Ami, remélhetóleg nem napok/hetek alatt jön meg.
Opel topik - Technika, hobbi, otthon fórum
hozzászólások
No igen. De ha minden jól megy, akkor hamarosan kész az A Corsám és egy kicsit így pihentetem a másikat.
![](/dl/faces/own/nemcso.gif)
nemcso
(senior tag)
De ha a szervízben is hallották, miért nem cserélték ki ?!
Egy ilyen villanymotort nem hiszem, hogy szokás lenne javítani.
Ha garancia időn belül vagy, akkor meg pláne nem. Cserélje ki a szervíz, aztán majd ő elvívogat a gyártóval a garancia dolgában, ha kell.
szerintem...
![](/dl/faces/crazy.gif)
HEMP
(aktív tag)
Hali mindenkinek,
most készülök venni egy Vectrát vagy Omegát, de mint látjátok nem tudok dönteni: az Omega biztonságosabb és nagyobb, kényelmesebb viszont a Vectra fenntartása olcsóbb... Az áruk kb. megegyezik (1200eHUF-1600eHUF) és a felszereltségük is. Vkinek bármilyen építő ötlete? thx
![](/dl/faces/c13.gif)
zsoltee10
(addikt)
a 2. kérdésedre én Pana vagy Pio fejegysége javaslok. egyrészt 2év gari, másrészt nagyon jó ár/érték arány jellemzi őket. milyen típusokban gondolkodsz?
írhatod priviben is, ne offoljuk tele a topicot.
Már garancián túli vagyok. Pont akkor vettem, amikor lekettyent róla. Nem márkaszervízbe hordom, hanem megbízható szerelőhöz, de ez esetben be is igazolódott, hogy nem sok értelme van a szervízbe vinni, mert csak vakarták a fejüket...
![](/dl/faces/own/sotho.gif)
Sotho
(őstag)
1.6 os 1998 -as opel astra caravan -ról tudna linkelni valaki, egy részletes leírást?
Sziasztok!
Jöttem én is mint Opel tulaj és szerelő.
Ezt a topikot ne hagyjuk ''kihülni''!
[Szerkesztve]
Hali!
Alapjárati léptetőmotorral lessz majd hamarosan gond,
A C14NZ-nek betegsége.
Én már kettőt cseréltem.
![](/dl/faces/wolf.gif)
Lord Myn
(senior tag)
Köszi a linket! Lehet, hogy vak vagyok, de nem látom mi mennyibe kerül. Olyan nincs amin árak is vannak?
![](/dl/faces/raven.gif)
Fisha
(őstag)
Egy elozo hozzaszolasomban mar elpottyintettem, hogy komoly bajom van a b omegammal.
Eugyben kerdeznek is egyet:
van valami otletetek arra, hogy mitol lehet, hogy ketszer egymas utan ugyanott ugyanugy elreped a baloldali hegerfej. Nem javitva volt, hanem cserelve. Csere utan 500 kilometert sem mentem vele, es ujra elrepedt. A szerelok csak a fejuket vakarjak (nomeg mossak kezeiket ).
X25XE-rol van szo.
Elore is koszi,
Fisha
![](/dl/faces/own/foglalt_nev.gif)
Foglalt név
(addikt)
Ha nagyon mossák a kezüket, akkor könnyen lehet, hogy túlfeszítették. c20xe-nél volt rossz széria hengerfejből(ha jól emléxem a cosworth-ok), ennél a motornál nem emlékszem ilyenre. Nézték a kompressziót?
![](/dl/faces/raven.gif)
Fisha
(őstag)
Meg lett nyomatva hengerfejesnel az uj (persze bontott) hengerfej, ha erre gondolsz. Termeszetesen jo volt meg beszereles elott.
![](/dl/faces/own/foglalt_nev.gif)
Foglalt név
(addikt)
Arra gondoltam, ha nem típus hiba vagy anyagfáradás, ráadásul mindig ugyanott reped meg, akkor lehet, hogy a hengernél van a baj. Bár a kompresszió elvileg nem igen nő, hanem csökken, ha nagy a kopás vagy teszem azt eltörik egy olajlehúzó gyürű, de valószinű nem is közvetlen ez lesz a hiba. Ellenben, ha valahol megvan repedve a blokk és jut egy kis víz a hengerbe, ami ugye azon a hőfokon egész jól tágul és szétnyomhatja a hengerfejet, akkor az elvileg ott is kiütközik(meg persze fogy a vized és látszik a motorolajon is), mert másnak sem tesz jót.
![](/dl/faces/raven.gif)
Fisha
(őstag)
Viz nem kerult az olajba szerencsere, csak forditva, viszont az eleg durvan. Mindket esetben csak az volt a jelenseg, hogy csokipuding lett a hutovizbol.
De semelyik masik irany nem szakadt ossze. (kipufogo se dolgozott a vizbe).
Kompressziot nem tudom, hogy neztek-e. (szerintem nem )
![](/dl/faces/cat.gif)
Petya25
(addikt)
Helló OPEL fanok!
Nekem is már 5 éve van Opelem.
Mivel elég sokat hajtjuk, ennyi idő alatt már a 3. kormányát koptatjuk a családban. Egyre újabbra és kevesebbett futottra cseréltük és teljes megelégedéssel szolgál(t) minket.
Első egy 1,4-es 90 lovas F Astra sedan volt, a második egy 1,4-es G Astra sedan, a harmadik egy 1,6-os G Astra 5 ajtós és nagyon elégedett velük a család.
Érdekes mód mindhárom autónak volt egy-egy észrevehető problémája. Az elsőnek a sok kilométer miatt (145e) a kuplungszerkezete rakoncátlankodott, képtelenség volt rángatásmentesen indulni vele és akadt a váltója. A másodikban teljesen szétfoszlott egy vastag gumicső a motornál teljesen érthetetlenül, de cserélhetően. A harmadik meg valami apró membrán miatt állt meg időnként akár menet közben is ha felengedtük a gázpedált. Szerencsére a gari csere segített, azóta problémamentes.
Nemlehet,hogy a blokk van megrepedve,vagy nem sík? ''Túlhúzva''?
![](/dl/faces/raven.gif)
Fisha
(őstag)
Haaaat nezd: az biztos, hogy a hengerfej meg van repedve, meg az elozo is megvolt.
A blokkot elvileg megneztek, es sik, de mosjuk eziranyba szkeptikus vagyok egy picit.
''Tulhuzva'' mit jelent?
![](/dl/faces/own/calogero.gif)
Calogero
(addikt)
Nem vagy vak, de amikor linkeltem nem így nézett ki a pdf, azóta frissítették.
Akkor nem volt így szépen rendezve, de voltak árak is.
25 000 Ft körül volt az ára ha jól emlékszem.
![](/dl/faces/wolf.gif)
Lord Myn
(senior tag)
Akkor nem vak vagyok, csak lassú... Azért köszi!
Btw: Ma elkaptak a rendőrök 90-nel a Béke úton, úgyhogy 1 kis cash-sel szegényebb leszek, rosszabb esetben kényszerpihenő (ami azért is jó, mert akkor állásom se lesz).
Hát k*rvára nem hiányzott most ez nekem...