üzenetek

hozzászólások


flash-
(veterán)
Blog

hiánypótló irás!

hiába szeretem pc-n a 3d-s nagy toplistás játékokat, androidra több ilyet feltettem de valahogy 5 perc után mindegyikből kiléptem,ellenben az ilyen indie játékok sokkal jobban lekötnek androidon


Vesa
(veterán)

Mondjuk az AAA címek androidos verizói nem arra a platformra valók, ott semmi másról nincs szó, mint a hatalmas vásárlói bázisról, amit kopasztani lehet.. Senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy apró kijelzőn, végletekig korlátozott irányítás és rettenetes hangrendszer mellett, bármilyen komolyabb mű élvezhető lehet.
A telefonos platform tipikusan egyszerű játékoknak való, és csak azok élvezhetők igazán ilyen keretek között...


1 among many
(tag)

Te vagy az egyetlen, aki értelmesen, a témát láthatóan nagyjából értve tudtál reagálni a felvetésemre, köszönöm!

Kár, hogy itt is szinte mindenki összekeveri / összemossa a casual kategóriát meg még pár dolgot az indie-vel. Pár igen dilettáns és nonszensz okoskodás került ide arról, hogy mitől independent valami. Mivel jelenleg még nincs hivatalos definíciója a játékiparban a kifejezésnek (mint ahogy a legtöbb itt használatos fogalomnak sincs), ezért árnyalatokról szívesen folytatok eszmecserét, de ha valakik alapjaitól nem értik a fogalmat, meg úgy általában az iparág működését, azokkal fölösleges.

gbors, elfogadom az álláspontod, hiszen ez az indie fejlesztés lényege, hogy "nix belepofázás kívülről". Amiért én a magam részéről tartanám, hogy - legalábbis további biztos infók nélkül - csak a saját kiadású programokat tekintem indie kategóriának, az az, hogy talán a játékokkal foglalkozók átlagánál kicsit régebben és mélyebben láttam bele az ipar működésébe, ezért igen kicsinek tartom az esélyét, hogy egy nagy kiadóval való együttműködés esetén ez valóban 100%-ban megvalósulhat. Természetesen ez nem lehetetlen és számos példa is kell legyen rá, csak ilyen esetben nagyon kérdéses. Ha ez a kritérium teljesült, akkor természetesen indie játékról beszélhetünk. Megint más kérdés, hogy bizonyos mértékű kompromisszumok megkötését a nagy kiadókkal való együttműködés során utólag önérzetből valószínűleg sokszor még maguk előtt is letagadnak a fejlesztők. Ezért én nem nevezném "fél-konklúziónak" a független kiadás kritériumát, de belátom, hogy kizárólagos érvényűnek sem tekinthetjük. A te definíciód szerint bekerülhetnek a körbe olyan alkotások, amiket, ha belelátnánk a fejlesztésbe, szerintem te sem tartanál már indie-nek, az enyém szerint pedig kirostálok olyanokat is, amiket kellő infók mellett bent hagynék.

Nehezen definiálható, de annál még sokkal nehezebben konkretizálható műfajjal van dolgunk.

"...ha sikerül egy jó konszenzusos definíciót szülni az indie-ségre (vagy legalábbis néhány egyértelmű kizáró kritériumot)."

Ez nagyon jó lenne, mivel nincs sok értelme valamiről beszélgetni, pláne vitázni, ha nem tudjuk definiálni, miről van szó. Mivel pontos definíciót tényleg nem lesz egyszerű alkotni, így első körben mindenképp az "egyértelmű kizáró kritériumokat" lenne érdemes tisztázni.

Az biztos, hogy a fejlesztők létszámát nem vehetjük alapul. Vannak független alkotások, amik akár több száz fő munkájából tevődnek össze, az esetleges további tesztelőket nem ideértve.

A költségvetést sem hiszem, hogy meghatározhatnánk, mert tudok millió dolláros fejlesztési keretet összegyűjteni képes és sikeresen lezajlott független fejlesztésről is.

Azt gondolom, hogy a leglényegesebb - ha nem az egyetlen - kritérium tényleg az, hogy a fejlesztők elképzelését, alkotói munkáját ne torzítsa külső kényszer (legalább közvetlenül, az adott munkát illetően).
Csak hát ezt meg más gazdasági szereplőkkel való együttműködés esetén kideríteni és részemről feltételezni is nehéz.


Falcon C.
(aktív tag)

Torchlight 1 és 2 is beillene a sorba? :)


copass
(veterán)
Blog

"Thomas Was Alone" ugrott be nekem hirtelen. Az még egy szuper kis cucc!:D


gbors
(nagyúr)
Blog

Ott lehetne jól megfogni a dolgot, hogy a folyamat melyik szakaszában kapcsolódik be a kiadó, és milyen feltételekkel - értelemszerűen minél korábban és minél több pénzzel, annál erősebb hatást is gyakorol. Megintcsak a Bastion - ott lehet tudni, hogy teljesen önállóan készült a játék (ami a végtermék minőségét tekintve amúgy megdöbbentő), és csak a végén vonták be a Warnert, mert az Xbox kiadáshoz kellett kiadó. Olyannyira, hogy a Transistort már maguk adták ki (addigra a Microsoft is nyitottabbá vált).

Mit tudunk a Shankről vagy a DeathSpankről? Kb. ugyanazt, mint a legtöbb társukról - semmit. Itt bukik a fenti kritérium, sajnos :(

@all: a Torchlightot ismerem, biztosan jó, sajnos az egeres ARPG-k irányítása rövid úton kikezdi az idegeimet és az ízületeimet is :DDD Thomas jópofa, csak kifelejtettem, a Never Alone pedig megy a "tesztelendő" listára :)


-=MrLF=-
(senior tag)
Blog

Ami beugrott még magyar fejlesztésről, nagyon tetszett: [Dustoff Heli Rescue ]
[Gameplay video], [Androidra is van.]


Döglött Róka
(veterán)

Platformer indie kedvenceim :

FEZ
Castle Crashers
Battleblock Theater
Dust


vhw
(addikt)

Igaz is, fent kihagytam a Shovel Knight-ot.


Vesa
(veterán)

Szintén magyar vonatkozású példa (Meridian: New World), bár nem az évezred RTS játéka, de tisztességes munka főleg ha azt nézzük, hogy 90%-ban egyetlen ember munkája.

És egy nagyon komoly program, ami bár réteg műfaj, ugyanakkor érdekessége, hogy már legalább 15éve fejleszti egyetlen ember: X-Plane

[ Szerkesztve ]


tomazin
(veterán)
Blog

az a volt blizzardos (dio1,2) emberek munkája tudomásom szerint.


Falcon C.
(aktív tag)

Az övék, de indienek indie. ;)


MageRG
(addikt)

+1.
A Hotline Miamit én is nagyon hiányoltam.
A Legend of Grimrocknak is ott lenne a helye. Esetleg még a Lone Survivor?

[ Szerkesztve ]

üzenetek