üzenetek

hozzászólások

jocomen

Szép hely.

A kamerán valami el lehet állítva, mert mindent olyan színűre színez, mint az előtér. Pl ugyanaz az erdő tenger felől kék, partról drapp.

Blog

Van benne pár Xiaomi Yi 4K-s videóból simán képmetszővel kiszedett képkocka is, ráadásul a nagyméretű 3840X2160-as képek valahogy nem a legjobb minőségben mutatkoznak a tárhelyre feltöltve onnan betöltve. :R

Blog

Márciushoz képest sokan vannak a vízben ;]. Amúgy szezonon kívül nem csodálkozom, hogy alkudni lehet az árból, a horvátok minden egérlyukat kiadnak - amik Augusztusban 110%-ra be is telnek, aztán az év többi 11 hónapjában pang az ürességtől az ország.

Amúgy jártunk már a környéken, nézegettem Mljet-et is a térképen, nem gondoltam volna, hogy van homokos strandja:R. Vajon mennyire lehet tömve Aug végén?

Blog

Miből is jött le neked a márciusi időpont ? Az előfoglalás időpontjából ? :) A nyaralás augusztus 25- szeptember 25 között történt. :) Szóval máris tudod mennyien vannak az általad érdekelt időszakban. Egyrészt, ha hamar foglalsz szállást eleve van kedvezmény, másrészt főszezonban már igen nehéz hozzájutni a jobb kecókhoz.

Áá, benéztem, korrekt:R Korán van még ;]

Nem tudom Mljeten mennyien vannak Augusztusban, Murter tömve volt, amikor szezonban voltunk, szállást is alig lehetett találni - pedig az sem Split vagy Dubrovnik.

Szezon után, szept végén jártunk pl Lastovón jópár éve: kb egy kezem elég lenne megszámolni, hány turistát láttunk:))

Blog

Mi direkt járunk úgy, hogy legyen szeptember is benne. Így is szinte élhetetlen hőség van arrafelé akkoriban is, mi egy hét után kokszok lettünk és simán összetéveszthetőek voltunk az etióp cserediákokkal. :)

Blog

Nálunk is szeptember a favorit, csakhát az oviszünetet gyerkőccel nemigen lehet megkerülni - vagyis inkább nem érdemes :(

Blog

Az összes kép színtartománya el van tolva, így ezek a színek a valóságban az emberi szem számára egyszerűen nem léteznek....

Ettől függetlenül nagy élmény lehetett... :R

UnA
(Korrektor)
Blog

A 28 fokos Adriánál kellett volna gyanakodnod, még akkor is, ha itt van a globális felmelegedés. ;)

Blog

Nem tudok vitatkozni veled, valóban a nyersanyagban is van egy jó adag "képeslap, "mesekönyv hatása a képeknek. :R Jórészt egy mezei MI4C telóval készültek. Az anyagok 95%-a 4k ( akció ) videón vannak, azok azért lényegesen realisztikusabbak. Nem török fotós babérokra, kéretik a készítő ez irányú súlyos fogyatékosságait nagylelkűen beszámítani. :D :R

lkksioskdl3
(aktív tag)

Szerintem is kicsit túl szaturált. Még esetleg a horizont vízszintre állításával lehetne javítani, de ezek már egyéni észrevételek.

Esetleg az összköltségről lehet valamit tudni? (ezeket mindig hiányolom) :R

Blog

A török fotós találó, annak idején nekem is volt szerencséjük hozzájuk. Egy hajóutat követően olyan képek készültek, hogy azt hittem én ott se voltam. :D

Blog

Ja, ott a pont:R Gondolom a golf-áramlatot se vezették át időközben, ergo a nyárvége illik rá.

Blog

Költségeket direkt kihagytam az írásból, de természetesen nem titkos információk.

