üzenetek

hozzászólások


xEon1337
(őstag)
Blog

Köszi a tesztet! :R


Beast007
(aktív tag)

Köszi a tesztet! Várom a folytatást!

[ Szerkesztve ]


Hannibhál
(őstag)
Blog

Köszi atesztet, élvezet volt olvasni :R


Franklin
(addikt)

Nagyon alapos és érdekes teszt, köszönjük!

Külön köszönet a "minden low" beállításokért, nagyon ritkán látok ilyen tesztet, mindenhol a "full hd+minden maxon" a divat, pedig nem mindenki akar így játszani, és nem csak azért, mert gyenge gépe van.

Engem pl. kifejezetten zavarnak az árnyékok és a növényzet, ezeket mindig leveszem minimumra, még akkor is, ha bírná a gép, sokkal jobban látni ezek nélkül a lényeget (tárgyak, ellenfelek, stb.)


Fred23
(nagyúr)

Köszi a tesztet, szuper volt olvasni! Várom a következőt!


Zotya84
(őstag)

Az elemzésért köszi, de lenne szubjektív észrevételem az angol feliratos grafikonjaidhoz, melyek furcsa gondolatokként jelentek meg fejemben már az elején:
1. érthetetlen, ha ide szántad, hogy miért angol a grafikonok szövegezése
2. nem ide szántad, hanem valami angol oldalra, és csak ide is felraktad, ha már elkészült...
3. nem te csináltad, csak fordítottál.

Én az elsőre tippelek, remélem nem tévedek.


pomorski
(őstag)

Köszi a tesztet!

@(#6) Zotya84: tényleg, most hogy mondod...


nemlehet
(őstag)
Blog

Megszokás? Én is egy csomó számítástechnikai kifejezést angolul szoktam használni, pedig van magyar megfelelője.


togvau
(senior tag)

CPU limithez, open world játék való, nem csőfps.
Pl Arma sorozat, FSX. Minél több ojjektum van a látótérben, minél több különböző materiallal és textúrával annyival nagyobb a cpu használat.


davidsone
(addikt)

Itt is vannak nagyobb nyílt pályarészek, bőven jó ez, de akár egy "cső" project cars is megizzaszt még egy i7 4790K-át is, tapasztalatból mondom ;)


gbors
(nagyúr)
Blog

No, örömmel látom, hogy van, akit érdekel a mélyreásós vonal :R

(#6) Zotya84: mondok 3 másikat:
1. A grafikonokon kevés a hely, és az angol szövegek tömörebbek
2. A számítástechnika nyelve az angol, és én amúgy is anglomán vagyok
3. Bár ide készült a cikk, néha linkelek cikkeket külföldi fórumokon is

Tessék választani.

Mellékesen, a 3. pontodat gondold át, és legalább egy kicsit szégyelld el magad ;)

(#9) togvau: olvasd el az első oldalt. Amit írtál, az kb. olyan, mintha azt mondanám, hogy ahhoz, hogy a jeget igazán meg tudjam vizsgálni, el kell utazzak az Antarktiszra.


MaxxDamage
(félisten)
Blog

Köszi a cikket, remek volt olvasni ! :R

L


]Phobos[
(senior tag)

Hát Doomnál kíváncsi leszek a végkövetkeztetésre, nálam Vulcannal fullhd, ultra( kivéve, ahol kell a 8 GB vram ) úgy folyik, mint a takony. Dota 2 viszont droppol meg micro lagol. Sírok rajta.


csongi
(veterán)
Blog

Koszi a tesztet, sok munkat fektettel bele.
Sajnos soha nem lesz meg mi a valos helyzet.
Az osszetevok, amitol fuggnek az eredmenyek.
-Jatek motorja.
-API rendszer.
-Operacios rendszer.
-Illetve maga a jatek.
-Driverek.
Es bem utolso sorban az adott jatek szemelyes beallitasa.
Es erre jon a Hardver
Melyik milyen API-t vagy op rendszert tamogat.
Minden hardver elem beleszol. Memoriatol a monitoron keresztul a csatlakozasi modon at.
Ezt soha nem tudjuk meg, kihajcsa vagy nem hajcsa dolgot. Egyik jateknal elegendo, a masiknal nem. Majd jon egy tapasz es hirtelen helyet cserelnek. Akar Op rendszer frissites is beleszolhat .
Rengeted idot energiat lehet bele olni, es soha nem lesz meg a vegeredmeny. Az elegendo e a cpu-m? kerdesre egy peldat felhozok. Titanfall 2. Van olyan beallitas, ahol egy fx6** processzor annyit tud mint egy i7, az adott jatekba.

