Nem rossz, de ez az ár... Nem sokkal ezelőtt ennyiért még működőképes autót lehetett venni. Oké, azzal nem lehet (legálisan) járdán menni, meg nehezebb hónalj alá csapni, sőt többet is fogyaszt.
hozzászólások
Szerencsétlen tömegközlekedésű városban a tömegközlekedés kiváltására is teljesen jó egy ilyen roller.
Egy nyarat lenyomtam sima rollerrel, de az nem sokkal volt gyorsabb, mint gyalog.
dredjudge84
(őstag)
Ha egy autóból kiszeded a fényszórót, akkor az egy szemétdomb lesz, ami nem vehet részt a forgalomban, amíg ki nem javítod a hibát.
A rolleren alapból nincs se ülés se irányjelző se normális fényszóró, tehát nem leszerelve lett, hanem ez ilyen, tehát nem felel meg segédmotorkerékpárnak.
Egyébként nem lenne itt semmi probléma ha nem gyártanának több ezer watt teljesítményű rollereket. Max 350W és 25km/h és kész. A KRESZ módosító tervezetben is ez van hogy 350 watt teljesítményig bicikli, fölötte segédmotorkerékpár.
Szabi®
(addikt)
Sima roller helyett akkor már a gördeszkát választanám
yodamester10
(őstag)
És miért?B jogsival is egy sebesség határú autót vezethetsz?
Akinek mint nekem is 350watt felett van a rollere annak keljen b-s jogsi ennyi aztán le is zárnám ezt.
Reggie0
(félisten)
Momentan tudod vinni rollerrel is, bar jobb lenne, ha erre nem hasznalnak, mert balesetveszelyes.
Reggie0
(félisten)
Nem, az attol meg egy szemelygepjarmu lesz. A torveny nem azt mondja, hogy az a szemelygepjarmu, aminek van fenyszoroja, hanem azt, hogy ha van egy szemelygepjarmuved, akkor fel kell szerelni fenyszoroval.
Igen, a tervezet nem volt rossz, csak gyanus, hogy ennyi ideje ulnek rajta.
Szabi®
(addikt)
Régen deszkáztam, városban lehet megint elővenném.
dredjudge84
(őstag)
És még fognak is szerintem egy darabig.
dredjudge84
(őstag)
Igen, én is így gondolom. Bár attól még rohadt veszélyes, főleg a dupla motoros szörnyetegek.
Jó kis teszt, de hogy a kommentek semmiről szólnak... Nem kéne nyitni egy offtopicot ?
Szabi®
(addikt)
Egy roller közlekedésben való részvétele miért "semmi" ?
Szted, ha pár hónapon belül jogszabályban korlátozzák a használatát, az nem befolyásolja az értékét?
Jobban érdekelne a roller hasznalati értéke es a többi.
A többit tudom, közlekedési vonalon dolgozok, ezért se akartam beleszólni a mély eszmecserekbe...
Szabi®
(addikt)
"Jobban érdekelne a roller hasznalati értéke es a többi."
Sztem volt arról is épp elég hsz . . . A használati értéke amúgy is egy elég szubjektív dolog.
3 éve pár hónapon belül szabályozzák. Amúgy meg nem, fogod és eladod külföldre. Én a millió feletti kategóriában utazok és sosem érdekelt ilyesmi, simán megoldható probléma.
[ Szerkesztve ]
Azért ha nehézkesen is, de e pár év alatt történtek lépések az ügyben. Ha 350W lesz a korlát, akkor egy 500 Wattosat nehezebb lesz eladni. A millás kategória más tészta, mert az még az úttesten is megállja a helyét, ha a jogszabály odakényszeríti. De, a többség sztem nem ilyen használatra és árkategóriára vágyik.
[ Szerkesztve ]
rba
(csendes tag)
Úgy értettem hogy elővárosi településről rollerrel állomás(1-2km), majd vonat 25km majd rollerrel tovább a városban max 1-9km (pl. Budapesten). Na ezt egy elektromos robogóval nem tudod megcsinálni mert nem biztos hogy lesz elég hatótáv az akkujában a hazaérkezéshez.
