üzenetek

hozzászólások


Bossyy
(tag)

Franciák..... A Peugeot is tudja azt, hogy ha csak 1 fokkal állítanál a klímán fel vagy le, vagy akár csak egy picit változtatnál a rádió hangerején, akkor mászkálj a hülye, túlbonyolított menüben ráadásul érintőképernyőn, nuku visszajelzés mellett. Tragikus. Az érintő képernyőket, gombokat törvényi szabályozással kellene kitiltani a gépjárművekből (esetleg álló kerekeknél, behúzott kézifékkel feloldani a korlátozást szoftveresen), mert egyszerűen nem oda való. A telefonos kapcsolatot meg felejtsd el, a navigáció pedig úgy ahogy van, kuka. És a 308 még Év autója díjat is kapott ilyen botrányos rendszerrel (azt hiszem, komoly pénzek mehettek zsebből zsebbe, vagy csinos lányok/fiúk szobáról szobára a választás előtt)

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

Nem is tudom mit is vártok a franciktól.

Ez a DS prémium vonal egy nagy bohóckodás így. :D


Integrale
(veterán)

Hangerőt tudsz állítani kormányról, a telefonos csatlakozás is működik.
A többi sajnos iparági trend, aztán ki jobban, ki rosszabbul oldja meg.


Máté94
(addikt)

Kár, hogy nem volt E-Tense kivitel, de majd itthon. :DDD


cucka
(addikt)
Blog

Szerintem az egész autó tragikusan néz ki. Volt egy olcsó, aranyos, kicsit béna kisautójuk, amiből prémium autót akartak tákolni a lehető legkevesebb pénzből - na olyan is lett.
A belseje meg olyan, mint ha egy ruhatervező rajzolta volna, majd utólag kitalálták, hogy melyik funkciót melyik gombra rakják.

A szoftveres részt gondolom kiszervezték egy beszállítónak, mert az autógyárak nem tudnak normális szofvert gyártani. A beszállító szintén kiszervezte, és a lánc végén valaki Bangalore-alsón legyártotta, aki életében nem hallott a Citroen márkáról, és alapvetően leszarja az egészet, és az egyetlen célja ebben a történetben, hogy nap végén ne kiabáljon vele a főnöke.

[ Szerkesztve ]


mepet
(addikt)

A hsz-ed melyik autó fejlesztéséről szól az alábbiak közül?

C3 -> DS3
DS3 -> DS3 Crossback


Pikkolo^^
(addikt)

Ne mobilozz után majd jön a ne nyomkodd a műszerfalat kampány.


collecting
(tag)

Egyébként magamból kiindulva tényleg balesetveszélyes. CarPlay-t használok, ami gyakorlatilag lebutított iPhone, és még így is képes vagyok sokat nyomkodni a képernyőt, ahelyett, hogy az utat figyelném. Szóval veszélyes, elvonja a figyelmet vezetés közben. Lehet, hogy nem annyira, mintha a telefonomat tapiznám, de 1-2 mp is sokat számíthat, ha nem figyel az ember. Szóval jöhetne az a kampány.


petymeg
(addikt)

Ez a kocsi is igazolja, hogy a 3 F betűset -francia-fiat-ford- kerülni kell.


Integrale
(veterán)

:DDD
Így igaz, értesz hozzá látszik.


dionaea
(őstag)

Nekem francia autóm van 2 egyik sem idősebb 4 évnél, és nem szoktam szídni őket mert nem rosszak. De ez elég gagyi, és még a varró gép motor is gáz.


Stanlee
(őstag)
Blog

Nyomokban tartalmaz Peugeot megoldasokat. Talan 2 eve vezettem egy 508-at, abban volt ugy, hogy lehetett allitani a kijelzo tartalmat. A km oraegyseg volt 2 reszre felosztva, es az atlagfogyasztas, napi km ora szamlalo es a tankolasig hatralevo tavolsagot csak valamelyik bajuszkapcsolon levo gomb hosszabb megnyomasaval lehetett elohozni, ami szamomra teljesen erthetetlen volt, de csak sikerult kitalalni.

