üzenetek

hozzászólások


MaCS_70
(félisten)

GM EV-1 - Who killed the electric car

Érdemes megnézni, de csak, ha stabil idegi állapotban van az ember.

MaCS


#27070592
(senior tag)

Nem az évtizedekig használatban lévő eszköz zsákutca, hanem a folyamatosan növekvő igény ami egy korlátozott és véges nyersanyag bázisra épül.
Ezt állítja egy Gelencsér nevű hülye egyetemi tanár. Sztem a doktoriját is vette valahol.
Lítiumból adott mennyiség áll rendelkezésre. Ez egy száraz tény. Sem gyártani, sem a Földre behozni nem tudunk többet.
Ugyanez vonatkozik az összes többi anyagra is. Ami itt a Földön az emberi felhasználás léptékéhez képest korlátlanul rendelkezésre áll az a napenergia és a víz. Ha a jövőt tervezzük, ebből kellene alkotni valami értelmezhetőt.
(mint ahogy ezt teszik sokszázmillió éve már a fotoszintetizáló növények. Vízből, szén-dioxidból és napfényből cukrot és oxigént készítenek. Minden élő sejt ezt használja energiatermelésre. Mi is.)


Noukoum
(veterán)

Mi lenne ha valami normális forrásra támaszkodnál? Mert ezt a gelecsér féle valamit már rengetegen keresztbe cáfolták, ha eddig egy barlang alatt éltél volna.


azbest
(félisten)
Blog

ha elfogy alattunk a Föld, akkor mondhatjuk, hogy űrcivilizáció lettünk? :DDD


#27070592
(senior tag)

Én linkeltem egy forrást.
Mi lenne, ha te is ezt tennéd és linkelnél egy forrást ahol Gelencsér dokit "keresztbe cáfolják" ?
Lehetőleg ne tenyérjóst, hanem tudományos végzettséggel rendelkező forrást, ha szabad kérnem.


Man0gatya
(aktív tag)

Semmit nem profitál belöle.. van 2 db hidrogénes személyautó típus: mirai meg a nexo mindkettőnek a hatótávja meglehetősen korlátozott... ennyit sikerült, kiizzadni 40 év alatt ehhez képest elektromos autó hatótávja, ugrásszerűen nőtt csak az elmúlt 5-6 évben.


arnyekxxx
(veterán)

azért van ott más is ha tovább olvassa az ember a forrást:

There were of course other factors in the demise of the electric car. The price of a Detroit Electric in 1914 was about $2,650 and if you wanted to upgrade to the Edison Nickel Iron batteries that went up about $600. At the same time you could buy 2 new model T's for that same $600.

http://www.detroitelectric.org


Noukoum
(veterán)

Miért, ha a tudományos végzettséggel rendelkező személyed ír le totál faszságot akkor az már rendben van? Az igaz?

link link

Utálok linkelni, de csak a te kedvedért.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Ilyet tőle ne várj. :N Soha sem linkel forrást csak beszél bele az éterbe. Ködösít, maszatol mint mindig. Komolytalan vitapartner.


tha_answer
(őstag)

Az elit kifizeti gond nelkul. Mintahogy mindig is ki is fizette. Ahogy most is kifizetik.

De a lenyeg ez:
"The real killer for the electric car was the invention of the electric starter or at least the first working one in 1911 by Charles F. Kettering of Dayton Electric Laboratories (DELCO). It was first used in 1912 by Cadillac.""

[ Szerkesztve ]


#27070592
(senior tag)

Vegyem megtiszteltetésnek?
A "totál faszság" ebben az esetben egy jövőbeni folyamatok esetleges kimeneteleit vizsgáló szubjektív vélemény, és a cáfolatok is csak szubjektív vélemények.
Az viszont, hogy a Föld nyersanyag szempontból zárt rendszer, egy szimpla tény.


dabadab
(titán)
Blog

Érdemes megnézni, de csak, ha stabil idegi állapotban van az ember.

