Motoros topic - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Zsírkrétamen
(senior tag)
Blog

GoreTex-es textil kabátot ki lehet mosni, lesz baja tőle (veszít a vízállóságából stb.)?
Sima textil kabátomat évente 1-2x szoktam mosni, 30 fokon rövid programmal, aztán meg leimpregnálom, eddig nem volt ezzel gond.


minikahona
(tag)

Sziasztok! Nem tudom hogy jó helyen járok e, de gondoltam leírom a sztorim/problémám aztán hátha tudtok tanácsot adni. Vagy ha azt nem is, legalább egy jót nevettek azon hogy milyen szerencsétlen vagyok. 🥲😅 Kicsit hosszú lesz, ezért elöre is elnézést kérek.
Szóval 2 éve kitaláltam hogy én motorozni fogok. Vettem egy 92-es Kawasaki EN400 Vulcan-t, illetve elkezdtem a jogsit. A jogsi meglett tavaly nyáron, de azóta kb alig mentem vele. Több probléma is volt a motorral, amik csak egymás után orvosolva lettek, de az egyiket a karburátorok beállitását csak idén februárban tudtam megcsináltatni, akkor lett pénzem rá.
A szerelő miután beálliotta azt monta hogy a jobb oldali henger kopott, majd idővel foglalkozni kell vele, de ezt a szezont még ki kellene hogy bírja. Kapott olaj ill. szűrö cserét is.
Az utobbi 2 hónapban munka miatt nem volt időm nagyon motorozni, így össz vissz mentem vele kb 45-50km-t. Pár hete viszont amikor kerültem egyet a faluban elkezdett egyszer csak csörögni, csattogni. Valami megadta magát benne méghozzá azért mert ez alatt a kevés km alatt megette az összes olajat. Persze tudom, néznem kellett volna az indulás előtt, de fene gondolta hogy ilyen rövid távon megeszi az összeset ami februárban lett beletöltve..
Most itt vagyok egy ritka japán belpiacos motorral amit eladni nem tudnék mert igy nem venné meg senki, alkatrész meg kb nincs hozzá, vagy csak az én pénztárcámhoz mérten nagyon drágán (de még ugy is ritka). Ja és a müszaki is lejár júniusban....
A szerelő amikor elhoztam tőle februárban, feldobta hogy egy motorcsere is szóba jöhetne egy EN500 ból. (De lehet hogy nincs akkora különbség a kettö között szoval az is lehet hogy nem is kell komplett blokk csere, de ennek utána kellene néznie ha ugy döntök hogy megtartom)
Az tény hogy a két motor kb ugyan az csak nem tudom hogy egyáltalán ez papirozható lenne? Mármint nem tipus azonos motorcseréről van szó.
Az utóbbi hetekben beleástam magam a témába, az OEM alkatrész oldalak alkatrész kódjai alapján a két blokk között kb a henger rész, a dugattyúk és a fötengely ami különböző, még a tömitésekből is ugyan azt használja a két motor, csak ettöl függetlenül nem tudom hogy müködhet e egy részleges vagy teljes motor csere.
Azt meg főleg nem tudom hogy mennyibe kerülhet egy ilyen átültetés mindenestől. EN500as alkatrész van bőven a neten, abbol sokat gyártottak, ill. más motorokban is ment ez a blokk (KLE500, GPZ500), így azoknak az árát ki tufom számolni, csak a munkadij meg a papirozhatoság a kérdéses.
Most elkezdtem spórolni, igaz azt még nem tudom hogy mire. Arról nem is beszélve hogy már kezd elmenni a kedvem az egész motorozástól... Ez a két év kb olyan volt mintha valaki fentről azt akarná hogy én ne üljek motorra...
Persze szeretnék motorozni, de egyre jobban úgy tünik, hogy nem lesz ebböl semmi.
Eladni nem tudnám így a motort, nem venné meg senki se vagy csak fillérekért. Bontani sem érdemes ahogy néztem, mert van aki a jófogáson már 2 éve minimum bont egy 500ast és még mindig sokminden megvan abbol is.
Ha meg lehetne csináltatni valahogy akkor megtartanám a motort. Egyrészt nem kapnék mér annyit érte hogy megérje eladni, másrészt meg tetszik ez a motor. Igaz ha visszamehetnék az idöben akkor egy másikat, egy 500ast vennék inkább... Próbálom úgy felfogni ezt az egészet hogy ez egy projekt, de nehéz, úgy hogy nem annak terveztem és szeretnék már motorozni. Főleg hogy kellene is, ez az első jogsim és már lassan ugy érzem hogy elfelejtek mindent amit tanultam...
Mit tanácsolnátok nekem, merre és hogyan tovább?
Meg lehet csináltatni még a motort, érdemes vele foglalkozni, vagy inkább toljam ki a hátsó kertbe és hagyjam ott megr*hadni? (Már gondoltam arra is...)


dellfanboy
(senior tag)

én sok mindent nem értek. miért jogsi előtt vettél motort, ráadásul ha első motor miért 400-ast? no mind1 én szerelőt váltanék, ide csak a pénzt fogod hordani. és igen jo projekt. én felújítanám a blokkot, sztem az 500-as blokk pont annyival magasabb, hogy már nem férne be a vázba, meg azt lepapírozni. goodluck.
ha tényleg csak 50km-t mentél a szerelő óta, lehet a szerelő nem rakta össze rendesen. nemtom, talán1l olaj van ebben a blokkban de ha mind megette kb ugy kellett volna fustolnie mint egy nemjól beállított 2t simson/mz-nek. azt meg illett volna észrevenni.
most akkor indul?átfordul?

