üzenetek

hozzászólások


Bossyy
(tag)

Franciák..... A Peugeot is tudja azt, hogy ha csak 1 fokkal állítanál a klímán fel vagy le, vagy akár csak egy picit változtatnál a rádió hangerején, akkor mászkálj a hülye, túlbonyolított menüben ráadásul érintőképernyőn, nuku visszajelzés mellett. Tragikus. Az érintő képernyőket, gombokat törvényi szabályozással kellene kitiltani a gépjárművekből (esetleg álló kerekeknél, behúzott kézifékkel feloldani a korlátozást szoftveresen), mert egyszerűen nem oda való. A telefonos kapcsolatot meg felejtsd el, a navigáció pedig úgy ahogy van, kuka. És a 308 még Év autója díjat is kapott ilyen botrányos rendszerrel (azt hiszem, komoly pénzek mehettek zsebből zsebbe, vagy csinos lányok/fiúk szobáról szobára a választás előtt)

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

Nem is tudom mit is vártok a franciktól.

Ez a DS prémium vonal egy nagy bohóckodás így. :D


Integrale
(veterán)

Hangerőt tudsz állítani kormányról, a telefonos csatlakozás is működik.
A többi sajnos iparági trend, aztán ki jobban, ki rosszabbul oldja meg.


Máté94
(addikt)

Kár, hogy nem volt E-Tense kivitel, de majd itthon. :DDD


cucka
(addikt)
Blog

Szerintem az egész autó tragikusan néz ki. Volt egy olcsó, aranyos, kicsit béna kisautójuk, amiből prémium autót akartak tákolni a lehető legkevesebb pénzből - na olyan is lett.
A belseje meg olyan, mint ha egy ruhatervező rajzolta volna, majd utólag kitalálták, hogy melyik funkciót melyik gombra rakják.

A szoftveres részt gondolom kiszervezték egy beszállítónak, mert az autógyárak nem tudnak normális szofvert gyártani. A beszállító szintén kiszervezte, és a lánc végén valaki Bangalore-alsón legyártotta, aki életében nem hallott a Citroen márkáról, és alapvetően leszarja az egészet, és az egyetlen célja ebben a történetben, hogy nap végén ne kiabáljon vele a főnöke.

[ Szerkesztve ]


mepet
(addikt)

A hsz-ed melyik autó fejlesztéséről szól az alábbiak közül?

C3 -> DS3
DS3 -> DS3 Crossback


Pikkolo^^
(addikt)

Ne mobilozz után majd jön a ne nyomkodd a műszerfalat kampány.


collecting
(tag)

Egyébként magamból kiindulva tényleg balesetveszélyes. CarPlay-t használok, ami gyakorlatilag lebutított iPhone, és még így is képes vagyok sokat nyomkodni a képernyőt, ahelyett, hogy az utat figyelném. Szóval veszélyes, elvonja a figyelmet vezetés közben. Lehet, hogy nem annyira, mintha a telefonomat tapiznám, de 1-2 mp is sokat számíthat, ha nem figyel az ember. Szóval jöhetne az a kampány.


petymeg
(addikt)

Ez a kocsi is igazolja, hogy a 3 F betűset -francia-fiat-ford- kerülni kell.


Integrale
(veterán)

:DDD
Így igaz, értesz hozzá látszik.


dionaea
(őstag)

Nekem francia autóm van 2 egyik sem idősebb 4 évnél, és nem szoktam szídni őket mert nem rosszak. De ez elég gagyi, és még a varró gép motor is gáz.


Stanlee
(őstag)
Blog

Nyomokban tartalmaz Peugeot megoldasokat. Talan 2 eve vezettem egy 508-at, abban volt ugy, hogy lehetett allitani a kijelzo tartalmat. A km oraegyseg volt 2 reszre felosztva, es az atlagfogyasztas, napi km ora szamlalo es a tankolasig hatralevo tavolsagot csak valamelyik bajuszkapcsolon levo gomb hosszabb megnyomasaval lehetett elohozni, ami szamomra teljesen erthetetlen volt, de csak sikerult kitalalni.

