üzenetek

hozzászólások


axioma
(veterán)

Latszik hogy nem vagy e-autos :) A "beragadsz a dugoba" az pont ugyanannyi (sot inkabb kevesebb a kis sebesseg miatt) fogyasztas, mintha vegigzuhannal rajta 50-nel.
En 17 km-re lakom a munkahelyemtol, es tegnap sokat kerultem (3 utas lepakolasa kerulokkel, napkozben bankba elmenni), igy lett a 55km-em. Igaz, klimat eletemben 2x kapcsoltam talan osszesen, a sima ventillator meg nem viszi a megteheto km-eket lentebb. Telen volt hogy futottem - az elso par percben, nem folyamatosan, es meg mindig belefer.
Ha alapvetoen 8 orat dolgozol egy helyen, nem pedig az a munkad hogy szaladgalj a varosban, akkor eleg lesz a 100km. Meg ugye lehet tolteni, ha kiderul hogy evente haromszor pont olyan napod lesz. A videki ut az persze mas.


sfdrakex
(nagyúr)

Az normális, hogy nem klímázol és alig fűtesz? Nem azért van az autó, hogy kényelmesen közlekedj?


Kiskokó
(veterán)
Blog

Na mi történik itt?

Autós tesz ezen az oldalon ?
Meglepődtem, ha lesz időm végig olvasom.

Mellékesen hagyom itt
Aki szerint az "Audi egy túlárazott Sokda" az még nem ült Audiban, vagy nem képes felfogni azokat a különbségeket amik vannak :)


axioma
(veterán)

Kinek mi a kenyelem, mi a megszokott. Hacsak nem garazsbol garazsba mesz vele, tehat kell az utcai homerseklethez oltozkodes, akkor nekem egyszerubb abban vezetni. Klima plane megszokas kerdese, az elso autom kispolszki volt, aztan valahogy nem kezdtem el hasznalni, sot nemregiben randa ketoldali tudogyuszim lett egy megfazasbol a ceges, pedig nem is utolagos takolmanybol klimazas miatt. Szoval mar csak ezert is kerulom. Na meg ritkan kozlekedek a nap kozepen, akkor a legkondis irodaban ucsorgok... reggel-este meg mar enyhebb.
Aki garazsbol garazsba megy, ott persze megertem, hogy kozte is tartani akarja a homersekletet.


sfdrakex
(nagyúr)

Utcán parkol az autóm, de utálok kabátban vezetni, sőt nem is nagyon használok kabátot, csak póló és kapucnis pulcsi amit télen hordok, vezetni pólóban szeretek, így fűtés nélkül nem lenne komfortos :D, sőt jól jön az ülésfűtés is. Nekem is volt kispolszkim, ettől még szoktam menni 80 nál gyorsabban, és a klímát is szeretem, meg az autóm többi extráját, mai abban nem volt. Okostelefont is csak telefonálásra használsz, tárcsázós appal, mert az első telefonod, még tárcsás vezetékes volt? :D Klíma tud bajt okozni, jól kell beállítani a légbefúvókat, és a hőmérsékletet akkor nincs baj, ha magadra nyomatod okozhat sok gondot.


axioma
(veterán)

A pasik valoban szeretnek felvagni azzal hogy egy szal pulcsiban rohangalnak telviz idejen (meg persze sapka nelkul, aztan jon a meglepi hogy tobb a kopasz pasi mint no oregkorban), de en fazos nobol vagyok, szoval igenis feloltozom, es vezetek kabatban, annyi hogy telre van egy szo"ro:s kormanyvedom hogy az se legyen hideg :)
Mobilt meg nyilvan mindenre hasznalom, inkabb arra akartam utalni, hogy gyerekkoromban nem volt fel fokos hiszterezisre allitott homerseklet se otthon se a kocsiban, es az az igenyem nem nott ki. A netezes utkozben az viszont siman felmerult mint igeny.

