[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


buherton
(őstag)
Blog

Tavaly 4,9 literrel jártam el, igaz ez vegyes volt. Viszont ezt túlnyomó részt városon kívül vezettem le. (A legközelebbi rokonom 80 km-re lakik, a szülők 180, 220, 230, 240 km-re (elváltak) az ország két végében, tesóm 150 km-re és egyébként összetartó családról van szó.) Országúton 105, autópályán 120-al.

A belsőégésű motorok hatásfoka a sebességtartáskor a legrosszabb. 70 alatt kellő akkumulátor töltöttségnél csak villanymotoros a hajtás. E fölött is előfordul lejtők esetén, hogy nem jár a motor.

(#175) bambano: Kihangsúlyozom, hogy mai modern dízelről van szó. Az előző generációval már nem lenne igaz, természetesen.

A hibrid hajtáslánc, ha cserélik az olaját, akkor kb soha nem megy tönkre. Érdemes az interneten utána olvasni. Egy esetet találtam, amikor megadta magát, de az azért volt, mert nem cseréltek olajat.

Cseréltettél már kettőstmegű lendkereket, vezérműszíjat, turbót, EGR szelepet, kuplungot, önindítót, stb-t az autódban? Én nem és nem is fogok. :P

A nagy szervíz nekem ennyibe került (magam szereltem):
12k a váltóolaj
3,5k/db a gyertya (4 db)
2k pollenszűrő
2k levegőszűrő
2k olajszűrő
9k motorolaj.

Az akkumulátor 250k-s kiadás, ha már elöregedett. Cellacsere max 20k/db munkadíjjal együtt. Nekem azt mondta a szaki, hogy 200-300k km futás körül kezdenek elhalni a nagy akkumulátorok. A másik típus hiba a bal első kerékcsapágy. Persze vannak elszórtan légkondi, hibridkör vízpumpa elhalás, motor vízpumpa, stb.

Mielőtt megvettük az autónkat, akkor hónapokon keresztül bújtam a netet, hogy mi fán terem a Prius.

(#177) Hieronymus: Szerintetek hány száz kiló pluszt jelent a villanyrész?! :DDD

1325 kg az össztömeg -> mutassatok egy könnyebb hasonló kategóriás autót. Ebből 45 kg az akkumulátor, ami a hátsó ülés mögött van. A HSD-t nem tudom.

üzenetek