Naracom - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


Cast1el
(csendes tag)

Tisztelt Scholcz Tamás!
Nem tudom hogy, az önök cégének mi köze lehet a Naracom-hoz és a több milliárd forintos pályázati összeghez amit elnyertek a régióban.És vélhetően ebből született az ön munkahelye is. Azzal a céllal mert Naracom név alatt lehet nem tudott volna rendesen érvényesülni mivel a "jó" híre megelőzi a céget. De mindegy is ez csak feltételezés.A továbbiakban szerintem tegeződjünk. Az itt leírtakat ne vedd személyes támadásnak nem ellened szól. Mivel jómagam sem vagyok hálózat építő mivel nincs képesítésem ezért csak kontárkodni tudok a témában. De úgy gondolom ezen kontárkodás mögött néha nagyobb felkészültség és tudásbéli háttér áll mint néhány képesítéssel rendelkező kollégájánál. 2015-ben mondtuk fel a Naracom elfizetésünk.Ekkor már 9 éve voltunk előfizetők.Az első pár évben semmi problémám nem volt velük 6 megabites nettel kezdtünk ezt később emelték 15-re. 2010 környékén újra előfizettünk 30 megabites kapcsolatra. Ez idő alatt 2-3 volt problémám a kapcsolattal. És az elkövetkezendő 5 évben egyre rosszabb és rosszabb lett a szolgáltatás minősége. A probléma következő volt véletlenszerű nagyméretű csomag vesztés mind régi mind új router-el és anélkül mind ez megnövekedett ping idővel megfűszerezve a sávszél lecsökkenésével kísérve. Főleg az esti órákban amikor vélhetően a legterheltebb volt a hálózat.Ezt gondolom abból hogy mind a ping és tracerout diagnosztikai eszközökkel a déli órákban is által 15ms os ping idők voltak tapasztalhatóak csomagvesztés nélkül.Fél év folyamatos hiba bejelentés után felmondtam a szolgáltatást mert már nekem volt kellemetlen.Antenna csere nem oldotta meg az adó és és állomás között kb 100 150 méter lehetett optika rá látással fák bogarak madarak nélkül.A technikus kolléga a tracerout parancs hallatán csak pislogott hogy, mi lehet az ez nekem akkor mindent elárult.Elmondtam mind telefonban mind nekik hogy a tracerout parancs a naracom állomás nevénél meg ugrik a válaszidő ezt náluk senki nem értette. Erre pát hétre rá felhívtak hogy megvan e a sávszélesség? Amikor nekem nem az volt a legfőbb problémám hogy nincs meg a sávszél hanem a kapcsolat minősége pocsék.Mert ugye az emberek többségének csak a Megabit mond valamit.És ez tette rá nekem az i re a pontot. Mert ugye amikor egy 30 megabites előfizetéssel egy 720p(3500Kbit/sec) de még egy 480p-s live streamet sem tudsz akadás mentesen nézni akkor ott már tényleg elgondolkozik az ember miért is fizet.Arról nem is beszélve hogy 720p és 1080p s youtube tartalom is pufferrel. Mindezeket a szolgáltató elé tárod és fél éven keresztül nem képes megoldani akkor ott nem arról van szó hogy nem tudja meg oldani hanem nem akarja megoldani mivel esetleg anyagi befektetést igényelne a részéről amit nem akar kifizetni ez így 108m távlatából eléggé érdekes hozzá állás. Olyan 5000-6000 forintos havidíj mellett. Az egyik szervizes kolléga legalább annyit elárult hogy le építették az adókat és lehet ettől van ezt is csak azért mert az adók üzemeltetése nem rájuk tartozott és gondolom már töke ki volt hogy az ebből felszaporodott panaszok miatt nekik kellett kijárni az emberekhez megoldani azt amit az adó leépítésekkel okoztak és vagy sikerült vagy nem. És ugye itt érezhető az hogy miért lett trógercom az egész. Mert ugye marketing szempontból egy ilyet leközölni az előfizetők felé nem szabad mert elmegy. Hanem úgy közlik mint fejlesztés csak ugye nem mindegy hogy hova értem ez alatt le vagy fel. És gyanítom aki kidolgozta az adók lefejlesztését kicsit alul méretezte a dolgot persze mind ezt anyagi megfontolásból. Majd tartsa a hátát a technikus meg a telefonos. Egy két előfizető elmegy aztán majd beáll a dolog.De legalább csökkent a kiadás igaz a bevétel is.A lényeg hogy nem hiszek a csodákban ami tróger volt az tróger is marad.És elismétlem újra ez nem ellened irányul hanem naracom és társai ellen. mtomi95 neked meg lag mentes netet kívánok élvezd ki amíg tart ami késik nem múlik. :))

üzenetek