üzenetek

hozzászólások


AssAssynn
(őstag)

Az első decibeles táblázatot úgy kell értelmezni, hogy azok az értékek már közvetlen érik a dobhártyát?
Csak mert ugye a fűnyírókra is 100 db van írva, még sem hiszem, hogy 3 perc után már romlana a hallásom. Nyilván ott ez a megadott érték nem éri egészében a fület, ezért kérdezem. S bocsi az OFF-ért.


TayRol
(veterán)
Blog

A második szettet nyúzom, az elsőnek a nagyobbik gumiharang része szó szerint elmállott. Mondjuk nem is keveset hordom. És maximálisan ajanlom mindenkinek!


mghltm
(addikt)
Blog

"Aki nyugis tempóban túrázgat mindenféle mellékúton, és sosem lendül túl az óra mutatója óránkénti 90 kilométeren, annak nem lesz rá feltétlenül szüksége. Akik sűrűn csapatják 130 körül (vagy éppen felette), azoknak én erősen ajánlanám."

ezzel vitatkoznek: nem a sebesseg a lenyeg, hanem a monotonitas. emlitetted a bp-gyongyos fix 130-as tempot az m3-on. ha ugyanezt az utat a regi 3-on karikazod le valtakozo tempoval ( 50-150, varos, elozes, etc ), kozel nem erezted volna magad olyan rosszul es elvezetesebb lett volna. ;]

szinten caberg tulaj vagyok ( v2 407 ), en a beepitett napszemuveg miatt vettem, mert minuszos szemuvegem van, amit allandoan hordanom kell es a regi kupakomra 10k lett volna egy iridiumos plexi nem beszelve a cserelgetesrol... a sajatomban meg az nem tetszik, hogy zajosabb mint a korabbi ( hjc cl-14 ) es eletveszelyesen parasodik, tehat kezelnem kell a plexi belso feluletet.

koszi az irast! :R

tovabbi hasznos linkek:

sisakok biztonsagi tesztjei

sisak tesztek felhasznaloi szemmel ( van itt minden mas is tesztelve )

"vekony" tesztje az alpine-rol


rootkiller
(őstag)
Blog

Én is használok füldugót - mivel számomra is fontos a hallásvédelem - csak egészen más célra. Nekem egy Microsonic ER15 fülre öntött, lineáris tompítású dugóm van, mely kiváló mikor hangosítok. Mindenkinek tudom ajánlani a füldugót! :D


Auratech
(őstag)
Blog

Ez tényleg nagyon fontos! A táblázat azért nem aranyszabály, már ami a sérülést illeti.
A decibeles hangosság viszonyt 1m-ről tengelyirányú sugárzással határozzák meg.
A korrektséghez tartozna, hogy mondjuk 1khz szinuszjel a forrás, vagy rózsazaj, fehérzaj.
A motorozás leginkább rózsazajhoz hasonló hangot ébreszt a sisak körül.
Sokkal fontosabb az a zajterhelés, amit a hallás már nem tud kipihenni és halmozódik, tartós hallásküszöb csökkenést okozva adott frekvenciákon, vagy átlagos eloszlásban.
Erre vadászgép-, helikopterpilótáknál, klasszikus zenészeknél van pontos kalibráció.
Nem elhanyagolható a monoton szélzaj figyelemlohasztó pszichológiai hatása, ami fáradság esetén könnyen beszűkíti a tudatot...Még el sem kell aludni hozzá.
Hangmérnökként ez nekem sarokpont. A buszon is gyakran bedugom a fülem némán, mert a "kardánház" a talpam alatt irtózatos hangos tud lenni egy régebbi távolsági buszon...Az esetek legnagyobb részében semmi gondot nem jelent 15-20db csillapítás. Viszont egy légkalapács vagy mentőautó képes megóvni pár órára az érdemi hallgatózástól. Mindenképpen támogatom a hallásvédelmet...


szaszlaci
(addikt)
Blog

Hangmérnökként illene tudni, hogy a decibel dB, és nem db... Bocs, de nagyon szúrta a szemem.