Ugyanebben az 508-ban voltak az egyes funkciok nyomogombbal elerhetoek, mint ebben a DS-ben, nem mernem azt mondani, hogy a sorrend is azonos volt...

Ami viszont szinte mindegyik PSA jarmuben megvolt bug vagy feature, hogy Android auto alatt, ha a klimaban a homersekletet allitottam, akkor mindig ujra kellett csatlakoztatni a telefont, hogy menjen tovabb a rendszer, mert leallt. De gondolom azota ezt mar javithattak rajtuk, mert 2-3 hete ami volt nalam C4 Cactus abban mar jol ment minden.


NoMagix
(addikt)

Nagyon értesz hozzá!
Legalább vezettél már egyet is?
Minden más autómárkában is ugyan annyi szar van!


scdlsc
(aktív tag)

"rombuszminta" vs "élére állított négyzet"
:F


Vesa
(veterán)

Ezzel egyet tudok érteni. Ugyan mitől kevésbé veszélyes az autó érintőképernyős szarait nyomkodni, mint egy telefonét? Mindkettő pontosan azonos módon vonja el a figyelmet a vezetéstől. Simán betiltanám. Ott van egy csomó jó példa ami kiválóan működik, mint pl. a BMW iDrive. Eleve oda tették a faék egyszerűen használható vezérlőt, ahol egyébként is lóg az ember keze a könyöklő miatt. Sehol nem kell kotorászni, és mivel fizikai egységről van szó, oda sem kell nézni, sőt, a "hülye" németeknek még annyi esze is volt, hogy minden egyes gomb más alakú, tehát könnyen kitapogatható és megjegyezhető, hogy melyik, mire való. Ehhez képest alig használ valaki ilyet, mindenki a baromi veszélyes és autóba egyáltalán nem való érintőképernyőt erőlteti. Tisztelet az igen kevés kivételnek.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A középkonzolra helyezett ablakemelő gombok már a 90-es évek óta megvannak a Renault és Peugeot autókban. Az a logika benne, hogy egy helyen 4 gombbal mindkét első ülésről eléred az összes ablakot, nem kell minden ajtóra külön gombokat tenni és nem csak a sofőr tudja kezelni, hanem a mellette ülő utas is. Aki ilyen autóból ül át egy "normál" kocsiba, az ugyanolyan rossz helyen fog kapargászni, tehát csak megszokás kérdése az egész.
Az érintő képernyő semmivel sem rosszabb, mint az azt megelőző 100 gomb a középkonzolon, +1 apró kijelző, ami minimális információ jeleníthető meg egyszerre. A sok gomb közötti keresgélés és a menürendszer mélyén turkálás a mindenféle gombokkal ott kezdődött és sokkal több figyelmet vont el, mint az érintő kijelző. Az már más kérdés, hogy melyik gyártó hogy oldja meg, hogy a fontos információk mindig láthatók és a fontos funkciók mindig könnyen elérhetők legyenek, de erről nem az érintő képernyő tehet.
A dizájnon és az ízléseken lehet vitatkozni, de amíg a modern Citroeneket és köztük is a Cactusokat itthon ferde szemmel nézik, addig a mediterrán országokban viszik, mint a cukrot. Fogadjuk el, hogy ezek az autók elsősorban az ő ízlésüknek készültek, mi meg választunk magunknak olyat, ami nekünk tetszik.


Pikkolo^^
(addikt)

A Ford nem ült fel az érintő mánia vonatra. A franciák és a hypeolt Tesla viszont igen.


yvsmad
(őstag)

Dehogynem, az új Focusokban (meg a többi típusban) is ott van a 8" érintőkijelző.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

A cikkben szereplő DS3 Crossback-ről.
Igazából mindkettőt ugyanúgy csinálták (feldíszítettek egy olcsó kisautót), csak a Crossback a magasítás miatt extra bénán néz ki. Túl magas az autó, egyszerre túl felfújt és túl keskeny a bódé, alatta túl kicsi kerekek. Olyan az egész mint egy normális méretű SUV karikatúrája.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A többi márka legkisebb SUV-ja is egy keskeny autó felfújva magasra.


