Motorolaj és szűrő topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


#89874944
(senior tag)

0W és 5W !

Hidegen sokkal folyékonyabb a 0W mint az 5W. Az a táblázat egy lóxar. Menj fel pl Mobil1 oldalára. A 0w40 70,8 cst 40 fokon, míg az 5w40 83 cst.

Cst = centistoke, kinematikai viszkozitás

[ Szerkesztve ]


Danex
(addikt)

Én az új turbós Suzukihoz csináltam egy ilyen táblázatot.

Elég nagy különbségek lehetnek ugyan olyan vastagság mellett is.

[link]


K Norbi
(addikt)

Tombol a topic! Jobban pörög mint a VAG :DDD


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Miattad nyitottam, szóval ha értelmes hozzáfűzni valód van a témához, ne fogd vissza magad, de ha csak gúnyolódni szeretnél, abból elegem van.


simonjoe
(senior tag)

Jó lesz ez!!!!!!!!!!!!!! :DD
Keresek Holmenkol Lube Extreme nano olajat, tudnátok segíteni??? :)) :R


Zsolt!!
(aktív tag)

Hello,

szerintetek a videóban látható tesztel valóban lehet az olaj védőképességére következtetni?

[link]


i-sti
(senior tag)

ACAB95
(tag)

Üdv
DPF nélküli PD TDi -be akarnák vásárolni olajat 10e km periódusra. Tudom, hogy 5W-40 VW 505.01 szabványú olaj kell bele. Három márka közül ti melyiket vennétek?
1. BP VISCO 5000 C 5W-40
2. Castrol Edge Turbo Diesel Titanium FST 5W-40
3. VAG OIL 5W-40


Danex
(addikt)

Ez a tipikus túl szép ,hogy igaz legyen. Ha ennyire jó lenne akkor a gyártók már rég bevezetnének egy ilyet, hasonlóan az AdBlue-hoz. Szerintem


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Csak ezekből lehet választani?


#89874944
(senior tag)

Mobil1 vagy Liqui Moly inkább.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Gyorsan be is tettem a kedvencekbe. :C Btw úgy tűnik a gyertyás tipped bejött, több mint 2000 km gond nélkül. :R

Most filózok, hogy 5W30 helyett 0W30 menjen Bubiba (gépkönyv 5W40-et vagy 5W30-at javasol az utóbbit preferálva). Egyelőre ennyire jártam körbe a témát:

- a szerelő által javasolt 5W40: 85,4/14,2
- mostani 5W30 ami benne van: 72,9/12,1
- üzemanyag takarékos 5W30: 57,6/10,1
- "mezei" 0W30: 68,7/11.9
- "mezei" 0W40: 76,2/13,5

Az üzemanygatakarékos 5W30-nak a melegoldali értéke nekem kicsit vékonynak tűnik...

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Sok itt az ismerős arc.
Megpróbálom itt is a lehetetlent, és pontot tenni ennek a végére.

Erre a kérdésemre nem tudott érdemi választ adni a Suzuki Magyarország:

Adott egy Suzuki SX4 S-Cross, 1.4 turbós Boosterjet benzin motorral.
Bejáratás után 4.000 km-nél márkaszervizben lecseréltettem az olajat a Suzuki gyári olajára, ami az alábbi link szerint az ECSTAR F9000 5w30 C2 dízel olaj:

http://suzuki.ewp.earlweb.net/en_GB/equipment/cars%2Fsuzuki%2Fsx4%2Fpetrol%2F1_4%2Fsx4_1_4t_s_cross_k14c_103kw_sx4_EFt8PnAYF

A mellékelten csatolt felhasználói kézikönyv ide vonatkozó része szerint viszont az ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4 és ACEA A5/B5 szabványok szerinti olaj a megfelelő.

Kérdésem, hogy van-e ellentmondás a két ajánlás között, vagy a mellékelten csatolt ábra szerint gond nélkül helyettesíthető az A1/B1 és A5/B5 szabvány a motorba került ACEA C2 szabványú olajjal?

Önök ezeknek tudatában legközelebb milyen olajat választanának?

Amit én néztem: legközelebb Liqui moly top tec 4600-at raknék bele, az elvileg tudja az ACEA C2-t, A3/B4-et és az API SN minősítéseket is.

[ Szerkesztve ]


#89874944
(senior tag)

A C2 teljesíti az A5/B5-öt is, plusz még "katalizátor barát" is. Az A5/B5 meg az A1/B1-et.

Az A1/B1 -> A5/B5 a minőségi osztályok felfelé.

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Azért a magyar suzuki Zrt szerint nem ez való bele...
(ECSTAR F9000 C2 dízel olaj)
Minden kereső C2-C3 olajat hoz első számú ajánlásként.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.

Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).

[link]

[ Szerkesztve ]


Zizmand
(aktív tag)

Szia
Ha csak ezek közül lehet választani, akkor szerintem a Castrol, nekem ugyan ez volt 1.9 PD-ben, nem volt vele probléma, de fogyott belőle. Tegnap cseréltem olajat és most Motult raktam bele, majd kiderül jobb-e.


focvis
(veterán)

Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).

Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.


Kornel
(veterán)

Ezt vágom.

Ennek ellenére nem képesek válaszolni, azaz érdemi választ adni.
Árban ugyanannyi az F9000 C2 és az F9000 benzines is.

Focvis: egy gond van vele, hogy a motor jobban kormol, mint egy dízel, 200 baron fecskendezi be a benzint padlógázon.
Talán a C-s olaj jobban is lebegteti a kormot, ez is lehet az oka az olajgyartok ajánlásának?

Talán beprobalkozok az indexek is akkor.

[ Szerkesztve ]


K Norbi
(addikt)

Veled a legjobb! Mert vevő vagy rá ;]

üzenetek