Konzolokról KULTURÁLT módon - Konzol játékok fórum

Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


negyven2
(veterán)


Wesder
(félisten)

Akkor mégiscsak a Zenimax volt. Mondjuk ettől nem lett jobb a helyzet.

Szerk.
Tango: Csinálnánk egy HFR folytatást.
Zenimax: Jó, hát akkor viszlát....

Mi a büdös ló..... :U

[ Szerkesztve ]


kwzatz
(őstag)

A Microsoft mindenkinek kiadta az ukázt, hogy csökkentsék a költségeiket/építsék le a stúdióikat/küldjenek el embereket. Ezért küldtek el 1900 embert már januárban az Activisiontől, Xbox Game Studios-tól és most a Zenimaxon belüli stúdiókból. A cikkekben ott van az is, hogy még nincs vége.

wesder: "Akkor mégiscsak a Zenimax volt."
A Zenimax itt csak a hóhér volt. Szerintetek véletlenül van minden cikk, mondat úgy írva, hogy "Microsoft cuts", "Microsoft closes", "Microsoft plans", "Microsoft lays off"? Itt a többiek mellékszereplők. A Zenimax meg olyan csapatot nem építhetett le, aki nemsokára kiadja a készülő játékát. Azokat majd a megjelenés után darálják be. :D

Aztán a következő 2-3 évben megjelentetnek/bejelentenek vagy 6-8 Fallout játékot. Fallout 5, Fallout remasterek, Fallout Battle Royale, Fallout autóverseny, Fallout farm life sim... valaki talán fent még azt is összerakja, hogy "a BG3, mint körökre osztott RPG nagyot ment, nekünk meg van Obsidianunk és Falloutunk" és még egy értelmes, vérbeli, izometrikus Fallout RPG is lesz.
Mindenhol Fallout lesz.

Meglepő ez az egész amúgy? Nem:
Nostradamus

[ Szerkesztve ]


negyven2
(veterán)

A Zenimax döntött, hogy mi legyen. Vagy projecteket törlőnek, vagy stúdiókat zárnak be. A Hi-Fi Rush-nak 2017-ben volt a pitch-je, és 2018-ban álltak neki a fejlesztésnek. És bár az alapok megvoltak, azért valószínűleg a Hi-Fi Rush folytatása talán csak évtized vége felé jött volna ki. Hasonló volt a helyeztt az Austin állítólagos Dishonored játéka esetében.

Az meg, hogy mit írnak a cikkekben az nem jelent semmit. Ezért is ignoráltuk az IGN cikke-et. Részben azért mert aki nem ezekből tájékozódik, azoknak semmi újat nem adott, részben meg azért, mert az IGN, Kotaku, Polygon, Eurogamer és társai már egy ideje nagyon szeretik a clickbait híreket.

Mármint, hogy egy szerző véleményét hírként adják el. Arról nem is beszélve, hogy jópár ezeknél az oldalaknál dolgozó "újságíróról" kiderült (lényegében a személyes social media oldalukon nem is titkolják), hogy nem éppen kedvelik az MS-t, és a dolgait. Amit megtehetnek, csak ekkor felmerül az emberben a kérdés, hogy vajon az ilyen megnyilvánulásai menyiben befolyásolják az objektív közeli hírközlést.

Mármint vannak olyanok akik (pl. az IGN-nél is nem egy személy) elég könnyedén mondják az őket kritizáló pl. Xbox tulajokra azt, hogy idióta Xbot-ok. De elég megnézni azt is, hogy pl. a Kotaku milyen cikkeket rakott ki ebben az ügyben. De az is érdekes, hogy a magukat az alapvetően Xbox rajongonak való személyek, most is elég gyorsan lettek ellenségesek az MS-el. De ezek egy része már akkor is megcsinálta ezt a mini pálfordulást, amikor bejelentették, hogy jönnek MS ex. címek PS-re is.

De a legszomorúbb az egészben, hogy ezen emberek nagy része volt aki elkezdték terjeszteni azokat a pletykákat, hogy akkor most vége az Xbox-nak, majd mikor kiderült, hogy ezekből szinte semmi sem igaz, hirtelen nem csak mosták a kezeiket, hanem konkrétan elkezdték adni a csalódottot, hogy az Xbox rajongó community, mennyire éretlenül viselkedik.