[ Szerkesztve ]


Döglött Róka
(veterán)

Semmi baja nem lesz, egy mai goretex cucc már semmi spéci nincs a címkén kívül.


boogie84
(veterán)

Keresel itthon egy olyan boltot ahol fel tudod próbálni aztán azonnal rendelés Louis-ból! Ha megér annyit a dolog h elutazz egy próbára én megtenném.


Shadowbull
(addikt)

Az ilyen sztorikból jönnek a végtelen pénztemető "projektek".
A helyedben eladnám annyiért amennyiért megveszik, spórolnék és vennék egy jobb állapotú, nem ritka motort.


minikahona
(tag)

Tudtam, hogy egy CB500S-el fogok vizsgázni, ezért úgy voltam vele, hogy ha le tudok azzal vizsgázni, akkor ezzel se lesz gond, föleg hogy még ha kicsivel de ez gyengébb is mint a vizsga motor. Meg nem akarok eszetlenül száguldozni össze vissza, részben ezért is vettem cruiser-t. (Meg azért mert azok tetszenek)
Igen füstölt, de nem vészesen, legalábbis az én laikus szememmel nem tűnt annyira vészesnek, de tudom hogy jobban oda kellett volna figyelnem. Amikor a szerelőnél volt akkor nem szedett szét semmit se a blokkban, csak a karbikat probálta beállitani, ami többé kevésbé sikerült is, de a jobb oldali nem lett az igazi, mert ugye ahogy írtam mondta hogy kopott az a henger. Mondta hogy eszi az olajat, de szerintem ő se gondolta hogy ennyire fogja. Vagy éppen tudta csak nem szólt....
A motor most beindul, jár, csak csattogó, kopogó hangja van és okádja a füstöt. Olajat öntöttem bele, mert a kis betekintő ablakon látszódott hogy kb semmi se volt benne.
Amikor mentem vele és elkezdett csattogni akkor simán haza gurultam (kb 1 percre voltam otthonról) nem vettem észre hogy gyengébb lenne vagy nem úgy járna ahogy előtte, csak a hangja lett szörnyű.
Ez a blokk csere dolog meg nem tudom, ezért kérdezem. Egy kicsi remény van bennem azért, mert a kódok alapján tényleg nagyon kevés a különbség a 400-as és az 500-as motor között. A legtöbb alkatrész megegyezik a kettőben.
Tudom hülyeséget csináltam ezzel az egésszel, hogy megvettem (meg lassan ugy érzem hogy az egész motorozással) de ha már itt vagyok ebben akkor próbálom a legjobbat kihozni a dologból, kitalálni hogy hogyan tovább.


minikahona
(tag)

Tudom... De szerintem így nem venné meg senki se. Pont azért amit írsz. Max fillérekért, de utána meg ha spórolok akkor is egy ugyan ilyet tudnék venni vagy hasonlót amiben igyan ennyi km van, aztán ugyan úgy vihetem azt is a szerelőhöz. Ezért bánom az egész dolgot már...


Zsírkrétamen
(senior tag)
Blog

És egy réginél? Kb 5 éves a cucc, de megvigyázott, ismerőstöl került hozzám, aztán hordás előtt csak kimosnám...

minikahona: Én a blokkcserét kihagynám :DDD Nemrég szívtam egy tipusazonos blokkcserével is, vagy 3 teljes munkanapom elment rá, pedig ott minden rendben volt :N vagy mindenképp nagyon olvass utána hogy lehet azt lepapirozni, menj be az nkh-hoz, kérdezz ott is mielőtt belevágsz.


macilaci78
(nagyúr)

Nem fog tetszeni, de nem kellett volna motort venned. Én V-Stromot szerettem volna, de robogó lett belőle. A V-Stromból azonos pénzért kétszer olyan idős, 20 év körüli, legalább 50k bevallot kilométert futott példányok jöttek ki, vagy jobban felszerelt, de 100+k km-t futottak. Öreg autóm már volt, bármit, mindent is megcsináltattam rajta, de mindig meglepett valamivel. A motorkerékpár állítólag nyűgösebb.
A robogó is 300-as, városban, agglomerációban jó, az országúti tempót is kiválóan bírja. Oké, nincs doboz, úgy ülök rajta, mint a hokedlin és tatásan néz ki, de mégiscsak gurulás közben spórolok egy V-Stromra, nem álltában a szerelőre.

