üzenetek

hozzászólások

Soderes
Blog

"Minden táblába belelövők egyet, b*szd meg!"

Remek írás. :)
Nekem is régi nagy vágyam.

jaszy91

Kötelező mű az Üvegtigris! :D

Köszi szépen az beszámolót!

Mi, idén májusban megyünk San Francisco-ba, és ott 4-5 nap után vesszük fel a bérelt autót és indulunk el LA irányába. Az eredeti terv az volt, hogy SF-LA-LV-SF, de a fiatalság átka, hogy kevés az éves szabadság :D
Így csak SF és az 1-es út, Morro Bay-ig, majd vissza SF-be. Bár csak 11 napra megyünk, de ennél olcsóbban hoztuk ki az utat. Már minden le van foglalva vagy kifizetve, de kettőnknek megállt eddig ~ 750.000 Ft-ba, repjeggyel együtt (AirFrance).
Amivel nagyon egyetértek, az a szállásos rész, valóban nem érdemes rajta spórolni, mert borzasztó, hogy miket talál az ember. :)

UnA
(Korrektor)
Blog

OFF: képekről nekem az jutott eszembe, hogy rejtélyes módon az idősebb korosztály jobb kondiban van... ;)

Blog

Igen, a szálláson lehetett volna akár 500 ezret is spórolni, de a minőség szempont volt. San Francisco már sajna nem fért bele nekünk, pedig megnéztük volna azt is akkor már. Nektek nagyon jó utazást kívánok! Remélem gond nélkül és sok-sok élménnyel értek haza! :R

jaszy91

Nagyon szépen köszönjük!

Nekem a ti utatok is nagyon tetszett/tetszik, hatalmas élmény lehetett. :)

Blog

Még írom tovább, talán holnapra kész lesz a második rész és majd engedélyezik valamelyik hétvégén.

Lenry
(félisten)

legolcsóbb is az autóba, ami kint a nevetséges 87-es Regular

... ami a másfajta oktánszám számítás miatt pontosan ugyanaz a benzin, amit itthon 95-ösnek hívsz

Lenry
(félisten)
Blog

egyébként köszi a beszámolót, nekem is bakancslistás egy amerikai körút :R

Blog

Igen, közben mások is mondták már, de nekem sem volt egyértelmű, néhol 86 vagy 88 volt a legkisebb. Az meg már abszolút abszurd volt, hogy egy csövön jött mind a 3 oktán (Regular, super, premium), csak másik gombot kellett nyomni. A kártyás fizetés viszont tetszett, nem kellett bemenni a kútra, sorbaállni, amikor mások inkább csak enni mennek be, persze legalább 20 ember 1 buszról és akkor te meg ott vársz meg a másik is aki mögéd állt be és nem érti miért kávézol bent, holott csak sorban állsz. :))
Kívánom, hogy juss el, mert brutál jó élmény volt. :R

rgranc

:R

DeFranco
Blog

Köszi az írást, nagyon jó olvasni.

MegalodonS
(őstag)

Az tuti, hogy nem számoltam kerékpumpálásra 2 dollárokat, mivel a legtöbb helyen sajnos a kúton nincs ingyen még a levegő sem,

Ajanlanek egy szivargyujtos kompresszort,ami kb kicsi es olcso is,kb 15-30 dollar vagy euro es utana meg kint hagyod, vagy oda adod valakinek ;)

mephi666
Blog

...1 éve nyaralásra vettem a tescoban kb 6ezerért :) kereket fújni még nem kellett vele, de a batár nagy matracokkal legalább nem tüdőből kell szenvedni

Egon
Blog

Lehet én vagyok smucig, de 3M per fő nekem erősen túl van az ingerküszöbön, még egy ilyen útért is.
Azt hittem, hogy jóval olcsóbban is ki lehet hozni egy ilyen autós túrát.

