0W és 5W !
Hidegen sokkal folyékonyabb a 0W mint az 5W. Az a táblázat egy lóxar. Menj fel pl Mobil1 oldalára. A 0w40 70,8 cst 40 fokon, míg az 5w40 83 cst.
Cst = centistoke, kinematikai viszkozitás
[ Szerkesztve ]
0W és 5W !
Hidegen sokkal folyékonyabb a 0W mint az 5W. Az a táblázat egy lóxar. Menj fel pl Mobil1 oldalára. A 0w40 70,8 cst 40 fokon, míg az 5w40 83 cst.
Cst = centistoke, kinematikai viszkozitás
[ Szerkesztve ]
Én az új turbós Suzukihoz csináltam egy ilyen táblázatot.
Elég nagy különbségek lehetnek ugyan olyan vastagság mellett is.
Miattad nyitottam, szóval ha értelmes hozzáfűzni valód van a témához, ne fogd vissza magad, de ha csak gúnyolódni szeretnél, abból elegem van.
Jó lesz ez!!!!!!!!!!!!!!
Keresek Holmenkol Lube Extreme nano olajat, tudnátok segíteni???
Hello,
szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?
Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40
Ez a tipikus túl szép ,hogy igaz legyen. Ha ennyire jó lenne akkor a gyártók már rég bevezetnének egy ilyet, hasonlóan az AdBlue-hoz. Szerintem
Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül.
Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:
- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5
Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...
[ Szerkesztve ]
Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.
Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:
Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:
A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.
Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?
Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?
Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.
[ Szerkesztve ]
A C2 teljesíti az A5/B5-öt is, plusz még "katalizátor barát" is. Az A5/B5 meg az A1/B1-et.
Az A1/B1 -> A5/B5 a minőségi osztályok felfelé.
[ Szerkesztve ]
Azért a magyar suzuki Zrt szerint nem ez való bele...
(ECSTAR F9000 C2 dízel olaj)
Minden kereső C2-C3 olajat hoz első számú ajánlásként.
Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.
Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).
[ Szerkesztve ]
Szia
Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem a Castrol, nekem ugyan ez volt 1.9 PD-ben, nem volt vele probléma, de fogyott belőle. Tegnap cseréltem olajat és most Motult raktam bele, majd kiderül jobb-e.
Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).
Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.
Ezt vágom.
Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.
Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?
Talán beprobalkozok az indexek is akkor.
[ Szerkesztve ]