[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

[link] és ha egy olyan forrást linkelsz, ahol nem csupaszították le a magyarázat kedvéért a psd-t, akkor kiderül, hogy nem is egyszerűbb, mint egy sima váltó.
van kuplung is, meg lánc meg ilyenek, amit karban kell tartani...

nekem ez nem egyszerűbb.


buherton
(őstag)
Blog

Tavaly 4,9 literrel jártam el, igaz ez vegyes volt. Viszont ezt túlnyomó részt városon kívül vezettem le. (A legközelebbi rokonom 80 km-re lakik, a szülők 180, 220, 230, 240 km-re (elváltak) az ország két végében, tesóm 150 km-re és egyébként összetartó családról van szó.) Országúton 105, autópályán 120-al.

A belsőégésű motorok hatásfoka a sebességtartáskor a legrosszabb. 70 alatt kellő akkumulátor töltöttségnél csak villanymotoros a hajtás. E fölött is előfordul lejtők esetén, hogy nem jár a motor.

(#175) bambano: Kihangsúlyozom, hogy mai modern dízelről van szó. Az előző generációval már nem lenne igaz, természetesen.

A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre. Érdemes az interneten utána olvasni. Egy esetet találtam, amikor megadta magát, de az azért volt, mert nem cseréltek olajat.

Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok. :P

A nagy szervíz nekem ennyibe került (magam szereltem):
12k a váltóolaj
3,5k/db a gyertya (4 db)
2k pollenszűrő
2k levegőszűrő
2k olajszűrő
9k motorolaj.

Az akkumulátor 250k-s kiadás, ha már elöregedett. Cellacsere max 20k/db munkadíjjal együtt. Nekem azt mondta a szaki, hogy 200-300k km futás körül kezdenek elhalni a nagy akkumulátorok. A másik típus hiba a bal első kerékcsapágy. Persze vannak elszórtan légkondi, hibridkör vízpumpa elhalás, motor vízpumpa, stb.

Mielőtt megvettük az autónkat, akkor hónapokon keresztül bújtam a netet, hogy mi fán terem a Prius.

(#177) Hieronymus: Szerintetek hány száz kiló pluszt jelent a villanyrész?! :DDD

1325 kg az össztömeg -> mutassatok egy könnyebb hasonló kategóriás autót. Ebből 45 kg az akkumulátor, ami a hátsó ülés mögött van. A HSD-t nem tudom.


buherton
(őstag)
Blog

Az e-CVT teljesen más dimenzió, semmiben sincs köze a többi automataváltós megoldásokhoz, amik ugye biztosan tönkre mennek. Az autó hamarabb rohad szét körülötte, mint hogy a HSD megadja magát. A HSD magában foglalja az e-CVT-t is.

(#179) bambano: Atkinson ciklusú motor van a Priusban.

Kuplung a Prius 2-ben.

A Prius 2-ben nem alulméretezett láncok vannak. A motoré életarttamra tervezett.

Nézd bambano, próbálj ki egy Prius-t és meglátod, hogy mekkora blődség, amit azaz oldal írt.

Az álló Prius-ban a gázpedál nyomásra nagyon sok minden történhet. Tételezzük fel, hogy az akkumulátorban alacsony a töltöttség. Ebben az esetben, ha gázt nyomsz, akkor az autó rögtön indul a villanymotor által, majd beröffen a benzin motor és konstans "magas" fordulaton búg a motor (ez egyébként veszélyes, mert könnyen átléped a sebességhatárt :) ), amíg eléred a kívánt sebességet. A motor csak akkor jár alacson fordulaton, ha sebességtartásról van szó.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

toyota.hu kezdőoldal szerint (1 perce letöltve):
Prius+ Hybrid 10.425.000 Ft-tól
Prius Plug-in Hybrid 12.600.000 Ft-tól.

Ehhez képest tavaly érdeklődtem opel márkakereskedésekben. Egy rendesen felszerelt k astrát 6.7-ért, egy rendesen felszerelt Insigniát 11 misiért vágtak volna hozzám. Itt most ne arra gondolj rendes felszereltség alatt, hogy full fapad modellbe kértem gumiszőnyeget és akkor az már felszerelt.

Szóval kenheted a hajadra a filléres időszaki szervizt, sose térül meg, pláne nem azzal a közlekedéssel, ahogy bacsis jár vele.

"Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok.": szerintem is jobb, ha komolyabb munkához szervizbe viszed, ha még azt se tudod, hogy van-e benne kuplung.

A hsz-edből beugrott, hogy priusod van. Az álláspontodat az üléspontod határozza meg, önigazolás rulez.

"A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre.": a kigyulladó motorvezérlés kábel az a hibrid hajtáslánc része? Mert szeptemberben volt belőle visszahívás.

szerintem két dolgot meg kellene fontolnod, emlékeim szerint nem először szólok:
1. ne hozz fel másodpercek alatt cáfolható érveket.
2. azt a kicseszett szervizt írd már rövid i-vel, mert nem kannibál varázsló vagy, aki betépve táncol a tűz körül. ha mégis, akkor bocs :P
3. a többieknek: az si előtagokban, tipikusan a kilo-ban, rövidek a magánhangzók.
4. Hieronymus special: az aláírásodból vedd már ki azt a vesszőt, mert karcolja a monitort.

szerk: egy haver 4.1-ért tisztességesen felszerelt j astrát vett nemrég.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

még annyit hagy tegyek hozzá: nekem semmi bajom a priussal, ez a hajtásrendszer elég ötletes.
a köré szerveződött hájpról már nem tudom ugyanezt elmondani.


buherton
(őstag)
Blog

Továbbra is a Prius 2-ről van szó, hiszen az fér bele bacsis keretébe.

