Motorolaj és szűrő topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Danex
(addikt)

Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg :((( )

Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.

De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok :D


Kornel
(veterán)

Nekem Suzuki szalonban kérésre gond nélkül belerakták a C2-t, tehát nem befolyásolhatja a garanciát.


focvis
(veterán)

A koromlebegtetést passzolom, bár szerintem nem.

Kormol, kormol... pucolni kell a kiput is, ma mostam autót. :D


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Pedig tudniuk kéne a választ rá. Lusták írni egy mailt a központnak ennyi. :(

Az olajválasztók meg próbálják a drágább olajat nyomni az az érzésem, nekem a benzines Subaruhoz is dízelbe való olajakat ajánl (C2/C3) sorban...


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

10 körül van melegen az ideális viszkozitás, a véknyabbik 5w 30-at tenném, ha nincs sok hideg indítás.

Kornél: felesleges bele a C2. Az a motor csak a kipuba kormol. Nem nagy a befecskendezési nyomás és a kompresszió sem extrém. Dízelnél 2000 Bar a befecskendezési és 30 Bar a kompressziós végnyomás. Az más világ. ;) Én azt tenném, amit a gépkönyv ajánl. Csak a dieselhez adja a C2 normát.

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Köszi, akkor a híg 5W30 lesz (Motul 8100 Eco-Nergy 5W30).

Nincs sok hidegindítás és akkor is jellemzően a kb 18 fokos garázsból indulok nem a téli utcáról.


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Erre gondoltam én is. Fölösleges a 0w 30 erre a felhasználásra.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

:R


i-sti
(senior tag)

Akkor nekem az 1.4-esbe jó lenne a Mobil NewLife-ja? 0w40?
Sok a hidegindítás. Nem garázsban alszik.

[ Szerkesztve ]


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

:K


tabaga
(tag)

Szerintem is felesleges C-s olaj ilyen motorhoz, rosszabbak az ilyen olajok TBN számai, mint a benzinmotorba valóaké.


Kornel
(veterán)

Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?

Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]

Menjen ez?

Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.

tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?

Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?

Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Ezzel tuti nem lősz mellé.


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta. ;) Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.

A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Nálam kb. 1/3-1/3-1/3 az arány gyakorlatilag tiszta vegyes ciklus, ennek ellenére fekete az olaj.
Másnak is, mielőtt egyedi hibára gondolnal.

Következőre a linkelt Liqui moly-t rakatom bele.


ACAB95
(tag)

Nincs kőbe vésve, lehet más is


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Nem jelent feltétlen rosszat ha fekete az olaj. Végzi a dolgát és lebegteti a koromszemcséket, nem hagyja leülni a motorban.

[ Szerkesztve ]


Kornel
(veterán)

Nyilván.
Rossz megközelítés, hogy a C-s olaj jobban lebegteti a kormot?


Mágus2
(Közösségépítő)
Blog

Nem lehet csak egy kiemelt tulajdonság alapján választani.

Tőlem van egy szavazat a gépkönyv szerinti A5/B5 besorolásúra.

[ Szerkesztve ]


tabaga
(tag)

Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő).

üzenetek