üzenetek

hozzászólások


Hopkins95
(addikt)

Én azt nem értem, hogy mit tudtok egy elektromos hajtású autónál az SUV → bolygó jövője dologról lamentálni? :U Egy bizonyos áramtöbblet ígyis-úgyis be van táplálva a hálózatba, ami napi szinten elvész, ha nem veszed ki. Az áram nagy része meg Paksról jön, akkor nem mindegy nekem, hogy most 13 Kwh-át eszik 100-on vagy 15-öt?

Amúgy meg amilyen árvizek vannak mostanában meg kiönt a vízelvezető rendszer a városokban is, én tuti biztosabban érezném magam egy magasabb padlós autóban.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Plusz parkolásnál nem akad fel az orra, hátsója az útpadkára. :K


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Végülis csak hetek óta van kint egy csomó weboldalon (akár autós oldal, akár bármi más), hogy jönni fog (+ az is, hogy mikor kezdik az előrendelést), leleplezik, és hogy csak 100db lesz, szóval sietni kell. :U


moleculez
(veterán)
Blog

Ezt a SUV ellenességet nem értem, Nissan Pulsarom van, ami gyakorlatilag egy Quasqai minden dimenziójában, csak alacsonyabb. Most akkor kissebb a lábnyoma a városi forgalomban? Nem, de ha magasabban ülnék, azért könnyebb lenne az életem olykor, a fekvőrendőr nem kapná le lökhárító alját (mert itt Angliában a 20mph úton 2-vel kell átmenni a fekvőrendőrön :W ), meg ilyesmi. Légellenállás a városi forgalomban max 50-nél meg nem tényező a fogyasztás, károsanyag kibocsátás terén, ótópályán nyilván igen.

[ Szerkesztve ]


julius666
(addikt)

Eléggé OFF, úgyhogy röviden: a közlekedés CO2 környezetterhelése kis töredéke az emberiség teljes CO2 kibocsátásának. Ha tegyük fel teljesen átállunk az elektromos autózásra ami 50%-al kisebb (össz) kibocsátással jár (az optimistább becslések szerint, de normális méretű akkupakkal szerintem sokkal rosszabb lenne amúgy is az arány), azzal sem oldunk meg kb SEMMIT. Ehhez képest a SUV extra légellenállás miatti kibocsátás többlete az tényleg az aprópénz kategória az össz kibocsátáshoz képest.

Ha keresztes hadjáratot akartok intézni valami ellen a föld érdekében, akkor szerintem találjatok valami értelmesebb célt.

disclaimer: nincs SUV-om.

[ Szerkesztve ]


#89309696
(őstag)

Engem az se érdekel, ha 30kW-ot fogyaszt százon vagy 20 litert. A nép hisztizik a zöldséggel, mert most ez trendi, féligmeddig valós probléma. Ehhez képest ugyanez a nép veszi ezeket, mint a cukrot. :F
Tisztában vagyok vele, hogy a közlekedés töredéke a környezetterhelésnek, a suvok terhelése meg majdnem kimutathatatlan. Abszolút nem is érdekel emiatt ki milyen kocsiban pöfög mert nincs különbség közöttük globálisan, az viszont érdekel, hogy kiszorítja az suv forma az összes többi alkalmasabb autóformát a kínálatból, a végén nem marad más csak ez. Van pár ember aki tényleg kihasználja, akinek tényleg szükséges, a többinek totál felesleges. A felhozott példák mellette meg sokszor a röhej kategória, mindenáron kapaszkodni akarnak bele. Van probléma az suv formával.
Már a kombik böszmülése is probléma amikké alakult nagy részük.

A legolcsóbb autó és a böszme suv forma nem kompatibilis egymással. Az suv felár, helye nincs a legolcsóbb autók ligájában. Ezt régen tudta az autóipar nem véletlen voltak olyan alakúak amilyenek a legolcsóbb autók, voltak fontosabb dolgok a kis pénzből kihozott autónál, mint az, hogy egy felfújt lufi legyen sonkahálóban.

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

szíved joga hogy 20km-t tekersz esőben hóban vagy nem, de aki nem fog azt nem biztos hogy le kéne gyengézni.
+ tudod mikor lesz itt cybertruck ? soha.


Hopkins95
(addikt)

Az igazság az, hogy a legtöbb gyártó leállt a kicsi és olcsó autók gyártásáról, mert legyártani drága a legújabb belerakott cuccokkal, de eladni meg nem lehet túl drágán. Erről a Speedzoneos videóban Pista beszélt a Peugeot 208 1.2 PureTech tesztjénél.

Amúgy azon nem kell csodálkozni, hogy az ember SUV-t vesz, ha a gyártó is folyamatosan azt reklámozza ill. pl. a kombikat is már úgy megdrágítják, hogy abból már SUV-t is vehetsz. De én azért nem félnék attól, hogy eltűnik a többi autófajta, egyszerűen csak kevesebb lesz bizonyos fajta autókból és más fajtából meg több.


Ezekiell
(veterán)

Vajon miért is lenne mégis jó, ha a városokban nem mérgező gázt kibocsátó autók járnának, hanem elektromosak... Vegyél egy jó mély levegőt, és szerintem rájössz a válaszra ;)


joghurt
(addikt)
Blog

Szerintem ez egy maximálisra tolt médiahack volt a Dacia (Renault) részéről, amit vidáman benyelt kb. az összes portál, és fizetett hirdetés helyett örömmel lehozta ingyen.

