üzenetek

hozzászólások


azbest
(félisten)
Blog

"A két toronyban és a hozzá kapcsolódó épületekben mintegy 50 ezer, különböző nemzetiségű ember dolgozott. Nagy tudású szakértők, üzletemberek és pályakezdők kötöttek naponta ezerféle üzletet. Látogatóként mintegy 200 ezren fordultak meg naponta a komplexumban." [link]

Van még pár felhőkarcoló, ahol akár 100 emelet is van tele dolgozókkal. Biztos előfordultak néha konfliktusok, de nagyon akarni kell valakinek, hogy a műholdak kapcsán vizionalizált apokalipszis megtörténjen. Morbid a hasonlat, de ez volt az első találat, ahol konkrét létszámokat is írtak. Számtalan, még a műholdak pályáinál tízezreinél is bonyolultabb rendszerek üzemelnek körülöttünk, amelyeket észre sem veszünk. Néha történik valami incidens és akkor rácsodálkozunk.

[ Szerkesztve ]


Zotya84
(őstag)

Akkor az csak 17%-kal több lehetőség átjárni köztük. ;)


nexplo
(őstag)

Előbb utóbb nem fognak "elférni" a műholdak odafenn. Nem vagyok összeesküvés hívő de az űrszemét és a sok műhold ekkora számban szerintem már kezd sok lenni. Abban bízom hogy egy ilyen ütközés után a darabok elégnek és nem érnek földet talán..


dabadab
(titán)
Blog

Nem nagyon számoltál ennek utána, igaz? :)

Az meg ezeknél a műholdaknál teljesen esélytelen, hogy egyben érjenek le, ahhoz egészen egyszerűen túl kicsik.

[ Szerkesztve ]


nexplo
(őstag)

Nem igazán. Nem a szakterületem így nem is tudnék mit számolni. Annyit látok hallok olvasok, hogy ezerszám reppennek fel a ketyerék. Azt tudom, hogy több tízezer beazonosított űrszemét is van és ezek mellé megy még fel jó pár.. A földön is előbb utóbb belefulladunk a szemétbe, a világűr sem végtelen. Mármint a körülöttünk keringő része értelem szerűen. Esetleg jobban benne vagy a témában? Szívesen veszem ha van szakmai tapasztalatod :K


dabadab
(titán)
Blog

Csak az 550 km-es pálya felülete kb. hatszázmillió négyzetkilométer. Ha csak ezen az egyetlen pályán lenne mondjuk százezer műhold, akkor az azt jelentené, hogy átlagosan hatezer négyzetkilométerenként (ami kb. Somogy megye területe) van egyetlen műhold (a Starlink műholdak nyitott napelemekkel kb 3 x 10m-esek, szóval kb. akkora mint egy (meglehetősen lapos) busz), szóval valahogy így kell elképzelni ezt a baromi nagy zsúfoltságot :)

[ Szerkesztve ]


pilóta
(nagyúr)

Pusztán területszámítás. Egy közepes pesti közparkban több szemét van, mint az űrszemét összesen. Egyetlen baj velük, hogy nagyon gyorsak, de amúgy rohadt ritkán vannak, mert iszonyatos nagy területen vannak elszórva, és nagyon pici az esélye ütközésnek, műholdakkal meg még kevésbé, mert azoknak pontosan ismert a pályája. Pl. a cikkben szereplő 60 méter nagyon-nagyon közeli találkozásnak számít (persze ha 6 méter lenne, akkor sem ütköztek volna, szóval ilyen szempontból tökmindegy...).

[ Szerkesztve ]


azbest
(félisten)
Blog

előbb utóbb muszáj lesz valami űrszemét gyűjtő erőteret létrehozni, meg kell noszokgatni a fizikusokat :D
Rethmann Space - dumping your sh*t back to Earth

Ez a méterezés inkább csak amolyan statisztikázás, amit a média felfúj. Meg ugye pont figyelmen kívül hagyják azt, hogy elvileg a starlink műholdak autonóm módon is kitérő manővereket csinálnának elvileg - erről amúgy érdekes lenne látni valamit.

[ Szerkesztve ]


nexplo
(őstag)

Így már érthetőbb köszi. Ettől függetlenül azt a részét tartom, hogy mint ahogy az óceánokat úgy a világűrt is tele fogjuk szemetelni. Minden csak idő kérdése sajnos. Viszont az pozitív hogy van még hely "műhódnak" :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

'Számtalan, még a műholdak pályáinál tízezreinél is bonyolultabb rendszerek üzemelnek körülöttünk, amelyeket észre sem veszünk. Néha történik valami incidens és akkor rácsodálkozunk."

Mint például?
Ami bonyolultabbnak tűnik, az a közúti közlekedés. A napi közúti balesetihalálozások száma nem támasztja alá a feltételezésed.
Az irodaházas példa sem korrekt. Nem a teljes irodaház bonyolultságát kell nézni, hanem egy adott szint bonyolultságát. Ritkán sétálnak emberek háromdimenziós térben leginkább lefelel, tőzsdekrach esetén. De akkor is elszigetelten a vízszintesen közlekedőktől. Legalább is sz utolsó másodpercig. De olyat még sohasem hallottam, hogy valaki a másikról esett fel a tizenötödikre.
A függőlegesen közlekedőktől eltekintve olyan alacsony az ütközési kár mértéke, hogy az elnézés kérés hosszán túl senki sem emlékszik az eseményre. Ráadásul intelligensnek tekinthető egyének alkotják ezeket a rendszereket, önállóan képesek felismerni az ütközési pályát és szükség szerint módosítják a haladási irányt. Mégsem 100% a rendszer biztonsági szintje.

(#24) dabadab: " ezeknél a műholdaknál teljesen esélytelen, hogy egyben érjenek le, ahhoz egészen egyszerűen túl kicsik."
A hónap kommentje címre nevezlek.


dabadab
(titán)
Blog

A hónap kommentje címre nevezlek.

:F


ledgeri
(nagyúr)

Jobb lenne, ha inkább földközeli pályákat írnál űr helyett, mert akkor írsz arról, amire gondolsz :K
Ha pl olyan példákat vesszük, hogy a Hold és a Föld közé befér az összes bolygó a Naprendszerből, akkor máris érthető az értelmetlenségi foka a mondatodnak.

Egyébként meg van még hely


nexplo
(őstag)

Köszönöm a pontosítást, de a 25-ös hsz-emben írtam hogy pontosan hogy értem ;)


UnA
(Korrektor)
Blog

"Csak az 550 km-es pálya felülete kb. hatszázmillió négyzetkilométer. "

Azért még fennmarad a kérdés, hogy vajon tényleg a teljes gömbfelület hasznos a műholdak számára, vagy inkább csak annak egy bizonyos szelete?


ledgeri
(nagyúr)

Mégis utána ugyanazt a szót használtad rá újból, ami utólag, általad is belátva rossz.

#39 UnA Fel kell tenni a kérdést, hogy hol van ember, és ott milyen kapcsolatra van szüksége. Pl a Starlinknek is lesz sarkponttokon lefedettsége, hiába 90-95%-a azoknak nem lát rá...

[ Szerkesztve ]

üzenetek