[Re:] [Brogyi:] Piaggio,Gilera nagyrobogó és a feszültségszabályozó - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


kcsa
(veterán)
Blog

És autó/motor villamossági, vagy általános villanyász? :) Keresek ugyanis motor-villamosságist, idáig senki nem merte/akarta elvállalni.

A leírást pedig köszönöm szépen :C

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Az auto/motor rész hobby, és egy kis nosztalgia. Nem hiszem, hogy tudok segíteni, de azért kíváncsi vagyok mi a hiba/tünet amit nem vállalnak el.


kcsa
(veterán)
Blog

írtam privátot :)


balazs1011
(aktív tag)

Sziasztok.

Most lettem újdonsül tulaja egy 2005-ös piaggio Beverly 500-nak.
De nem kaptam hozzá kezelési útmutatót.
Az internetet már végignéztem de sehol sem találtam letölthető formátumot.
Tudnátok ebben nekem segíteni????

Előre is köszönöm.

Balázs.
balazs1011@freemail.hu


kcsa
(veterán)
Blog

Akkor nem jól nézted végig az internetet.

pl. itt van egy.


balazs1011
(aktív tag)

Nagyon köszönöm. :R :R :R


Brogyi
(senior tag)
Blog

Azért jöhet a beszámoló. Amint látod nekem egy BV400 van.Mi volt elótte? Hogy vagy megelégedve vele? Milyen a fogyasztás? Megnézted-e már hol a vége? :)


balazs1011
(aktív tag)

Ezt a motort most vettem 5.-én,úgy hogy még csak ismerkedem vele.
Rendszám nélkül vettem,hogy én majd megcsináltatomom rá.
Nekiálltam lebontani a burkolatot,hogy lássam mi is van alatta de sajnos feszegetni kellett volna
a dolgokat ezért csak részlegesen szedtem szét.
Ez előtti motorom egy VTR 1000 SP1 volt.De az talán nem az én világom.
Mondhatom hogy kipróbáltam már az összes fajtát.
ETZ150-nel kezdtem még anno-->ETZ250-->Yamaha FZ400-->Yamaha FZR500-->Suzuki Bandit 400-->Yamaha Fazer 400-->Suzuki Desperado 400-->Italjet Formula 50-->Suzuki SV 650-->majd hosszú kihagyás után Honda VTR 1000SP1-->és most a Beverly 500.
Tapasztalatom még nem sok van mivel rendszám nélkül nem szivesen használom.
Bár tegnap azért motoroztam vele egy kicsit.Az első futóműben viszont csalódtam. Ezt a motort nem lehet úgy dontögetni a kanyarban,pláne rosszabb úton mint a rendes teleszkópokkal rendelkező motorokat.Vagy van esetleg valami mód a javításra.Nagyon könnyű az eleje.
Végül is elsősorban munkábajáráshoz (15km) ,és kisebb túrákhoz vettem.
Tud lassan is menni,ha akarom akkor gyorsabban is, kényelmes, és talán a párom is felűl mögém.
Végsebességet még nem próbáltam,és a fogyasztásról sem tudok még nyilatkozni.
Az interneten sajnos semmifél kezelési könyvet ,tapasztalatmegosztást ,fórumot sem találtam.
Neked mi a véleményed a tiédről?


balazs1011
(aktív tag)


balazs1011
(aktív tag)


Brogyi
(senior tag)
Blog

Tipikus robogó, de ez látszik is rajta. Ez azt jelenti, hogy a felépítése miatt nem elég merev a váza. A futómű sajnos nem egy sport változat. Ezt jól látod,de ennek ellenére én szeretem. Munkábajárásra használom, és az a fonák helyzet alakult ki nálam, hogy a városban kevesebbet fogyasztok mint kint. A legtöbb városi digitálisan használja a gázkart. Volt, hogy rendszám nélkúli suhanc előzött le. Lassan két éve vettem, és alig néhány hete néztem meg a végét. Városban ugye elég nehéz ezt megtenni.
Ha lesz majd elég tapasztalat vele azért majd jelentkezz. Remélem probléma az nem lesz, vagy majd kitaláljuk. Használd egészséggel.


balazs1011
(aktív tag)

Remélem minden rendben lesz vele,ami most rögtön kellene hozzá,az pedig a tükör felfogatása,mert a bal oldaliból kiment a menet.
Majd műszaki és átirás után ,ha marad egy kis pénz akkor egy nyitott kipufogó.
Csak hogy halljam a hangját menet közben is! :C :C :C
A futóművön semmiképp nem leket javítani,vagy merevíteni a vázat?
Robbantott ábrás képeket még keresek a neten ,vagy kinti fórumokon.
Esetleg te tudsz ilyet?

