üzenetek

hozzászólások

Blog

Rendben, mindjárt összedobok ide némi 'előleget a nemzeti park Pomena bejáratáról. :K

kormoskandur
(tag)

:R

Blog

Pár jó tanács előzetesen a nemzeti parkhoz. A legfontosabb, hogy konkrét fizikai bejárata nincs a parknak, ellenben mindenkinek 30 percen belül belépő vételi kötelessége van. A befelé vezető utakon kint vannak a táblák, hogy hahó innentől a védett területen jársz. Joggal adódik a kérdés, hogy a fél órát ugyan honnan tudnák csekkolni. Egyszerű a válasz, a bevezető utak mentén parkoló jelölés nélküli verdákban forognak a kamerák és összeköttetésben van a kismillió park kaller tabletjével. ( nem kicsit szemrángós voltam a CIA-KGB módszer és az adatvédelmi jogok, de inkább jogtalanságok miatt ) Ha bekamuzod, hogy 2 perce jöttél, ellenben csekkolják, hogy túllépted a 30 percet és nyema kártya, szemvillanás alatt lekaszálnak 1000 kuna bírságra. Szóval erre vigyázni kell, de lépjünk is túl rajta nagyvonalúan. :) 100 kuna/ fő a belépő ( természetesen hologramos biztosítással ) egy hétig érvényes és egész színvonalas prospektus jár mellé, ismertetővel ( honos flóra-fauna ) és mindenféle hasznos térképekkel a szigetről és a parkról. Így néz ki:

És végül pár kép az első enyhébb sós vizű tóról, a kis kikötőjéről, itt érdemes bringát bérelni, amivel be lehet járni az egész környéket. A téma maga nemében sokkal nagyobb, mint a megjelent cikk, majd terveim szerint írok róla egy hosszabb lélegzetű írást, rengeteg képpel.

Blog

Kemény:R Remélem a szemetelő saját honfitársaikra is ráállnak ilyen profi felszereléssel, nem csak a pénzes külföldiekre:U

A módszer amúgy érthető, a tengeren is vannak (nagyon szép) védett területeik, oda se lehet kerítést húzni+a véletlen besodródó yachtost nem feltétlen akarják úton-útfélen lehúzni, csak ha konkrétan mélyen behajózik a védett területre. Hogy ott a figyelést radarral vagy parti kamerákkal oldják-e meg, nem tudom.

Blog

Jó persze megértem, hogy szögesdróttal nem tudják/akarják bekeríteni a nemzeti parkot. Ennek ellenére engem kifejezetten idegesítettek a kallerek. Ugye a kocsikat le kellett rakni kötelezően a kijelölt parkolókban, ott már egyből csekkolták is a rendszámokat, tessékeltek belépőt venni, vagy ha már volt, egyből leolvasták a vonalkódot, meg hesszölték a tabletjüket. A park sajtós csajsziját kénytelen is voltam leugatni, kérdeztem, hogy ugyan miért nincsenek nyakba akasztós belépők, ha már 25X megnézik mindenkiét. Az mondta a nőci, hogy muszáj kézbe venniük, mert csak úgy tudják kiszűrni az esetleges hamis darabokat. Erre mondtam neki, hogy még talán kellene pár őrtorony is géppuskával, őrkutyákkal, meg este reflektorokkal. Nagyon nem szimpatikus hangulatban váltunk el, utáltuk egymást rendesen na. :)

Blog

Tanulniuk kell még az európaiságot, 25éve volt ott géppuska, szögesdrót meg őrtorony is.

Blog

Van még egyébként most is, tök véletlenül túrázás közben rábukkantunk egy haditengerészeti bázisra.Hatalmas táblával mindenféle nyelven, hogy tilos fotózni és őrség is volt. Azt meg meg lehet tippelni, hogy az ominózus tábláról belső késztetésre muszáj volt e csinálnom egy képet szuvenírként, vagy sem :D

Blog

:D :R csak óvatosan. Nekünk a szomszéd Lastovón csak egy elhagyott+szétlőtt jugó bázishoz volt "szerencsénk", de ott csak szemétdomb+üres épületek fogadtak. A sziget másik végében volt egy I.vh-s osztrák-magyar tengeralattjáróbázis meg helyőrség, azokat az épületeket se tartják karban mióta kivonult a K und K hadsereg, pedig műemléknek se lennének rosszak.