Pikkolo^^
(addikt)

Nem az érintőről van szó hanem a klíma, szellőzés és egyéb vezérlő szervekről. Az általad berakott képen szépen látszanak ezek a gombok és nem az érintőn kell bohóckodni.


cucka
(addikt)
Blog

Igen, de ez különösen béna, mert fogták az olcsó, aranyosan buflák kisautót és megpróbáltak valami drágának tűnőt csinálni belőle, és olyan lett, mint a kirúzsozott disznó.
Meg ez 3 hengeres motorral, félig jól működő érintőgombokkal, szar fedélzeti rendszerrel közel 8 mihály listaáron. Ennyi pénzért legalább nézzen már ki valahogy.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A piaci igényt (SUV mindenkinek) összerakták a politikusok agymenésével (Euro D6) és megcsinálták a legkisebb kategóriában. Ma már szinte minden gyártó 3 méretben hozza ki a SUV-okat.


Bossyy
(tag)

Az érintőt szerintem nem lehet praktikusság szempontjából összemérni a gombokkal. Nekem Mondeom van, még pont nem érintős középkonzollal (Trend felszereltség) és tökéletes. Vakon, nem odanézve is mindent meg lehet találni, jól elkülönülnek a gombok, mindegyiknek van saját funkciója. Plusz emellett még a kormányon is van kb. 20 gomb (multimédia, fedélzeti sztg. tempomat, léptetőgombok stb.) és pöpecül vezérelhető minden. Tényleg talán csak a BMW iDrive ja lehet még ennél, az ilyen rendszereknél is ergonomikusabb. Véleményem szerint zsákutca ez az érintős dolog, de abban is igaza van egy másik hozzászólónak, hogy iparági trend, ez van. Meg amúgy nyíljon minden virág és akinek nem tetszik ne vegye, csak az a baj, hogy ezek konkrétan életveszélyesek.
De gyanítom meg kell szoknunk, előbb-utóbb nem lesz más.....
Abban igazad van, hogy a középre helyezett ablakmozgató gomboknak van előnye, elsősorban az, hogy a jobb egyen ülő utas is eléri és akár mind a 4 ablakot vezérelheti nem kell a vezetőnek erre figyelni. Nekünk volt Volvónk és az az igazi, mert ott középen volt a két első ülés közt négy kapcsoló és külön az ajtókon IS. Ha hátul kellett némi friss levegő a gyerekeknek, akkor az asszony pajtás is nyitogathatta-csukogathatta az ablakot. Ehhez pontosan plusz két kacsoló kell, némi elektronika és 3-4 méter vezeték, de ilyen szintű fényűzésben a Volvo óta nem volt részem, pedig nagyon kényelmes.


Vesa
(veterán)

"Az érintő képernyő semmivel sem rosszabb, mint az azt megelőző 100 gomb"

Dehogynem! A fizikai gombot ki tudod tapogatni anélkül, hogy le kéne vegyed a szemed az útról, egy üveglapon viszont az ég világon semmiféle fizikai visszajelzés nincs arról, hogy jó helyen tapizod-e éppen, tehát mindenképpen nézegetned kell még akkor is, ha csak egy egyszerű funkciót szeretnél ki/bekapcsolni.
Össze sem vethető a kettő... pl. egy hagyományos billentyűzeten úgy is tudsz írni, hogy nem nézel le rá, mert kitapinthatók a gombok, de egy üveglapon ez kevéssé fog menni.

Pikkolo^^

Felültek ők is, most egy S-Maxot is hajtok, abban is érintős a rendszer. Annyi, hogy legalább a klímát meghagyták fizikálisan is (bár term. tapizással is elérhető, csak nincs értelme használni)

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

Ez akkor igaz, ha fejből tudod, hogy mi hol van. De ha bármit keresned kell, már oda kell nézned a kis feliratokra. Új kocsinál elég sokáig eltart, mire az összes fontos gombot rutinszerűen, "vakon" megtalálod.
A klíma fizikai forgatógombjára is oda kell nézni, hogy mennyire állítod be. De a forgatógomb még mindig jobb, mint bármilyen fel-le léptetős, legyen az érintő vagy fizikai gomb.

