Paypal információk V/-től - Logoszféra fórum

üzenetek

hozzászólások

(#18) V/


    V/
    (titán)

    AliExpress probléma kezelés, dispute indítás és
    dispute döntés elleni fellebbezés

    Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute belőle.
    Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
    Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
    A "megszakított", Cancel dispute esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection ideje még nem járt le.
    A leigazolt megérkezés után 15 napon belül is lehet dispute-t indítani.

    Az eladónak a megindított dispute-ra 5 napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refundot.

    Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
    1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
    2. Nem fogadjuk el, a Reject gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
    3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a védelem, lehet másikat kezdeményezni.
    Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.

    Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal) Lásd a leírás végén.

    Ha jogosnak ítélik akkor a vételár visszatérítés -refund- automatikusan a bankszámlára fog visszaérkezni, amelyhez az eredetileg fizetéskor használt bankkártya tartozik.
    Nem kell külön elfogadni általában, de a My Orders, Refund & Disputes menünél ellenőrizzük hogy az adott tétel View Details-nál a Status: Dispute Finished Refund US $ XX.XX szerepel zöld betűvel és nincs elfogadás AliExpress' Judgment-nél
    A pénz 3-15 munkanap alatt lesz jóváírva a bakszámlán, néhány bak amegérkezést követően később írja jóvá.

    A dispute lefolyásának időrendje

    A Dispute indítása (Returns/refunds)

    Alapvetően 2 féle dispute indítható:
    1. Nem érkezett meg a megvett termék.
    2. Megérkezett, de probléma van vele.

    Az első esetben visszakérhetjük a pénzt vagy megegyezünk az eladóval és újra küldi. Én személy szerint ez utóbbit nem javaslom. Nincs rá biztosíték, hogy megérkezik és a vásárlói védelemből is kifut az idő. Inkább pénzt vissza és újból megvenni, akár mástól, ez új vásárlás új védelemmel.

    A második esetben visszakérjük a pénzünket vagy visszaküldjük és úgy kapunk újat vagy pénzt vissza. Itt a választás függ az eladó hozzáállásától is.

    Vásárlási tételeknél, Orders, az adott vásárlásnál Order details és jobb oldalt Returns/refunds gomb.

    A következő oldalon kell a Szállítási státusz (Delivery status) állapotát meghatározni:
    1. megkaptuk a terméket és problémás (Item received in part or whole) vagy
    2. nem kaptuk meg. (Package not received)

    Nem kaptuk meg, Item not received.

    Természetesen itt csak a teljes pénzt visszakapása van és nem lehet bizonyítékot csatolni.

    Válasszuk ki az okát (Please select a reason) ezekből a lehetőségekből:
    Still in transit, past the delivery time - A lejárt szállítási védelmi időn túl még mindig úton van
    No available tracking information - Nincs nyomon követési információ (kamu tracking szám esetén is ezt választani)
    Tracked as returned/canceled/lost - A nyomkövetés szerint visszaküldött / törölt / elveszett
    Tracked as delivered but received nothing - Nyomkövetés szerint kézbesített, de nem érkezett meg
    Held at customs - Vámon tartott, nem ment át.
    Missing items/wrong items/empty package - Hiányzó termék, rossz termék küldve , üres csomag

    A teljes oldal

    Szövegesen is le kell írni a problémát a Upload photos/videos alatti szöveg keretben és a Submit gombra kattintva küldjük el.

    Ha megkaptuk, de probléma van vele, Item received in part or whole.

    Figyelem!
    Szövegesen is le kell írni a problémát Upload photos/videos alatti szöveg keretben és kötelező mellékelni képet vagy videót bizonyítékként.

    Ki kell választanunk hogy mi a probléma vele. Please select a reason the list below

    Az alábbiak a fő okok vannak:

    No longer needed - Már nincs szükségem a termékre
    Item doesn't match the description - A termék nem egyezik a leírással
    Item defective or doesn't work - Tétel hibás, vagy nem működik
    Damaged - Sérült
    Items are missing - Hiányzik a termék, vagy egy része
    Expiry date issues - Lejárati idővel kapcsolatos problémák

    Azon belül választani a konkrét okot, megyek a kiírás sorrendjében.