A 30 nap szállás 20% kedvezménnyel, korai foglalással, tulajdonos önmérsékletével direct booker dubrovniki ügynök által 1600€.

kb. 2500€ elment a Neum-i pia-cigi vásárlásra, életre, utazásra, kompokra, vendéglőzésre, bringa bérlésre, nemzeti park belépőkre. Speed boat extra költség volt pluszban 500€ + üzemanyag ( 10 órára lehetett elvinni )
Hajót megúsztuk, mert nem sikerült megegyezni a tulajdonosokkal, az 3 napra full biztosítással együtt 3600€ lett volna + szintén üzemanyag.

(nagyúr)

Nem volt olcsó! Mi beérjük Krk-kel, takarékoskodunk, nincs pia meg cigi, a sznorki meg ingyen van a nagyon tiszta vízben. Proliknak, panelpatkányoknak ez is megfelel. :)

Magyarokkal találkoztatok? Mi rengeteggel.

lkksioskdl3

Huh, az nem semmi :Y

De úgy látom megérte :))

Blog

Szuper hely az is, az égvilágon semmi baj nincs vele, sőt! :K Nem találkoztunk egyetlen egy honfitárssal sem, pedig bejártuk szinte az egész szigetet.( bár kellett valakiknek lenniük, mert megtaláltuk a nyomaikat ) :) Osztrák, német, svájci mezőny volt zömében. Jah és egy napos poresz múvi forgatás volt a Blace-n. Olasz stábtagok lepték el a partot, ám mivel nem volt engedélyük a terület lezárására, pár helybéli lesz@rta, hogy tessékelik elfelé az embereket és képesek voltak pár méterről végignézni a "műsort. :D Amúgy ez a drágaság is erősen relatív dolog, simán kijöttünk az itteni nyaralási 13. havi fizunkból, kvázi "ingyen volt. :)

(nagyúr)

Mondjuk igaz, az ár tényleg elég relatív! Nekem nagy vágyam, hogy egyszer kerékpárral, hátizsákosan eljussak itthonról a horvát tengerpartra; hatalmas élmény lehet. :)

Blog

Váá, ez nagyon komoly, érdekesebb szereplők/forgatókönyv esetén beszálltam volna saját kamerával, a yútúb bevételből aztán megvan egy Maldív luxusnyaralás ára :DDD ;]

Blog

Biztosan nagy élmény lehetne. :K Mondjuk mi jó érzékkel otthon hagytuk a bringákat és nem hoztuk át Horvátországba és csak a nemzeti parknál béreltünk, ahol relatíve sík a terep a tavak körül. Jó pár embert mentettünk is meg kocsival az út szélén, ahol is szédelegve, vánszorogva tologatták a bringájukat, mert kidöglöttek, halálukon voltak.:) Ami nem is csoda, mert durva hegy az egész sziget, sziklaolvasztó embertelen hőség van és tényleg tökéletes olyan kondi kell a tekeréshez, ami izmokon alapszik és nem sörön, mint pld, nálam. :)

Blog

Elég szép helyek, nekem főleg az utolsó tetszett, az picit emlékeztetett a Comoi-tó környékére.
Nálam mondjuk a hegyek a nyerőek ha nyaralásról van szó. :)
A kerékpáros beszámolóra kíváncsi leszek idén én is voltam tekerni csak az Alpokban.

Blog

Jó hogy jöttél, neked teljesen alkalmas lenne a hely bringázásra. :K Kevés kivétellel azért erősen ellenjavallott a tekerés ott. Ausztriában szoktam hegyeken bringázni, de ami Mljeten van az halálos de tényleg. :D A nemzeti park környéke az szelíd kis vasárnapi piknik szint bringázni ( bár az iszonytató melegre ott is figyelni kell )

Blog

Annyira durván meredek vagy miért?
Tervben van amúgy hogy egyszer megyek majd Horvátországba is bringázni mert ahogy hallom remek utak vannak ott. :K