Azért óvatosan ezzel a filmmel, mert amúgy elég jól lehet tudni így évtizedes távlatból meg az addigi tapasztalataink alapján, hogy az EV-1 tényleg életképtelen volt.


azbest
(félisten)
Blog

valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának, akik nem hagyják el az év 90%-ában a hatótávot. Vagy ahol divat 2-3 kocsi tartani, oda másod, harmadik autónak. A kvóta miatt született és amint kibulizták a szabályok enyhítését, eltakarították, megsemmisítették őket. Kb annak korai változata, ahogy a hidrogén autókkal bohóckodtak, amikor később újabb kvótás szabály ellen kellett valami érv, hogy miért muszáj benzinest használni örökké, pedig úúúgy megpróbálták lecserélni. Színjáték volt, csak az ev-1 túl jól sikerült. A hidrogénesnél már vigyáztak arra, hogy tényleg életképtelen legyen. Szvsz. Persze a mai akku tech már bőven köröket ver az ev-1 megoldására.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

valsz még ma is bőven megfelelne az emberek 90%-ának.

Az egyetlen oka annak, hogy az EV-1 egyáltalán bárkinek tetszett, az az, hogy gyakorlatilag ingyen adták ki őket.
Érdemes összehasonlítani az EV-1-et mondjuk az első Leaf: a Leaf fényévekkel jobb autó volt, sokkal-sokkal olcsóbban, aztán az se hozta önmagában a nagy áttörést. Ebből azért nagyjából lehet látni, hogy az EV-1 hogyan teljesített volna piaci körülmények között (spoiler: sehogy).


Tewe013
(őstag)

Látom nagy szakértővel van dolgom, köszönöm. (Annyit azért segítek, h üzemanyag cellás autóban is van akksi)


azbest
(félisten)
Blog

mert tolták az ellenkampányt, hogy fos minden, ami nem füstöl és megy át lassítás nélkül három államon.
Mivel nem lehetett megvenni, csak lizingelni, és nem is engedték megvenni, így árról nehéz beszélni.
Nem tűnik olcsónak a wikin lévő havidíja.

[ Szerkesztve ]


fairi
(addikt)

valódi készletek pici töredékét se használtuk fel. Technika fejlődésével nőnek a kitermelhető források.
Pl Bakonyban is van aranykészletek, de nem gazdaságos kitermelni. ha arany ára sokszorzódna 2030-ban onnantól hirtelen kitermelhetőnek titulálnák.

Usa nagy földgázexportőr lett, mert olcsón kitermelhető a 30 éve még nem hozzaférhető palagáz. Mivel ár emelkedik az LNG már megéri.
ha elfogy összes fizikailag könnyen elérhető készlet akkor hirtelen lehet maga a szemetünk lesz az nyersanyagforrás.Simán jobban meg fogja érni mint aszteroidabátyászat vagy elméleti mélykérgi robotikus kitermelés.

Sokszor fegyveres konfliktusaink garantálják bizonyos készletek érintetlenek maradjanak. venezuelai készlet töredéke sincs kitermelve. Irán készletei is jók.


Noukoum
(veterán)

Ja szimpla tény. Csak attól még hogy ezt te vagy én elmondjuk nem vagyunk előrébb. És nem vagyunk ettől okosabbak.

A cáfolatok tények, úristen mi a fasz van veled ember. Van valakinek papírja és mindent elhiszel? Jó nagy palimadár lehetsz, ezekről lehet a legtöbb pénzt lehúzni.


#27070592
(senior tag)

Na, látom elfogytak az érvek, nem is maradt más mint a személyeskedés. :)
Azt valószínűleg már fölöslegesen írom le, hogy az általad kritizált Gelencsér doki, és az őt cáfolók ebben a konkrét esetben a lehetséges közeljövő lehetséges változatait véleményezik .
Szubjektív vélemények. Ha ezeket a szavakat nem tudod értelmezni akkor sajnos nem tudunk tovább lépni.