Ha már szóba hoztad az újabb Priusokat, akkor megragadnám az alkalmat, hogy elmondjam azok már nem olyan jó vételek. Az euro norma miatt azokban is van már turbó és EGR szelep, illetve elkezdtek költséget optimalizálni. Ettől még természetesen jók.

A dízelek a turbó miatt gyulladnak ki, a hibridek a kábel miatt. Sokan tragédiának élik meg a visszahívásokat holott én pont örülnék neki, hogy legalább ezt nem sumákolják el. Ezt gyártótól függetlenül mondom. Sőt terméktől függetlenül. Örülök, ha a NÉBIH újravisszahív valamilyen bébiételt, hogy miért? Mert folyamatosan a gyártók körmére néz és van foganatja.

A motor Atkinson ciklusú és nincs kuplung. Linkeket is tettem.

A szervizért bocs.


bambano
(titán)
Blog

Amennyiben a motor valóban Atkinson ciklusú, akkor buktad az egyszerűségről szóló állításodat.
Egyébként a motor még mindig Atkinson-Miller ciklusú vagy Miller ciklusú.


buherton
(őstag)
Blog

Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.

Mérnök vagyok. A csili-vili dolgok nem érdekelnek, illetve az se hogy, hogyan néz ki valami. A dolgok belső működése és problémamentessége érdekel. Engem megvett a HSD kilóra és nem a hájp meg a környzettudatosság miatt, hanem mert ezt komolyan megtervezték és kiválóan kivitelezték a japánok. Természetesen van árnyoldala is a HSD-nek, mint minden másnak. Ettől függetlenül, ha lesz pénzem, akkor a következő is Toyota hibrid lesz.


bambano
(titán)
Blog

"Én pedig komolyan mondtam, hogy próbálj ki egyet hosszabb távon.": nekem ilyen drága autóra nem futja.
egyébként pedig az autózási szokásaimhoz nem passzol, úgyhogy nem lesz prius.

ez, meg az, hogy nem hiszem, hogy tisztán országúton megéri priusszal járni, semmit nem von le az autó (városi) értékéből.


hcl
(félisten)
Blog

Ha 6-7 literből elval hosszabb távokon, akkor nekem már jó - egyszerűen pl. a mostani F Astra városban benyal 8-at is, a melóhely meg közel van, de sokszor kell autóval menni, mert a Nőnek kell valamiért. Ha ez elmenne villannyal, akkor már jól jártam. Hosszabb távok meg ritkán vannak, akkor meg 1 literrel enne többet a mostani 6-nál. Plusz ott is akadna villanyos rásegítés, töltene is a somogyi dombokon.


bagkri01
(őstag)
Blog

Egy ufo civikkel nem járnátok rosszul. Igaz öregebb, mint szeretnéd, de nagyon megbízható. Az 1,8-as benzines, 14o lóval, hatos váltóval meglepően keveset is fogyaszt és azért megtud indulni ha kell.


flymi
(addikt)
Blog

Engem zavarna ha lenne priuszom. ;] :DDD


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Szerintetek hány száz kiló pluszt jelent a villanyrész?!"

Ezt csak te tudhatod. Hol olvastad a több száz kilót?


MineFox54
(őstag)
Blog

Így. Ennél ésszerűbbet nem tudok.


Doki16
(addikt)

2015-ös Auris HSD-m van. Nincs benne turbó. Sőt még a legújabb 4-es Priusban sincs. Az EGR az igaz, hogy benne van, de az nem olyan nagy érvágás. Toyotában szerencsére az sem az elromlós fajta.


MineFox54
(őstag)
Blog

+ infó:
Ha olvasod majd a teszteket, népítéletet, jól nézd meg az évjáratot, 2009-ben kapta az első faceliftjét az autó, akkor megugrott a minőség, előtte viszont...


buherton
(őstag)
Blog

Kifakadtam, hogy jellemzően mindig ezzel érvelnek a hibridek ellen, hogy jaaaj csak holt teher a villanyosrész és kimondatlanul is benne van, hogy mennyivel jobb lenne, ha csak az egyik lenne benne. Erre kontráztam rá, hogy mutasson valaki hasonló kategóriás, de könnyebb autót. Jah és legyen legalább olyan biztonságos is.

(#195) Doki16: elégedett vagy az autóval? Mi a tapasztalatod az Aurisszal?

[ Szerkesztve ]


Doki16
(addikt)

Ezt én is könnyen meg tudom cáfolni. Mutass még egy csak benzinest vagy dízelt aminek 4 liter a fogyasztása városban mint nekem az Auris. Sokkal többet ad a villanymotor mint amennyit a plusz súly elvesz.

Maximálisan meg vagyok vele elégedve. Nekem már az FL utáni van. Ez már sokkal jobban össze van rakva mint a korábbi modellek. A másik meg ízlés kérdése, de szerintem sokkal szebb mint bármelyik Prius :)


bagkri01
(őstag)
Blog

Nekem nincs hibrid autóm, de én is bírom az ilyen érveléseket. Valószínűleg azért öltek a gyártók dollár milliókat a fejlesztésbe,hogy nehezebb legyen és többet fogyasszon :))


Doki16
(addikt)

Egyedül autópályán jobb a dízel, minden máshol a hibrid vagy a tisztán elektromos a nyerő. Pályán a kocsim 5,8 körül fogyaszt, ami a korábbi dízel passatomhoz képest fél literrel több. De a Passat városban 11-et evett míg a hibrid még most télen is elvan 6-ból. Ha már teljesen meleg a motor akkor 4-ből is.
Aki nem megy hosszú távra autópályán annak tökéletes egy Prius 2 is. Az már más kérdés, hogy szerintem bűn ronda :D

üzenetek