[ Szerkesztve ]


yvsmad
(őstag)

A Volvo megoldása jó, de pont az ilyen kisautókba nem fogja beletenni egyik gyártó sem. A Mondeo megoldásai megint magasabb kategóriához tartoznak. Akinek az a kategória felel meg, az ne az ilyen kisautókat keresse.

A sok gomb + minimális információtartalmú kis kijelző mellett sokkal többször kellett a menürendszer mélyére ásni, mint nagy érintő kijelzőknél. Pont az a nagy kijelző lényege, hogy sok minden egyszerre elfér rajta és változtathatók a virtuális gombok funkciói, ezzel egyszerre lesz átláthatóbb minden és foglal el kevesebb helyet.

Ha már Ford, akkor megkérdezném, hogy ennek a középkonzolnak a kezelése mennyivel volt egyszerűbb vezetés közben, mint egy érintő képernyőnek?

[ Szerkesztve ]


KaiotEch
(nagyúr)
Blog

Ez az új 2019-es Multipla? :U


batai15
(félisten)
Blog

Látszik hogy értesz hozzá. Én meg köszönöm elvagyok a franciával . Legalább olcsóbban tudom ezeket meg venni .


shiki
(csendes tag)

Elég kényelmes. A gombok kiosztását az alsó sáv jelzi, alul pedig látsz 4 gombot. Pofon egyszerű őszintén. Ez az egész menü.

A többi beállítást meg az órák közötti kis kijelzőn lehet állítani.
Szerintem kényelmes. Mondeot is vezettem, de nem éreztem sokkal "hasznosabbnak", mint a kis kijelzős Ford megoldást.

Ui.: Idősebb korosztály, őszintén szólva egyiket sem használja. Láttam már olyat is, hogy bele volt extrázva Mercibe a COMAND, és nem is használta a tulaj. Csak volt. Evvan.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

"Ez akkor igaz, ha fejből tudod, hogy mi hol van."

Persze, hogy akkor igaz, de egy autót általában nem 2 napig használunk, hanem évekig is. Az üveglapot pedig akkor sem tudod kezelni odatekintés nélkül, ha kb. tudod, hogy az üveglapon hol kell kotorászni, mindenképpen oda kell nézni 3 év múlva is, mert nincs kitapintható és betanuható fizikai visszajelzés arról, hol jár a kezed.
Persze létezik a hangvezérlés, csak azt alig használja valaki, ráadásul nehézkes, sokszor csak második, harmadik alkalomra érti mit akarsz mondani, nem a rossz kiejtés miatt, hanem mert háttérzaj van, üvölt a gyerek, dudálnak, akármi. Nem megoldás.

Egyébként nem tart sokáig megtanulni. Pár nap alatt megszokható, aki kifejezetten foglalkozik ezzel mert tudatos, annak 1-2 nap alatt rögzül. Az iDrive-on konkrétan 7db gomb van a tekerő mellett, azt egy csökkent képességű is memorizálni tudja pár nap alatt.


edwinballa
(csendes tag)

egyebkent van fomenu, akarhol vagy a rendszerbe, 3 ujjal egyszerre koppintod meg a kepernyot s a fomenube visz :) ez ervenyes minden PSA gyartmanyu infotainment egysegre

[ Szerkesztve ]


Bossyy
(tag)

Ezt egy Fiesta műszerfala és pont vezettem már ilyet, szerintem sokkal egyszerűbb, mint az érintő. Van egy bazi nagy hangerő, ami a ki-be kapcsoló is egyben, valamint külön lent a klímapanel. zt a két funkciót használjuk 95 százalékban. A sok kis gomb pedig a CD és a rációállomásokat vezérli. Egyrészt kitapintható mint vakon is, másrészt a kormányon lévő gombokkal mindegyik kiváltható, csak egy hüvelykújj mozdulat kell hozzá.
Amúgy szerintem sajnos lassan el lehet búcsúzni az ilyen műszerfalatól, mert hamarosan mindenhol kijelző lesz ha tetszik, ha nem. Mégpedig ugyanazért, amiért sok autóban már hagyományos műszerek, órák sincsenek. Egyrészt a menőség miatt, másrészt a variálhatóság, harmadrészt és főleg az ár miatt. Egy vagy két 7-8 hüvelykes kijelzőt sokkal olcsóbb beszerezni a beszállítótól, mint óraegységet, azokat vezérlő elektronikát, kis szervomotorokat, lámpákat, gombokat, mikrokapcsolókat egyebeket. Tehát hamarosan mindenhol érintő lesz én pedig vissza fogom sírni a fizikai gombokat, de hiába :-)


