Paypal információk V/-től - Logoszféra fórum

üzenetek

hozzászólások

(#10) V/


    V/
    (titán)

    PayPal Dispute és Claim indítás leírása

    Belépés után a felső menü sorban Help

    Majd jobb szélen a Resolution Center
    De ezen a gyors linken is elérhető a Resolution Center

    Ez látható:

    A Report a Problem gombra kattintani a megjelenő képernyőn

    Ezután a listában megkeresni az adott vásárlást és elöl a rádió gombbal kijelölni, majd jobb sarok alul Continue

    A következő oldalon a dispute típusa választható ki.

    Az új oldal szövegei:
    1. I didn’t receive an item I purchased - Nem kaptam meg a kifizetett terméket

    2. I received an item that wasn’t as described - A megérkezett termék nem felel meg a leírásnak. Probléma van vele.

    3. I want to report unauthorized activity - Nem engedélyezett tranzakció bejelentése

    4. I have a billing issue - Számlázási probléma a vásárlásnál

    A választástól függően változik a továbblépési lehetőség.

    1. I didn’t receive an item I purchased. választása, Continue

    Ki kell választani hogy nem érkezett meg.
    Milyen típusú volt a dolog amit megvásároltunk, kézzel fogható vagy digitális dolog vagy szolgáltatás.
    A szöveg ablakba kell beírni üzenetet az eladónak a problémáról
    Pl: Letelt a várható szállítási idő, kérem vissza a pénzem. (The expected delivery time has elapsed, I ask my money back.)
    Esetleg ha korrektek akarunk lenni, hozzátehetjük: Természetesen, ha később megérkezik, ki fogom fizetni. Meg fogom keresni ez ügyben. (Of course, if you arrive, I will pay. I'm going to search for this case.)

    Ezután Contact Seller gombra kattintás és készen vagyunk.
    A visszaigazoló oldalon alul vastagítottan ott a dátum, hogy meddig lehet a továbblépést -claim- a segítségüket kérni.
    .....please send us the information about this issue before : dátum
    Előtte, nem az nap.

    Ha több tétel volt, akkor külön-külön kell a lépéseket megcsinálni és a végén elküldeni.

    2.I received an item that wasn’t as described. választása, Continue

    Ekkor ki kell tölteni, jelölni az alábbi oldalon lévő kérdéseket.
    What's wrong with the items that arrived? Select all that apply. Mi a probléma oka.

    Would you like to propose a partial refund and keep the item(s) that arrived? (optional) résznél megadhatjuk, hogy mennyi pénz kérünk vissza, elsődlegesen rész visszatérítést, előre megadott hányadok vagy az általunk elképzelt összeg.
    Biztonság kedvéért én javaslom a teljes összeget is beírni, ha azt kérjük vissza. (új felület, esetleg mégsem jegyzi meg a teljes vételárat)

    Milyen típusú volt a dolog amit megvásároltunk, kézzel fogható vagy digitális dolog vagy szolgáltatás megadása.
    A szöveg ablakba lehet beírni az üzenetet az eladónak.
    Ezután Send vagy a régi felületen Continue gombra kattintás és készen vagyunk.

    3. I want to report unauthorized activity választása

    Kiválasztjuk az adott tranzakciót.

    Ezután kitöltjük, hogy mi a problémánk, tovább lépés a Continue gomb.

    A következő lépés a jelszó megváltoztatása, majd Continue és kész.

    4. I have a billing issue.

    A helyzetnek megfelelő választandó a kettő közül:

    5. A Claim-re emelés, PayPal döntésének kérése és a dispute lezárása.

    Ha ezután Claim-re (követelés) emeljük a dispute-t vagy le akarjuk zárni, vagy üzenetet akarunk az eladónak küldeni a Dispute-l összefüggésben akkor a Resolution Centerbe lépve a Resolution Center cases Open cases-t választva (alapértelmezett) sorban látható a megnyitott dispute.

    A sor Case ID-nél az azonosítóra vagy Action oszlopában a View-re kattintva tudjuk megnyitni az adott dispute-t

    Ha van megnyitott dispute, akkor belépés után a főoldalról is elérhetjük azt a Check on the status or respond linkre kattintva

    Az alábbi oldal lesz látható.
    Ezen az oldalon kell üzengetni az eladónak a dispute keretében.

    Az Escalate this dispute to PayPal claim és a Close this dispute.
    Escalate to PayPal Ennél figyelemmel kell lenni arra, hogy a dispute megnyitásától 20 nap áll rendelkezésre azt lerendezni az eladóval.
    Ha nem sikerül megegyezni, akkor legkésőbb a 20. napon a Paypal Claim-t indítani kell, ez jogvesztő határidő.
    Ha az eladó nem reagál, akkor a 7-11. napon célszerű ezt megtenni, ha reagál és nem elfogadható, akkor pedig rögtön a reakciója után. (Nincs hivatalos válaszolási idő előírva.)

    Ha sikerül megegyezni, akkor a Mark this issue as resolved a választandó, persze akkor, ha teljesíti azt.

    Received the item but it's significantly different from its description Megváltoztathatjuk a dispute okát, ha közben megérkezik, de csak van vele gondunk.

    Ha refundban lett megegyezve és azt ő elküldi, a rendszer automatikusan zárja, nem kell vele foglalkozni. Annak, hogy mi zárjuk először, nem kell bedőlni.
    A claim esetén a PayPal általában 10-14 napon belül dönt, 30 nap a maximum idő, ha bonyolult lenne a tényállás.

    Ha nem felel meg nekünk a PayPal döntése, akkor van lehetőség a lezárástól számított 10 napon belül felülvizsgálatot kérni.
    A Resolution Center-ben megkeressük a lezárt case-t, majd a View linkre kattintani az Action oszlopban, majd a Appeal this claim-t választani és tovább.

    A fontosabb határidőket tartalmazza a PayPal értesítő e-mailje.

    [ Szerkesztve ]

    üzenetek