[ Szerkesztve ]


sfdrakex
(nagyúr)

Nem felvágás, csak sose voltam fázós, és mint írtam nem is szeretek sok ruhában vezetni, kényelmetlen. Ha fázik a fejem, használok sapkát. 😃


voyager4.4
(senior tag)
Blog

Az Isten mentsen meg az ilyen teljesítményű autók tömeges elterjedésétől.

Lelki szemeim előtt látom, ahogy a 18 éves, elkényeztetett politikusivadék beleb@ssza bármibe ezt a monstrumot.


Kiskokó
(veterán)
Blog

Majd jön az önvezetés azt csá :D (mármint mikor már kormány se lesz a kocsiban)


Uzi74
(senior tag)

A kabátban vezetésnek biztonsági vetülete is van, a biztonsági öv-légzsák nem arra van időz-ítve hogy vastag kabátban vagy. Én fázós vagyok, de mindig leveszem indulás előtt, hamar bemelegszik az autó.
Itt mondjuk gyerekre van kihegyezve, de felnőttekkel is problémás.
[link]


Reggie0
(félisten)

A kopaszodasnak kb. semmi koze sincs a hideghez. A szemoldokod sem tunik el a hidegtol.


sfdrakex
(nagyúr)

Dehogynem, nézz szét pénztáros, benzinkutas csajok között, tuti kapják a hideget ahogy nyílik az ajtó, attól fogy a szemöldökük, és kell nekik helyette rajzoltatni. :DD


jaffa 2843
(Ármester)
Blog

Itt is ennyire érthető az infotainment rendszer? :D


Reggie0
(félisten)

Mondjuk aki informatikai eszkozt magyarul hasznal, az meg is erdemli :D

[ Szerkesztve ]


jaffa 2843
(Ármester)
Blog

Mármint autót? Ez ugye nem volt komoly? :W


Reggie0
(félisten)

Attol meg, hogy szamitogepet szerelnek az autoba, az meg nem lesz auto, hanem egy szamitogep.


jaffa 2843
(Ármester)
Blog

Ennyi erővel f@szé UI? Túrjad a kódot vagy húzzá' haza. A butaságnak is van határa azért. :U


axioma
(veterán)

Ket dolgog miatt nem tudok igazat adni abban, hogy ettol veszelyes:
1. amcsi, ahol nem is hasznalnak sokszor ovet, a legzsak(!) ugy van idozitve, nem ugy mint EU-ban, ahol az ov lassitasa bele van szamolva
2. ki mondta hogy laza ovvel megyek? en pont az vagyok aki akkor van bekotve ha erzem az ov huzasat (es mellesleg nem pufajka a kabat sem)
+1 gyerek ki tud igy esni, mert boven van hozza ter, de a felnott nem, mas a geometria


dabadab
(titán)
Blog

"amcsi, ahol nem is hasznalnak sokszor ovet, a legzsak(!) ugy van idozitve, nem ugy mint EU-ban, ahol az ov lassitasa bele van szamolva"
Ez szinte teljesen biztosan nem igaz - talán valami több évtizeddel ezelőtti dolog lehet a mélyben meglapuló igazságmag.


,
(addikt)

Meg eleve balesetnél az övfeszítő patronok is rád feszítik az övet, legyél bármiben is.


Reggie0
(félisten)

Pontosan. Jo lenne mar felfogni, hogy a szoftvereket alapvetoen nem magyarul keszitik, tehat ha van egy adott szovegnek adott terulet kijelolve, akkor oda kell besuriteni a forditast a lokalizacio soran. A feluletet ugy tervezik, hogy az alapnyelvvel(altalaban angol vagy nemet) toltik fel es meretezik. Egy kis szaros orszag miatt nem fogjak ujraprogramozni az egeszet. Arrol mar nem is beszelve, hogy a legtobb szoveg google translate-tel keszul, amit meg biztos ami biztos alapon egy kinai korrekturaz, tehat tobbnyire szar is. Jo reggelt kivanok, ez megy mar 30 eve a szoftveriparban.

