[Re:] [b0bcat:] Néhány gondolat a (kötelező) nyelvvizsgákról - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Fred23
(nagyúr)

Szerintem amíg kötelező hittan van, normális angol / német meg általában nincs -jó tanárokkal, elegendő óraszámmal-, addig nem korrekt ez a változtatás.

(Nekem már tökre mindegy, de én is egyetem alatt középfokúztam, és ha előbb kellett volna, nem sok esélyt adtam volna magamnak rá. Szóval túzott elvárásnak érzem a középfokú nyelvvizsga meglétét már a felsőoktatási tanulmányok előtt a jelenlegi környezetben.)


b0bcat
(addikt)
Blog

Fontos kérdés következik: csak a tudásukat irigyled vagy azt a borzasztó mennyiségű időt és energiát is (nyelvenként több ezer óra aktív tanulást), amit belefektettek a tanulásba? ;)


Narxis
(nagyúr)
Blog

Azért szerintem akinek van nyelvérzéke az nem fektet bele annyi időt mint akinek nincs. A nyelvérzéküket irigylem, a belefektetett időt nem habár ez is változó, van amikor kifejezetten kedvem van foglalkozni vele, van amikor meg a hátam közepére se kívánom a nyelvtanulást.


b0bcat
(addikt)
Blog

Így már kicsit másképp hangzik a dolog. ;) De a jó nyelvérzékű tanulóknak is sok erőfeszítésbe kerül magas szintre eljutni egy idegen nyelvben. :K

A nyelvérzékről meg csak annyit, hogy bár kétségtelen tény, hogy a különböző tanulók képességei és készségei eltérnek (ami miatt egyesek könnyebben és gyorsabban tanulnak, mint mások), végeredményben szinte mindig a gyengébb képességű tanulók azok, akik a rossz nyelvérzékükre hivatkoznak.

Hosszú pályafutásom alatt elég sok magát rossz nyelvérzékűnek valló diákkal találkoztam, de a közös munka során minden esetben rövid úton kiderült, hogy valamilyen jól körülhatárolható okból (pl. lustaság, tanulási zavar, rossz módszer, stb.) voltak nehézségeik, nem az állítólagos rossz nyelvérzékük volt a valós ok. :N


Corleone33
(aktív tag)
Blog

részben van ráció abban amit mondasz de abban azért egyezzünk meg, hogy egy átlagos sulis tankeretek között tartott idegennyelvű órák (hacsak nem pl kéttannyelvű oktatásról van szó ahol több tantárgyat is az adott idegennyelven tanítják), ott a sulis anyag bebiflázása egyszerűen nem lesz elég a boldoguláshoz.

Ezt lehet tízféleképpen csűrni-csavarni, de egy idegennyelv megtanulása nagy részben az önszorgalmon is múlik és nemcsak azon hogy az ember bemagolja a suliban hallottakat. Egész egyszerűen az átlag közoktatásban nincsenek meg sem a tárgyi, sem az oktatói feltételek erre (és véleményem szerint nem a suli felelőssége hogy Pistike megtanuljon angolul/németül/stb ha ő alapvetően a kötelező órákon kívül szarik az egészre).

Jó, pontosítok: meg lehet tanulni egy másik nyelvet pusztán sulis magolással csak az a tudás max arra lesz elég hogy egy gyenge közepes nyelvvizsgát ha megugrasz vele, nem beszélve arról hogy ahol a nyelvtudás követelmény, ott marhára nem a papírodat fogják nézni hanem hogy tudsz-e az adott nyelven beszélni.

Nem értek egyet a kötelező forszírozással de amikor az ellenőrökhöz is külön tolmács kell mert alap angol kifejezéseket se tudnak kinyögni /vagy mondok jobbat: amikor határmenti pénzváltónál(!!) nem beszélnek semmi más nyelvet a magyaron kívül, ott szerintem nem nagyon van más opció.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Megnyugtatok mindenkit, hogy nulla nyelvtannal is lehet nyelvvizsgát tenni.
Annyit tudok, hogy angolban van szenvedő szerkezet, de azt már nem tudom ez mit is jelent. :D

Kicsit sajnálom, hogy nem csináltam meg instant a felsőfokot is(a tanár szerint ment volna), gyakorlatilag nem lenne különbség, de menőzhetnék vele.


