üzenetek

hozzászólások


PROTRON
(addikt)

Így hogy beírod hogy autópari mérnök vagy azért megnyugodtam. :D
Azért nem stimmel a hasonlatod, mert az hogy 70 helyett 100-al megy valaki, az arra vonatkozik hogy az i7-es procidat hagyod a stock beállításon, tehát kihasználod a benne rejlő lehetőséget-kapacitást-sebességet (100km/óra), vagy vissza kell venni az órajelből-sebessségból(70km/óra) mert nem akarod hogy melegedjen. Ez pont hogy a Te álláspontoddal szembeni logika, hiszen abból indul ki hogy az adott légköbméteren erősebb kapacitást is ki lehetne hozni. De se te se más nem akar visszavenni órajelből, így ez nem volt kérdés ebben a témában. Legújabb példa erre hogy mini házban, noctua fullos léghűtő ventivel egy i7-10700k-t full 5gHz-en járatva 90 fokon üzemel, emiatt pedig 100mHz-et visszavesz az órajelből, úgy hogy hivatalosan nem throtlingol. Míg 70 fokon járatva gond nélkül boostol.

Én egyáltalán nem erről írtam, ha már mindenképpen autós hasonlatot akarsz legyen: attól még mert kényelmes dolog kánikulában klímával leutazni a balatonra(tehát 200-as ventit raksz a házba hogy hűtsd az alaplapot), mindenki túl élné a klíma nélküli utazást, hiszen a kocsi a sebességéből adódóan, külső levegő áramlás segítségével lead a hőmérsékletéből, és ha a tengerparton kibírod a 40 fokos kánikulát, akkor a kocsiban ülve is kikéne bírnod úgy is ha csak résnyire húzod le az ablakot(passzív ház, légáramló furatokkal).
Ettől függetlenül az emberi szervezet számára is egészségügyileg sokkal jobb ha nem utazol sokat 40 fokos autóban, ha éveken át vizsgálod tesztalanyokkal, kimutatható a várható élethossz különbség még úgy is hogy az emberi szervezet meglehetősen jól tud alkalmazkodni.

A tervezett elavulás meg eléggé vicces dolog. Használt piacon rengeteg olyan elektronikai eszközt találni amik már lassan tinédzserek, a számítási kapacitásuk még elegendő a böngészés-youtube-régebbi játékok trinityhez, mégis a megfelelő bánásmód mellett, rendesen meghajtva is kibírják még jó pár évig.
Nekem idén szállt el egy Acer notebookom, 2011-es évjárat (i5-HT, gt540m gpu), tehát már elvileg bőven "tervezett elavulásos", anno 185k volt, ami akkoriban ugyan a hivatalos statisztikai átlag fizetéshez képest magasabbnak tűnhet a mai statisztikákhoz képest, de voltaképpen akkor az a consumer kategória közepe volt--->tehát elvileg cserélésre lett tervezve.
Még is 9 évig bírta, ami alatt több 1000 üzemórát ment 85 fok felett mind a gpu mind a cpu, visító ventivel, villamosmérnökként maximálisan tisztában vagyok azzal hogy az elektronikai iparban milyen hőmérsékleti határok közötti működésre tervezik az alkatrészeket. Csak azért szállt el, mert az évek alatt egyszerűen a meleg kicseszte a tápmosfeteket annyira, hogy amikor tisztítás után ráküldtem egy full burn in no limit gpu testet, eldurrantak.
Onnan tudom hogy a meleg volt a ludas, hogy a billentyűzeten évröl évre egyre kevesebb gomb működött, mivel a szalagkábele pont a tápmosfeteknél fut és szépen lassan kinyírta a melegedés. Én meg a kezdetektől fogva külső billel használtam, nem éreztem hogy a burkolat 50 fokos, későn vettem észre gari idő után a problémát, akkor meg már maradtam a külső billnél.
Most meg a szalagkábelek pont ott égtek teljesen át ahol a gpu ezen tápmosfetjei vannak.

A teljesítménye még bőven kiszolgált volna 4-5 évig (tisztítás után akartam berendelni akkut hozzá, mivel még 2D autocadhez használható a teljesítmény munkával kapcsolatos prezentálásokhoz), amíg a böngésző programozók nem tolnak további felesleges scripteket a programokba csak azért hogy a régebbi processzorokat 100%on pörgessék és ha nem küldök rá burn-in tesztet simán használhattam volna még.

üzenetek