[Re:] [adlersson:] Buszgyár lett a Foxconnból - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


oPalRx7
(tag)
Blog

Volt most egy TC-s cikk alatti FB komment szekció (a heti 2. halálos vasúti átjárós eset után), egyik kommentet próbálom idézni:
"10 millió virológus, külpolitikai szakértő, szövetségi kapitány országa vagyunk, de a KRESZ-t egyik se tudja"
Hát igen, mellé lehet venni hogy energetikai, és közlekedésszervezési szakértők is vagyunk :D

Mi csalódás, mi fenntartható, ezt nehéz megítélni, valóban.

Mi a kémia: 1l benzin 2.4kg CO2, 1l gázolaj 2.6kg CO2 felszabadulásával jár.

mit nem tudunk: 1l benzin/gázolaj előállításához mennyi energiát kell felhasználni, az mennyi co2-t jelent.

Országos energia-rendszerek:
Magyarország elektromos fogyasztása 5-7GW fogyasztás között mozog. Ha az összes világon eddig elkészült elektromos autóját/buszát ide hoznák tölteni, talán harmadával tolná meg a teljes fogyasztást. Valszeg beleizzadna a MAVIR, de még a jelen infrastruktúrával is lehet elmenne.

Itthon az áram CO2 mix 180-300 között mozog > 250-es átlaggal könnyű számolni, 10kWh áram 1l fosszilis üzemanyag.

"Akkugyárak"
Egy "akkugyár" co2 kibocsájtását kb annyira nehéz megítélni, mint ahogy az olajfinomítást. De azt le kell szögezni, minél régebbi adatot nézünk, annál rosszabbak a számok. 2010-ben és 2020-ban vizsgálva már harmadolódtak a kihozatalhoz köthető értékek, részben a kihozatali arány növekedésével, részben a használt energiamix tisztulásával.

üzenetek