üzenetek

hozzászólások

Soderes
Blog

"Minden táblába belelövők egyet, b*szd meg!"

Remek írás. :)
Nekem is régi nagy vágyam.

Kötelező mű az Üvegtigris! :D

Köszi szépen az beszámolót!

Mi, idén májusban megyünk San Francisco-ba, és ott 4-5 nap után vesszük fel a bérelt autót és indulunk el LA irányába. Az eredeti terv az volt, hogy SF-LA-LV-SF, de a fiatalság átka, hogy kevés az éves szabadság :D
Így csak SF és az 1-es út, Morro Bay-ig, majd vissza SF-be. Bár csak 11 napra megyünk, de ennél olcsóbban hoztuk ki az utat. Már minden le van foglalva vagy kifizetve, de kettőnknek megállt eddig ~ 750.000 Ft-ba, repjeggyel együtt (AirFrance).
Amivel nagyon egyetértek, az a szállásos rész, valóban nem érdemes rajta spórolni, mert borzasztó, hogy miket talál az ember. :)

UnA
(Korrektor)
Blog

OFF: képekről nekem az jutott eszembe, hogy rejtélyes módon az idősebb korosztály jobb kondiban van... ;)

Blog

Igen, a szálláson lehetett volna akár 500 ezret is spórolni, de a minőség szempont volt. San Francisco már sajna nem fért bele nekünk, pedig megnéztük volna azt is akkor már. Nektek nagyon jó utazást kívánok! Remélem gond nélkül és sok-sok élménnyel értek haza! :R

Nagyon szépen köszönjük!

Nekem a ti utatok is nagyon tetszett/tetszik, hatalmas élmény lehetett. :)

Blog

Még írom tovább, talán holnapra kész lesz a második rész és majd engedélyezik valamelyik hétvégén.

legolcsóbb is az autóba, ami kint a nevetséges 87-es Regular

... ami a másfajta oktánszám számítás miatt pontosan ugyanaz a benzin, amit itthon 95-ösnek hívsz

Blog

egyébként köszi a beszámolót, nekem is bakancslistás egy amerikai körút :R

Blog

Igen, közben mások is mondták már, de nekem sem volt egyértelmű, néhol 86 vagy 88 volt a legkisebb. Az meg már abszolút abszurd volt, hogy egy csövön jött mind a 3 oktán (Regular, super, premium), csak másik gombot kellett nyomni. A kártyás fizetés viszont tetszett, nem kellett bemenni a kútra, sorbaállni, amikor mások inkább csak enni mennek be, persze legalább 20 ember 1 buszról és akkor te meg ott vársz meg a másik is aki mögéd állt be és nem érti miért kávézol bent, holott csak sorban állsz. :))
Kívánom, hogy juss el, mert brutál jó élmény volt. :R

rgranc

:R

DeFranco
Blog

Köszi az írást, nagyon jó olvasni.

MegalodonS
(őstag)

Az tuti, hogy nem számoltam kerékpumpálásra 2 dollárokat, mivel a legtöbb helyen sajnos a kúton nincs ingyen még a levegő sem,

Ajanlanek egy szivargyujtos kompresszort,ami kb kicsi es olcso is,kb 15-30 dollar vagy euro es utana meg kint hagyod, vagy oda adod valakinek ;)

mephi666
Blog

...1 éve nyaralásra vettem a tescoban kb 6ezerért :) kereket fújni még nem kellett vele, de a batár nagy matracokkal legalább nem tüdőből kell szenvedni

Egon
Blog

Lehet én vagyok smucig, de 3M per fő nekem erősen túl van az ingerküszöbön, még egy ilyen útért is.
Azt hittem, hogy jóval olcsóbban is ki lehet hozni egy ilyen autós túrát.

Te mindig ráérzel a "lényegre"... :U

(veterán)

Nagyon jó írás, várom a folytatást!
Az USA nagyon jó hely, hiába konteózzák hungarisztánban tömegek az ellenkezőjét. Aki járt már ott, az tudja. Annyi látnivaló van, hogy egy fél élet is kevés lenne hozzá.

