[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


kraftxld
(nagyúr)
Blog

Magyarországon van egy Citron C4 Grand Picasso-m, amennyire féltem tőle az elején, annyira bejött a végén :)
Iszonyat jó a magasított ablak, rengeteg hely van benne, kényelmes, stb.
Benzinesből, 2M-ért már elég jókat lehet kapni: [link]
Belefér egy nagycsomó ember meg régi gép hátulra :D


C0R0
(csendes tag)
Blog

Nem írtad le, hogy miért szeretnél új autót, ezért szerintem így kicsit nehéz bárkinek is bármit ajánlania. Ha rám hallgatsz és csak egy utazó edény kell, ami elvisz A-ból B-be és ami most van swift teszi a dolgát, akkor megtartod. Ez a mostani poszt kísértetiesen emlékeztet a legutóbbi Tv vásárlás előttire, ahol leginkább lebeszélni kellett a vásárlásról, mint mellette érvelni.


sepsi0
(őstag)

Asszony itthon van a három fiammal, én a munkahely mellett lakom 200m....
Mindent, ami nem étel netről veszek, évi 1-2 nagyobb táv rokonlátogatás és 1 belfőldi nyaralás.
Már gondolkoztam az elektromosba, de nincs Suzukiban. :O

(#17) bacsis

Na nekem meg pont a szedán segge nem tetszik.
Viszont az full made in Japán.
Nekünk 1,5 99le,pont elég 3500felett nagyon húz.
Egy baj van vele 5,5-6 liter felment 7-8 literre. Gondolom kellene már egy gyertya csere is, lehet idén.

Ne kinézetre vegyél, de látom azért te sem eszerint választassz, fentartás és megbízhatóság. Letojom mit mondanak mások....

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

Egy picit túl nyúlik a kora ami az elvárásoknak megfelelő

állapotot vegyél, ne évjáratot meg kilométeróra-állást.
mi van akkor, ha 15 éves? 16 évesen és 1 naposan atomjaira bomlik? :F

[ Szerkesztve ]


grabber
(addikt)
Blog

Meg szeretné tartani még 10 évig és akkor 25 éves kocsi lesz. Amúgy nem vagyok biztos hogy az újabbak tartósabbak lennének :U


Lenry
(félisten)
Blog

ez még mindig nem érv.
mi ez az évjárat-fetisizmus?

az első autóm 21 éves volt, amikor kiflivé hajtottam egy fán, de ha nem, valszeg ma is meglenne, mert nem volt semmi baja, kényelmes volt, olcsón fenntartható és megbízható.

ha nincs elrohadva, tudja amire igényed van, jól működik, és előreláthatólag lesz pénzed a fenntartására, akkor ki a francot érdekel, hogy melyik évben gyártották?

(#28) grabber akkor te érted :R

[ Szerkesztve ]


MineFox54
(őstag)
Blog

Alapból nem akart dízelest. Egyébként tudomásom szerint (ezzel "sajnos" ;) tapasztalatom nincs) a Honda dízeleivel nincs gond, és ennyi. Nem kiemelkedően jók, de nem is rosszak.

Ceed/i30-ből túlnyomó részben dízeles a kínálat. Amivel egyébként nincs gond. (ha nincs. mi tövig szoptuk vele, van egy Ceed '07-ből :) )

[ Szerkesztve ]


grabber
(addikt)
Blog

Ne nekem mond,nekem is régi kocsim van és a sajátom típusát ajánlottam :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Mi meg sokat megyünk, spontán. Hopp 400km vagy ilyen. Elektromosba mi is, tesla model3, kona stb. :D alatta nincs értelem nálunk. A szülőkhöz sem jutunk el low cost-os villannyal.
Volt olyan nap, hogy 2* tankoltam.


updog
(senior tag)
Blog

Na várj, ha a keret 2.5 (lesz :) vagy nem? :D), akkor szerintem ~1.7, de max 2 felett ne is nagyon nézelődj (majd)... :N Saját tapasztalat, úgy, hogy én állapotában egy elég jó autót kaptam a pénzemért (12 éves(!) Ford C-Max 1.6 TDCI, egyébként a C-Maxot nagyon tudom ajánlatni, nem az a nagy dög, de a család elfér belül). Már ráment azóta (9 hónap) az autó árának +80%-a, úgy, hogy komolyabb dolog az csak egy futóműszerviz volt, az olyan 200 körül, a többi az "apró".