Corleone33
(aktív tag)
Blog

lehetni lehet, csak gyakorlati értéke nem lesz sok, max kiteheted falra bekereteztetve :DD


b0bcat
(addikt)
Blog

Kizárt dolog. :Y Nyelvtan hiányában egy tőmondatot nem tudsz összerakni, sőt, még a feladatok utasításait sem érted meg. :N

Vagy a te terminológiádban egészen mást jelent a "nyelvtan". :D

@Corleone3:

Már korábban értekeztem itt arról, hogy előrébb lennénk, ha nem a B2 szint lenne ennyire erőltetve, hanem ha csak alacsonyabb szinten, de mindenki és jól beszélne angolul. ;)


D1Rect
(félisten)
Blog

Magyarul is remekül megvagyok ~nulla nyelvtannal.
Azt tudom, hogy mi az alany és az állítmány, de kb. itt véget is ér a tudomány.


b0bcat
(addikt)
Blog

Egészen biztosan félreértelmezed ezt a dolgot. Lehet, hogy a nyelvtani szakkifejezéseket nem ismered, de ha a nyelvtannal nem lennél tisztában, akkor a fenti mondatot sem tudtad volna helyesen és érthetően begépelni. ;)

Mutatom:

így ha te nyelvtan te mondat írsz tudna nem akkor mutat talán magyar

:C


#72042496
(félisten)

Dehogyis nincs. Nálunk a faluban minden hülye már elnézést felsőfokúval mászkál, rendszeresen emlegették is otthon. Aztán két éve befizettem a BME-re (közel van, melóból percek alatt átsétálok), sikeresen megcsináltam, azóta nem kell ezeket a dolgokat hallgatnom. :D

Mi ez, ha nem gyakorlati érték?

***

A középről pedig úgy érzem, hogy azt aztán tényleg mindenki megkapja, aki pár szót elmakog adott nyelven.

Gimi végén majdnem savót eresztettem az angol középfokútól, a fősuli után pedig elbizonytalanodtam, hogy az angol gazdasági közép nem alapfokú-e véletlenül (emlékeztem, a korábbin milyen nyelvtani tesztek és fogalmazások szerepeltek, az újban semmi ilyen). A német gazdasági közép pedig botányos nyelvnemtudás mellett is összejött.

[ Szerkesztve ]


janeszgol
(félisten)

Amikor elkezded, minden szerkezet szenvedő. :)


b0bcat
(addikt)
Blog

Nem tudom eldönteni, hogy csak trollkodsz-e vagy egy nyelvzseni vagy. Vagy esetleg mindkettő igaz rád. :DDD


Narxis
(nagyúr)
Blog

lol te most trollkodsz?


Depression
(veterán)
Blog

Nekem anno a felsőfokú "rigó utcai" nyelvvizsgán a szóbelin konkrétan elhangzott az, hogy "Akkor beszéljünk a vegetatív idegrendszerről!" Mákom volt, néztem a dr. House-t németül, de ha mondjuk futóművet húzok, akkor nem lenne meg. Ugyanez angolnál úgy történt, hogy a kép alján volt kis víz, a parton egy falu, meg mögötte egy vulkanikus hegy, de a vizsgâztatót csak az érdekelte, hogy mondjam meg a pontos helyszínt. Na, ez nem is lett meg, és nem is eröltettem tovább.

Azért kíváncsi lennék egy mostani nyelvvizsgára, hogy milyen követelmények vannak.


UnA
(Korrektor)
Blog

Egy másik problémára való hivatkozás nekem mindig mellébeszélésnek tűnik. Bocs ;)

De ettől függetlenül nem érzem fair lépésnek a nyelvvizsga bevezetését így, hanem csak felmenő rendszerben lett volna jogos - vagyis aki most kezdi a középiskolát, annak már lenne.