Úgyhogy cikkekre hivatkozni szerintem manapság már nem biztos, hogy jó ötlett. Persze maradtak normálisabb helyek ahonnan lehet tájékozódni (pl. Bloomberg)...


kwzatz
(őstag)

Tudom, hogy működik az újságírás, és a sok baromság ellenére, ami ott születik, azért akár még egy IGN-nél vagy egy Verge-nél is léteznek tények. Lehet, hogy cikkekre hivatkozni sokszor nem jó ötlet, de a másik véglet is butaság, hogy "ott akkor minden kamu". A Kotakut is kifejezetten rühellem összességében én is, de még ott sem 100% bullshit minden.

De azt egyébként ettől függetlenül, akár cikkek nélkül sem nehéz összerakni szerintem, hogy ha egy anyacég 3 alárendeltjénél is masszív leépítéseket eszközöl gyakorlatilag negyedévente, akkor vajon ki lehet a "shot caller"? :U

Az meg, hogy ilyenkor a "kisebb" cégeknek meg van mondva, hogy "lőjj le 10-ből 5-öt, mert így döntöttünk", és akkor ők lelőnek 5-öt, az szerintem nem kifejezetten "az ő döntésük". Ez nem ugyanaz, mint mondjuk egy átszervezés egy nyugis időszakban, ahol úgy döntenek, hogy egy céget kilőnek, átcsoportosítanak dolgozókat, mert nem működött valami.

Itt nincs arról szó, hogy "vége van", egyszerű boom and bust ciklus volt, most látjuk a bustot. Mindig is így volt, most is így van, és így is lesz továbbra is.

Annyit még mondanék, hogy az ilyen "megtisztulás" (most nem csak a Microsoftról beszélek) után szokott jönni az erős periódus, nem lepne meg, ha 3-6 év múlva kifejezett "gaming aranykor" jönne. Indie-AA stúdiók, és azok a nagyobb vállalatok, akik felismerik, hogy érdemes a legtehetségesebb, kisebb stúdióknak pénzt adni és hagyni őket dolgozni.

[ Szerkesztve ]


negyven2
(veterán)

Nem azt mondom, hogy bullshit, de azért elég gyakori az, hogy a valóságot a kedvünk szerint formáljuk. Nem hazudnak, és nem is torzítanak, de nem is fogják beválni azt, hogy rossz színben tűnjenek fel, mert mondjuk racionálisabban fogalmazzak meg az adott hírt. Az internet népe most vért akar, és ennek nem állnak az útjába. Csak meg kell nézni azon személyek nyilatkozataira adott válaszreakciókat, akik le merték azt írni, hogy ez az egész 7-ei eset nagyon szomorú, de sajnos bizonyos szinten ez talán elkerülhetetlen volt.

És én is azt mondom, hogy az MS a hibás, hiába Zenimax választotta ezt az opciót. Vagyis vagy fejlesztés alatt lévő projectek mennek a kukába, vagy olyan stúdiók, akik jelenleg maximum még csak az ötletelés szintjén vannak (mindkettő nagyobb csapatnál nem volt aktív fejlesztés alatt semmi, csak tervek voltak). Vagyis ez lett a szomorú döntés lett meghozva, hogy a több éve fejlesztés alatt lévő projektek maradnak, a Tango és Austin meg nem.

Amúgy itt is meglátszik a média torzító hatása, mert pl. az a 1900 fő, az még főleg az optimalizációk miatt történt meg. És bár valószínűleg nem így, de ugye azt lehet hallani, hogy ez az év, leépítésekben, stúdió bezárásokban rosszabb lesz mint a tavalyi. Sajnos ez a világpiaci helyzet most.


hombre[EU]
(veterán)

tudjátok,hogy a ZeniMaxot már a Satya emberei vezetik,ugye? :DDD

Jill Braff named head of studio for Bethesda and ZeniMax

istenem gyerekek...

[ Szerkesztve ]


Döglött Róka
(veterán)

Szamit? En annyit mondtam hogy aki ilyen szintu micromanagamentrol kepzeleg, az nagyon tevuton jar.