Azert varom folyatatast :) . Egy biztos, leginkabb ezek az eredmenyek is csak reszei egy informacio halmaznak. Konkluziot levonni csak reszlegesen lehet. :R :R


GreatL
(őstag)

CPU limit... egy i5-tel lehet eliminálni. Egy i7-tel meg kb. 10 évre kiiktatni játékok szempontjából.


AtHoS
(nagyúr)

Köszönöm a tesztet :R amit jó volt olvasni laikusként, mivel teljesen érthető formában taglalta a témát :C

Zotya84 szubjektív észrevétele megerősített bennem egy dolgot, ami az írás olvasása folyamán már felütötte a fejét gondolataimban, így megyek is vele egy arra alkalmas topikba bedobni a mélyvízbe, hátha látnak benne fantáziát és az oldal is színesebbé/népszerűbb válhat esetleg később


zsopu
(tag)
Blog

Akkor azt akarod mondani, hogy egy Xeon W3520 simán elvisz egy GeForce GTX 1060 at?

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Vagy nem... Ha az extrém magas FPS a lényeg (pl aki akár félprofin játszik FPS-t), vagy hatalmas open world területek kell lekezelni, sok játékossal oda bizony egy i5 karcsú lehet. Klasszikus példa: 64 fős BF1 multi mapok, ott bizony határozottan érezni az i5-i7 közötti különbséget.


Fecogame
(veterán)
Blog

Avagy: Kihajcsa-e? :DDD


gbors
(nagyúr)
Blog

(#13) ]Phobos[ : a Phenom, az RX480 és a DotA 2 kombinációja elég szerencsétlen, sajnos.

(#14) csongi: így van, pont ezért kaparászom inkább a mögöttes okokat, hátha sikerül valami okosat kisütni, ami a sok változóból kicsap párat.

(#15) GreatL: idézek a cikkből:
ugyanakkor a fórumozók (és a tesztoldalak) bátran ajánlgatnak CPU-kat a játékokhoz a VGA-ra kihegyezett tesztek alapján, amiből aztán jó nagy marhaságok sülnek ki.

Rögtön az ebben a tesztben használt 2-es jelenet megcálolja, amit írsz - a 6100 40 körüli minimum FPS-eket produkál benne, azaz egy 7700K (@stock) sem menne gyorsabban 80-nál. Az pl. egy 1080-nal akkor CPU-limit, mint a ház, és ez egy 4 éves játék.

[ Szerkesztve ]


tibaimp
(nagyúr)

4mag + ht viszont elég alacsony az órajele, kb kihajtja. Miért?

Amúgy jó volt a cikk, kösz.


zsopu
(tag)
Blog

Most ruháztam be egy kártyára.... :D


korcsi
(veterán)

Nagyszerű írás, köszönjük!


Alpi.
(addikt)
Blog

Nagyon jó és érdekes volt ! Gratulálok, kitűnő cikk ! :R


domos
(senior tag)
Blog

4C/8T, 2.93GHz, szerintem Rx480/Gtx1060 mellé bőven jó.


$p@rr0w
(őstag)

Tud annyit mint az i5-4430-am?