UnA
(Korrektor)
Blog

"Ismerősöm mesélte, hogy a nizzai tengerpart is szemetes, pedig az már nem a "balkán"."

Lehet, hogy ki kell ábrándítsalak, de pl. a franciák vagy az angolok is nagyüzemben szemetelnek, emiatt a helyi tanács mindenütt rengeteget költ a városok tisztán tartására. Az angoloknál olyan koszos tud lenni a vonat a nap végére, amit itthon nem nagyon látsz. A magyaroknak pont az a problémája, hogy mellettünk rögtön az osztrákok és a németek vannak, ahol a kertben a fűszálakat élre vasalják, emiatt van ez a kisebbrendűségi érzés, hogy Magyarország valamiféle koszos vagy szemetelős hely lenne.

Blog

" A magyaroknak pont az a problémája, hogy mellettünk rögtön az osztrákok és a németek vannak, ahol a kertben a fűszálakat élre vasalják"

Esszenciális igazság. :K Nem a kertek zömére érvényes ez a faluban, hanem kivétel nélkül az összesre. Egyik kedvencem, amikor is a folyócskán átívelő 3 db hidacskán a ládákban a virágokat a helyi lakosság fehér kesztyűben órákig b@szkurálja, hogy minden levél/szirom perfekt legyen :) A másik pedig az, amikor is rendszeresen a falu végéin lévő padokon lévő réztáblákat, amin is németül a " jó pihenést.önkormányzat" felirat van, fényesre polírozzák. :K

(aktív tag)

Észak Albánia tengerpartja engem sem vonzott, pedig jóval közelebb lett volna. Állítólag az olasz tengerpart és a tenger sem túl tiszta, ezért (és az olcsóság miatt) megy annyi olasz Albániába nyaralni. Ha minden jól megy jövőre Itálián kersztül vándorolva megyünk újra Ksamilba és meglátjuk a valóságot.
A városban vannak ilyenek szép számmal:

de a tengerpartot tisztán tartják:

Kérdés. Vajon melyik márka képviseli az albán autópark 80%-át? ;)

Blog

"Vajon melyik márka képviseli az albán autópark 80%-át?" Tipp1: Merci, Tipp2: BMW? A balkánon akkor vagy macsó, ha egy ilyen duruzsol a feneked alatt. Az, hogy mennyi pénzed van, nem számít, max 50éves mercit veszel:DDD

Ez a Ksamil komoly, kb át lehet ugrani Korfura:) All-inkluzív árakban+kajában is jók az albánok? A jobbik felem megelégelte az apartmanosdit, és kedve támadt a kiszolgálóseregre - ez még a horvátoknál is kisebb vagyon, gondoltam hátha egy szegényebb országban a malacpersely lemészárlása nélkül lehetne megúszni a dolgot.

(aktív tag)

Igen, Sarandából rendszeres hajójárat van Korfura. Nekünk is tervbe volt véve, de inkább Butrint romvárosát néztük meg (nem bántuk meg). Majd talán jövőre.
Ami az árakat illeti: mi hármunknak béreltünk 5 éjre egy másfél szobás teljesen felszerelt konyhával rendelkező légkondis apartmant (nem mintha főzni akartunk volna, de ha már megtehetjük lakjunk kényelmesen). Az öt éjszaka reggelivel 200 euro.
Kaját semmit nem vittünk, csak vizet (nem úgy mint Horváto.-ba).
Minden nap másik étteremben vacsoráztunk, választék nem nagy, de finom (olaszos ételek, semmi albán :(( ).
Az éttermi árak körülbelül átszámítva: 1dl raki 150 Ft, kávé: 120 Ft, korsó sör: 250 Ft, tésztafélék: 700-1200 Ft, pizza szintúgy, döner 400-500 ft. Szóval nem balatoni árak. Albánia belső részén (Berat, Tirana, Gjirokaster még egy picit olcsóbbak) Kocsimosás (kívül-belül takarítás) 1200 Ft :Y :DD

Blog

"Kocsimosás (kívül-belül takarítás) 1200 Ft" - indulok, most!: csupa ratyi a kocsi kívül-belül :DDD

Autópályát sajna nem sokat látok az országban, pláne nem a part közelében - az olaszok hogy jönnek? Komp görögbe, aztán fel?

