üzenetek

hozzászólások


19ati93
(senior tag)

A régimódi TV nézés jelenleg főleg az élő sport műsorok miatt van még életben, és ez marad is egy jó ideig ha a streaming szolgáltatók nem kezdik halomra venni a sportközvetítési jogokat, mint Premier League, F1, Bajnokok Ligája, Foci vb, stb.
Na meg az idősebbek miatt is akik nem neteznek. Nekik megfelel ha megnézik a tv-ben a kis híradót, sorozatot, néha 1-1 filmet.

[ Szerkesztve ]


Sweet Lou 6
(addikt)
Blog

A Warner filmjei többé nem kerülnek fel automatikusan 45 nap után az HBO Max-ra
Nem volt túl hosszú életű ez az időszak, főleg ahhoz képest, hogy a Max-ot pont ezzel reklámozták...


MaCS_70
(félisten)

A sport mellett azért vannak még más élő műsorok is, amelyeket sokan néznek. És az élő adásnak igenis megvan a maga varázsa.

MaCS


Rossi
(addikt)

5-6 (de lehet, hogy több) éve nem nézek hagyományos TV szolgáltatást, kivéve Forma1.


Degeczi
(nagyúr)

Pont így voltam én is, raktam föl egy antennát a padlásra, azzal néztem - míg a fiam elő nem fizetett az F1 TV-re, amin sokkal jobb a képminőség és akár kézzel is lehet kapcsolgatni a fedélzeti kamerák közt.


#54625216
(addikt)

Nem értek egyet.
Szerintem a streaming felszabadította a filmipart.
Előtte mi volt?
Vagy 100 percbe kellet belesűríteni a történetet (mozi), vagy a hagyományos tv sorozatoknál ratyi költségvetésből minden epizódot kötelező cliffhangerrel kellet zárni, mert ha csak minimálisat csökkent is a nézettség, akkor átrakták a szombat du 4 órás idősávba, majd kaszálták az egészet akár évad közben is.
Azzal, hogy a Netflix egyben kirakta a teljes évadokat paradigmaváltást kényszerített az iparágra és kiszélesítette a filmkészítők eszköztárát: ma nagyobb történetíveken dolgozhatnak és nem kell az egyes epizódok nézettségén parázniuk, belefér egy-egy nyugisabb rész, amiben elmélyülhetnek a karakterépítésben, stb.
Az eredmény: a tehetségesebb filmkészítők átnyergeltek a sorozatokra, és a sorozatok minősége drasztikusan emelkedett. Persze ahogy nő a kínálat, úgy nyilván több a gagyi is, de összességében sokat nyertünk ezzel a váltással.
A túl sok streaming szolgáltatót persze lehetetlen eltartani, de közben rengeteg pénzt tolnak a saját tartalom gyártásába. Mivel a piac még mindig képlékeny és javában zajlik a kiszorítósdi, jóval nagyobb kockázatokat vállalnak, ami sokkal több kreatív kísérletezésnek is lehetőséget teremt. (Pl. a hagyományos TV érában el tudtad volna képzelni egy Amazonról, hogy olyan sorozatba tol (száz)milliókat, mint a The Boys?)
Ahogy a Warner-Discovery összeolvadáshoz hasonlóan tisztul a piac és lesz egyre kevesebb szereplő, úgy lesz ugyan egyre kényelmesebb az előfizetés, de úgy fog csökkenni a kockázatvállalási kedv is.
Nem csodálkoznék, ha majd a 2015-2030 közötti időszakra a filmgyártás egyik aranykorszakaként emlékeznének.


Samott
(addikt)

Igazabol az is trukkos, mert ugye nem mondhatod le. Viszont ha egy evre elofizetsz pont ugyanekkora kedvezmenyt kapsz. Mindenkeppen hosszutavon fizetsz. :)


19ati93
(senior tag)

F1TV szép és jó, de ugye a szolgáltatás 2019-ben indult és az onboardok minősége egyszerűen katasztrófális azóta. Szétesik a kép, szemcsés, csúnya. Nem csak magán az F1TV-n de rendesen TV-ben is, 4K-ban. A probléma főleg az hogy egy autón mostmár egyszerre megy minimum 2-3 kamera egyidőben, ez rengeteg adat, a feed meg nagyon gyenge bitrátán megy. A helyzet az hogy máshogy nem is müködne kb. 2 évig volt f1tv előfizum tudom miről beszélek. :DDD

2018-ig az onboardokat élvezet volt nézni, de '19 óta borzasztó a minőség. Nem tudom nekik nem tűnik fel? Minőségi mondjuk 15-20 onboard kamera ami elérhető mindig >>>> 40-50 onboard shit quality amit lehet váltogatni. (shoulder cam,t-cam, t-cam hátrafelé, elsőszárny, sisak onboard, és még van 1-2 egyéb változat)

Indycarban nincs annyi onboard, jó ha van 14db egy futamon, de a minősége köröket ver az f1-es onboardokra.

