hogy jó helyen járok e, de gondoltam leírom a sztorim/problémám aztán hátha tudtok tanácsot adni. Vagy ha azt nem is, legalább egy jót nevettek azon hogy milyen szerencsétlen vagyok. 🥲😅 Kicsit hosszú lesz, ezért elöre is elnézést kérek.
Szóval 2 éve kitaláltam hogy én motorozni fogok. Vettem egy 92-es Kawasaki EN400 Vulcan-t, illetve elkezdtem a jogsit. A jogsi meglett tavaly nyáron, de azóta kb alig mentem vele. Több probléma is volt a motorral, amik csak egymás után orvosolva lettek, de az egyiket a karburátorok beállitását csak idén februárban tudtam megcsináltatni, akkor lett pénzem rá.
A szerelő miután beálliotta azt monta hogy a jobb oldali henger kopott, majd idővel foglalkozni kell vele, de ezt a szezont még ki kellene hogy bírja. Kapott olaj ill. szűrö cserét is.
Az utobbi 2 hónapban munka miatt nem volt időm nagyon motorozni, így össz vissz mentem vele kb 45-50km-t. Pár hete viszont amikor kerültem egyet a faluban elkezdett egyszer csak csörögni, csattogni. Valami megadta magát benne méghozzá azért mert ez alatt a kevés km alatt megette az összes olajat. Persze tudom, néznem kellett volna az indulás előtt, de fene gondolta hogy ilyen rövid távon megeszi az összeset ami februárban lett beletöltve..
Most itt vagyok egy ritka japán belpiacos motorral amit eladni nem tudnék mert igy nem venné meg senki, alkatrész meg kb nincs hozzá, vagy csak az én pénztárcámhoz mérten nagyon drágán (de még ugy is ritka). Ja és a müszaki is lejár júniusban....
A szerelő amikor elhoztam tőle februárban, feldobta hogy egy motorcsere is szóba jöhetne egy EN500 ból. (De lehet hogy nincs akkora különbség a kettö között szoval az is lehet hogy nem is kell komplett blokk csere, de ennek utána kellene néznie ha ugy döntök hogy megtartom)
Az tény hogy a két motor kb ugyan az csak nem tudom hogy egyáltalán ez papirozható lenne? Mármint nem tipus azonos motorcseréről van szó.
Az utóbbi hetekben beleástam magam a témába, az OEM alkatrész oldalak alkatrész kódjai alapján a két blokk között kb a henger rész, a dugattyúk és a fötengely ami különböző, még a tömitésekből is ugyan azt használja a két motor, csak ettöl függetlenül nem tudom hogy müködhet e egy részleges vagy teljes motor csere.
Azt meg főleg nem tudom hogy mennyibe kerülhet egy ilyen átültetés mindenestől. EN500as alkatrész van bőven a neten, abbol sokat gyártottak, ill. más motorokban is ment ez a blokk (KLE500, GPZ500), így azoknak az árát ki tufom számolni, csak a munkadij meg a papirozhatoság a kérdéses.
Most elkezdtem spórolni, igaz azt még nem tudom hogy mire. Arról nem is beszélve hogy már kezd elmenni a kedvem az egész motorozástól... Ez a két év kb olyan volt mintha valaki fentről azt akarná hogy én ne üljek motorra...
Persze szeretnék motorozni, de egyre jobban úgy tünik, hogy nem lesz ebböl semmi.
Eladni nem tudnám így a motort, nem venné meg senki se vagy csak fillérekért. Bontani sem érdemes ahogy néztem, mert van aki a jófogáson már 2 éve minimum bont egy 500ast és még mindig sokminden megvan abbol is.
Ha meg lehetne csináltatni valahogy akkor megtartanám a motort. Egyrészt nem kapnék mér annyit érte hogy megérje eladni, másrészt meg tetszik ez a motor. Igaz ha visszamehetnék az idöben akkor egy másikat, egy 500ast vennék inkább... Próbálom úgy felfogni ezt az egészet hogy ez egy projekt, de nehéz, úgy hogy nem annak terveztem és szeretnék már motorozni. Főleg hogy kellene is, ez az első jogsim és már lassan ugy érzem hogy elfelejtek mindent amit tanultam...
Mit tanácsolnátok nekem, merre és hogyan tovább?
Meg lehet csináltatni még a motort, érdemes vele foglalkozni, vagy inkább toljam ki a hátsó kertbe és hagyjam ott megr*hadni? (Már gondoltam arra is...)

üzenetek