[ Szerkesztve ]


l.skywalker
(félisten)
Blog

Szerintem egy ilyen cégnél ez nincs így részletezve. Meg van adva fentről lefelé, hogy mennyit kell megtakarítani idén és a ZeniMax pedig úgy oldja meg ahogy legjobbnak látja.


Döglött Róka
(veterán)

Szerintem meg Satya ment el a Tangohoz egy kanna benzinnel.


KKaresz45
(senior tag)

Az, hogy a saját emberét ülteti a másik cég élére az nem micromanagement?


consono
(nagyúr)

Nem, az belterjesség.


Bad Pritt
(félisten)
Blog

Amúgy ennyi a lényeg, most függetlenül attól kinek a kije ül hol. Nálam a Hi-Fi Rush év játéka volt tavaly, az Arkane pedig egy meghatározó játékfejlesztő már az Arx Fatalis óta, de ha megnézzük, mi hozza a pénzt a ZeniMax grouptól és ők mit csinálnak teljesen érthető mindkét döntés. Arkane Lyont is az menthette meg most, hogy egy gigafranchise közkedvelt karakterét adaptálják, attól nagy számokat várnak, de pl. a MachineGames fejlesztők sem lehetnek nyugodtak az Indy után szerintem.
Amin érdemes lehet elmélázni egy fél pillanat erejéig, hogy vajon ha multiplatformként jelenik meg a Hi-Fi Rush és a Starfield és mindenhol fizetni kellett volna érte akkor milyen cost cuttingra lett volna szükség.


alratar
(addikt)

Mindent felvásàrol!
Ez nem jó az iparra nézve.
Tudom, hogy ez nem ujkeletű, de ez akkor sem jó .


Döglött Róka
(veterán)

És akkor kiderült, hogy nem ismered a piacot :)


.LnB
(titán)
Blog

Biztos megbeszéltétek már, csak most skippeltem 150+ kommentet. De valaki leírná nekem, hogy az MS akkor miért nem adta inkább el ezeket a stúdiókat? :F A jogdíjak miatt, hogy így náluk maradtak a játékok jogaik? Hátha később kezdenek velük valamit?


Wesder
(félisten)

Microsoft says it needs games like Hi-Fi Rush the day after killing its studio

Ennek a gyökèr Bootynak miért van még állása? :U


l.skywalker
(félisten)
Blog

Szerintem őket nem érdekli a fanbase, a részvényeseknek szól minden azok közül a nagyrészvényesek meg nem nagyon játszanak, csak az osztalékkal :U

Róka mennyit kaphat? :P


l.skywalker
(félisten)
Blog

Ez mindenhol így van, mert olyan embereket kell az akvizíció után a megvásárolt cégek elejére rakni, akik... "értik az anyacég stratégiáját és törekvéseit". Persze ez corporate bullshit, de a lényeg, hogy nem hagyhatod ott azt a vezetőt, aki egy sokkal kisebb szervezetben vezette a céget, mert teljesen más elvárásokkal fog szembesülni, amikhez alkalmazkodnia több időbe kerülne mint amennyi idő alatt bezárják... oh wait. Feltehetően mikor hivatalosan is átkerült a teljes ABK az MS-hez, akkor elkezdődtek azok a folyamatok, amik elvezettek ide. Ehhez pedig saját emberek kellettek, hogy részletekben fel tudják mérni, hogy melyik részleg milyen értéket képvisel. És van amelyiknek az értéke csak cost cuttingban volt mérhető.

Ez befelé egy teljesen normális üzleti folyamat, számomra az ami abnormális, hogy kifelé miket kommunikálnak évek óta már és közben hót' ellentétes folyamatokat visznek végig. Mintha azt hinnék, hogy a 21. században nem látják ezeket a "játékosok"


Döglött Róka
(veterán)

Eleget:) Csak az elmúlt egy évben 40+%-ot hozott a papírjuk.

Tudom sokmindenben nem értünk egyet amúgy, de üdítő néha olyan kommentet olvasni amiben látszik hogy nem először látott a szerző nagyvállalati működést.

[ Szerkesztve ]

üzenetek