[ Szerkesztve ]


fairi
(addikt)

szinte biztos nem lesz aranykor.
Születtek gyöngyszemek, meg kreatív kísérletek, de ez minden évtizedben így volt. Inkább a rebootok, régi sikerek újragondolása, és a kor politikájának oltárán feláldozott filmek korszaka lesz.
Népszerű sorozatok lemészárlása jobban beleég majd az emberek fejébe(lsd. Star Trek és Star Wars kultikus filmek folytatásai)


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Szerintem butaság volna a vezetőség részéről dobni a bejáratott HBO nevet az új streaming szolgáltató kialakításakor, pláne az inkább dokumentumfilmes Discovery névért. Ingyenes csomagot viszont nem tudok elképzelni tőlük, mikor a konkurencia (Disney) is olcsón, de mégis fizetősen adja a reklámosat. Maximum egy alaposan csökkentett portfólióval.
Amúgy meg érdeklődve figyelem, hogy mi fog ebből az egész átszervezésből kisülni. Nincs Max előfizetésem, bár az év végéig tervezek egy hónapot, megnézni azt a pár filmet, ami érdekel a WB-től.

#20 gekkoXT "Csak szólok, a Viacom cégcsoport is saját streaminget akar indítani."
Amerikában már megy a Paramount+ (a HALO sorozat is ott debütált), és Európába elvileg még az idén meg fog érkezni a SkyShowtime, ami Universal és a Paramount közös felülete lesz. Amire lehet előfizetek, ha lesz éves konstrukció.

#38 Bugarov Pláne, hogy a rádió vagy újabban az okostelefon is el tudja ezt látni, kevesebb áramfogyasztással.

#42 Sweet Lou 6 Mondjuk ha megint 2-3 hónapot kell várni, az még elviselhető, de ha egy évet, az már az előfizetők számának csökkenéséhez vezet.

#46 kpbendeguz Szerintem meg inkább a régi, minimum 20 rész/évad sorozatoknál volt jellemzőbb a filler epizódok megléte, pláne, ha egy nagy történetet mesélt el. Nem pedig a Netflix 8-10 részes évadai.
Illetve oké, hogy a bulk feltöltést népszerű, de hosszú távon szerintem fenntarthatatlan ebben az iramban, és a Netflix is átgondolja ezt. A Stranger Things 4. évadának kettészedése szvsz ennek a tesztje volt.


#54625216
(addikt)

Úgy értem, hogy ha rendeződik a piac, akkor ahhoz képest a mostani helyzet aranykornak fog tűnni. ;]
Amúgy továbbra is tartom, hogy a kb. 2005 előtti időszakhoz képest most lényegesen jobb a sorozatok minősége.
Olyan, hogy egy tv csatorna belpolitikai harcainak az áldozatává váljon egy amúgy minőségi és népszerű sorozat, mint ami a Firefly-al történt, ma nem fordulhat elő, mert a szolgáltató nem engedheti meg magának, hogy átengedje a konkurenciához. Kizárólagos szerződésekbe meg nem lehet belekényszeríteni a gyártókat, mert sok a befektetni kívánó szereplő. Ennek a világnak lesz sajnos előbb-utóbb vége, ahogy kihullanak vagy összeolvadnak a streaming szolgáltatók.

#50 Necroman_Mk2:

"Szerintem meg inkább a régi, minimum 20 rész/évad sorozatoknál volt jellemzőbb a filler epizódok megléte, pláne, ha egy nagy történetet mesélt el."

Nem a szokásos filler epizódokról beszéltem, hanem egy történet normális kifejtéséhez szükséges filmidőről.
Egy ezeroldalas regény mozifilm változata legfeljebb a könyv kilúgozott csontváz verzióját tudja csak elmesélni, kb. színpadi verziót kell írni belőle, egy sorozatban viszont sokkal jobban lehet követni az eredeti mű ritmusát és részletgazdagságát.
Korábban erre azért nem volt lehetőség - pedig a terjedelem akkor is rendelkezésre állt -, mert egyrészt a tv csatornák előnyben részesítették a "series" sorozatokat (amelyekben az epizódok nincsenek közvetlen kapcsolatban egymással, és a történet fő íve legfeljebb az évadzárókban halad tovább) és a komplett egész történeteket elmesélő "serials" műfajjal ritkán kockáztattak, mert azokkal nehezebb volt évad közben behúzni az új nézőket.
Másrészt meg nem folyt annyi pénz a sorozatgyártásba, amivel egy-egy nagyobb szabású sztorit normálisan meg lehetett volna filmesíteni. (Ebből a szempontból volt vízválasztó a Trónok harca, ami bebizonyította, hogy lehetséges üzletileg is sikeres szuper költségvetésű sorozatot készíteni.)