Blog

Igen, ki lehet hozni 2-ből is, de akkor kisebb autót bérelsz, aminek kisebb a csomagtartója, nekünk a Camry pont elég volt, egy Fiesta csomagtartó már kevés lett volna, a hátsó ülésen pedig nagyon nem ajánlott hagyni a cuccot, mert hamar feltörhetik érte a kocsit. A repjegy is olcsóbb ha nem biztosítod és ha több átszállást vállalsz, de én nem akartam 18 órát utazni 2 átszállással, valamint ha csak a 66-oson mész végig akkor nem kell ennyi nap sem, ennyi szállás sem, kaja sem, szóval lehet spórolni, de ha már ott voltunk megnéztünk amennyit csak lehetett. Majd a következő részekben látható lesz mennyire sok is az a sok.
A legolcsóbb verzió ha kisbusszal viteted magad, de akkor ott a 8-9 ember összefogása nagyon kell. Mi találkoztunk egy magyar családdal Los Angeleshez közel, ők fejenként 1.5 milláért jöttek el 10 napra, San Franciscoban szálltak le és a Grand Canyonig mentek kis busszal, tehát a mi utunknak csak töredékét látták, ráadásul lassabban haladtak mint mi, mert mindig meg kellett állni valaki miatt mosdóra vagy dohányozni, úgyhogy kompromisszumos volt eléggé az út, én az ilyet inkább kerülöm.

(veterán)

Bármit ki lehet hozni olcsóbban, ez mindig az igényektől függ. Akárhova mész, bérelhetsz olcsó kocsit és drágát, olcsó szállást és drágát, ehetsz olcsó kaját és drágát stb. Ez nagyjából független a desztinációtól, csak az arányok és az ársávok lesznek mások. Sok esetben viszont, az olcsóságnak ára lesz a megélt élményekre, ha pl. egy olcsóbb szállás rossz környéken van, akkor nagyobb esélyed lesz kellemetlen meglepetésekre is, adott esetben az ételek is okozhatnak nem várt eseményeket -pl. egy olcsóbb helyen, ahol a minőség is ennek megfelelő-. Szerencsére ma már nagyon könnyű tájékozódni az interneten, így elkerülhetők a problémás helyek. Akik régebben toltak ilyen utakat, ott nagy bátorság volt helyi "idegenevezetés", vagy helyismeret nélkül nekivágni.

Blog

Köszönöm, igyekszem bemutatni minden érdekeset és fontos tudnivalót leírni, hogy akik mennek és esetleg nem gondoltak rá, nekik legyen segítség. :R
A következő rész hosszabb lesz, Oklahoma City-ig mutatja be az utat, valószínűleg összesen 4 rész lesz.
Ha minden jól megy akkor 2026 nyarán ismét elmegyek egy kicsit rövidebb útra, szeretném látni a Yellowstone és a Glacier Nemzeti parkokat.
2003-ban nagybátyámékhoz mentünk, úgy persze sokkal olcsóbb, mert szállás fixen New York mellett volt náluk, néha vittek autóval is, akkor is nagy élmény volt, egészen a Niagaráig vittek minket, de láttuk a Fehér Házat is messziről meg Philadephiát, New Yorkot, Empire State Buildingen voltunk fent, Szabadságszobornál kint a szigetén, az is szuper volt, de még bőven lenne mit megnézni: Kennedy és Johnson űrközpont, Miami (Florida), Rushmore hegy a 4 elnök fejével, a Király (Elvis Presley) birtoka (Graceland), San Francisco, Seattle, sőt még Los Angelesben is lenne mit bőven.

NomAd_82
(aktív tag)

Köszönöm én is az írást.
Élmény volt olvasni minden betűjét.
Én voltam New Yorkban két alkalommal is. A nyugati part kimaradt, így külön öröm, hogy leírod nekünk milyen összegekkel számolhatunk. Az élményekről nem is beszélve. Az pedig szerintem óriási dolog, hogy apuddal mentél ki, nagy forma lehet, hogy bevállalta. Én úgy gondolom mert ezek a pillanatok számítanak igazán az életben. :D

Blog

Én New Yorkba tervezek kiruccanni egyedül egy pár napra. Szerintetek kb 1 misiből kijönne, ha visszafognám magam?

KAMELOT
(titán)

Én is szeretnék oda eljutni, ha időm engedi! :)

Blog

Szerintem simán, turista osztály, tömegközlekedés vagy uber (ha még van) és persze normális de nem puccos szállás. Még attól függ mit szeretnél megnézni, néha 1-1 hely ingyen látogatható ha pont olyan ünnep van náluk. :K

Met

Jó írás :R

A muscle car véletlenül nem egy Chevelle volt?

Köszönöm. :R

Lehet az volt, nincs sajnos közelebbi képem róla, talán apum digitális fényképezőgéppel lőtt róla. Majd megnézem hátha.

razorbenke92

Köszi az írást!

Nálunk is bakancslistás egy USA trip.

updog
Blog

Hú, mindig szeretem az ilyen USA tripek összefoglalóit olvasni, szép emlékeket idéz, bár én csak egyszer voltam csak kint, LA-SF vonalon, és annak ellenére hogy SF pl. kisebb mint Budapest, ott elment másfél hét úgy, hogy egész nap mentünk a városban.

