AliExpress probléma kezelés, dispute indítás és
dispute döntés elleni fellebbezés
Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
A "megszakított", Cancel dispute esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection ideje még nem járt le.
A leigazolt megérkezés után 15 napon belül is lehet dispute-t indítani.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refundot.
Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a védelem, lehet másikat kezdeményezni.
Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.
Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal) Lásd a leírás végén.
Ha jogosnak ítélik akkor a vételár visszatérítés -refund- automatikusan a bankszámlára fog visszaérkezni, amelyhez az eredetileg fizetéskor használt bankkártya tartozik.
Nem kell külön elfogadni általában, de a My Orders, Refund & Disputes menünél ellenőrizzük hogy az adott tétel View Details-nál a Status: Dispute Finished Refund US $ XX.XX szerepel zöld betűvel és nincs elfogadás AliExpress' Judgment-nél
A pénz 3-15 munkanap alatt lesz jóváírva a bakszámlán, néhány bak amegérkezést követően később írja jóvá.
A dispute lefolyásának időrendje
A Dispute indítása (Returns/refunds)
Alapvetően 2 féle dispute indítható:
1. Nem érkezett meg a megvett termék.
2. Megérkezett, de probléma van vele.
Az első esetben visszakérhetjük a pénzt vagy megegyezünk az eladóval és újra küldi. Én személy szerint ez utóbbit nem javaslom. Nincs rá biztosíték, hogy megérkezik és a vásárlói védelemből is kifut az idő. Inkább pénzt vissza és újból megvenni, akár mástól, ez új vásárlás új védelemmel.
A második esetben visszakérjük a pénzünket vagy visszaküldjük és úgy kapunk újat vagy pénzt vissza. Itt a választás függ az eladó hozzáállásától is.
Vásárlási tételeknél, Orders, az adott vásárlásnál Order details és jobb oldalt Returns/refunds gomb.
A következő oldalon kell a Szállítási státusz (Delivery status) állapotát meghatározni:
1. megkaptuk a terméket és problémás (Item received in part or whole) vagy
2. nem kaptuk meg. (Package not received)
Nem kaptuk meg, Item not received.
Természetesen itt csak a teljes pénzt visszakapása van és nem lehet bizonyítékot csatolni.
Válasszuk ki az okát (Please select a reason) ezekből a lehetőségekből:
Still in transit, past the delivery time - A lejárt szállítási védelmi időn túl még mindig úton van
No available tracking information - Nincs nyomon követési információ (kamu tracking szám esetén is ezt választani)
Tracked as returned/canceled/lost - A nyomkövetés szerint visszaküldött / törölt / elveszett
Tracked as delivered but received nothing - Nyomkövetés szerint kézbesített, de nem érkezett meg
Held at customs - Vámon tartott, nem ment át.
Missing items/wrong items/empty package - Hiányzó termék, rossz termék küldve , üres csomag
A teljes oldal
Szövegesen is le kell írni a problémát a Upload photos/videos alatti szöveg keretben és a Submit gombra kattintva küldjük el.
Ha megkaptuk, de probléma van vele, Item received in part or whole.
Figyelem!
Szövegesen is le kell írni a problémát Upload photos/videos alatti szöveg keretben és kötelező mellékelni képet vagy videót bizonyítékként.
Ki kell választanunk hogy mi a probléma vele. Please select a reason the list below
Az alábbiak a fő okok vannak:
No longer needed - Már nincs szükségem a termékre
Item doesn't match the description - A termék nem egyezik a leírással
Item defective or doesn't work - Tétel hibás, vagy nem működik
Damaged - Sérült
Items are missing - Hiányzik a termék, vagy egy része
Expiry date issues - Lejárati idővel kapcsolatos problémák
Azon belül választani a konkrét okot, megyek a kiírás sorrendjében.
Általában a teljes összeget ajánlja fel a rendszer visszatérítésre, de ha jobb oldalt látszik a ceruza ikon és tól-ig határ az összegnél, akkor lehet kevesebbet beírni, ha rész refund is megfelelne.