"Illetve oké, hogy a bulk feltöltést népszerű, de hosszú távon szerintem fenntarthatatlan ebben az iramban, és a Netflix is átgondolja ezt."

Nem feltétlenül a bulk feltöltés a lényeg, hanem hogy a korábbi epizódok végig a néző rendelkezésére állnak, azaz bármikor fel lehet venni a fonalat, így az alkotóknak nem kell minden egyes epizóddal nézettségi rekordokat döntögetni csak hogy ne kaszálják el a sorozatot. Ha az évad összességében jó nézettséget produkál, akkor berendelik a következőt függetlenül az egyes epizódok népszerűségétől. Ezzel az alkotók sokkal nagyobb mozgásteret kaptak, mint a tv-s korszakban.


lo_jo
(senior tag)

A hetente megjelent sorozatokat is egyben forgatták, egyben utómunkázták, minden kész volt a teljes évadra, amikor a TV leadta az első rész premierjét. Tehát a bulk valóban csak a feltöltésre igaz, nem a gyártásra.

A két részre szedés egy nagyon egyszerű üzleti döntés: aki csak ezért fizet elő, ne tudja le egy hónappal. Nem meglepő a Netflixtől, az ő számaik nem úgy alakulnak, ahogy várják, gyakorlatilag minden cent számít nekik.


Mr K
(senior tag)

Tévén terjeszteni tartalmat meglehetősen olcsó (kvázi ingyen van), ha már ki van építve a hálózat (egy 150 csatornás szolgáltató napi 3600 órányit tud sugározni, nem számít, hogy hányan és mennyit nézik ténylegesen). Streaming-en terjeszteni a tartalmat drága, és erősen függ a tartalom mennyiségétől (hány cím van a katalógusban, az egyes címeket átlag mennyit nézik, stb), hogy mennyire. Azaz a streaming szolgáltató nyereségre fog optimalizálni, azaz csak azokat a címeket fogja megtartani a katalógusában, amik gazdaságosan terjeszthetők, és ami szükséges ahhoz, hogy az előfizetői bázisa ne csökkenjen. A HBO Max körüli fejlemények ilyen folyamatokat is takarhatnak, azaz lehet, hogy tényleg vége a streaming aranykorának...


Rickazoid
(addikt)
Blog

"Az összeolvadásig pedig fokozatosan veszik át, bővítik a tartalmakat egyik platformról a másikra."

És melyikről melyikre? Na meg ezzel az egyik előfizetői jól járnak, a másikéi meg elmehetnek a francba?


#54625216
(addikt)

"Streaming-en terjeszteni a tartalmat drága, és erősen függ a tartalom mennyiségétől (hány cím van a katalógusban, az egyes címeket átlag mennyit nézik, stb), hogy mennyire."

Ezt kifejthetnéd bővebben, hogy miért.
Licence díjakat a tv csatornák is fizetnek akkor is, ha senki sem nézi őket (ergo reklámbevételük sincs), míg a streaming szolgáltatások a pontos nézettség alapján fizetnek, azaz ha X filmnek nincs nézője, akkor kiadás sincs vele.
Ha technikai értelemben gondolod még kevesebb értelme van, mert akkor a videómegosztó oldalak lennének a világ legveszteségesebb vállalkozásai, hiszen a tartalomkínálatuk folyamatosan csak növekszik.


gekkoXT
(senior tag)