[ Szerkesztve ]


jaffa 2843
(Ármester)
Blog

Szóval ennyi, ez így jól van így aztán kész? Ez csak égő az egész brandre nézve, bármi konzumer termékről legyen is szó.
Nyilván az a hülye aki ezt szóvá teszi... Van gond a fejekben rendesen.
Tessék felébredni, jóreggelt!


Reggie0
(félisten)

Pont ezt mondtam: informatikaban minden termek ilyen, az idegen nyelvbol csak a problema van. Nyilvan nem fizetnel meg tobbet az autoert, hogy egy ujrairt magyar UI-t kapjal. Neked is rossz lenne, ha az evi 10-100 auto arara kene leosztani a fejlesztes dijat. Igazabol ok errol annyira tehetnek mint mi. Tessek ugy fejleszteni a magyar nyelvet, hogy ne okozzon fejfajast ha lokalizalni kell ra. Sajnos a fillerbszas es szivatos nyelv ezt eredmenyezi. Mindenhol a vilagon.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"Arrol mar nem is beszelve, hogy a legtobb szoveg google translate-tel keszul, amit meg biztos ami biztos alapon egy kinai korrekturaz, tehat tobbnyire szar is. Jo reggelt kivanok, ez megy mar 30 eve a szoftveriparban"

Kb. tíz évvel ezelőtt dolgoztam egy fordítóirodának, ami az IBM dolgait fordította magyarra, ott mondjuk egészen biztosan nem ez volt, az teljesen profi módon működött.


Uzi74
(senior tag)

Ha nem túl vastag a kabát akkor valószínűleg nem okoz problémát, ha vastag kabát akkor más lehet a helyzet (jó, akkor pontosítsunk, Európában), lásd az alábbi ADAC teszt: [link] Alapvetően nem az övfeszesség a probléma, hanem hogy máshol fekszik fel az öv (felnőtteknél is)


Reggie0
(félisten)

Nyilvan vannak kivetelek, de eleg csak visszagondolni a korai mobiltelefonok magyar nyelvu menuire. Teli roviditesekkel, logikatlan/ertelmetlen szavakkal. Egyszerubb kezelofeluletu eszkozoknel meg mindig bele kell ferni x karakterbe, es akkor megy az izzadas a lokalizalassal. PC-n ugyan igy problema tud lenni meg mindig a karakter kodolas/ekezetek kezelese.


dabadab
(titán)
Blog

"PC-n ugyan igy problema tud lenni meg mindig a karakter kodolas/ekezetek kezelese."

Mondjuk lehet, hogy el vagyok kényeztetve a Linuxszal, ahol mindenki kb. tizenöt-húsz éve átállt az utf-8-ra, de ez pont nem szokott gond lenni.

A gond inkább az, hogy rendes technikai fordítot baromi nehéz találni: az átlagfordító nem érti a technikai szöveget, aki meg érti, az meg általában nem tud fordítani (vagyis nem képes arra, hogy egy idegennyelvű szöveget, amit amúgy ért, képes legyen épkézláb magyar mondatokban visszaadni).


axioma
(veterán)

Nem ertem, vagy kisebb betumeret vagy masodik oldal, az info jellegetol fuggoen. Egyszer, az osszes nyelvre es osszes uzenetre (nemetek is eloszeretettel hasznalnak hosszan osszetett szavakat). Azert ettol ne alljon mar fejre egy UI tervezes...


#06658560
(félisten)
Blog

Második oldal? Mennyi EULA-t olvastál el életedben?


axioma
(veterán)

Mi koze ennek az eula-hoz? Mert ami bekerult peldaszoveg azon nem latszik hogy random tajekoztatonal tobb lenne. Tevedek? [Nem is latnam ertelmet az autoban eroltetni az elfogadast, nem az az egy vezetoje lesz annak a kocsinak orokre, aki elso uzembe helyezeskor talalkozik vele...]