Xaels
(félisten)
Blog

Hasznos írás. Ha egyszer megint lesz motorom ki fogom próbálni, igaz én inkább a komótos motoros vagyok.


Daywalker
(addikt)
Blog

Hajj, mentem a régi 3-ason:DDD Egyszer elég volt. Rakás keresztborda az utakon, sportmotorral kirázza a lelkem, és baromi hosszú. Általában valami céllal megyek azon BP-Gyöngyös útvonalon, nem túrázok, tehát ilyenkor gyorsan szeretem lenyomni a távot.

Amivel vitatkozol, abban igazad van:) Természetesen a túrázást így értettem én is, a 130-as és feletti csapatás autópályára, tehát nincs eltérés a véleményünkben. Versenypályán én sem teszem be, pont a változó tempó miatt.

[ Szerkesztve ]


Ramius
(őstag)

Ezt a céget ismeri valaki?


KillHates
(nagyúr)
Blog

Ha már itt tartunk, akkor a kHz sem khz...


BlackPriest
(őstag)
Blog

különbözőek vagyunk, engem olcsó sisakban sem zavart a szélzaj, vagyis a többi részem jobban fájt egy bp-pécs távon, mint a fülem :D


Auratech
(őstag)
Blog

Mindenkinek igaza van. Viszont egy Omnia 7-en szerintem ez igen becsületes szövegbevitel. Valami tartalmi melléfogás?

[ Szerkesztve ]


Phvhun
(őstag)
Blog

Ezeket a zaj-hangnyomásértékeket, amiket a termékekre írnak 1 méteres távolságból szokták mérni, ha jól tudom. Füled meg mondjuk 2 méterre van a fűnyírótól, szóval közben csökken a hangnyomás is.

[ Szerkesztve ]


Warpig
(aktív tag)

Tényleg jó dolog motorozáshoz a füldugó, de nem ez az aranyáron mért fajta. Sima 3M-es ipari védelmi füldugót használok (pár száz forint volt) és tökéletesen bevált. Nem hinném, hogy akár ez, akár az egyik hozzászólásban linkelt változat megéri a különbözetet.


TayRol
(veterán)
Blog

azzal a 3M-essel az a baj hogy mindent szűr. a szélzajt is meg ha jön a mentő azt is. amúgy szuper jó mondjuk versenypályán.


Warpig
(aktív tag)

Nem igaz. Simán hallani benne mindent, csak bizonyos magasságú hangokat szűr ki.
Gyártanak pár fajta változatot, mindenféle munkakörülményre. Lehet válogatni.


BlackPriest
(őstag)
Blog

de a cikkben is szerepel, hogy nem teljesen szűr, csak elfogadható mértékre tompít. így gondolom a mentőt is meghallani, csak halkabban


TayRol
(veterán)
Blog

és mindezt pár száz ft-ért? dobsz egy linket?


Daywalker
(addikt)
Blog

Szerintem erre gondol: [link]
Ezzel csak az a baj, hogy egyáltalán nem nyitott, se szellőzés, plusz emiatt megvan benne a bezártság érzése is.
A motorozás nem olcsó dolog, számos cucc van, ami baromi drága és meg kell venni. Pont ez a 8000 nem fog senkit sem földhöz vágni, és azért biztosan olyan terméket kap, amit erre találtak ki. Ha mondjuk 2-3 évig bírja, akkor erre leosztva már nem is olyan drága.

[ Szerkesztve ]


TayRol
(veterán)
Blog

ez mindenre jó csak motorozásra nem.
most kezdtem a 2. szettet, az első több mint két évig birta majdnem napi használta mellett. és nem is vigyaztam rá mert csak bevágtam a kabat zsebébe.

üzenetek