A megközelítésed egy irányból jó. A nézők részéről és az alkotók, színészek oldaláról.
De ahogy lászik, a coviddal beindult nagy streaming buborék kipukkadt.
Egyik streaming vállalat sem tudja ezt finanszírozni.
A netflix az általad említett dolgokkal hódított piacot, ami a részvényeseknek és a befektetőknek tetszett, de ők akkor is látták, hogy ez hosszú távon nem tartható.
Ezért próbálkozik minden nagy cég sajáttal, mert a meglévő tartalmaikra alapozva akarnak spórolni az újak gyártásán. Elképzelhetetnel pénzeket költöttek tényleges kézzel fogható eredmény nélkül, hiszen itt nincs box office, itt max nézettségi adatok vannak, miközben az előfizető szám mindenhol csökken.
Lásd a rengeteg itthon forgatott sorozatra, pl HALO. kíváncsi vagyok mikor kaszálják el, mert annyi pénzt soha sehol sem fog visszahozni a streaming vállalata.
Egyrészt megoszlik a piacon a nézőszám, másrészt kiábrándulnak az emberek. Csak az ismerettségi körömben 4-5 embertől hallottam h lemondják az előfizetésüket, mert a felhígult tartalom és a felesleges content áradat telítette az igénykeretüket. Egyszerűen nem kell már ez az embereknek.
Igen, ha rájönnek, hogy a kapzsiság helyett már csak feneketlen gödör sajátot indítani, vissza fognak arra térni, hogy eladják a jogokat a stúdiók a streaming nagyoknak. Akkor majd rájönnek, hogy a meglévő, minőségi tartalmakkal pont annyit lehetne kaszálni mint a kényszeres és beteges új ömlesztéssel.


gekkoXT
(senior tag)

Ha valakit érdekel mi mennyi, érdemes ezt a cikket elolvasni a Netflixről.
2023-ra 27.7millió dolláros havi informatikai költyéggel kalkulálnak.

https://www.cloudzero.com/blog/netflix-aws


Mr K
(senior tag)

Nem nagyon értek hozzá, de ha valaki igen, akkor nyugodtan javítson ki. A streaming tartalmakat külsős cégek terjesztik (CDN-ek), akik szerte a világban szerver farmokat tartanak fenn (az Akamai nevű cég pl. kb. 250 ezret), ahol a streamelt tartalmakat a fogyasztókhoz közeli szervereken cachelik, nekik ezért fizetni kell. A D+ indulás pl. csak az Akamainak az első évben 68 millió dollárral(?) dobta meg a bevételét (de a D+ sok más CDN-től is vásárol szolgáltatást.) Feltételezem, hogy a CDN-eknek forgalomarányosan kell fizetni a hálózati forgalomért és az elfoglalt tárhelyért. Nyilván kevesebb cím kevesebb tárhelyet igényel, és nyilván egy népszerűbb cím relatíve olcsóbb (mert egy adott szerveren cache-elt példány több előfizetőt szolgál ki).

Ha tényleg így működik a rendszer, akkor a tartalomkínálat okos szűkítésével költséget lehet megtakarítani. Emellett pedig a streaming átalánydíja azt is jelenti, hogy havi a 20 órát fogyasztó előfizető pont annyi bevételt termel, mint egy havi 200 órát fogyasztó, szóval nem arra kell törekedni, hogy az előfizetők minél több tartalmat fogyasszanak, hanem arra, hogy minél több ember legyen, akinek havi 20 óráért is megéri előfizetni. Azaz tömegigényt kielégítő minőségi tartalmakat kell feltenni (ez bevonzza a kevés tartalmat fogyasztókat), az egyéb tartalmakat pedig minimalizálni kell (hogy ne lehessen napi 12 órákat sreamelni.)

Tévénél ilyen megfontolások nincsenek: ott a 150 csatornán úgyis megy napi 24 órában valami, hogy mi, az csak a reklámbevételek szempontjából fontos. A tévé társaságok elve nagyobb csomagban veszik a tartalmat, és ezekben a csomagokban lehet nagyszámú olcsó tartalom is, amit reklámidő szempontjából kevésbé nyereséges időpontokban (éjszaka, délelőtt, stb.) nyugodtan lehet vetíteni, hiszen valaminek mindig kell mennie 0-24-ben (mert úgyis ki van fizetve a kábeltévé szolgáltatók felé átalányban.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Ki kell ábrándítsalak, de a legtöbb esetben a heti bontásos sorozatoknál nagyon nem volt kész a teljes 20+ részes évad, amikor elkezdték sugározni a csatornák az első epizódjaikat. Nem véletlenül létezik egy csomó befejezetlen széria, pl. a kpbendeguz által is emlíett Firefly vagy a Supertrain.

#51 kpbendeguz Egyrészt szerintem a Trónok harca előtt is volt már pár nagyobb költségvetésű sorozat, ami egy összefüggő történetet mesélt el. Példának ott a Lost vagy a Babylon 5, de talán még a Dallas is ide vehető.
Másfelől a bulknál oké, hogy az ember saját tempóban megnézhet egy egész évadnyi, azaz kb. 8-10 epizódnyi tartalmat, viszont ez akár egy hétvége alatt is bekövetkezhet, ami egy egységhónapnyi előfizetés a Netflixnél. Ellenben a konkurencia, ahol klasszikus módon heti bontásban raknak fel epizódokat, akár két-három hónapnyi előfizetést is bezsebelhetnek. Mondhatod persze, hogy az évad lefutása után is lehet egy hónapra előfizetni, aztán gyorsan ledarálni, viszont a nagy többség szvsz mindent azonnal akarnak látni. És ez szerintem emiatt fenntarthatóbb hosszabb távon a kisebb adagolású mód.