Kriza
(őstag)

Nekem a műszerfal ízlésem a 90-es évek végén 2000-es évek elején ragadt. Ettől konkrétan a gyomrom felfordul.
Anno a Franciák rászolgáltak a 3F szabályra, ezt szerelőktől tudom. Lehet, hogy azóta javult a helyzet, de akkora a kínálat, hogy inkább nem kockáztatnék.


Stanlee
(őstag)
Blog

Szerintem az idealis rendszer reszben tartalmaz gombokat es erintokepernyot. Ilyen az S-Max, Galaxy, ill. a VAG rendszerei. A klima, ulesfutes, start-stop, meg par cucc legyen gombbal kapcsolhato. A kormanyon legyen fent a menet kozben hasznalt legtobb funkcio (ebben a Ford jo), de ne legyen egy gombtenger belole.

Az audi mmi rednszere tok jo lenne, ha lenne erintokepernyoje is. Nekem gyorsabb a cimbeadas ha a virtualis billentyuket nyomogatom a kepernyon, mintha tekergetnem, vagy irnom kell a tapipadra, aztan abbol probalja a rendszer kitalalni, hogy mire is gondolok...


Tsebacsi
(nagyúr)

Ez Focus MK3 facelift előtti, Sony fejegységgel ;)


Bossyy
(tag)

Focust és C-Maxot is vezettem már, sőt S-Maxot is, kb. pont ugyanúgy néz ki (a funkciók is tök ugyanazok ahogy leírtam), megkopnak az emlékek :-)
Amúgy Focus szerintem nem lehet, mert ott egyiknél sincs az A oszlopban kis háromszögablak elől.

[ Szerkesztve ]


Integrale
(veterán)

Egyik sem nyert. C Max. :P
Focuson nincs kis háromszög ablak az A oszlopban. Ezt neked kéne tudnod a legjobban. :D

[ Szerkesztve ]


Tsebacsi
(nagyúr)

Kerestem hasonló képet, de nem találtam. Az volt furcsa, hogy máshol van az indítógomb, de elengedtem a témát. :D
Enyém Mk3.5, ég és föld, az ablakot nem is néztem :N


doooo
(veterán)

Nem mondom, hogy nagyon védhetőek a hibák (bár a legtöbb csak megszokás kérdése), de azt jelezném, hogy nem ez a DS felhozatalának csúcsa, illetve a többi PSA modell (ami btw már az Opel-t is tartalmazza egy ideje, ha tetszik, ha nem) sem ezzel teljesen megegyező rendszerekkel/megoldásokkal van felszerelve (sőt), szóval nem érdemes ebből kiindulva mindegyiket egyformának (egyformán komplikáltnak) képzelni.

[ Szerkesztve ]


Pikkolo^^
(addikt)

Odanyúlok ahova kell és kész, pár nap alatt meg lehet tanulni. Van visszajelzés is mi történik az érintővel ellentétben.