A pénz adott volt, az üzembiztonságot a "tetszik" szempont elé helyeztem. Remélem, bejön a számításom. :B


Shadowbull
(addikt)

Nyilván el lehet vinni a szerelőhöz hogy nézze meg, mi a baja. Szerencsés esetben nem kuka a blokk, egyszerűbb javítással életet lehet bele lehelni.
De én motorcserét tuti nem csinálnék, pláne nem elkezdeni szétbontani a mostanit és megpróbálni csereszabatos alkatrészeket találni hozzá. Akkor el kell adni hulladék vas árban.

Nem tudom mennyi idős vagy, gondolom nem 50+. Tudsz még spórolni, és másik motort venni.

El kell könyvelni ezt a sztorit mint tanulópénzt és továbblépni. Minden egyéb próbálkozás sanszosan többszörözi a veszteséget. Ettől nem lesz vége a világnak.


bacus
(őstag)

Mindehhez hány éves vagy, (ha ez nem túl indiszkrét kérdés)? Ha jól értem akkor a jogisi A2-es jogsi. Nem tudom mibe került a motor, de sztem is pénztemető, ezért jobban jársz, ha elbontod/elbontatod és kiárulod az alkatrészeit. Sztem úgy többet lehet kivenni belőle (már ha van kereslet rá), viszont idő és helyigényes is !! De a legrosszabb esetben ez a motor ill. az ára volt a tanulópénz.

Mindig hallom, hogy állapotot veszünk, nem km állást, meg éveket. Egy 20 éves motor mindig elgondolkodtató, hogy bele szabad e hozzáértés nélkül ugrani.
Sok 15-20 éves motort látok a haveroknál, üzembiztosak, jók, némelyik úgy néz ki, mintha most tolták volna ki a szalonból, de azért az eladó 20 éves motorok többsége mind inkább pénztemető romhalmaz, mint ilyen szalon állapotú. Az árukon is látszik többnyire, mit szabad megvenni.

Ha csak ilyenre tudsz összespórolni pénzt, az baj, ezekkel végig szívás az élet. :(


Sys85
(veterán)

A 2008-as Hornetem is 16 évesen (49k km) köszöni jól van mind külsőleg, mind mechanikusan. :)


Döglött Róka
(veterán)

Az is újnak számít :)

Nezd meg ezt, eleg tanulsagos

Röviden, a goretex egy címke, semmi több.


d@vee
(őstag)
Blog

Hát, sok sikert.
Én nem vettem volna se öreg belpiacost, se jogsi előtt nagymotort :/


hroberto
(veterán)

Pedig a V-Stromtól nem kell félni. Egy haveroméba 230 ezer fölött van már a méter, bontatlan blokkal. Az olajat csak akkor csipegeti ha hosszabb távot megy magas fordulaton. De azt mondja ez akkor is ilyen volt mikor sok évvel ezelőtt 10 ezer kilométerrel megvette.


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Sziasztok,

Tudnátok abban segítni, hogy milyen néven és esetleg hol lehetne venni ezeket a gumi biszbaszokat, amik a motor vázában lévő kör alaku lyukakba mennek bele és a műanyag idomok abba rögzülnek a csavarok mellett? Vagy ezekből csak a gyári lesz jó?

Motorcyclepartshop-on próbáltam keresni ábrát, de pár évre visszamenőleg nincs fent semmi.

Egy 2023-as Honda CB125F -ről lenne szó. A jobb oldalidom két hátsó gumibiszbasza hiányzik és szeretném pótolni.


csongi
(veterán)
Blog

A motor csere , ha nem típus azonos nem jön össze.
A motor felújítás egy tág fogalom. Ha csak rövidtávon gondolkozol vele, akkor annyira életre kelteni, hogy kibírjon 10 ezer km-t aztán kuka.
A kérdés, hogy arra a 10 ezer km-re mekkora költséget rónak.
De a leírtak alapján össze takecolva is eléri az 1000 eurót.
A belpiacos motorokkal ez a legnagyobb gond, nincs hozzá csak gyári új cucc.

Lehet el kell engedni. Az Ebay-en kiárulni amit kilehet. Keresni valami mást, a költségeket figyelemebe venni, és megbékélni azzal a felépítéssel amit elbír a tárcád. Motorozni, és idővel majd alakul.
Pár száz ezres ajánlatok között akad öregebb használható naked masina.
Most éppen lefele mozdul a piac, szóval még alku képes is vagy.
Illetve melyik régóból vagy?
#148457V.Stryker
Hogy mi? :)
OEM-partson valami rajz biztos van,

[ Szerkesztve ]


V.Stryker
(nagyúr)
Blog

Köszi. Azt nem is néztem. És tényleg van. :R
Ezt a gumihüvelyt hogy hívják angolul?

[ Szerkesztve ]


Horvi
(őstag)

Rubber grommet talán?

üzenetek