-=MrLF=-
(senior tag)
Blog

Érdekesség: [link]

Én nem tudtam hogy a "[Warner Bros(HBO) & Discovery]" tulajdonában van az Eurosport is.

"Szabó Gábor, az Eurosport magyarországi főszerkesztője:"
"Az önálló sportstreaming platformok nem fognak megmaradni. Előbb utóbb lesz egy-egy nagy szolgáltató, amelyiken egy Eurosport Player előfizetésért egyszerre kapsz majd HBO Maxot és Discovery+ elérést is."

Előbb utóbb beolvasszák a Eurosport Playert is az jövőre egyesülő HBO&Discovery+ be.


Samott
(addikt)

Nagyon remelem. Egyebkent ahol mar van discovery+ ott mar be is olvasztottak a Playert ha jol tudom.


totron
(addikt)

Csak az árazás is összefele olvadjon és ne összeadódjanak az elemek.


MaCS_70
(félisten)

Twin Peaks: még csak meg sem volt írva a történet, menet közben, részről-részre találták ki.

MaCS


Don.Corleone
(aktív tag)

Srácok, tudom nem összeg egyik stream szolgáltató sem, de aki próbálta a netflixet és a hbo-t, melyiket tetszett jobban?? Nyilván tudom, ízlések és érdeklődési kör dönt, szemezek egy ideje a hbo-al, de sokan a netflixet dicsőítik. Mondjuk ez a sorozat dömping valahol nem normális, e végett a netflix annyira nem vonz, valahogy kevés valamire való sorozatot dobnak ki mostanság.


gekkoXT
(senior tag)

most szerintem nincs előfizetési akció, szóval kipróbálod az egyiket, maj köv hónapban a másikat


totron
(addikt)

Megválaszoltad a kérdésed, de én is azt mondom, hogy HBO. A Netflix az újszülöttnek minden vicc új elve miatt tarolhat csak. Mindig bézd, hogy kitől jön a vélemény: saját gondolatokkal és saját ízléssel rendelkezőtől-e vagy csak üres tömegek másolják egymás átvettségét agy nélkül és kritikátlanul. Mindezeken felül említendő, hog, a streamingen kívül is van élet és tartalom, igaz, nem esik az ölbe, kutatni kell, van, hog, fizetni is.


Degeczi
(nagyúr)

+1
A Netflixen ugyan nagyobb a választék, de ez csak darabszámra igaz, amúgy nagyrészt nézhetetlen vacak


Don.Corleone
(aktív tag)

Nekem eleve az, hogy bejelentkezés nélkül lehet a HBO-n böngészni, látni a kínálatot egy piros pont, a netflix pedig az arcomba teszi hogy biza ez spéci kör uraság, fizessek ha látni akarom a kínálatot. Persze nem leszólni akarom, mert több olyan alkotás van ami náluk teli találat, de valahogy az utóbbi 1-1,5 évben brutálisan felhígult a kínálat. De talán az egész világra jellemző, hogy a klasszikus tévézés átmegy streaming szolgáltatásba és most ilyn felületen keressük az értéket. Mindig is a minőséget kerestem, ami valamelyest ad az embernek, legyen az film/sorozat és ahogy barangolok a hbo appon a tv-n, valahogy sokkal jobban tetszik, több olyan sorozat van amire amúgy nem bukkannék rá a szürke hétköznapokban.

Minden esetre köszi srácok a visszajelzéseket, cimborám megosztotta velem a fiókját, felezünk, én pedig teszek egy próbát! :R


gregory91
(senior tag)
Blog

Elnézve a napjaink eseményeit,így már nem.

"Ki néz még mások által kiválasztott és fix időpontban műsorra tűzött filmeket, reklámokkal szétszabdalt, élvezhetetlen módon hagyományos TV adón?"
Akinek nincs felesleges pénze olyan szolgáltatások igénybevételére ahol kedvenc műsorait pont nem találja.


Hi!King
(őstag)

Én pont a saját gyártású filmek és sorozatok miatt nézem elsősorban, és csalódott vagyok, hogy kivonulnak a kelet-európai film és sorozatgyártásból, mert ők csinálták errefelé magasan a legjobb sorozatokat.

üzenetek