A Prius nem pályázásra lett kitalálva, ez egyértelmű, bár egyáltalán nem vállalhatatlan, viszont főúton és városban brillírozik. Személyes tapasztalat szerint 110 környékén van az a fordulópont ahonnan már jelentősen beleszól a légellenállás a fogyasztásba. Itt egy példa:
Budapesten készítettem a fotót még október végén, Székesfehérvár irányából érkezve az M7-esen és a Mester utcába mentem a IX. kerületben.
30-20 perc: valahol Martonvásár környékén lehettem 30-nál, 25 és 20 között az a kiugrás az érdi emelkedő.
20-15 perc: sikerült átjutni a hegygerincen és gurulgatok az M1/M7 közös szakaszán Budaörsnél.
15-0 per : ez pedig már Budapest, nem volt túl vészes a forgalom emlékeim szerint, de a 15 és 10 közötti 1.5-2 literes 5 perces átlagfogyasztás azért utal némi dugózásra.
Látható, hogy 560 Km után 4.6 az átlag, ebből olyan 200 km volt autópálya, a többi város és főút. Száraz időben és még nem volt hideg sem.
Azonban önmagában a fogyasztást nézni egy autónál, szerintem nem célravezető. A Prius tágassága, a magasságából adódó előnyei, megbízhatósága, fordulékonysága és még sok más az ami miatt kedveljük a szerethetően csúnya autót.
[ Szerkesztve ]