Szóval a Roller+Vonat kombináció bizonyos esetekben jobban működhet mint az elektromos robogó. (Benzines robogóval ezt a karikát simán meg lehet csinálni egy teli tank benzinnel.)
rba
(csendes tag)
Kresz szerinti sebességhatárok: elég érdekes hol, mire mi a megengedett végsebesség?
Kerékpár kerékpárúton 30km/h
Kerékpár lakott területen belül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisak nélkül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisakban 50km/h
Segédmotoros kerékpár lakott területen belül és kívül is 40km/h
(mondjuk én sík úton nem tudok 40km/h-nál gyorsabban menni bringával, lejtőn igen de ott sem érzem biztonságosnak az 50km/h megengedett sebességet)
Sima elektromos roller 25km/h sebességével ezen tápláléklánc legalja.
[ Szerkesztve ]
Mert még nem próbáltad jó bringával. A Simson endurom féke, futóműve sehol sincs a bringáméhoz képest. 60-70 között tök nyugodtan gurulok lefelé Dobogókőről, vagy az Istenhegyi úton.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
(félisten)
". A millás kategória más tészta, mert az még az úttesten is megállja a helyét, ha a jogszabály odakényszeríti."
Kivetel, ha le kell vizsgaztatni es azon nem megy at.
De egy szint felet ugyis mindegy, csak a motoros rendortol kell felni.
[ Szerkesztve ]
Így van, nekem kicsivel 80 felett volt eddig a max de atomstabil volt a bringa.
Eddig a legalitás keretein belül maradásról volt szó. Full illegálban bármivel nyomulhatsz. Ha gázturbinát raksz a rollerre, akkor még a motorosrendőrtől sem kell tartanod.
[ Szerkesztve ]
Tény, hogy a bringát részben rosszalkodási célból vásároltam.
Szabi®
(addikt)
Rosszalkodni 650-es enduroval lehet kerékpársávon . . .
Az nekem kevés, de ha tehetném, akkor persze motor lenne. De, a környékünkön nincs járható terep. Szóval, külön program lenne, hogy utánfutóra teszem a mocit, és elviszem vmi enduro terepre. Átgondoltam és rájöttem, hogy ez nekem nem fér bele. Így lett helyette a bringa.
Szabi®
(addikt)
50-60 ló baromkodni nem kevés, Simsontól jobb . . . Nálunk még megoldható hál istennek hogy felpattanok rá, és árkon, bokron havernál legyek. Pedig rendszám kéne rá, de sajnos nincs . . . Pecázos motor.
Félreértettél. A bringasávban motorozást, mint rosszalkodást tartom kevésnek. Szoktam én is motorral ott menni, de csak úgy, hogy ne zavarjak bringást, mert ott ő az úr, én csak hitvány betolakodó vagyok.
Egyébként amióta megvan a bringa, azóta nem használtam a Simsont. A motorozás nálam Harley -t jelent, de az nem kifejezetten rosszalkodós motor. Meg, sajnálnám is arra használni.
[ Szerkesztve ]
bteebi
(veterán)
"Sima elektromos roller 25km/h sebességével ezen tápláléklánc legalja."
Igen, de tegyük hozzá, hogy a legkevésbé stabil (=legkönnyebb esni vele), a minikerekek és többnyire a lengéscsillapítás tökéletes hiánya miatt könnyen firkálhatsz vele. És a legmagasabbról esel (mivel állsz rajta; még rosszabb, mint egy kerékpár), miközben bukót gyakorlatilag fixen NEM viselsz. Szóval jó az a 25 km/h.
Mondjuk elsősorban nem a sebesség miatt veszélyes egy roller. Én valószínűleg 30-35, sőt bukóval talán 40 km/h-ig is engedném, bár az már talán kicsit overkill lenne. Egyébként a 25 km/h se olyan kevés a gyalogláshoz képest.