Noukoum
(veterán)

Még mindig tények de ne zavarjon.

Jól van akkor mindenben igaza van gelencsérnek, plusz még a föld is lapos.


Man0gatya
(aktív tag)

Mekkora? 1-2Kwh?


#27070592
(senior tag)

Ahogy írtam: Ha ezeket a szavakat nem tudod értelmezni akkor sajnos nem tudunk tovább lépni.

Tény


Noukoum
(veterán)

Amíg trollkodsz addig nem tudunk továbblépni.

De már nincs is rá szükség, troll. Én vagyok a hülye hogy etetlek.


#27070592
(senior tag)

Tudod, van erről egy elég régi bölcsesség: mindig az ordít leghangosabban, akinek a háza ég.


8th
(addikt)
Blog


tomcat78
(őstag)

Van sör is? ;] :DDD


8th
(addikt)
Blog

Volt de már megittam. Sorry. Már csak 0%-os citromos és meggyes van de az az asszonyé. :DDD


BReal
(addikt)

"Máshol és máshogy szennyez"

És ez bizony lényeges szempont. Nem mindegy, hogy egy külső területen a gyártás során szennyezi a környezetet, vagy a betondzsungelben irgalmatlan mennyiségű belső égésű autó még a levegőbe is pöfékel egy kis károsanyagot.

#199 hypno skate: Ha jól tudom, a skandináv országokban (elsősorban Norvégiában) a belső égésű autókra vetnek ki olyan mértékű adót, hogy drágább lesz, mint az elektromos. Nem tudom, hogy az elektromosokra van-e kedvezmény.

[ Szerkesztve ]


tha_answer
(őstag)


Sajnalom haver, de ha az egeszseg a lenyeg akkor a villanyautonak is pusztulnia kell. :))

[ Szerkesztve ]


hypno skate
(senior tag)

Lehet hogy majd vetnek ki olyan adót, de jelen állás szerint a beszerzés a legtöbb helyen támogatott, miként a "tankolás" is.


arnyekxxx
(veterán)

Hm, az elit nem tudta kifizetni a kurblit megtekerő bácsit?

Na nekem igazából tök mindegy miben hiszel.

[ Szerkesztve ]


tha_answer
(őstag)

Time is money.

Tenyekben.
Az pedig igencsak az h az onindito tette sirba az elektromos kocsikat 110 eve.


fairi
(addikt)

Több tényező is volt, ezek közül most is néhány probléma: pl gyorsabb feltöltés, benzines kocsik ára gyorsabban esett. Se az akksik ára, se a gyártása költség nem csökkent oly gyorsan mint belsőégésű motoré.
Villanyautó fejlődése lassabb volt mint a belsőégésűé. Önindító volt az utolsó szeg, és elhozta a belsőégés győzelmét. és utána nem volt kényszer a villanyautó fejlesztésére.


Frozen
(őstag)

Nagyon elszaladt a ló ezzel a túlliheget klíma dologgal. Egész euban ugrálnak máshol pedig nem is foglalkoznak vele. Nezzuk meg amerikaban hany kamiongyorsulas es egyeb sport van mint a mocsaras vagy sziklas autok stb... Senkit nem érdekel,de az eu ugralni akar...
Nos roviden tomoren az en meglatasom az hogy kellene egy belso egesu motor kis kobcentivel allando optimalis fordulaton uzemelne ami igazabol hajtast nem de aramot termelne az elektromotoroknak annyit hogy 150km/h val halado autonak elegendo aramot tudjon termelni. Ez melle egy mini akku 50-100km ,hogy pl 60km/ h alatt az agregator nem kapcsolna be. Vagy csak akkor ha az aksi lemerulne egy bizonyos szint alá.

A teljesen elektromos elég gáz ,sok ido a töltés,macsra is mindenhova töltött telepiteni. Es az akkupak is nehez plus meg sok a meghibasodasi rata is a sok cella miatt..


zizidor
(senior tag)

üzenetek