Átírás, biztosítás, ha engedi a biztosító és van rá igény akkor Casco, első szerviz (vezérlés, folyadékcserék, átnézetés), párszázezret csak ez már azonnal elvisz, és akkor még nem volt rejtett hiba, nem volt gumicsere, stb. Meg aztán tankolni sem árt, sokan nem számítják bele az autó költségeibe, mintha legalábbis nem vinne el nagyon lazán évi negyedmilliót egy jobb(!) fogyasztású kocsi.

[ Szerkesztve ]


sepsi0
(őstag)

Huh...
Nekem havi féltank benzin, ha elmegy egy teljes, akkor már nagyon belehúztunk. Az a baj, hogy kint lakunk és kocsin kívűl nincs semmi más, se busz, se bringa (tíltott a 1-es főúton itt).

Autópályán dolgozom, havi minimum 3000km-et vezetek, már kezdem unni, így nem is csavargok sokat.

Nissan Leaf-eket nézegettem.
Szerencsére nem koccos, sőt a kasztni, ha nyáron nekiállunk az asszonyal, mosás + wax = tükör.
Igaz mosót csak télen lát havonta egyszer, azt is a só miatt, kap egy komplettet 2000-ért.

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Ez most komoly vásárlási szándék... Hogy miért? Nem kísértenénk a sorsunk, és elég volt a papír kasztniból... Szóval ezen a téren kb az összes autó előrelépés lenne... A gond az, hogy a többi dologból, ha nem is várok előrelépést, de szinten tartást igen, akkor bukik a dolog... Vagy harmat gyenge a motor, vagy sokkal fapadosabb, vagy csillió km-et futott, vagy szimplán kb a swifünkel egy idős... De már volt értelme a bejegyzésnek... Egy jó kis sx4 vagy honda civic lehet a befutó :)
Lenry! Totál igazad van :U pont ezmiatt játszhat egy ufo civic :)
doeeg! Ismét köszönöm, ezzel tisztában vagyok... Ha az autó 2,5 akkor lesz a végére 3, mert sok minden van még, átiratás, olaj cser, vezérlés, meg félretenni a váratlanra... Ez bele lesz számolva :)
...Lehet akkor lehet öregebb pár évvel, s akkor legyen Civic?

[ Szerkesztve ]


flash-
(veterán)
Blog

valóban, megnétem, a mazda 6 nál nem ajánlott a dizel
[link]

ceed-el milyen gondjaitok voltak?

bacsis: Ceed és i30?

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Jó autók amit javasolsz, nem határolódok el egyértelműen tőlük, csak egy kis idegenkedés van...szóval van 1,5 évem, hogy kicsit nézegessem azokat is, hogy meggyőzzenek, miért ne egy 5-6 éves fullos sx4 vagy egy 7-8-9 éces civic-et vegyek :)


Kolondrum
(félisten)
Blog

Én ha csak melóba járok kizárólag akkor közel 1 tank elmegy. Semmi kitérő. Szóval minden más.


dabadab
(titán)
Blog

"SuperB"

Superb. Mert az egy létező angol szó.


MineFox54
(őstag)
Blog

Én sajnos pontosan nem tudom, a Ceed édesapámé. Aki egyébként egy Mazda/Kia szalonban melózott (kb akkor hagyta ott amikor vette a Ceedet amúgy.) Több olyan dolog is kijött neki, amit 7 év alatt nem látott. Pedig gyakorlatilag minden szervizbe jövő autó átment a keze alatt.

dabadab
azt hiszem, réges-rég az NFS Undergroundban volt így, nagybetűvel :)
hopsz, ott se :), akkor viszont nem tudom honnan jött, "tudat alatt" mindig így használtam

[ Szerkesztve ]


A Zéé
(addikt)
Blog

hát mondjuk egy 15 éves autónak már sok olyan aprósága van, amivel egy 5 éves autónál még nincs.
Nem olyan dolgok, amik életbe vágóak, csak a kis sz.rságok. Ha valakinek nincs kedve. ideje, helye, érzéke hozzá, hogy otthon foglalkozzon vele, akkor vagy kiesik a kocsija, amíg valaki megoldja, és még fizet is érte, vagy pedig megpróbál együtt élni a hibákkal.

