Motorolaj és szűrő topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Sziasztok, ebben a topikban a különböző kenőanyagokkal kapcsolatos kérdéseitekre fogjuk keresni a választ, legyen szó bármilyen gép kenőanyagáról. Ahhoz, hogy pontos választ kapjatok, pontosan is kell kérdezni, illik feltüntetni a gép típusát, a kenőanyag felhasználási helyét.

[ Szerkesztve ]


Danex
(addikt)

Első fix üziben meg lehetne próbálni összegyűjteni vagy valami linket adni ahol kereshetnék az emberek ,hogy milyen szabványnak megfelelő olajra lenne szükségük.

Meg, hogy ha fogy az olaj akkor, ne vastagabbal orvosoljuk a témát :))


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Kialakul, még nem volt rá idő. Nem márka specifikus a dolog, nehéz linket adni, ahol szét vannak írva a szabványok. Nem csak motor olajra gondoltam, hanem bármilyen gép kenőanyagára, hidraulikára, motor és váltó olajokra, fék folyadékra... ;)

[ Szerkesztve ]


atos19881101
(senior tag)

Kemény fába vágtad a fejszéd. :DDD


bendeguz76
(aktív tag)

2004-es mazda 3 alap 1.4 benzin motorral,ebbe keresnék motorolajat.háromféle viszkozitásut is ajánlottak.5w30-ra gondoltam,ez megfelelő bele?


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Gyárilag is az volt benne. 4L kell, ha csipegeti, akkor 5, hogy legyen miből utántölteni.


focvis
(veterán)

Olaj topik, na végre! :C

Régóta töprengek azon, hogy inkább egy vastagabb tökmag vagy egy vékonyabb lenmag olaj illik jobban a friss salátához? ^^


K Norbi
(addikt)

hehhe :DD


Killer01
(őstag)

Most tényleg szét kell off-olni 6 hozzászólás után a hiánypótló topikot? :DDD


focvis
(veterán)

Szánom-bánom. :B
Elsősorban örömömet fejeztem ki, hogy végre lett olaj topik, komoly igény mutatkozik rá. Ide lehet mindenkit irányítani.

Viszont a címe alapján nem egyértelműen autós olaj topik, a gyenge poén innen jött. Illetve tegnap este becsszó tökmag olaj volt a vacsorámon (ami nagyon egészséges, férfiaknak ajánlott a későbbi prosztata-problémák megelőzésére; a lenmag olaj szintén ajánlott, csökkenti a vérzsírt [koleszterin, triglicerid, stb.]).


i-sti
(senior tag)

Akkor kezdem is.

Motor: E7J 1.4 MPI
Km állas: 129 ezer
Eddig olaj: 10 ezrenként Elf 10w40 #franciamotorbafranciaolajat

Lassan esedékes a 130-as csere.
Tehetek vékonyabb olajat valami 5W30-at így télire?
Vagy maradjak ennél?


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

A 10w 40-et nem is értem, miért került bele? 5w 40-et használnék, a 30-as felesleges ennek a motornak.


#89874944
(senior tag)

juhhúú, olaaj topic :))

A 82-es MTZ-be mit töltsek? ;] :DDD

"kenőanyag felhasználási helyét." Én leginkább bele szeretném tölteni, de lehet a tetejére is :D

Vmi jó kásztról esetleg?

[ Szerkesztve ]


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

PARAMO M7ADS. ;)


#89874944
(senior tag)

az igen :R :)

15w40. Azt hittem ezekbe vastagabb olaj való, vmi 20w60 :)

[ Szerkesztve ]


i-sti
(senior tag)


Castrol ajánlása az Edge 0w-30
Mobil-é pedig FS 0W-40

:F
Nagyon érdekes.


FoLey-v
(addikt)
Blog

Jöttem olajoskodni. ;]


#89874944
(senior tag)

A 30-as olaj túl vékony olajfilmet képez üzemmeleg állapotban ehhez a motorhoz. Nem tartja elég távol a fém alkatrészeket egymástól. A 90-es években gyártott motorokat jórészt 40-es olajra tervezték. A 30-as olajat leginkább a fogyasztás csökkentés és a károsanyag kibocsájtás csökkentése érdekében vezették be. Ennek érdekében az újabb motorokat így is tervezték, kisebb tűréssel, amik már képesek 30-as olajjal futni.
Ehhez a Cliohoz az 5w40 vagy a 0w40 való.

[ Szerkesztve ]


i-sti
(senior tag)

Akkor mi a különbség a 0 és 5 között?
E szerint semmi.