Te mindig ráérzel a "lényegre"... :U

(veterán)

Nagyon jó írás, várom a folytatást!
Az USA nagyon jó hely, hiába konteózzák hungarisztánban tömegek az ellenkezőjét. Aki járt már ott, az tudja. Annyi látnivaló van, hogy egy fél élet is kevés lenne hozzá.

Blog

Igen, ki lehet hozni 2-ből is, de akkor kisebb autót bérelsz, aminek kisebb a csomagtartója, nekünk a Camry pont elég volt, egy Fiesta csomagtartó már kevés lett volna, a hátsó ülésen pedig nagyon nem ajánlott hagyni a cuccot, mert hamar feltörhetik érte a kocsit. A repjegy is olcsóbb ha nem biztosítod és ha több átszállást vállalsz, de én nem akartam 18 órát utazni 2 átszállással, valamint ha csak a 66-oson mész végig akkor nem kell ennyi nap sem, ennyi szállás sem, kaja sem, szóval lehet spórolni, de ha már ott voltunk megnéztünk amennyit csak lehetett. Majd a következő részekben látható lesz mennyire sok is az a sok.
A legolcsóbb verzió ha kisbusszal viteted magad, de akkor ott a 8-9 ember összefogása nagyon kell. Mi találkoztunk egy magyar családdal Los Angeleshez közel, ők fejenként 1.5 milláért jöttek el 10 napra, San Franciscoban szálltak le és a Grand Canyonig mentek kis busszal, tehát a mi utunknak csak töredékét látták, ráadásul lassabban haladtak mint mi, mert mindig meg kellett állni valaki miatt mosdóra vagy dohányozni, úgyhogy kompromisszumos volt eléggé az út, én az ilyet inkább kerülöm.

(veterán)

Bármit ki lehet hozni olcsóbban, ez mindig az igényektől függ. Akárhova mész, bérelhetsz olcsó kocsit és drágát, olcsó szállást és drágát, ehetsz olcsó kaját és drágát stb. Ez nagyjából független a desztinációtól, csak az arányok és az ársávok lesznek mások. Sok esetben viszont, az olcsóságnak ára lesz a megélt élményekre, ha pl. egy olcsóbb szállás rossz környéken van, akkor nagyobb esélyed lesz kellemetlen meglepetésekre is, adott esetben az ételek is okozhatnak nem várt eseményeket -pl. egy olcsóbb helyen, ahol a minőség is ennek megfelelő-. Szerencsére ma már nagyon könnyű tájékozódni az interneten, így elkerülhetők a problémás helyek. Akik régebben toltak ilyen utakat, ott nagy bátorság volt helyi "idegenevezetés", vagy helyismeret nélkül nekivágni.

Blog

Köszönöm, igyekszem bemutatni minden érdekeset és fontos tudnivalót leírni, hogy akik mennek és esetleg nem gondoltak rá, nekik legyen segítség. :R
A következő rész hosszabb lesz, Oklahoma City-ig mutatja be az utat, valószínűleg összesen 4 rész lesz.
Ha minden jól megy akkor 2026 nyarán ismét elmegyek egy kicsit rövidebb útra, szeretném látni a Yellowstone és a Glacier Nemzeti parkokat.
2003-ban nagybátyámékhoz mentünk, úgy persze sokkal olcsóbb, mert szállás fixen New York mellett volt náluk, néha vittek autóval is, akkor is nagy élmény volt, egészen a Niagaráig vittek minket, de láttuk a Fehér Házat is messziről meg Philadephiát, New Yorkot, Empire State Buildingen voltunk fent, Szabadságszobornál kint a szigetén, az is szuper volt, de még bőven lenne mit megnézni: Kennedy és Johnson űrközpont, Miami (Florida), Rushmore hegy a 4 elnök fejével, a Király (Elvis Presley) birtoka (Graceland), San Francisco, Seattle, sőt még Los Angelesben is lenne mit bőven.