#06658560
(félisten)
Blog

Gondolkozz kicsit!


axioma
(veterán)

Kosz az eloremutato magyarazatot. Me'g ha valami kiguglizhato lenne, megertenem a hozzaallasod, de igy... maradok autoilag hulye, ugyse veszek ujat szerintem soha eletemben, nem fog erinteni.


Reggie0
(félisten)

Mondjuk amint hasznalsz regularis kifejezeseket utvonalakra, mar egy fokkal nehezebb lesz az elet linux alatt is.


#06658560
(félisten)
Blog

Ja, jó, ha ennyire lusta vagy, akkor kifejtem! Mennyit ovlasol el egy EULA-ból? Mennyit vagy hajlandó elovlasni egy több oldalas magyarázó szövegböl egy autó 5-10"-os kijelzöjén? Mi volt olyan nehéz benne?


axioma
(veterán)

OK, visszatertunk a lenyegre. Most ez olyan tajekoztato ami engem erdekel, vagy olyan amit kotelezoen az arcomba kell nyomjanak? Ha engem erdekel, akkor nyilvan lapozok vagy megvarom a lapozodast (es igen, ha uj auto nem ismert szoveg akkor en megnezem, teny az eula-kat - foleg amikor gyenge angolom volt es nem atombombarol kell donteni - nyilvan nem, de a papiron elem tolt szerzodeseket, szolgaltatoi papirokat elolvasom, boven atlag feletti odafigyelessel). Ha az a lenyeg hogy OK-zzam le, akkor meg _rossz_helyen_van_, mert nem vezetonkent dobja ki, csak egyszer, tok mind1 hogy lapozos vagy nem, jogi jelentosege nincs.
Szoval tovabbra se ertem az indoklast, miert ne lenne megoldhato. Raadasul azzal, hogy magyarul/nemetul tobb karakter, attol meg a tartalma, a vezeto altal raforditott ido kb. azonos, milyen alapon nem mind1 a formatum?


Reggie0
(félisten)

Nyilvan megoldhato, csak meg mindig nincs aki kifizetne. Azert egy multinal kicsit mas a fejlesztes menete, akik csinaljak a kezelofeluletet valoszinuleg sosem talalkoznak az idegen nyelvek tobbsegevel, az elkeszul egy masik reszlegen. A visszacsatolas pedig baromi lassu, egy ilyen kenyelmi dolog pedig eleg alacsony prioritasu hiba, akar evekig is eltarthat mig lecsapodik valahol.


axioma
(veterán)

Ebben a formaban nyilvan OK sot ismeros.


pengwin
(addikt)
Blog

Az EULA nem azért van ott, hogy téged vagy az autó mindenkori sofőrjét bármiről tájékoztassa, hanem azért, hogy a gyár bevédje vele a szebbik felét.

Dokumentációt írok, és teli van értelmetlen hülyeségekkel a szövegünk, amiket jogi okokból kell belerakni a dokumentumokba, hogy a cég tudjon rá mutogatni, mondván ők szóltak...


axioma
(veterán)

Na de ezt mondtam hogy erre alkalmatlan. Veszek egy autot, beleulok, en nem "irok ala" semmifele EULA-t, mert nekem mar nem fog feljonni a figyelmeztetes. Vagy csak kolcsonkapom ismerostol egy hetvegere, akkor me'g az se jatszik hogy ugyis reset (ami nalunk is kb. csak a radiobeallitasokat reset-elte... meg tan a napi szamlalot is kulon kellett, mar nem emlekszem, de azt se hiszem hogy az EULA-ra kulon gondoltak hogy az elfogadottsag resetelodjon).
Masreszt meg ha el KELL olvasni es ezt leirja a szoveg elejen, akkor szerinted nincsenek elegge vedve attol, hogy nem OK, hanem "lapozz" gomb van az aljan, vagy auto lapozodik es a masodik oldalon van csak az OK?
Mind1, szerintem tultargyalva. Inkabb e-autozzunk :)

üzenetek