Blog

Az utak jók, ( az az egy, ami keresztbe megy a szigeten) de Saplunara és Polace, Okuklje felé olyan szakaszok vannak, ahol egyesben alig megy fel a kocsim. Mondom ehhez tökéletes kondival kell rendelkeznie gyakorlott sportembereknek. Volt olyan fiatal pár, akik leintettek az út szélén és mondták, hogy vigyem el őket a szállásukra, a bringájuk nem érdekli őket, otthagyják, mert muszáj lefeküdniük és pihenni, mert a lábukon alig állnak. :) Én mentem el végül egyedül az ő verdájukkal, amin volt bringatartó a gépeikért, mert nem voltak még mászkálás képesek sem. :K

Blog

Ez lenne az az út? [link]

Így ránézésre nem tűnik vészesnek, legmeredekebb résznek ír 13%-ot az össz mászás meg 981m. De szívesen végigtekerném.
Ott ahol idén voltam ([link]) akadtak igen finom emelkedők szép szintekkel. :)

Egyébként most ugrott be hogy a szomszéd Peljesac félszigeten már voltam régebben nyaralni méghozzá Viganj településén. Korculán is jártam, az egy nagyon szép kis város.

Blog

Annyi a különbség az alpokhoz képest, hogy itt nyáron 35+fok van és azt is mindenképp nézd hozzá az útvonalhoz, hogy mennyi az erdős terület (ilyen melegben kellemes vmelyik fenyőerdőben tölteni a pihenőt - ha a tenger épp messze van).

Blog

Ahham,de ez csak a fűút :) Nézz rá a letérésekre Okuklje és mondjuk Kozarica felé Blaton keresztül. A hajtűkanyarokra. Nah ott szerintem nem lehet feltekerni ( illetve neked biztosan, de sima halandóak sansztalanok ) :) Én szégyenszemre párszor kettesben le is fulladtam, mert csak egyesben volt hajlandó felmászni.

(nagyúr)

" a bringájuk nem érdekli őket, otthagyják, mert muszáj lefeküdniük és pihenni, mert a lábukon alig állnak"

De szégyen! :DD

Nem kell szerintem megszakadni, túlvállalni magunkat! Ha van valahol egy hosszú, meredek emelkedő, lehet araszolgatni is, nem kell "bebizonyítani", hogy milyen kemény vagyok, megy nekem 20kmph-val is -mert akkor hamar tényleg nem fog menni. :DDD Meg aztán az sem tragédia, ha az ember megáll időnként, feltölti magát; persze kinek mi a fontos.. -nekem a sebesség maximalizálása nem lenne a fő szempontok között, az tuti. :) Lassan meg egy közepes kondival is le lehetne jutni szerintem a tengerpartra néhány nap alatt. Én napi 100-120 km-rel számolnék maximum, ha meg barátnővel mennék, napi 70-80-nal; és úgy is odaérnénk hamar.

Pyrandus
(tag)

Gyönyörű hely, biztos "cigizni" is lehet éjjel-nappal. Mert hisz a leírásnak szinte a legelején feltűnik a nélkülözhetetlen "cigi". Bravo!!!

Kicsit túlhúztad.....Nem? :DDD

Blog

Én elfogadom ezt a kritikát, ennek ellenére roppant jó érzés volt bevásárolni Boszniában 2.3€/ Marlboro-t, mintha időgépben lenne az ember. :) Erről azért tudnia kell a 'sorstársaknak. :) Csúnya szokás ettől még persze. Jut eszembe a whisky, campari is ugyanilyen örömet okozott fillérekért megvenni:) Ennek ellenére nem vagyok erős dohányos és tőlem még egy csikk se dobódott el ( soha ) szemetesen kívül.

Blog

"egy csikk se dobódott el ( soha ) szemetesen kívül." - mindenképp dícséretes:R Kanárin (La Gomera, nem egy TF-i tömegstrand) jellemzően németajkúaktól láttam, hogy csikkgyűjtőnek nézik a strandot/tengert (magyar nem volt - bár honfitársakkal nagyon pozitív tapasztalataim vannak ilyen téren, angoloknál nem volt jellemző a füstölés, a helyi spanyol pedig nem szemetel a saját partjára)

Blog

Meleggel annyira nincs gondom mentem már nyári forróságban 330km-t is egy nap bringával. Nyári gyerek vagyok a hideget sokkal nehezebben bírom. Annyi hogy magas hőmérsékletnél gyakrabban kell folyadékot pótolni és akkor nem lesz gond.