Az egyik legdurvább élményem az volt, hogy a Mustangok ott kb. úgy fordulnak elő ott az utcákon mint itt az Astrak és Swiftek.

A burger az utolsó pakisztáni bodegában is finomabb volt, mint itthon a legfancybb kézműves burgerezőnél (jó, lehet hogy van némi bias az emlékeimben ;] , de kb. végig csak burgert ettünk és mindenhol isteni volt, nem véletlenül nemzeti étel :DDD ).

A hitelkártya témát kicsit túltoltnak érzem, én pont 10 éve voltam, a sima elektronikus (nem dombornyomott) debit kártyát már akkor is mindenhol elfogadták (nem én béreltem az autót, talán ott lehetett szigorúbb a dolog, de nem hiszem), csak a biztonság kedvéért (na meg mert akkor épp két banknál is volt számlám és adták ingyen :D ) volt nálunk dombornyomott (de az is debit).

Helló updog,

Konkrétan nem emlékszem az összes esetre, de volt bizony, hogy nem fogadta el valamiért a simát csak a dombornyomottat és persze volt amikor a sima debit is működött. Voltak most is szép amcsi vasak, meg low riderek is Santa Fe-ben, arról is lesz majd a 3.részben kép. :R

PSti
Blog

Öröm volt ezt olvasni, várom a folytatást! :R

Poultier
(tag)

Köszi a beszámolót! El is küldtem tesóméknak, hogy az árakat kontextusba tudják helyezni, mert 2 milliót szánnak kettejükre 13 napra :(

Blog

2 milla is elég lehet, ha olcsóbb gyorskaját esznek, rákeresnek az olcsóbb, de még elfogadható szállásokra, illetve ha bérelnek autót, akkor érdemes kerek hétre, tehát 14 napra. Úgy ki lehet jönni 2 milliós költségvetéssel. ;)

(aktív tag)

13 napra az a 2 millió, persze az igényektől függ, de mindenre is elég és még marad is. :D

opr
(veterán)

Koszi a beszamolot, ez nagyon jol hangzik, varom a folytatast! :R

hegedus001
(aktív tag)

Na, ezt nagyon jó volt olvasni, és pont anynira részletes mint amennyire akartam. :D már ami az árakat illeti.

Hatalmas álmom egy hasonló Road Tour Amerikában a feleségellem/gyerekekkel (egyenlőre még csak 1 van, bár mire oda érünk lehet több is lesz)

Megdöbbentett a 3 Misi/fő de végülis ha ennyi, akkor ennyi. Sok-sok év mire eljutok én is kintre, de ami késik az nem múlik.

A beszámoló többi részét pedig kíváncsian várom :D meg valami nagy fotó gyűjteményt is, ha lesz ilyen

sixpak
(nagyúr)

Szerintem nem, hanem egy Old's...Cutlass talán...

ja, 70-es Cutlass

Hoqspok
(tag)

Köszi az írást jó volt olvasni ez egy életre szóló kaland :C

K82
(őstag)

Repjegy ha szerencséd van megvan 200e Ft alatt, a maradék 800 meg nagyon sok mindenre elég.

Szállást nem szabad Manhattanben foglalni; mi a Hudson túlpartján, New Jersey-ben foglaltuk így egy nagyságrenddel olcsóbb volt. Metró pár perc sétára aztán vagy a Penn Station (34. utca) vagy a One WTC a végállomás.

Köszi a tippet! :R
Tudod esetleg linkelni a helyet, ahol foglaltatok?

K82
(őstag)

Anno a Monaco Tower-ben volt a szállás a 44. emeleten, viszont ahogy nézem már minimum 29 éjszaka kell. A tippem h az egyik bérlő továbbadta mert Bookingon sem látom a foglalást.
A kilátás viszont pazar volt: [link]
Mellette van közvetlenül egy DoubleTree by Hilton, emlékeim szerint annak a fele volt árban.
5 napra két főnek a 250e Ft-től a csillagos égig minden van.

Köszi! :R

Soderes
Blog

Hihetetlen jó, hasznos, élvezetes élménybeszámoló. :)
Nekem is bakancslistás a Route 66 és egyéb emblematikus helyek USA-ban. Annak ellenére, hogy nem tudom valaha eljutok-e oda.

Viszont a cikket érdemes lett volna egyben megírni, mert 6000 év míg kiengedik a 2. részt.

