[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Ne haragudj, elírtam, Honda CR-Z-re gondoltam... Azért kezdtünk gondolkodni irányába, mert igaz 6-8 évesek, de árban simán jók, Hibridek és ha már dicséri mindenki a Priust akkor ez is lehet olyan tartós (feltételezem csak) és tök jól is néz ki... De hát végül is hamar eldőlt, hogy nem jó nekünk :)


KubanitoS
(veterán)

Lehet, hogy egyedül leszek a véleményemmel, de 2,5m forint az már pont az a határ számomra, ahol tutira nem gondolkodnék használt autóban. Ennyi pénzt kiadni a lutriért számomra egészen biztosan nem lenne opció. Ha eddig is jó volt a Suzuki, akkor ezután is jó lesz, azt a 2,5m-et meg emeld meg 500-800 ezerrel és hozz el szalonból egy új autót.

Ha pedig használt, akkor 1 millió alatti SX4-et nézegetnék, ha már nálatok is felmerült.


MineFox54
(őstag)
Blog

Kategóriától függ. Kisautóért valóban nem, de neki már a Swiftnél nagyobb kell. És újonnan 2.5 körül is csak... "teljes letargia" :D Esetleg egy fullextrás Dacia Logan :D


alcsa
(senior tag)

Akkor én kérek elnézést :R. Majd meg ne lássalak egy SX4 volánja mögött! ;]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

olvasd el ezt a laptopos cikkemet És találd meg a közös nevezőt az, és eme bejegyzésem között... Valahogy autók terén is úgy gondolokodok, mint laptopoknál :)
alcsa! Pedig most vakon kiegyeznék vele :)

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

1-2 éven belül benne lehet a kitűzött ársávban pl ez. Rick4 is vett egy grandot és piszok jó kis kocsi. Az még picit drágább volt de a létező összes extra benne volt a navival kezdve a sávtartáson át a mindenig. Is.


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Igen, elméletileg ez is megfelelne, csak kicsit drága... 2 év múlva akár bele is férhetne és még akkor sem lesz olyan nagyon öreg...


bitpork
(veterán)
Blog

És mostanság a citrony elég olcsó letett a napi üzemeltetési árakat tekintve pl fékek meg ilyenek.


nullpoint
(senior tag)

Ha 'Citroncsra adnád a fejed akkor ide beregisztrálva a kocsi alvázszáma alapján minden alkatrész gyári cikkszámát kikeresheted. Robbantott ábrák is vannak. Szerelési útmutatók de az már fizetős.

Ugyanilyen van 'Reugeot-ban is.

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

Én most cseréltem a C5-ön első féktárcsákat, nem is volt annyira vészes (pedig hűtött, etc., meg malomkerék). Talán annyi volt, mint egy Octavia-ra, pedig jóval komolyabb (legalábbis a tárcsa).


bitpork
(veterán)
Blog

Én még mindig sírok egy C6 után :(


buherton
(őstag)
Blog

Ez szintén nem igaz. A Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy mai korszerű dízel. Hála az Aktinson ciklusú motornak, az e-CVT-nek, áramvonalasságnak és súly csökkentésnek.

Igen, drágább, de kevesebbet fogyaszt és sokkal kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll.


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

valahogy egyre inkább szimpatikus ez a Prius :))


pilóta
(nagyúr)

Ez mondjuk eléggé hihetetlennek tűnik azért. Városban lehetséges, de pályán tuti nem...


bambano
(titán)
Blog

jaja, a prius kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll, hiszen van benne *KÉT* komplett hajtáslánc, meg közöttük egy erőátviteli cucc. és akksiból sincs benne kosárszám. lol, ekkora marhaságot rég olvastam, pedig mostanában vannak topicok, ahol nagyon rákészültek.

"A Prius kevesebbet fogyaszt, mint egy mai korszerű dízel. ": városban valóban. tisztán országúton nem fogyaszt kevesebbet. 5 literes átlagokat találtam a neten, annyival egy dízel is eljár. de sokkal drágább. 5.5 literrel én is eljártam az astrámmal anno.

tehát annak érdemes priust vennie, aki a városi rohangálásban összeszedett üzemanyag megtakarításból fedezni tudja az árát.


dabadab
(titán)
Blog

"a prius kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll, hiszen van benne *KÉT* komplett hajtáslánc, meg közöttük egy erőátviteli cucc."

Mondjuk ezek együtt kevesebb tönkremenő cuccból állnak, mint akár egy sima kéziváltós, benzines autó hajtásrendszere.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Igen, drágább, de kevesebbet fogyaszt és sokkal kevesebb drága és tönkremenő alkatrészből áll.

Ezt hogyan?
Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor. Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza.
A kevesebb fogyasztás nyilván városi forgalomban igaz. Autópályán csak többlet súly az elektromos rendszer. Kevés alkalommal kell lassítani és gyorsítani.


bitpork
(veterán)
Blog

a cvt spec nem.


bambano
(titán)
Blog

[link] tehát ha atkinson ciklus szerinti motor van a priusban, akkor az nagyon sokkal bonyolultabb motor, mint egy otto motor.

"A Toyota megtalálta ennek a motorelvnek a megfelelő alkalmazását a Prius-ban, ahol az alsó fordulatszám-tartományi teljesítmény hiányosságokat elektromotorokkal pótolják, melyekkel tökéletes párost alkotva ma elvárható teljesítménnyel": erről írtam a korábbi hsz-emben, lásd #152, amit buherton a #153-ban annyira jól megokoskodott (nem).

[link] Valószínűleg a priusban Miller motor van, az nem sokkal bonyolultabb, mint egy alap otto motor. Csak van hozzá egy bolygómű, egy elektromotor, egy erősített generátor, meg egy töltésvezérlő-hajtás-akku menedzsment elektronika, meg egy akkupakk. Aki szerint ez egyszerűbb, mint Bacsis jelenegi stiftje, az tájékozódjon alaposabban.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

"Az Aktinson motor, a diagramja alapján bonyolultabb mint az Otto-motor."

A Toyota Atkinson motorjai tulajdonképpen tök sima benzinmotorok (annyira, hogy van köztük olyan is, ami képes Atkinson és Otto-üzemmódban is működni), az atkinsonságot leginkább a szívószelep hosszabb nyitvatartásával érik el, szóval ott nincs igazán plusz bonyolultság.

"Ehhez jön még az elektromos hajtás és energia visszatermelés eszközhalmaza."

Azok mechanikusan tök egyszerű, nem elromló dolgok és mindezért cserébe nincs hagyományos értelemben vett váltó, helyette a Power Split Device van (itt van róla egy tök jó flashes bemutató), ami azért jóval egyszerűbb szerkezet.

üzenetek