Kronos3000
(senior tag)

Most leesett az állam,érdekes,tanulságos írás volt.Köszi,és várom a folytatást. :R


domos
(senior tag)
Blog

Nem. Kb 15%-kal gyengébb, mint az i5.


kenwood
(veterán)
Blog

"Én ennél még tovább is mennék: a következtetések az adott játék megmért jelenetére igazak"

Erre en is gondoltam mar.
Szeretnem is tesztelni, csak nagyon idoigenyes az altalam kitalalt tesztmodszer.
ami ugy nezne ki, hogy :
Kivalasztani par jatekot.
Eloszor 3 becnhmark ugy,hogy mindegyiket egyszer,aztan ketszer ujra az egeszet.
Ha itt nincsenek jelentos elteresek, akkor nekiugrani a jatekoknak,es beletolni par ora valodi jatekot,amit szinten mersz.
Az atlag szerintem nagyreszt hasonlo lenne bench,es tobb ora jatek eseten is,de a min 1% fpsekben szerintem sokkal nagyobb lenne a szoras.
Az is elkepzelheto, hogy az eles tesztben olyan dolgok is szamitanak,amik a benchben nem ( 8 helyett 16 gb ram, magas frekvencia,vagy alacsonyabb kesleltetes. Arra is kivancsi lennek, hogy azok a benchek,ahol a 2 es 4 gigas vga kozott nincs erdemi kulonbseg, mennyire ternenek el tobb ora jatek utan.

A gond az,hogy egyetlen adott konfigon is tobb,mint egy het, heti 5x8 oraban :D

[ Szerkesztve ]


HSM
(félisten)
Blog

Szuper kis cikk lett, szokásosan alapos munka. :K
Ráadásul a téma is hiánypótló.

Mivel elég sokat foglalkoztam a cikkben szereplő játék és a CPU kalandos kapcsolatával, engedd meg, hogy néhány eredményem megosszam, bízva benne hogy hasznos lehet az érdeklődőknek.
Először is, nálam még (sokkal) nagyobb difik voltak (konfig a következő bekezdésben a linken), ami az object és egyéb grafikai beállításokat illeti.
Nálam
720P-ben LOW, NO AA 104,9FPS [kép]
720P-ben VH-on, LOW Object, SMAA4X: 74,6FPS [kép]
720P VH, Object VH, SMAA4X 45,7FPS: [kép]
Tehát, míg nálad csak 60%-al lett gyorsabb LOW-on, mint VH-on, nálam több, mint 120% jött pluszba! :Y Az object nálam is durván kivette ebből a részét, önmagában a gyorsulás feléért volt felelőssé tehető. Megjegyzés a képhez, eredetileg 2XT SMAA-val mértem (sasszeműek biztos kiszúrták a file-névből ;] ), de pontosan ugyanez a sebesség 4X-essel is.

Ja, és még egy szerintem tanulságos mérés-csomag (amit amúgy pont a cikkben említett tévhitek cáfolására -mint pl. egy i5 elég mindenre játékokban- mértem a Ryzen megjelenésének apropóján), hogyan hasznosítja a program a szálakat.
[link]
Összesítve, DX11 program létére igencsak jól. Process monitorozóval belekukkantva azt lehet tapasztalni, hogy a játék kb. 10 szálat foglalkoztat, és egy szálat szépen elkér a játék AMD-s wrapper, azaz összesen 11 szálunk dolgozik. [kép]

Ha esetleg van kedved, mérhetnél egyet ugyanitt 720P LOW-on, ez pontosan az a pont, ahol bedob a játék, ha checkpointot betöltöd, és a vonat és a fa egy jól meghatározott pontjára zoomolok az alap stukkerel. :) Számomra érdekes lenne, hol áll egy mai modern i3 egy ilyen régi húzott atomerőmű kétmagos eredményéhez képest. :)

[ Szerkesztve ]


]Phobos[
(senior tag)

Nem akarok offolni, bár végülis a témához tartozik: szerinted ha updatelnék FX 8350/8370-re az megldaná a problémát? Havernak FX 6300+R9 270 smooth.
Evidens, hogy kevés a proci a VGAhoz, bár asszem redditen írta valaki, hogy i7+NV 980-al is micro lagos volt...


nalaca000
(tag)

Nagyon köszi. Nagyon jó témaválasztás. És a cikk minősége igazodik a témaválasztáshoz.


davidsone
(addikt)

i7?+980 mikro lag? ott valami más lesz...