Blog

Már kint is van a második rész. :K
Lesz még valószínűleg 2 rész. :))

UnA
(Korrektor)
Blog

Kicsit kevesebb lett, mint 6000 év ;)

csababarca
(őstag)

Élvezetes volt elolvasni, mindjárt nekiesek a második résznek is.

1-2 észrevétel az írásra, kommentekre.

Én 7-szer voltam már 3 hónapos turnusokat az USA-ban, egyszer vittem ilyen nemzetközi jogsit, sose kérték, pedig szerintem a 7 alkalommal kb 50szer béreltem kint autót.
De rendőr is állított meg, sose kérték, Mexikóban sem pl.
Enterprise-nál béreltem én is mindig.

A szállásárakat jóval olcsóbban ki lehet hozni, mi Chicagoban a Hancock Tower tőszomszédságában (értsd amcsi léptékkel 100 méterre) szálltunk meg többször, szintén kilátással a Michigan tóra, de feleennyiért, de inkább harmad.
Kaja téma, szintén olcsóbban is ki lehet jönni, de itt ahogy látom nem a spórolás volt a cél, jól is tettétek, és meg is tehettétek.
De egy gyorskajás mekizés bőven megáll 25 dolcsi alatt egy napra is per fő.
Nyilván minőség az gagyi, aláírom.

Repjegyet is igen drágán sikerült venni, mert ha jól értem, egy útra volt 330ezer forint. Jól értettem? Én most vettem, annyi különbséggel, hogy Chicago-Chicago érkezés, hazaút, de nem volt 300ezer forint odavissza, lemondás garanciával, 23 kilós poggyásszal.

Szóval ha valaki ilyennel kalkulál, akkor nem biztos, hogy 650k körüli repjegyárral kell számolnia, és az egész trip tud jóval olcsóbb is lenni, mondjuk 1,5-2 millából is kihozható, akkor is, ha nem a putriban laksz, és szemetet eszel.

De mégegyszer grat az utazáshoz, ezeket nem kritikaként írtam, csak láttam ment a kalkulálás mások részéről is, mennyiből lehet egy ilyet kihozni.

Köszönöm. :R

Igen, mint írtam is a chicagoi szállás volt a legdrágább, de ott leginkább a 40. emeleti látványt kellett megfizetni, reggeli is volt az árban és a zárt parkoló is olcsóbb volt így, hogy ott foglaltunk.

A mekis kaja ugyan olcsó, de 2 óra múlva már éhes is vagyok utána, arról nem is beszélve, hogy apum mikor mexikóit ettünk másodjára már kivolt, tehát ő miatta sem volt a gyorskaja opció. :(

A repjegy pedig mindig drágább, ha nem ugyanaz az úti cél és a vissza indulás helye. A 23 kg-os poggyász és odafelé a plusz biztosítás benne volt nekünk is, illetve az ülőhelyért is fizettem, hogy ablakhoz ülhessünk legalább odafelé.

Én azt mondom, hogy aki tényleg olcsón akar menni, az nézzen körül az utazomajom oldalán, mert ott tényleg vannak normális, de olcsóbb lehetőségek. :R

Szerk.: a nemzetközi jogsit csak egyszer kérték, a kölcsönzőnél, de mivel szinte filléres tétel én nem éreztem gondnak a beszerzését.

csababarca
(őstag)

Jaja a mekis kaját én sem preferáltam amikor kint voltam, ha már gyorskajázni és burgerezni akartam, akkor wendys, five guys, shake shack burger vonalon mozogtam, nyugati parton meg in n out.

Tudom a repjegynél húzósabb, én is jöttem már haza úgy, hogy new york-ba mentem, és Friscoból jöttem haza. Sajnos a repjegyek ára iszonyatosan elszabadult az utóbbi 2-3 évben.
Emlékszem amit írtam repjegyet 2018-ban 150ezer forint volt poggyásszal, biztosítva.
De jártam ugyanilyen feltételekkel ny-ny vonalon 125ezerért is.

Szóval csak arra utaltam, hogy ezt ki lehet hozni olcsóbban, ha az a cél, nem feltétlen kell 3 millióban gondolkozni.

Értem, a nemzetközi jogsis dolgot csak azért írtam, hogy emiatt ne verjen le a víz senkit, ha éppen nincs.

Snoop-y
(veterán)

Ha belegondolsz, hogy majdnem egy honapig kint voltak es 7000km-et pluszban meg kocsikaztak akkor meg olcso is volt. Nekunk egy 11 napos New York volt 12K CHF...

aero.
Blog

Összehasonlításképpen 24 nap és 9000km a nyugati parton, abból 4 nap Hawaii 5 főre volt 14k CHF, 5 bérelt autóval (Camaro SS, Corvette C4 többek között).