UnA
(Korrektor)
Blog

Nekem csak látogatói tapasztalataim vannak, de ezen jót nevettem... :)

(aktív tag)

Van autópálya nem sok, de új és jó főleg az ország belsejében. Sajna rengeteg a hegy. Olaszok: Bari - komp- Saranda (vagy ott megállnak vagy északra Himare vagy délre Ksamil felé.) Legalábbis én így tennék.

(senior tag)

Szívem olvadt el, amint megláttam az írásodat! :R

Úgy 18 éve ez a hely a kedvencem, szerencsére nagyon keveset amortizálták, s nem durvulnak a turisták tömegei sem.

Kajakozni, kenuzni is paradicsom a tavak, de még most is az az álmom, hogy valami kis vitorlással megyek le, s azzal járok fel le.
Láttam visszaépült a nagy híd, amit még Titó miatt robbantottak fel, na ott most már talán át sem férnék árboccal.

Kíváncsi vagyok, neked hogy tetszett!

Sokat mesélték a bennszülöttek, hogy tavasszal teljesen más, még nem sikerült csak nyáron+szeptemberben meglátogatni.

Várom nagyon a nemzeti parkos részt!

Blog

Hát igen, nagyon bele lehet szerelmesedni a helybe. :K Jövőre minimum 10 napot még muszáj lenne újra elmenni, próbálom a páromat lassan rábeszélni. :) Neki kicsit kevés a nyüzsi, nekem ellenben épp ez benne az igazán vonzó. Arról nem is beszélve, hogy ugyan idén láttam már a mongúzokat, de megörökíteni nem sikerült őket, mert mire feléjük emeltem a camot már le is léptek, jó kihívás lenne lencsevégre kapni őket :) Nemzeti park nagyon tetszett, volt pár gondom a személyzettel, de elrontani nem tudták az élményt.

(senior tag)

tipikus, én is a világvége/tanya hangulatot szeretem ott, s nem hiányzik az éjszakai élet zajos formája
hát közvilágításból sincs mondjuk sok a nemzeti parkban, de legalább lehet élvezni éjjel a világító planktonokat vagy mi a csudákat ott - persze amikor a hold éppen nincs fennt

egyszer kétszer láttam eliszkolni a mongúzokat, de ha nem tudtam volna, hogy ők azok, akkor nem ismerem fel annyira gyorsak
legutóbb mi is kutyánkkal voltunk, vele meg már nem nagyon esélyes mongúzt meglepni

fura élővilága van a tavaknak, de a kedvencem a Škarpina, rengeteget fogtak ott a bennszülöttek, s nem lehet betelni vele
amikor csak lehetett kimentünk hálót felszedni a nyílt vízre, na az izgalmas egy meló, a lélekvesztővel való motorozás meg pláne

(senior tag)

na ez az a csúnya de finom hal (viszont szinte életveszély a mérge)
[link]

Blog

Mi ezt a speed boat-ot nyúztuk, előtte vagy 30 perces vizsga volt. ( térképolvasás, VHF rádiózás, maritime spelling, kikötés, kötél csomók eloldása, megkötése, kikötői díjak, szabályzatok, GMDSS ismerete ) Nemzetközi "C-vel nem is adták volna oda ( pedig kellett volna azzal is ), yacht master "A kellett nekik ( volt ) :)

(#80) E770
Huh ez a hal komolyan néz ki nagyon. :Y :D ( nekünk nem volt ' szerencsénk hozzá )

(senior tag)

hát igen, ezzel aztán tényleg körbe lehet járni a szigetet, csak legyen csendes a víz, mert amikor ott durvul akkor aztán még a parton is kapaszkodni kell