[ Szerkesztve ]


gbors
(nagyúr)
Blog

Köszi még egyszer a visszajelzéseket :R

(#29) kenwood: FPS-ek mérésére nem igazán jó a javaslott módszer, mert a különböző területeket összemossa. Persze csinálhatsz belőle egy mega-chartot, megfelelő kvantálással abból kijöhet valami.
A RAM és VRAM korlátok mérésére annál inkább jó lenne.

(#30) HSM: végső soron nem meglepő, hogy a kevés erős mag kisebb szórást csinál CPU-teljesítményben, mert DX11-ben akkor is egy mag terhelése lesz domináns, ha megfeszülünk :)
Megnéztem a fotón szereplő területet, bár nekem nincs alapstukkerem, és mindegyik fegyverem jóval többet zoomol. Zoom nélkül 87-88 FPS, a legkisebb zoommal 96-97 FPS.
i5 meg persze, hogy nem elég mindenre. Amíg 60Hz volt az uralkodó, addig sok mindenre elég volt, de a 144Hz népszerűbbé válásával meg a játékok többmagosodásával egyre inkább sovány lesz a 4 mag.

(#31) ]Phobos[ : Pusztán sebesség okán a 6300-as nem, a 8350 talán. De az is lehet, hogy valami összeakadás van, és bármelyik Piledriveres proci jobb lenne. Én első körben azt próbálnám meg, hogy bekapcsolnám a VSR-t, oszt' had rendereljen a 480 4K-ban. Hátha akkor stabilabb lesz.


]Phobos[
(senior tag)

És gbors:
Ott is ua van mint nálam. FPS meg van( van drop, de nem vészes ), de micro lag.
Egyébként van olyan opció, amit ha ratyi neted van és benyomsz, akkor csökken/megszűnik a lag. Nálam is eltűnik, ha haver a házigazda. Ellenben bot match/offline újra támad.
Még nyomozok az ügyben ...


HSM
(félisten)
Blog

Nekem ezt a fegyvert dobta (plusz az íjat), mikor újratöltöttem a missziót (pedig más volt nálam, mikor játszottam), és átrohantam az első részén, csak a scope-ot kellett leszedni róla. :) Egér középső gomb, és stukker, vagy ha jól rémlik X billentyű.

Ami a sok kis magot illeti, amúgy régi játékokban nem feltétlenül jók. Sok régi játék jó, ha 3-4 szálat képes használni, pl. GTA4 3-at, de a StarCraft 2 is vicces, mikor masszív CPU-limitem van 16%CPU használattal, szeretünk két magra skálázódó kód. :D

Bizony, én is így látom. :K Egyre több játék képes kihasználni a sok magot, és ott már akár a húzott i5-ök is el-elfogynak, és elég FHD és bő 60hz magasságára gondolni.

Ebből a szempontból amúgy nagyon örülök az AMD új processzorainak, amikkel végre elérhető árban lehet szert tenni komoly többszálú teljesítményre.


Redneck
(veterán)
Blog

Jó kis írás lett!

Pont ezen agyalok mostanában, és majdnem le is cseréltem a 4460-at 4790K-ra.
Hogy végül miért nem tettem? Mert úgy gondoltam hogy a CPU upgrade, az ahhoz illő hűtő, és a +RAM nekem jelenleg nem éri meg. 77 rugóba került volna ez a "kis" upgrade, de elodáztam.

Így marad a 4460, és a CPU limit. Az 1060 nincs kihajtva vele, ehhez már több kraft kell. Azokban a címekben ahol kéne a magasabb órajel, vagy a több szál, sajnos így jártam.

Egyébként jó kis kombó, de mivel 75Hz-en multizok néha meg vagyok lőve. Lehet visszaállok 60-ra a casualabb multikban, azzal még elpörög.

Szerk:
Mikroszaggatáshoz bőven elég 1-2 fps drop a képfrissítés értékéből.

gbors:
Nem kell ahhoz 120-144Hz hogy sovány legyen az i5.