Blog

Így van, a vízre+kajára figyelni kell:R, mindenképp legyen elég a falvak közötti távra.

Tutu7030
(veterán)

Legközelebb nagyítható képeket tegyél be, különben [link]
;] :DDD

Blog

Mi amúgy is nagyon is rendszeretőek vagyunk :) Ennek az igazolására össze is állítottam egy 'képregényt ( ! ) :Y :D

Tehát a story: béreltünk egy teniszpályát, nem messze a szállásunktól, játszani pár órát. Szép környezetben egy kellemes kis kikötő mellett volt a pálya. Itt.

'Naccság egyik kezében pórázzal, a másikban akció kamerával, vállán a világvégéről elcipelt kedvenc ütőjével vonulgat a sportcentrum felé. Miközben én cipelem a teniszcsukákat, ruhákat,( nekem jó lesz egy bérütő is ).Természetesen eleve átöltözve nem tudott volna idemászni csak 'nagyestélyiben. ( Tegye fel a kezét , aki még soha nem akarta vízbe fojtani a barátnőjét ) :D

Kisvártatva egy velőtrázó sikoltás hallatszott, azt hittem kitört a zombi apokalipszis és életem értelmének éppen eszegetik a nyakának a vénás részeit.:) De nem, csak talált egy szemétdombot, amit felháborodva lefotóztatott velem, plusz hajlandó sem volt teniszezni a közelsége miatt.( így az előre kicsengetett lét is elbuktuk a hisztije miatt ) Nahát ilyen rendszerető a családom.:) Szóval szemetelni éppenséggel a helybéliek szoktak. Nem is kicsit. Nagyon.

speed471
(aktív tag)

Szép hely :D köszönöm a képeket.

Palika71
(őstag)

Köszi az írást, tetszett! :)

Blog

Szemétdomb sajnos a horvátoknál (is) akad:(. Gyakran nyaralunk elhagyatottabb helyeken, és bizony előfordul eldobott egész hűtő, tűzhely, stb:Y A tengert viszont szép tiszta volt 1-2 kivételtől eltekintve.

Blog

Ebben valószínűleg az is benne volt, hogy tudat alatt ( vagy direktben ) berzenkedem a német ajkúak elleni vádaktól. :K Felénk szájba lőne a rendőrség, illetve minimum óránként huszonnyolcan jelentenének fel, ha a legminimálisabb szemetet is eldobnád. Az egész település tele van szemetesekkel és a 2 db folyócskán átívelő hídon gondosan ápolgatják a muskátlikat. Arrébb menve Svájcba még háklisabbak az emberek, ott pld. nyitvatartási idejük van a konténereknek és ha csörömpölve beledobsz valamit ezen időn kívül, szemvillantás alatt feljelentenek szintén, mert zavarni merészelted őket. Mljeten tuti nem szemetelt egy fritz sem, akire rá kellett szólni,vagy láttad, hogy szemetelnek azok szigorúan a helybéliek voltak. Ráadásul hát járok néha haza is. Pécs pld, valami egészen katasztrófa, a kutyaszart szerintem egyedül én szedem össze.De persze ez itt off, ne legyen ebből vita. :R

Blog

"Arrébb menve Svájcba még háklisabbak az emberek" - ajvé, láttam én már a Zürichi pályaudvar környékét sima szombat hajnalban. Egyszerűen annyi, hogy több a pénzük takarítóemberre, a "plebs" egy centivel se rendesebb.