én csak kajakkal merészkedtem ki a nyílt vízre Soline-nél, de messze nem jutottam

a bennszülöttek lélekvesztőjével párszor picit messzebbre is, mert iszonyú szép partfalak vannak mindenfelé

én már úgy 15 éve tettem horvát vizsgát, azt a tinglitangli valamit, azt se tudom, most az minek számít
bár anno kalandvágyból a magyar 15tmf-es tengeri vizsgát is megcsináltam, azt se tudom használható-e valahol

ebből a skorpió vagy sziklahal vagy micsodából mindenhol van ám, csak olyan sunyin lapul a fenéken, mint a kaméleon, s nem nagyon akar odébb menni, a többsége picike, főleg a tavakban nem láttam nagyot, de a bennszülöttek hálójában sokszor szép nagyok is vannak - a húsa csodás, fehér, omlós, illatos, mintha nem is halat ennél, érdemes kérni

Blog

Nehogy azt hidd ám, hogy ez a yacht "A" valami vérkomoly ( inkább drága ) tanfolyam/vizsga. Split-ben csináltam meg, végül is mókás volt, a főoktatónk masszív alkoholista volt ( de jó arc ), volt amikor akkorát tanyázott beb@aszva a gyakorló hajó fedélzetén, hogy úgy kellett összekanalaznunk :)
A szörnyeteg 'cetről meg köszi az információkat, jövőre behelyezzünk a gyomrunkba nem is vitás. :K

(senior tag)

tervezitek már a következő látogatást?
a NP-területén kerestek szállást?
akkor egyébként be lehet ám hajtani kocsival, akár Soline-ig is elmehetsz
a nyít tengeri bejárat ott nagyon szép és van még egy másik öböl is
ez a rész különösen egyedi szerintem: [link]

Blog

Maradunk Saplunara-nál, ha megyünk jövőre. A szállás is marad ami volt, mert a terasza hatalmas és a panoráma páratlan. Majdnem biztos, elsőre nem kapott idegrohamot az ötlettől a párom, szóval sanszos a dolog, ellentételezésként lesz valami neki való picsulós zsúfolt hely is, valahogy majd próbálom túlélni. :) Ismerem az NP területen azokat a részeket amiket említesz, valóban nagyon szép. Szerintem mi 3 nap alatt bejártuk az egészet és láttuk amit érdemes. Vagy nem, majd kiderül. :K

erre a célra Ragúza szerintem tökéletes, vagy útközben Split,

valami egyedi varázsa volt nekem, ott lakni bent, hetek alatt könnyen bele lehetett élni magunkat a bennszülöttek életébe

ha mégis keresnétek bent: három helyen van ott, a sorompó után szállás, kettő a kishíd előtt mindkét oldalon (ezek a tavi jellegű, turistásabb hely), egy pedig a nyílt tengeri bejáratnál, Soline-n, na itt láttam az elmúlt évtizedben új építkezéseket

a tavaknál bent a kajak, kenu az igazi közlekedési eszköz, de már azt is terveztem, hogy bérvitorlással elmegyek Soline-ig, s ott horgonyon jó pár napot el lehet lenni

Blog

Köszi a tanácsokat, megnézzük őket. :R Mi a Hotel Odisej-ben voltunk a NP területén. ( nem volt nagy szám )

(senior tag)

ajajj, szerintem az a legrosszabb választás, ott a legnagyobb a tömeg, s onnan van legmesszebb a nyílt tengeri bejárata a tavaknak (Soline)
s ott pont az a tanyai hangulat nincs meg, mint a tóparton

néhány magán panzió van azért, ha alkalmazkodni kell is néha a szabad időpontokhoz, ha nem időben foglalsz

(senior tag)

találtam egy jó képet a csodás hely bejáratáról (Soline)

FreedomHUN

Lekéstük a foglalást, most már túl drágán mennek a szigeten. Egyszer tutira elmegyünk, de jövőre ismét SOLTA :C
Szerencsére nem egy "felkapott hely" nincsenek kismillióan, a sziget csodás :))

[link]

Tavaly is Stomorskára mentünk jövőre is így teszünk.

Blog

Nagyon szép kép, ráadásul élőben, a helyszínen is csodálatos, pláne végig hajókázni. :K