    Általában a teljes összeget ajánlja fel a rendszer visszatérítésre, de ha jobb oldalt látszik a ceruza ikon és tól-ig határ az összegnél, akkor lehet kevesebbet beírni, ha rész refund is megfelelne.

    A kiválasztás után alább, ha van lehetőség (nem minden termék esetén jelenik meg) az ingyenes visszaküldésre akkor meg kell adni az e-mail címünket ahova tudják küldeni a visszaküldési címkét.

    A Submit gombra kattintva küldjük el.

    I no longer need the item - Már nincs szükségem a termékre

    Ha van ingyenes visszaküldés akkor megadni az e-mail címet, általában egy itteni szállító cég címkéjét küldik.
    Azt a csomagra ragasztva, egyeztetve a szállítóval vagy címen vagy egy felvevőhelyükre bevinni és átadni. Ha van a cégnek csomagautomatája az nem ajánlott, mert nem kapsz a feladásról bizonylatot.

    Item doesn't match the description - A termék nem felel meg a leírásnak

    Lehetőségek:
    Model/style not as described - Modell nem a leírtak szerinti
    Size not as described - Mérete nem a leírtak szerinti
    Color/Pattern not as described - Szín, minta nem a leírtak szerinti
    Material/fabric not as described - Anyag, gyártmány nem a leírtaknak megfelelő
    Style not as described - Nem a leírtaknak megfelelő a stílus
    Functions not as described - Funkciók nem a leírtaknak megfelelően
    Item is not as described - A termék nem a leírtaknak megfelelő
    Appearance not as described - A megjelenés, a kialakítás nem a leírtak szerinti
    Item specifications not as described - A tétel specifikációi nem a leírtak szerinti
    Brand not as described - A márka nem a leírtak szerinti

    Item defective or doesn't work - Tétel hibás, vagy nem működik

    Product flaw - A termék hibás
    Poor quality - Gyenge minőség
    Does not work properly - Nem működik megfelelően

    Item damaged - A termék sérült

    Item arrived already damaged - A tétel már sérülten érkezett
    Product OK, shipping box damaged - A termék rendben van, de sérült a csomagolás
    Both product and shipping box damaged - Mind a termék, mind a csomagolás megsérült

    Items are missing - Hiányzik a termék, vagy egy része

    Expiry date issues - Lejárati idővel kapcsolatos problémák

    Ha megfelelően kitöltve, bizonyítékot csatolva, a Submit gombra kattintva küldjük el.

    A visszaküldést választottuk

    Legfontosabb, hogy az eladótól a végén olyan címet kapjunk, ahol át is fogja venni.
    2-kg-ig küldhetjük a Magyar Postával levél küldeményként.
    Célszerű forma az elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes feladás. Ekkor elvesztés esetére 15000 Ft-ig átalány biztosított a küldemény.
    Ha ennél értékesebb dolgot küldünk vissza, akkor megfontolandó kiegészíteni az 5000 Ft-ként növekvő költségű értéknyilvánítást is kérni.
    A küldeményhez mellékelni kell minimum egy darab a CN22 vám-árúnyilatkozatot, én a bővebb adatokkal tölthető CN23-at javaslom p példányban.
    A súly szerinti díjszabás a Magyar Posta internetes oldalán tekinthető meg.


    A dispute döntés elleni fellebbezés

    Ezen a linken Aliexpress Special Dispute Appeal
    áll rendelkezésre egy fellebbezési űrlap

    A linkre kattintva egy bejelentkezési oldal jelenik meg. Az jó ha nem vagyunk belépve az AliExpress-re mert megkavarja egy kicsit és kínai nyelvre válthat.

    Az AliExpress azonosítónkkal lehet belépni.

    3 lépésben kell megadni adatokat.
    1. A dispute-ban érintett vásárlás azonosítója.
    2. Bizonyítékok, amivel igazoljuk hogy rosszul döntöttek, az adott anyag linkjét kérik, jó nekik a Google Drive is, Youtube stb és persze szöveg is a kérésünkkel.
    3. Mit szeretnénk a fellebbezés eredményeként, jelölni.

    A Submit-ra kattintva küldjük el, 5 munkanapon belüli reakciót írnak.

    [ Szerkesztve ]

    üzenetek