Hogy mikre gondolok: 2006-os Ford Fiestám van, 2 üléses, kisteherautós. a benne levő 302k km-ből 190k-t én tekertem bele 2009 óta, és látom, érzem, hallom, hogy öregedik, mert a kilométerek, az évek, és a magyar utak nem kímélik.
A teljesség igénye nélkül:
- egyre több nyiszogó, kattogó műanyag elem a kilazult, kirázódott, megöregedett műanyagok miatt. Szét kéne szedni, megigazítani őket.
- megkopott kormány, és pedálok. Ronda, és csúszik is, ki kellene cserélni.
- szellőzés vezérlés kapcsolói mögött a világítás tavalyelőtt kicsit kirázódott a helyéről, ezért hol világít, hol nem.
- a klíma gombja már csálén áll, de még működik. Nem bírta a sok nyomkodást. Ki kellene cserélni, mert ronda.
- a zárbetétek kezdenek kikopni.
- egyre több kisebb-nagyobb karc gyűlik a belső műanyagokon
- Gumikéderek kezdenek meggyűrődni a csomagtartónál, lassan cserés lesz.
- motortérben is lassan, apránként cserések a mindenféle csövek, gumik, csatlakozók mert öregednek el.
- a klíma azért állt meg, mert már nem bírta a szigetelt stekker körül a gumi, bement a víz, és elkorrodálódott az elektromos csatlakozása.

Egyik se nagy dolog, csak mégis meg kellene oldani, és évről évre több ilyen apróság jön elő. Na most erre nincs időm, és nincs helyem, hogy szétdöntsem mondjuk a belsejét, hogy a dolgok nagyját megoldjam, otthagyni valakinél meg megint iszonyat macera, mert dolgozni járok minden nap a kocsival, és amikor valami miatt ott kell hagyjam 1-2 napra szervizben, az is mindig hatalmas kínlódás, hogy honnan szerzek kölcsön autót.
Műszakilag mindent megkap amit kér, sőt nyáron telibe políroztattam az egészet, és kijavították a kisebb fényezési hibákat is. Tehát üzembiztos a kocsi, műszakilag nincs baja. De azért a kora és a km-ek miatt azért már bármikor beüthet valami váratlan, és csak a szerencsén múlik majd, hogy világvége háromban történik-e meg, esetleg az autópálya belső sávjában, vagy 10 km-re otthontól, mint tavalyelőtt, amikor szétcsúszott egy elöregedett, és emiatt eltörött stekker a motortérben, és megállt a motor, nem volt gyújtás, önindító, semmi.

Épp ezért én is úgy vagyok, mint bacis, kellene egy fiatalabb kocsi, amivel nincs annyi gond, de egyszerűen 2-2,5 milliónál kezdődik az, amibe bele lehetne szállni, és még mindig csak ott tartok, hogy nem minden téren előrelépés.

[ Szerkesztve ]


Kolondrum
(félisten)
Blog

Futómű, kormánymű, váltó, vezérlés. Hello Opel ;) 145000km.
Gumik hullanak szét, kárpit kuka. Meg még mit nem, felgyújtom. Soha többet nem veszünk Opelt.


buherton
(őstag)
Blog

Toyota Prius második generáció. Ha szerencséd van, akkor kifoghatsz egy 2007-est, ami már faceliftes. A Prius alapmodelje is már rengeteg hasznos funkcióval ellátták már. Max 1.9 millióba kerülne, így maradna még tartalék is. Nagy autó, keveset fogyaszt, nincs benne egy rakat jellemzően tönkre menő dolog (EGR szelep, turbó, önindító, kettőstömegű lendkerék, hagyományos automataváltó, stb). Csak ajánlani tudom. Az akkumulátor miatt nem kell tartani. Ha tönkre is megy, akkor is "csak" 250k és mehetsz tovább. De ezt bőven megspórod a benzinen és a nem létező alaktrészek cseréjén.

üzenetek