Puretech motor van benne tudtommal...álmoskönyvek szerint nem jó, habár mióta láncos valamennyire jobb lett, de csak tipp.
Opel topik - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
Igazából a Meriva is belül Corsa a Zafira meg belül Astra.
A motor más kérdés, nem azért mert nem fontos, csak a belseje lehet nagyon árulkodó.
De az is lehet hogy az újaknál már nem annyira igaz ez, nem tudom, pl. nem ismerem a J Astra Corsa párját, az is lehet hogy már nagyon hasonlóak belül. Mert kívül nagyon hasonulnak már, ez tény.
[ Szerkesztve ]
ncc1701
(veterán)
Minden suv egy ízlésficamos pici-f@szkompenzáló izé. Nagy kocsira ott a kombi. Ha meg sok holmit kell vinni, akkor platós ford f-150-től indul, vagy dodge ram. Raklap szépen ráfér. A kettő közötti kategóriának nem látom értelmét, és még csúnya is. Feleslegesen nehéz, magas, így tolja a levegőt, sokat fogyaszt, divat. Szabályozni kellene ezeket, de nagyon, súlyban, magasságban, szélességben, méretben. Plö japánban a kei carok...
[ Szerkesztve ]
...meg őszintén mi értelme van? létezik pl mokka 4x4, ami az összkerék miatt jó lett volna nekünk, amikor a zafirával majdnem elakadtunk aprókavicsos emelkedőn valami domboldalban, de a jó tereptulajdonságai itt ki is merülnek... városra mi kell? nézzen mindenki olaszországi utcaképeket: csinkvecsentó, fiat500 meg hasonló kis vackok vannak túlsúlyban... érthető: kevés a hely, ezek keveset foglalnak, jó vele manőverezni a szűk sikátorokban is... nettó f*szméregetés a suv...
ncc1701
(veterán)
Itthon van egy kis yaris, meg egy swift szaladgálni... Meg egy nagy insignia kombi, ha messzire kell vinni, vagy sok cuccot. Nem értem én ezt a suv mániát, de lehet öreg vagyok már.
...ha végtelen pénzünk lenne, simán el tudnék képzelni munkába járós kocsinak egy renault twizy-t, amivel maximum 1 szatyornyi cuccot haza hozok a boltból, vagy fiunkat az óvodából ...ha már asszony is jönne, arra kicsi lenne, de hétköznapok 90%ában egyedül megyek a város túlfelére, hazafelé meg felveszem a srácot... a zafira meg nagyobb utakra tökéletes, vagy arra hogy tegnap is fél perc alatt lehajtottam az egyik ülést és simán bepakoltam a 2méteres léceket obi-ból
Ha sok cuccot kell vinni, akkor furgon vagy dobozos teherautó. A pickup kategória is már értelmetlen azok mellett. De tényleg, elavult dolog már, inkább divat.
Akkor már én is, nekem kombi tökéletes, de fater öreg renault-ja verhetetlen.
Ha akarom 4 személyes kombi, ha akarom dobozos, ha akarom kinyitom a kis faroktető csomagtartót és szinte pickup.
Egyetlen valódi kényelmi funkciója van - magasabbra kell beülni, ami főleg idősebbeknek kényelmes, én ezt nem vitatnám el.
Cserébe nagyjából kinyírta a kisautó kategóriát, minden gyártó a legolcsóbb szegmensben is indít SUV-nak tűnő autókat, amik általában elég kicsik és gagyik. De ezt lehet eladni..
F után a Zafira is teljesen más világ, hogy nem a földre kell ülni ...és 2személyes módban az 1800 literes csomagtér eléggé odavág
Valaki szerint még a kombi is nonszensz kategória. Nálam az pont jó még. Mondjuk az egyterű is jó dolog, csak az már nem létező kategória sajnos.
Valaki szerint még a kombi is nonszensz kategória.
Annak nincs felesége meg esetleg lánygyermeke.
Tehát aki szerint a kombi hülyeség, az ß#$!?
Akinek meg suv-ja van, fa**tméreget?!
Egyre jobb dolgok derülnek ki.
Akinek SUV-ja van az azért vette, mert:
1. Retteg a forgalomban, nem tud vezetni, majd az megvédi
2. Sokszor felpadkázik a járdára, hogy ott haladva kikerülje a dugóts hasonlók
3. Nyugdíjas vagy mozgáskorlátozott (könnyebb be- és kiszállni)
4. Szokott járni földúton vagy hasonlón
Akkor suvosként megpróbálom valamelyik csoportba beleképzelni magam.
ncc1701
(veterán)
5: Izlés-problémák. Mondjuk ma nehéz szép új autót venni, mert szinte csak ronda van.
[ Szerkesztve ]
deny330
(aktív tag)
Sziasztok!
Adott egy G astra 1.8. A gyári dobbetét oda van, elvan törve, bemegy lazán a mocsok a sárvédőívhez. Cserélni akarom, de van egy kis gond: OPC lökhárító van a kocsin. Haver állítása szerint OPC-nek külön dobbetétje van a lökhárító felfogatás miatt, illetve a fékcsövek miatt. Ez mennyire igaz? És ha tényleg külön dobbetét kell a lökös miatt, van ötlet, hogy honnan tudnék rendelni?
Kézi pumpa bekerült fixen a szűrő utánra, felnyomtuk vele, elsőre röffent picit egyenletlen volt de 5-10s alatt kisimult,, kapott egy tanítást is utána. Nem ingadozik az alapjárat, nem dobálja az alapjárati fogyasztást (0.5l/h klíma nélkül, klímával 0,9) és még a fogyi is valamelyest símúlt úgy néz ki.
Ha már bent volt a kézi pumpa akkor beraktam az új bosch szűrőt is.
Markizmark
(addikt)
Akkor ez simán csak levegős volt.
Plusz marhára nem tanult fel magától a szelep.
Az első fél perc után stabilan járt de mint valami körmös traktor, a régi SDI dízelek jutottak róla az eszünkbe, össze is néztünk faterral valami nem jó.
Feltanítás (small injection) viszont szépen végig futott a végén be is állt az alapjárat szögpontosan 846-853 közé. Railnyomás is szép az új szeleppel, ~0,05 - 0,1 MPa difivel követi folyamatosan a Railnyomás a kívánt nyomást, ingadozás nincs.
Kézi pumpa meg jó helyen van ott a bemenő csövön, lesz annak még haszna.