Kadee
(friss újonc)

Ha ültél volna valaha rendesen ilyen autóban, akkor nem beszélnél ekkora balgaságokat. Egyrészt a hangerő minden Peugeotban vezérelhető a kormányról vagy hagyományos potméterrel is. Talán pont az érintőképernyőről nem. Másrészt minden újabb Peugeotban van, vagy az érintőképernyő szélén vagy alatta néhány külön funkciógomb, ami direkt a legfontosabb funkciókat teszi ki a képernyőre: klíma, zene, telefon, navi, stb. Tehát nem kell sehol keresgélni, ott a direkt gomb. A másik része, hogy a kormányról a rádió és a telefon legfontosabb funkciói vezérelhetők, így ehhez nem kell a képernyő, ott nyugodtan kint lehet hagyni a klíma kezelőfelületét, ahol a kb. 5x5 cm-es ikonokkal nem egy nagy kihívás a hőmérséklet vagy szellőzés átállítása, akár menet közben sem. Mindez majdnem szemmagasságbam, tehát még le sem kell igazán pillantanu. Ennyit erről, ha kérdésed van inkább szólj vagy nézz meg egy ilyen kocsit élőben.


Vesa
(veterán)

"Szerintem az idealis rendszer reszben tartalmaz gombokat es erintokepernyot. Ilyen az S-Max, Galaxy, ill. a VAG rendszerei."

Hát nem tudom, S-Max is van nekünk, imádom egyébként mert nagyszerű autó, "nagy navis" verzióm van, de az érintőjét utálom. A BMW rendszerét amikor átülök abba, sokkal jobban szeretem kezelni, azzal semmi gondom nincsen, egyszerű mint a faék, nincs érintőzés, az üveglap csak kijelző, nem adatbeviteli eszköz. Sokkal jobban használható.

Bossyy

Az S-max teljesen más belül, mint a C-max! Az enyém pl. így néz ki:

[ Szerkesztve ]


petymeg
(addikt)

Ez az igazi, itt nincs ami elterelje a figyelmed a vezetési élményről.

Régen még tudtak normális kocsikat gyártani, manapság meg a német és a japán fostalicskák mennek.
Meg a legrosszabbak, a franciák.


Integrale
(veterán)

Nagyon beragadt ez neked. :DDD
Ladát mindenkinek!!!


Stanlee
(őstag)
Blog

Sorry, nem voltam pontos, de en 2017 utan gyartott SYNC 3-mal szerelt S-Max, Galaxy-ra gondoltam. A te rendszered es az uj SYNC3 kozott eleg nagy a kulonbseg. A SYNC-ek menurendszere nekem mindig is erthetetlen volt, a felepitese az egyes menupontoknak is furcsa, sokszor ugyanaz a funkcio teljesen mashonnan erheto el, attol fuggoen, hogy eppen miben van benne a felhasznalo, ill. a gombok felulete is neha kicsi, amire ra kell bokni

Engem amiota a legtobb rendszer Android auto kompatibilis, annyira nem erdekel, hogy mi a gyarto megoldasa, parositom a telefonnal es hasznalom a jol megszokott feluletet, amire jon frissites, nem ugy mint az autogyartok rendszereire.

Munka miatt van ugy, hogy egy heten 2-3 kulonbozo autot berlek, ott nincs ido hozzaszokni a kezelofelulethez. Ezert jo az Android Auto meg a klima gombos kivitele. A navigacio egyseges, a homersekletet meg tekergetem :)


yvsmad
(őstag)

Nekem sohasem jött be a Fordéknál térdmagasságban elhelyezett (érintő) kijelző, meg előtte a nem érintős nagynavi sem. Miért nem tudták a kijelzőt legfelülre tenni? Innentől mindegy, hogy érintős vagy sem, olyan alacsonyan elhelyezve jobban elveszi a figyelmet, mint bármilyen más megoldás.


Pikkolo^^
(addikt)

Ne felejtsd el, hogy ez a rendszer 12 éves, nekem is ez van. A menüben nem nagyon kell bütykölni, mert a kormányról szinte mindent lehet kezelni, navira pedig úgyis telefont használsz.


Vesa
(veterán)

Ok, akkor félreértettelek, mivel a fentebb linkelt C-max is a korábbi generációs belsőt mutatta, ebből gondoltam, hogy arról van szó. Az újabb verziónál valóban nagyon hasonlóak a modellek.

Pikkolo^^
A kocsi 2015-ös, de hogy a navigációs rendszer változott-e a legelső verzió óta, azt nem tudom.


e-newsee
(addikt)
Blog

Márpedig vezetési élmény az van! :)
De ha már Lada:

üzenetek