[Re:] [bacsis:] Vegyünk új autót: Első szárnycsapások: teljes letargia - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(addikt)
Blog

Autót, a használati szokásoknak megfelelően érdemes vásárolni.
A városi forgalomban, gazdaságos lehet egy hibrid vásárlása.
Aki sokat nyomul autópályán annak a dízel. Főleg a németeknél. Nagyjából 20%-al alacsonyabb a fogyasztás az Ottohoz képest. Ráadásul a benzin kb 20%-al drágább is.

Városban a tiszta elektromos hajtás lenne gazdaságos számomra. Három fázisról tudnám tölteni a kocsit


bambano
(titán)
Blog

és mire megy a 4 literes városi fogyasztással az, aki nem városban jár az autóval?

ha egy picit is empatikusak lennétek, akkor megértenétek, hogy nem általában van szó a priusról, hanem bacsis kollégának keresünk autót, és az számít, konkrétan neki megfelel-e. ebben a kérdésben abszolút nullát ér az, hogy neked városban 4 litert fogyaszt, buhertonnak meg annyit, amennyit (most nem lapozok vissza), és ti elégedettek vagytok vele. mégegyszer: nullát ér.


8th
(addikt)
Blog

Tessék, még autópályán is csak annyit kér mint egy dízel.


pilóta
(nagyúr)

De ezt te honnan veszed, hogy csak annyit kér, mint egy dízel? Amit linkeltél, ott 5,7 litert kér 120-nál. Nekem a batár Mazda6 kombi, ami 12 éves, elvan 4,8-al 120-as tempónál. Egy kisebb modernebb dízel, ami kb. egy méret a priussal, simán megvan 4 alatt...

[ Szerkesztve ]


E.Kaufmann
(addikt)

Vegyes használatra (napi 50 km távolsági használat + városi tötymörgés) 2.5-ért mit ajánlanátok? Mindegy hogy új vagy régi, hogy szövet vagy nem szövet, az elektromos ablakemelőtől is eltekintek (max a kártyás parkolásnál rossz, szívem szerint csak a vezetőoldalra kérnék :D, a többiek tekerjenek ;] ), ami bírja a kiképzést és nem fogyaszt sokat.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

hát igen, ez a prius2 a technika csodája, hiszen annyira gazdaságos, hogy csak egy fél literrel evett többet autópályán stabil 120-nál, mint az 1.6-os astrám 15 évvel ezelőtt.

tyűűűha, ez osztán a progresszió... meg merem kockáztatni az állítást, hogy a haverom astrája, ami pont harmadába került, mint egy új prius, is elmegy ennyi benyával pályán. csak van közben 8 misinyi árkülönbözet, és nem a prius javára.


Viszlát
(addikt)
Blog

A Prius nem pályázásra lett kitalálva, ez egyértelmű, bár egyáltalán nem vállalhatatlan, viszont főúton és városban brillírozik. Személyes tapasztalat szerint 110 környékén van az a fordulópont ahonnan már jelentősen beleszól a légellenállás a fogyasztásba. Itt egy példa:

Budapesten készítettem a fotót még október végén, Székesfehérvár irányából érkezve az M7-esen és a Mester utcába mentem a IX. kerületben.

30-20 perc: valahol Martonvásár környékén lehettem 30-nál, 25 és 20 között az a kiugrás az érdi emelkedő.
20-15 perc: sikerült átjutni a hegygerincen és gurulgatok az M1/M7 közös szakaszán Budaörsnél.
15-0 per : ez pedig már Budapest, nem volt túl vészes a forgalom emlékeim szerint, de a 15 és 10 közötti 1.5-2 literes 5 perces átlagfogyasztás azért utal némi dugózásra.

Látható, hogy 560 Km után 4.6 az átlag, ebből olyan 200 km volt autópálya, a többi város és főút. Száraz időben és még nem volt hideg sem.

Azonban önmagában a fogyasztást nézni egy autónál, szerintem nem célravezető. A Prius tágassága, a magasságából adódó előnyei, megbízhatósága, fordulékonysága és még sok más az ami miatt kedveljük a szerethetően csúnya autót. :)

[ Szerkesztve ]


Doki16
(addikt)

Tessék ez nem város. [kép] Végig főút és 90-100-al mentem. Nem akarok én senkinek semmit bebizonyítani. Nem autópályára való, de ezt le is írtam egyébként. Oda bármelyik dízel jobb. Ez főútra és városba van kitalálva. Ez egy 1,8-as benzines persze, hogy nem jobb bármelyik átlagos benzinnél pályán, nem is értem az érved. 120 felett már nincs haszna a hibrid rendszernek.