A kiválasztás után alább, ha van lehetőség (nem minden termék esetén jelenik meg) az ingyenes visszaküldésre akkor meg kell adni az e-mail címünket ahova tudják küldeni a visszaküldési címkét.
A Submit gombra kattintva küldjük el.
I no longer need the item - Már nincs szükségem a termékre
Ha van ingyenes visszaküldés akkor megadni az e-mail címet, általában egy itteni szállító cég címkéjét küldik.
Azt a csomagra ragasztva, egyeztetve a szállítóval vagy címen vagy egy felvevőhelyükre bevinni és átadni. Ha van a cégnek csomagautomatája az nem ajánlott, mert nem kapsz a feladásról bizonylatot.
Item doesn't match the description - A termék nem felel meg a leírásnak
Lehetőségek:
Model/style not as described - Modell nem a leírtak szerinti
Size not as described - Mérete nem a leírtak szerinti
Color/Pattern not as described - Szín, minta nem a leírtak szerinti
Material/fabric not as described - Anyag, gyártmány nem a leírtaknak megfelelő
Style not as described - Nem a leírtaknak megfelelő a stílus
Functions not as described - Funkciók nem a leírtaknak megfelelően
Item is not as described - A termék nem a leírtaknak megfelelő
Appearance not as described - A megjelenés, a kialakítás nem a leírtak szerinti
Item specifications not as described - A tétel specifikációi nem a leírtak szerinti
Brand not as described - A márka nem a leírtak szerinti
Item defective or doesn't work - Tétel hibás, vagy nem működik
Product flaw - A termék hibás
Poor quality - Gyenge minőség
Does not work properly - Nem működik megfelelően
Item damaged - A termék sérült
Item arrived already damaged - A tétel már sérülten érkezett
Product OK, shipping box damaged - A termék rendben van, de sérült a csomagolás
Both product and shipping box damaged - Mind a termék, mind a csomagolás megsérült
Items are missing - Hiányzik a termék, vagy egy része
Expiry date issues - Lejárati idővel kapcsolatos problémák
Ha megfelelően kitöltve, bizonyítékot csatolva, a Submit gombra kattintva küldjük el.
A visszaküldést választottuk
Legfontosabb, hogy az eladótól a végén olyan címet kapjunk, ahol át is fogja venni.
2-kg-ig küldhetjük a Magyar Postával levél küldeményként.
Célszerű forma az elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes feladás. Ekkor elvesztés esetére 15000 Ft-ig átalány biztosított a küldemény.
Ha ennél értékesebb dolgot küldünk vissza, akkor megfontolandó kiegészíteni az 5000 Ft-ként növekvő költségű értéknyilvánítást is kérni.
A küldeményhez mellékelni kell minimum egy darab a CN22 vám-árúnyilatkozatot, én a bővebb adatokkal tölthető CN23-at javaslom p példányban.
A súly szerinti díjszabás a Magyar Posta internetes oldalán tekinthető meg.
A dispute döntés elleni fellebbezés
Ezen a linken Aliexpress Special Dispute Appeal
áll rendelkezésre egy fellebbezési űrlap
A linkre kattintva egy bejelentkezési oldal jelenik meg. Az jó ha nem vagyunk belépve az AliExpress-re mert megkavarja egy kicsit és kínai nyelvre válthat.
Az AliExpress azonosítónkkal lehet belépni.
3 lépésben kell megadni adatokat.
1. A dispute-ban érintett vásárlás azonosítója.
2. Bizonyítékok, amivel igazoljuk hogy rosszul döntöttek, az adott anyag linkjét kérik, jó nekik a Google Drive is, Youtube stb és persze szöveg is a kérésünkkel.
3. Mit szeretnénk a fellebbezés eredményeként, jelölni.
A Submit-ra kattintva küldjük el, 5 munkanapon belüli reakciót írnak.
[ Szerkesztve ]