1. Akkor 4 millió, ha már ott a zsebedben a 2,5 milliós állami támogatásos szerződés - ami ugye egy nap alatt elfogyott anno.
2. Akkor 6,5 millió, ha benne vagy az első százban - na, ez meg már a cikkek megjelenésekor el volt fogyva.
Tehát az egyszerű zemberek számára 7-8 milliónál (a szenzációs ár duplájáért) lesz majd elérhető.

Azt durvának tartom, hogy 100 eFt becsengetésével lehet sorbaállni(!) egy majd jövő tavasszal leszállított óccsóautóért - ez azért mégsem egy Tesla.
Ja, és kb. látatlanban, mert részletesebb adatlap, vagy rendes (belső) galéria nincs róla.
Mégjabb, úgy fizess be a sorállásra, hogy még azt sem tudhatod, akkor majd mennyibe is fog kerülni.

Abba nem akarok belemenni, hogy abból az első 100-ból hány darab jutott a kereskedők jól értesült haverjaihoz. "Így megy ez."


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

1.: Aki nem lusta végigolvasni egy cikket, az tudja, hogy csak annak 4M, akinek van támogatása.

2.: Azt honnan tudod, hogy 7-8M lesz az autó? Mert árat sehol nem írnak a kocsiról, csak azt, hogy az előrendelésben 6,5. A szenzációs árat meg ne hasonlítsd már a teljes árral, nyilván akkor elég nagy különbség jön ki.

100k-ért sorba állhatsz, DE bármikor visszamondhatod, ha jól tudom. Innentől nem mindegy? Ha valakinek később nem tetszik az autó belseje, a színe, az ára, a mérete, stb., akkor visszamondja és csókolom.

Elvileg 4 óra alatt merült ki a készlet. Tudható volt hogy mikor indul a foglalás, aki csak sima híroldalakat olvas, még az is láthatta ezt az autót, hogy lesz. Innentől kezdve, ha valaki nagyon akarta, azért nem volt lehetetlen rárepülnie.


k-adi
(nagyúr)

skoda új EV-nél is 100ezres beugró


pusszycat
(nagyúr)
Blog

van aki csak azért veszi, h eladja


joghurt
(addikt)
Blog

És azért is a csepeli Merkur telepre kell majd elmenni, és választhatok a bilikék vagy a narancssárga közül? Tényleg nem értem, amikor egy fogyasztói piacon pénzt kérnek azért, hogy majd vásárolhass tőlük. Az én világomban ki szokás nyalni a vevő fenekét (hiszen belőle élnek). Ha pedig nincs valami készen, azt nem kezdem el árusítani.


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

Éppenséggel ha egy új autót megveszel megrendelsz gyakorlatilag az sincs kész. ;]


moldovan
(csendes tag)

Előre is elnézést kérek, és nem akarlak leoltani, hiszen nem ismerlek, bár te ismeretlenül is belém kötöttél (belém is).
3 gyerekes apuka vagyok, erdőben lakom, elektromos SUV-ot hajtok, mert az előző 3 autónak leszakadt az alja... és nem vagyok 200 kiló, de éppen mostanában egy csipőideg gyulladás miatt nehezen ülök be szállok ki még a SUV-ból is. Ne vedd magadra, de nem te vagy a célközönség...


mbotnd
(tag)

Kéne már egy elektromos Suzuki Swift. Még lehet meg is venném. Kicsi, kompakt, városba való és olcsó legyen.


cinemazealot
(addikt)
Blog

Szívemből szólsz. A baj az, hogy ők még a hibridbe is csak most kezdtek bele. Ráadásul az ő hibridjük is csupán arról szól, hogy az önindítót kikapták a motor mellől, a generátornak pedig lett motoros üzemmódja, ami a vezető segge alá bepakolt piciny akkupakkot tölti fékezéskor. Tehát elektromotoros üzemben is folyamatosan tekeri a főtengelyt. :U


sfefe
(őstag)

Így van... Az autók terhelése világ viszonylatban 8-10%.( Nem én találtam ki) Csak itt az EU-ban ezzel könnyű kampányolni.
Fő szennyező az energia ipar, ipar, hajók, repülők pl.
Nem suv-om van de szeretnék egyet mert mentem vele és tök jó és hát igen nem annak légellenállási mutatója teszi tönkre a környezetet.
Meg mint Göbi doki mondja amíg az elektromos autó töltése megy szénerőműből is addig felesleges környezetvédelemről beszélni..


DudeHUN
(senior tag)

Amúgy de megoldunk egy csomó mindent. Máris sokkal kevesebb lesz a CO2 kibocsátásunk. Minden számít.
"CO2 emissions from passenger transport vary significantly depending on the transport mode. Passenger cars are a major polluter, accounting for 60.7% of total CO2 emissions from road transport in Europe." - 2019-es hivatalos EU adat.
Ezek csak EU számok. Itt a transzport, több mint 30%-át ookozza csak a Co2-nek. Világszinten a transzport a CO2 kibocsátás több, mint felét okozza. A lakossági gépjárművek az üvegházhatású gázok több, mint harmadáért felelősek.

üzenetek