8th
(addikt)
Blog

Tapasztalat. Mentünk vele húsvétkor egy hosszabb vidéki körutat kb. fele részt autópályán és főutakon. Az út átlaga 4,9 liter lett. Négykilenc négy személlyel csomagokkal. A villany hajtás 90%-ban csak ballasztként volt jelen. A fogyasztását ne a mai dízelekhez mérd hanem a korabeliekhez pl. Golf 5 1.9 TDI, Focus II 2.0 TDCI, Peugeot 307 2.0 HDI, Megane 1.9 DCI stb. Ha ezeknél többet is fogyaszt autópályán fél-egy literrel akkor mi van? Üzemeltetési költségei így is nevetségesek a fenti dízelekéhez képest.

"Egy kisebb modernebb dízel, ami kb. egy méret a priussal, simán megvan 4 alatt..."

A lókolbászt. Autópálya tempónál nem fog 4 liter alatt fogyasztani semmi vagy ha igen max. 100-110 között. Golf 7 Bluemotion 1.6 dízel meg a hasonló spúr modellek is valós 4,5 - 5 liter között fogyasztanak autópálya tempónál tökmindegy milyen hülyeséget ír a board computer pillanatnyi fogyasztásnak. Az csak mese habbal. Az Audi A2 3L fogyaszt 130-nál valós 3.9 litert annál pedig nincs takarékosabb dízel autó mind a mai napig. A testvérmodell Lupo 3L is már 4.0 - 4.2 litert eszik 130-nál. Valós 4 liter alatti fogyasztás lehetetlen 130km/h tempónál.


pilóta
(nagyúr)

Viszont senki nem beszélt valós 130-ról, hanem linkeltél egy videót, amin óra szerint 120-nál mértek 5,7 litert, amire azt mondtad, hogy annyit fogyaszt, mint egy dízel. Óra szerint 120-nál simán elvan egy dízel 4 liter körül...


nullpoint
(senior tag)

Bacsis azt fogja venni amit mondunk neki.


bambano
(titán)
Blog

"Bacsis azt fogja venni amit mondunk neki.": mind? :P
nem flottavásárlásnak indult a topic :)


nullpoint
(senior tag)

Ez szép volt :DD :DD

Szerintem Bacsis már meg is játszotta az eurojackpotot hogy legyen miből finanszírozni a Bacsis-Flottát.

[ Szerkesztve ]


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

Nekem qrvára tetszik :B
Amúgy a bacsis flotta nem is hangzik rosszul, könnyebben tudnám pakolni a gépeket a kiállításra :))

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Inkább 4.5 körül (felett).


Doki16
(addikt)

Ízlések és pofonok. Nagy hybrid rajongó vagyok, de nekem nagyon nem jön be a Prius. Ezt az egy példányt kivéve. [link]


pilóta
(nagyúr)

De semmiképp nem 5,7...


iday
(aktív tag)

Látom te is benne vagy abban a bizonyos fb csoportban. :DDD
De rosszul írtad az e-cvt váltót.
Éppenséggel marha egyszerű szerkezet, 2 bolygómű az egész, töredéke egy hagyományos automata, és sima váltónak is. (2 villanymotort leszámítva)


bambano
(titán)
Blog

egy bolygóműben van 6 fogaskerék, a kettőben 12 + 1 kuplung + két villanymotor.
egy 5 fokozatú hagyományos kéziváltóban van fokozatonként két fogaskerék, az összesen 13, 1 kuplung, nulla villanymotor és 5(6) szinkrongyűrű.

a bolygóművekben van vagy 4-5 tengely, a kéziváltóban 2. tehát még az sem igaz, hogy a prius váltójában kevesebb alkatrész van, de az nevetségesen téves állítás, hogy töredéke. ha pedig belevesszük a két villanymotort, akkor kiderül, hogy az e-cvt váltó *SOKKAL* bonyolultabb, mint egy hagyományos 5 fokozatú kéziváltó.

aki nem tudja, honnan jött ki a 13, az vagy gondolja végig, vagy kérdezzen.


iday
(aktív tag)

E-cvt
https://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
Mesélj...:)

Hagyományos automata
https://www.youtube.com/watch?v=LkK2XFnmfhU

üzenetek