[ Szerkesztve ]


BeZol
(őstag)
Blog

Hát annyira ne örülj az AMD processzorának, néhol GTX 1080 szinten hajt ki egy 50%-kal erősebb gtx 1080Ti-t.
[link]

Ennyi pénzért (185ezer) ilyet ne csináljon, mert játékok szempontjából egy 6magos 6800K-val (135ezer) is többre mész közel R7 1700-as árban (120ezer) (na jó, x99 platform drága alaplapos...), hiába 8magos utóbbi, de igazából egy 4magos i7-nél (108ezer) nem igazán kell még feljebb menni, és a 4.5GHz-es órajel még jól is fog jönni a régebbi és mostani játékoknál, mint az AMD 3.9-4GHz körkénye (1700-as esetén tuningolva).

Persze ha jönnek a fixek a problémákra, akkor az pompás lesz, addig viszont játékra szerintem nem szabad 8magos AMD-ben gondolkodni, ebben a formában a később megjelenő 4-6magosok is csak akkor lesznek igazán jók, ha 4.5GHz környéki szinteket hozni fogják a bugfixekkel együtt, hiszen intel is itt jár, ergo ha 4-6 magnál is 4GHz-nél véget ér a buli, akkor 10+%-ot rá fog verni egy húzott i5-i7 az AMD-re.
Persze ez sokszor szinte semmiség, csak hát 144Hz-es monitorok korában nem feltétlen mind1 (oké, van g-sync és freesync), viszont később ez jelentkezhet kritikus fps tartományban, ahol az AMD már tutira akadni fog, az Intel pedig még pont nem.

Szóval jó-jó, de még finomhangolásra szorul az AMD, és ha azt sikeresen meg is lépik, még akkor is esélyes a 10% körüli órajeltöbblet az intel javára, ami 8magon már ott van, ha tuningról van szó, és a tesztek többségében is csak azért szuperált az AMD, mert gyárilag magasabb órajelen ketyeg, mint az Intel 8magosai, viszont amint tuningról van szó, 3.9-4.1GHz-nél véget ér a móka, intelnél pedig 4.3-4.4GHz megy. Igen, az AMD kijön 120ezer Ft-ból, a másik meg talán 300ezer Ft-tól indul és még az alaplapok is drágábbak, szóval könnyedén lenyelhető a béka, viszont egy magas órajelre húzott 4-6magos i7-essel (pl. 4.4GHz) nem lesz procilimit egy játékban sem, és tutira több fps lesz, mint a 3.9-4GHz-re húzott, egyelőre itt-ott bugos 8magos 1700-as AMD-vel.

Tehát akkor meg minek ide 8mag, ha 4-6maggal jobban mennek a játékok, de nemhogy 1 vagy 2 játék esetén igaz ez, hanem mindegyikre!

Én ha most vennék zsír új gépet játékra, biztos nehéz választás lenne, hogy 8magos 1700-as, vagy 4magos i7, de a problémát megkerülném, és vennék egy használt 4 v. 6magos i7 konfigot :U , mert az van használtan, 8magos amd pedig nincs még használtan olcsóért garanciával ;]


HSM
(félisten)
Blog

Szerintem ez nem az a topik, ahol ezt meg kéne vitatnunk. Alapvetően, ami hiányzik az új processzorhoz, az a támogatás OS és program részről, tehát amit most látunk hullámzó teljesítményt, az a lehető legrosszabb forgatókönyv, mert kb. semmi nincs még felkészítve a processzor felépítésére (eddig ilyen konstrukció nem volt), és a BIOS-ok is még gyerekcipőben járnak. (Ez az Intel rajtokkor is gyakran így van.)

Amúgy 6-magos i7 rendszert is vagy horror drágán, vagy leginkább sehogy nem kapsz, alig akad használtan, nem véletlenül. Én egyébként komoly potenciált látok a hatmagos Ryzenekben is, ár/értékben jónak ígérkeznek, főleg felhúzva 4Ghz-re, bár lehet akkor már megéri a inkább a kicsi nyolcmagost venni. Szerintem egy vicc, hogy konkrétan olcsóbb a 7700K-nál...


kolopele
(nagyúr)

Nem tudom, én a gyerkőcöknek összeállított két gépen is proci limitet tapasztaltam (I5 6600, GTX 1050 TI, 16 GB ram), és ahogy kicseréltem őket I7 6700 - akra, mindez már a múlté. A monitorok egyelőre 1440x900 - as IPS - ek, 9 évesen szerintem elég még HD felbontás felett kicsivel játszani, de a proci limit nem illett a képbe így sem. Ha erős a CPU akkor egy kicsit gyengébb kártya is elég ahhoz hogy minden szépen fusson 60fps - el ezen a felbontáson is.

