üzenetek

hozzászólások


klambi
(addikt)

nincs azokkal semmi gond ha minden része rendben van. Ha rángat vagy nem vált optimálisan akkor érdemes ránézetni.


b.
(félisten)
Blog

Hát ez nem cikiség kérdése szerintem, hogy nem értenek hozzá. Egyszerűen nincs múltja az automatának nálunk és hozzáértést és technikai hátteret igényel.
Ma is pár nagyvárosban szervizelik az automatákat, van meg hozzá a megfelelő technikai hátterük,ők kapják az aktuális friss szoftvereket a gyártóktól.
Legtöbb szerelő lekapja az automatát és küldi fel nekik javításra és bevizsgálásra a vidéki szervizektől.

Mint írtad egy rapid utodjának számító kocsinál ami olcsó lesz, valószínűleg 4 millió körüli alapárral mekkora tételt jelentene akár 3 évesen a garancias lejárta után egy WV automata javítás? a kocsi piaci értékének kb 30 % részét emésztené fel, ha súlyosabb probléma van.
Elhiszem, hogy egy 10 milliós kocsinál ez nem téma, de a Rapid/ Swift nem ez a kategória.

Évek óta null kilométeres kocsijaim vannak, az Opeltől ez az 4 . céges Astrám.
A J astra 4 x volt tréleren a 3 év alatt amíg nálam volt, egy fullos felszereltségű, és 170 ezer kilométernél szakadt el a vezérműlánc(!!).
Ha ezt összeszámolom kb 3 év alatt a J Astrára rákölthettem volna 2 millió forintot, ha nincs garancia rá.
sajnálom azt, akihez került mondjuk tőlem 3 milliós árért.
Jelenleg ebben a K Astrában 53 ezer kilométer van 13 hónapos,, egyszer került trélerre, motorhibakódot dobott ki majd se előre se hátra, el sem indult. A szerviz felhívott hogy kicseréltem vagy esetleg hozzányúltam e a kocsiban lévő kábelköteghez( !!!) LOL ahhoz amit gyárilag szerelnek be, mert hogy az kontaktos és nem értik... Semmi máshoz nem értenek a hivatalos szervizekben csak a régi alkatrész újra cseréléséhez, 13 ezer+ áfa szerviz óradíjért. Javítás/ felújítás mint olyan már nem szerepel a repertoárban.6.5 millió volt ennek az Astrának az ára az extrákkal.
Szóval ezek után én biztos, hogy azt a kocsit veszem amiben a lehető legkevesebb extra hibaforrás van.

A fent említett Vectrát anno 2 évesen vettem, nem 600 ezres kocsiról beszélünk( OPC felszereltség )és amikor beszart a váltó is csak 9 éves volt 227 ezer kilométerrel.

Azóta csak japán egyszerű megbízható autóim vannak.( de nem fapados ) A Honda Civicünkre 6 év alatt nem költöttem 300 ezer forintot, pedig 10 ezrenként/ évente olajcsere satöbbi. Csak megy és kész.

[ Szerkesztve ]


MrPetya19
(addikt)

Nem rángat, de araszolni nem lehet olyan finoman vele (de sokat fejlődtek az elmúlt években), mint egy nyomatékváltóssal vagy manuálissal, de az elektromos a legjobb.


MrPetya19
(addikt)

Meg egy automata sokkal bonyolultabb szerkezet, meg ahhoz szoftveres oldal is kell, ahogy te is mondod. Ezért nem éri meg minden szervíznek foglalkozni velük.
Igazából sajnos sokszor nem a hozzáértés a baj, hanem hogy a gyártó nem ad csere alaktrészt, hanem csak csere részegységet a hibásért+különbözet vagy drágán újat.

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

Elektromos autót kell venni. Azokban konkrétan semmi sincsen.
A 18 éves Galantomban 182e km van és rángatásmentes tökéletes az automatája.
Meg az egész mondjuk.

Jó ez a Scala, nekem is tetszik. De mire felextrázod 9,5M HUF. Annyiból már garanciális A4-es Audit is lehet venni - megértem azt, aki inkább beleül egy 2017-es 3-as BMW-be extrázgatás helyett. Mert 4-5 év múlva az csak egy Skoda lesz, max. 3M-ért. Egy akkor 6-7 éves C-Merci még akkor is többet fog érni. Szóval mocsok dolgok ezek az extrák.


klambi
(addikt)

De mire felextrázod 9,5M HUF. Annyiból már garanciális A4-es Audit is lehet venni - megértem azt, aki inkább beleül egy 2017-es 3-as BMW-be extrázgatás helyett.

Bocs, hogy ezt így kiragadom a szövegből, de ez szerintem nem jó hozzáállás.
Környezetemben is vannak tipikus BMW fanok, 1 nek volt új ezek közül 5ös gt, 2 év múlva el is adta mert olyan költségei voltak. Ugyan ez a használtakkal, folyamat költenek rá nem kis pénzeket.(adják is el, vagy megmarad és csak a kötelező hibákat javítják)
Összességében ha megveszel egy 9,5-es autót (szerintem ügyesebb alkudni is tud a kereskedésben,elég nagy a rés ezeken már) és nem két évre hanem használod 5-6 évig akkor még jobban is járhatsz.
jelzem én tapasztalatom a környezetemből.


Narancskoma
(tag)

Nekem hozzá tartozik a vezetés élményéhez a kézi váltó.


klambi
(addikt)

örülj neki én városban nagyobb forgalomnál megutáltam már, sokkal kényelmesebb ha nem kell folyamatosan váltogatni (nekem).


collecting
(tag)

Gyanítom nem a rakpartokon, a Fő utcában meg az Andrássyn araszolgatsz :((


MrPetya19
(addikt)

Nekem is.

Kapanyél
Azért ha a nyomatékváltós autómata rángatna az elég érdekes lenne.

[ Szerkesztve ]


Kapanyél
(őstag)
Blog

Akkor még nem volt haldokló aut. váltód. :) Egészen apró szelephiba miatt már tud rántani. Vagy P/N-ből D-be húzásnál is tud csattanni, nem csak a trutymó dupla kuplungos tud béna lenni sajnos.


MrPetya19
(addikt)

Nem, de utaztam Ikarus busszal, szóval tudom milyen az amikor rángat, és nem azért, hogy sportos legyen :DDD

üzenetek