Ugyanebben az 508-ban voltak az egyes funkciok nyomogombbal elerhetoek, mint ebben a DS-ben, nem mernem azt mondani, hogy a sorrend is azonos volt...

Ami viszont szinte mindegyik PSA jarmuben megvolt bug vagy feature, hogy Android auto alatt, ha a klimaban a homersekletet allitottam, akkor mindig ujra kellett csatlakoztatni a telefont, hogy menjen tovabb a rendszer, mert leallt. De gondolom azota ezt mar javithattak rajtuk, mert 2-3 hete ami volt nalam C4 Cactus abban mar jol ment minden.


NoMagix
(addikt)

Nagyon értesz hozzá!
Legalább vezettél már egyet is?
Minden más autómárkában is ugyan annyi szar van!


scdlsc
(aktív tag)

"rombuszminta" vs "élére állított négyzet"
:F


Vesa
(veterán)

Ezzel egyet tudok érteni. Ugyan mitől kevésbé veszélyes az autó érintőképernyős szarait nyomkodni, mint egy telefonét? Mindkettő pontosan azonos módon vonja el a figyelmet a vezetéstől. Simán betiltanám. Ott van egy csomó jó példa ami kiválóan működik, mint pl. a BMW iDrive. Eleve oda tették a faék egyszerűen használható vezérlőt, ahol egyébként is lóg az ember keze a könyöklő miatt. Sehol nem kell kotorászni, és mivel fizikai egységről van szó, oda sem kell nézni, sőt, a "hülye" németeknek még annyi esze is volt, hogy minden egyes gomb más alakú, tehát könnyen kitapogatható és megjegyezhető, hogy melyik, mire való. Ehhez képest alig használ valaki ilyet, mindenki a baromi veszélyes és autóba egyáltalán nem való érintőképernyőt erőlteti. Tisztelet az igen kevés kivételnek.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A középkonzolra helyezett ablakemelő gombok már a 90-es évek óta megvannak a Renault és Peugeot autókban. Az a logika benne, hogy egy helyen 4 gombbal mindkét első ülésről eléred az összes ablakot, nem kell minden ajtóra külön gombokat tenni és nem csak a sofőr tudja kezelni, hanem a mellette ülő utas is. Aki ilyen autóból ül át egy "normál" kocsiba, az ugyanolyan rossz helyen fog kapargászni, tehát csak megszokás kérdése az egész.
Az érintő képernyő semmivel sem rosszabb, mint az azt megelőző 100 gomb a középkonzolon, +1 apró kijelző, ami minimális információ jeleníthető meg egyszerre. A sok gomb közötti keresgélés és a menürendszer mélyén turkálás a mindenféle gombokkal ott kezdődött és sokkal több figyelmet vont el, mint az érintő kijelző. Az már más kérdés, hogy melyik gyártó hogy oldja meg, hogy a fontos információk mindig láthatók és a fontos funkciók mindig könnyen elérhetők legyenek, de erről nem az érintő képernyő tehet.
A dizájnon és az ízléseken lehet vitatkozni, de amíg a modern Citroeneket és köztük is a Cactusokat itthon ferde szemmel nézik, addig a mediterrán országokban viszik, mint a cukrot. Fogadjuk el, hogy ezek az autók elsősorban az ő ízlésüknek készültek, mi meg választunk magunknak olyat, ami nekünk tetszik.


Pikkolo^^
(addikt)

A Ford nem ült fel az érintő mánia vonatra. A franciák és a hypeolt Tesla viszont igen.


yvsmad
(őstag)

Dehogynem, az új Focusokban (meg a többi típusban) is ott van a 8" érintőkijelző.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

A cikkben szereplő DS3 Crossback-ről.
Igazából mindkettőt ugyanúgy csinálták (feldíszítettek egy olcsó kisautót), csak a Crossback a magasítás miatt extra bénán néz ki. Túl magas az autó, egyszerre túl felfújt és túl keskeny a bódé, alatta túl kicsi kerekek. Olyan az egész mint egy normális méretű SUV karikatúrája.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A többi márka legkisebb SUV-ja is egy keskeny autó felfújva magasra.

üzenetek