Blog

Én ebbe a "plebs" be még bőven belátok egészen más szemléletet, beidegződést, értékrendet. Én nem hiszem, hogy a tisztaság csak anyagiak ( alkalmazottak) kérdése és akinek nincs szappanja az joggal hivatkozhat a fürdésmentességére.:) Ennek ellenére elhiszem, elfogadom hogy sokaknak pokol lehet arra ( erre ) élni, mert túlszabályozottnak és 'műanyagnak tartja az ottani ( itteni ) társadalmat. Persze csak beszélgetünk, remélem nem veszed a szívedre ezeket. :)

Blog

" remélem nem veszed a szívedre ezeket." - dehogydehogy:R

FreedomHUN
(senior tag)

Nagyon jó helyre mentetek. Idén találtam ezt a helyet a bookingon, de végül soltára mentünk, az is nagyon jó hely. Kutyi miatt nem tudtunk hogy a határon lesz-e hiszti( bosznia), ezért nem vágtunk bele. Ha isten is úgy akarja akkor elmegyünk jövőre ide, a cikket nagyon köszi, nagyon megfogott, Szigeten milyen bolt van? Ill. tudnál árat írni mi mennyi volt? Pl sör, tej, ilyesmi. Illetve a kompért mennyit fizettetek?

Blog

Blökivel nincs gond a határokon, csak legyen útlevele. Kompjegyár Prapratno--Sobra viszonylatban személyenként 40 kuna, egy normál autó 120 kuna, kutya szállítása ingyenes. Studenac boltok vannak a szigeten, a nagyobb Sobra után található a nemzeti park irányában, csak helyrajzi száma van, a senkiföldjén található, parkolóval is rendelkezik. Saplunara-ban is van egy kis Studenac, de valamiért ebben az évben csak és kizárólag csirkemellet lehetett kapni.:) A kaják-piák drágábbak, mint a szárazföldön, egy 50 dekás csirkemell 40-45 kuna, egy üveg helyi sör 15-18 kuna, a tej 10-14 kuna. Vendéglő szintén drága, 2 kiváló hely a Stermasi Saplunara-ban és a Maestra Okuklje-ben. 2 főre 1000 kuna felett lehet számolni ( alkohollal együtt ) Jah és a legfontosabb: menjetek csak, nem fogjátok megbánni, pazar hely. :K

FreedomHUN
(senior tag)

Köszi az infókat. :R Kutyinak az EU-s utlevél gondolom akkor elég.
Az árak nagyon hasonlítanak Soltához, splitről indult a komp, ott bevásároltunk amit csak lehetett.
Nagyon szép hely, egyedül a határ miatt nem mertünk elindulni.
A beszámolód után a cél Mljet lesz. :DD

Blog

Nem cseszegetnek a határokon, amúgy ha valakiben súlyos fóbia van Boszniával kapcsolatban, akár ki is lehet hagyni őket. :K Ebben az esetben a Ploce-Tripanj komputat kell választani és a félszigetről átmenni Mljet-re. De felesleges szerintem, kifejezetten jó bevásárolni a bosnyákoknál, kártyával biztonságosan lehet fizetni, a Neum végi nagy INA kútnál érdemes venni tőlük az asztallap méretű nagyon finom szendvicsből is párat . :)

motacilo
(aktív tag)

Csak hogy Horvátországon túl is kitekintsünk az Adriára!
Szerintem ez sem megvetendő: Albánia!
Van itt ilyen is:

meg ilyen is:

Az árakról meg nem is érdemes beszélni :Y
(Saját képeket most nem volt módom feltölteni)

Blog

Hú, ők már kocsival egy cseppet messze vannak:Y
Pöpecül néz ki az a strand amúgy:R Családos turistaként mennyire biztonságos?

#47: A bosnyákok mennyire fogadják el az eurót sima boltban/benzinkúton?

Blog

Sok helyen elfogadják, de ebben az esetben már észnél kell lenni az árfolyamokkal és érdemes utána számolni. Kártya használat a legbiztonságosabb, leginkább ajánlott.Korrekt árfolyamon megy a váltás és a bankod online felületén lehet is csekkolni.Én egyedül a tranzakciónként levont 0.15 BAM - 0.08 EUR levonásra nem tudtam rájönni milyen jogcímen kapják le mindig, de hát ultra piti az összeg nem is néztem utána. :)