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Nagyon jó hogy ezt megírtad :))


domos
(senior tag)
Blog

GTX 1050 TI+16GB+I7 6700+1440x900

Uhhhhh... ezt olvasni is brutálisan fájdalmas. I5+8GB ram+gtx1060+fullHD monitor árban ugyan ott lett volna, játékélmény/élvezhetőség viszont kb. 10x jobb/nagyobb.


gbors
(nagyúr)
Blog

Persze az sem mindegy, hogy melyik i5. Egy 7500-as azért a legtöbb helyzetben hozza 60 FPS-t, nyilván lehet olyat generálni, ahol nem, bár az ilyen példák többségében inkább a magasabb IPC-től nőne a sebesség, mint a több magtól.

@HSM: a Ryzen valóban érdekes lettt, de ezt ne itt tárgyaljuk meg.


kolopele
(nagyúr)

Nem érdekes, ha így sem lesz tökéletes akkor dobok nekik egy-egy 1060 - at meg FHD monitort, de egyelőre úgy látom szépen fut minden. Mint írtam még 9 éves gyerekekről van szó, akiknél ismeretlen fogalom az élsimítás és társai. A kép HD - ben is szép, a játékélmény számít nekik, az is csak addig amíg először el nem akadnak, utána játék dobva :)


$p@rr0w
(őstag)

Azért az nem rossz. Sőt.
Én is egyébként rx480 8gb-t tervezek.


domos
(senior tag)
Blog

Sosem mondtam hogy rossz. RX480-nal szerintem fasza kis gép lesz! :DD


Janou
(őstag)

Köszönjük szépen, hiánypótló írás!

Kedvet kaptam az itthoni gépemen megtalálni az optimális beállítást BF1-ben. Mivel méred ezeket a %-os terhelés értékeket?


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Ez a Crysis 3 érdekes egy játék amúgy. Nekem a 6700K és 1070 párossal, FullHD max graf mellett gyönyörűen tartja a 60fps-t, van ahol többet is megy, de vsync on. Ennek ellenére egy csomó helyen leesik 30-ra, majd gyorsan vissza 60-ra. Monitoroztam a terheléseket, és a gpu kihasználtság-om időnként leesik. Ilyenkor zuhan be az fps. Viszont nincs cpu limit. Elindítottam egy latency checker nevű programot, és érdekes módon, ha ez a program fut a játék alatt, akkor nincs probléma, nem zuhan be a gpu kihasználtság.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Ha problémamentesen szeretnél játszani szerintem mellőzd az AMD kártyáit. Érdekes hogy az NVIDIA esetében nem kell mindenféle beállításokkal bíbelődni állandóan, nem kell beállítani hőfokokat (azért az is magáért beszél hogy egy 1070 hűvösebb mint egy 470) , stb. Eddigi pályafutásom során soha nem volt gondom a driverekkel sem, nem úgy mint néhány ismerősömnek akik fejvesztve dobták ki a radeon kártyáikat a folyton előjövő anomáliák miatt. Nem is értem, ha van 1060 minek a 480?

[ Szerkesztve ]


]Phobos[
(senior tag)

Utolsó roham :B
Bekapcsoltam a VSR-t.
60 FPS-re korlátozva( driver/játék ) folyékonyabb, 50+ FPS és kevesebb a lag, de van.
Korlátozás nélkül darabos az egész( dadog az animáció ), hatalmas FPS droppok, de már csak minimális a lag.

Amit találtam a fórumokon azokat kipróbáltam és nettó 0 a hatása. Win meg játék beállítások molesztálása.

Runner_fxr: nekem 90 de droppol 60-ra is. De nem ez a gond, hanem, hogy megáll gondolkodni néha. És a 2 nem jár párban, tehát nem akkor áll, amikor beesik az FPS. Leginkább tereptárgyak, pl. rúnák megjelenésénél.

[ Szerkesztve ]

üzenetek