Depression
(veterán)
Blog

Milyen másik probléma? Az, hogy idegen nyelv helyett, ami mostanában szinte csak angol, hittant és focit oktatnak, az nem másik probléma, hanem pont ennek a problémának a része.

21 éve érettségiztem. Akkoriban suli után edzés volt, hittan meg a templomban.
7.-esként mentem az első nyelvvizsgámra, korom miatt csak alapfokú lehetett. 17 évesen megvolt a felsőfokú, és 16 évesen már korrepetáltam gyerekeket angolból és németből is. Pont ezen időszak alatt jöttem rá, hogy mennyire gagyik azok a tanárok, akik képtelenek átadni a tudást. Mert minden bukdácsoló gyerekből sikerült 4-es, 5-ös tanulót nevelnem.


Carasc0
(őstag)

LOL

D1Rect: Nulla tudással középfok és ment volna a felsőfok is! Jó persze én meg kamion vagyok! Istenem miért élnek ilyen troll emberek de most komolyan? :W

Balika911: Makokgsz és megvan a középfok? Ez is mekkora kamu szöveg már! :W :W

[ Szerkesztve ]


prozodus
(őstag)

No, ha mindazt le tudnam irni, ami olvasas kozben eszembe jutott...
Amit igy 13 nyelv utan kiemelnek:
1. A gradedeket ruhellem. Meg csak veletlenul se olvasom-olvastam. Forditasokat sem szivesen. Eredetit viszont azonnal. Amiket Lomb Kato irt, azzal nagyon egyet tudok erteni, mert megtapasztaltam. Smi szotarozas, es nehany oldal smit nem ertes utan, egyszercsak elkezd vmi mukodni, es elkezdek dolgokat megerteni.
2. A nyelverzek az egy nagy baromsag. Ez egy akkora idiota mitosz, h... Termeszetesen vannak olyan kepessegek, amik megkonnyitik a nyelvtanulast: ugymint jo memoria, erdeklodes, kommunikacios vagy, zenei tehetseg, es meg par hasonlo. Mar gyerekkent azt gondoltam, h mkivel meg lehet ertetni mindent, ha neki megfeleloen nagyarazzak el. Tovabbra is igy gondolom: lehet, h nem az ovodas lesz a legjobb graf-matematikus, de lehet fogalma, elkepzelese a konigsbergi hidakrol. A nyelvtanulassal kapcsolatban is uezt gondolom: a fejemet merem tenni ra, h aki beszeli az anyanyelvet, azt meg tudom tanitani bmelyik nyelvre. Marmint amit en is kellokeppen beszelek 😁 Es mivel idonkent ra tudnak venni tanitasra, az eredmenyek engem igazolnak. Legalabbis azoknal, akik tenyleg azt csinaljak, amit mondok. Es meg elvezik is nagyjabol. Mert sztem ez a legfontosabb egy nyelvben.
3. aka 2.b. Vban rengeteg idot foglalkoztam egy-egy nyelvvel, de ez a legritkabb esetben jelentett kinlodast, munkat, feladatot. Igen, lehet, h nekem szerencsem volt, h olyan modon kezdtem nyelveket tanulni gyerekkent, ami kulcsot adott a nyelvtanulashoz. Es ez tovabb is adhato, de nem ugy, h elmondom mit csinalok, hanem h csinalom, ahogy csinalom, ahogy o megerti, befogadja, beepiti.
4. A fenebe, elfelejtettem, mire idejutottam... 😂😂


prozodus
(őstag)

Bakker... eszembe jutott, leirtam, es eluszott....
4. Nyelvfilozofia, nyelvpszichologia: gondolkodas + nyelv: minden nyelven maskepp gondolkodom.
5. Nyelvtanulas-nydlvtudasi tipusok: analitikus es intuitiv.
De h ezt milyen jol leirtam... bacca meg, h a szerkesztes lejarta miatt meg a bongeszo sem orizte meg...

üzenetek