a piacozási kultúra fejlesztése biztosan segítene
A fóliasátor mellett ez a fajta piacozási kultúra nem jáccik. Szezonban a fólia mellett hajnal kettőkor kelsz, hogy az előző nap este tízig berámolt furgonnal/kisteherrel idejében felérj a nagybanira, aztán nyolc-tíz körül hazaérsz, és mégy be a fóliába melózni a család mellé.
Kellenének tisztességes regionális hűtőházak, amikkel el lehet nyújtani a tárolási időszakot: kellenek áruházláncos kapcsolatok, amiken keresztül teríteni lehet az árut. Csak ugye egy áruházlánchoz nem kopoghatsz be napi egy furgonnyi cuccal: azaz kell valamiféle szövetkezés, amin keresztül szerződhető mennyiségű árut lehet teríteni egész évben a nepperek kikerülésével...
Kellene még ezer dolog, amiknek a legpontosabb összefoglaló neve talán az lenne, hogy 'eltérő termelési kultúra és infrastruktúra'.
Írod, hogy egy hét a szilva. Ennyi idő alatt egy áruházlánc éppen csak kiteríti az árut a központi raktárból a helyi áruházaknak. Szóval naná, hogy nem fog efféle szilvát fog venni, mert ezen - hiába ez a finom - elképesztő mértékű lenne a vesztesége. Olyat vesz majd, ami két-három héten keresztül is frissnek látszik, szállítható, és hónapokon keresztül van utánpótlás. Kap ilyet itthon, hazai termelőtől?
[ Szerkesztve ]