Zsolt!!
(aktív tag)

Én találtam másik táblázatot.


#89874944
(senior tag)

0W és 5W !

Hidegen sokkal folyékonyabb a 0W mint az 5W. Az a táblázat egy lóxar. Menj fel pl Mobil1 oldalára. A 0w40 70,8 cst 40 fokon, míg az 5w40 83 cst.

Cst = centistoke, kinematikai viszkozitás

[ Szerkesztve ]


Danex
(addikt)

Én az új turbós Suzukihoz csináltam egy ilyen táblázatot.

Elég nagy különbségek lehetnek ugyan olyan vastagság mellett is.

[link]


K Norbi
(addikt)

Tombol a topic! Jobban pörög mint a VAG :DDD


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Miattad nyitottam, szóval ha értelmes hozzáfűzni valód van a témához, ne fogd vissza magad, de ha csak gúnyolódni szeretnél, abból elegem van.


simonjoe
(senior tag)

Jó lesz ez!!!!!!!!!!!!!! :DD
Keresek Holmenkol Lube Extreme nano olajat, tudnátok segíteni??? :)) :R


Zsolt!!
(aktív tag)

Hello,

szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?

[link]


i-sti
(senior tag)

ACAB95
(tag)

Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40


Danex
(addikt)

Ez a tipikus túl szép ,hogy igaz legyen. Ha ennyire jó lenne akkor a gyártók már rég bevezetnének egy ilyet, hasonlóan az AdBlue-hoz. Szerintem


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Csak ezekből lehet választani?


#89874944
(senior tag)

Mobil1 vagy Liqui Moly inkább.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. :C Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül. :R

Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:

- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5

Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.

Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:

Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:

http://suzuki.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars%2Fsuzuki%2Fsx4%2Fpetrol%2F1_4%2Fsx4_1_4t_s_cross_k14c_103kw_sx4_EFt8PnAYF

A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.

Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?

Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?

Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.

[ Szerkesztve ]


#89874944
(senior tag)

A C2 teljesíti az A5/B5-öt is, plusz még "katalizátor barát" is. Az A5/B5 meg az A1/B1-et.

Az A1/B1 -> A5/B5 a minőségi osztályok felfelé.

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Azért a magyar suzuki Zrt szerint nem ez való bele...
(ECSTAR F9000 C2 dízel olaj)
Minden kereső C2-C3 olajat hoz első számú ajánlásként.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.

Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).

[link]

[ Szerkesztve ]


Zizmand
(aktív tag)

Szia
Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem a Castrol, nekem ugyan ez volt 1.9 PD-ben, nem volt vele probléma, de fogyott belőle. Tegnap cseréltem olajat és most Motult raktam bele, majd kiderül jobb-e.


focvis
(veterán)

Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).

Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.


Kornel
(veterán)

Ezt vágom.

Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.

Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?

Talán beprobalkozok az indexek is akkor.

[ Szerkesztve ]


K Norbi
(addikt)

Veled a legjobb! Mert vevő vagy rá ;]


Danex
(addikt)

Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg :((( )

Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.

De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok :D


Kornel
(veterán)

Nekem Suzuki szalonban kérésre gond nélkül belerakták a C2-t, tehát nem befolyásolhatja a garanciát.


focvis
(veterán)

A koromlebegtetést passzolom, bár szerintem nem.

Kormol, kormol... pucolni kell a kiput is, ma mostam autót. :D


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Pedig tudniuk kéne a választ rá. Lusták írni egy mailt a központnak ennyi. :(

Az olajválasztók meg próbálják a drágább olajat nyomni az az érzésem, nekem a benzines Subaruhoz is dízelbe való olajakat ajánl (C2/C3) sorban...


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

10 körül van melegen az ideális viszkozitás, a véknyabbik 5w 30-at tenném, ha nincs sok hideg indítás.

Kornél: felesleges bele a C2. Az a motor csak a kipuba kormol. Nem nagy a befecskendezési nyomás és a kompresszió sem extrém. Dízelnél 2000 Bar a befecskendezési és 30 Bar a kompressziós végnyomás. Az más világ. ;) Én azt tenném, amit a gépkönyv ajánl. Csak a dieselhez adja a C2 normát.

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).

Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Erre gondoltam én is. Fölösleges a 0w 30 erre a felhasználásra.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

:R


i-sti
(senior tag)

Akkor nekem az 1.4-esbe jó lenne a Mobil NewLife-ja? 0w40?
Sok a hidegindítás. Nem garázsban alszik.

[ Szerkesztve ]


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

:K

üzenetek