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

[Itt] sokan megfordulnak. Kérdezz ott is.


balazs1011
(aktív tag)

Koszönöm ,már olvasom a fórumot.
Az első teleszkóp szetszedhető? Mivel van töltve?
Olajjal vagy zsírral? (a zsírt valahol olvastam de nem biztos.)


kcsa
(veterán)
Blog

Ekkora robogónál kizártnak érzem a zsíros teleszkópot, azt csak a kisebb, olcsóbb 50eseknél sütik el.


balazs1011
(aktív tag)

Ismét ittvagyok.
Ami az elmúlt időben történt velem és a motorral.
Első körben olajcsere szűrővel+légszűrő tisztítás.
Első telóba olajcsere.
Kuplungban malossi rugócsere (sárga),szíj,görgők kuplung még jók.
Szíj nem repedt,nem kopott.
Görgök szabályos kor alakúak ,nincs kopás.
Kuplungon a ferodol még elég vastag.
Mivel a termosztátom nem volt jó ,és a motor menet közben nem tudott rendesen felmelegedni
valószínűnek tartom ,hogy az motorolajomba benzin kerülhetett ami a szagából
is érezhető volt.(szerintem).
Több fórumot elolvasva ,még az injektorra gyanakodtam.
Injektor porlaszt rendesen,fesszabályzó működése rendben.
Ezért termosztátcsere,majd ismét olajcsere szűrővel+új fagyállós hűtővizzel feltöltve.
Ami furcsaságot észrevettem ,hogy a kuplung tengelye ki-be kb.fél centit mozog.
Nálatok ez hogy van? és mikor elkezdem húzni a gázt, pörgetni a motort akkor egy érdekes
búgó dobozhangot lehet hallani,egy bizonyos fordulaton.Magasabb fordulaton már nincs hang.
A dekliben is kicseréltem már a csapágyat ,gondolván ez a hiba.De nem.
A követezőben pedig egy nyitott kipufogó a cél.
Neked milyen tapasztalatod van a motorral kapcsolatban?

[ Szerkesztve ]


kcsa
(veterán)
Blog

ha a benzin olajszagú akkor 1) sokat jársz városban rövid távokat 2) erősen kopott a motor, érik a felújítás.


balazs1011
(aktív tag)

Ezt a motorkopást csak akkor tudom majd megállapítani ,ha be..@rik a motor.
De amíg indul és rendesen megy addig nem fogom szétszedni!
Egyébként sok ilyen motorral szerelt motorkerékpár fórumát végigolvastam,
és mindenhol a termosztátra ,és az állandóan dúsító szivatóra és a rosszúl működő
fesszabálzóra vezették vissza . Tapasztalatból. ,és senki sem említette a kopott motort meg a szétszedést.


kcsa
(veterán)
Blog

azért ha belegondolsz, miért lenne VR-től erősen benzinszagú az olaj? :)

Szívató már más kérdés lenne, de ha injektoros, akkor nincs is szívató.

Termosztátra nem tudok reagálni :)


balazs1011
(aktív tag)

Akkor más ötletem nekem sincs.
Mindegy,olaj kicserélve és remélem nem lesz gond.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha már szóba került a szívató. Nálatok mennyi ideig pörög gyorsabban hidegen?


balazs1011
(aktív tag)

Nálam rövid ideig,talán 1 perc.
Nálad?


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ilyen rövid az enyém is. Míg a sisakot , és a kesztyűt felveszem. Persze egy kicsit húzom az időt, hogy melegedjen.


kcsa
(veterán)
Blog

az injektor előnyei :) kb. nálam is.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Olvastátok az alapjárati problémáról írtakat? Igazából ez egy gyüjtés.
Mi a véleményetek róla?


szigi60
(újonc)

Valójába én is tapasztaltam az alapjáraton ezt az ingadozást és néha le áll a motor meg fogom próbálni az injektor tisztítót. Amúgy semmi baj a gépel sokat túráztam vele soha nem hagyott cserbe.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Mindenképpen jelentkezz ha lesz valami tapasztalat az alapjárat ügyben. Nálam mintha melegen nem csinálná,de ez nem 100%. Még azt fogom kiprobálni amit a Vespa fórumon javasoltak. Az alapjárat egy szük kis lukon keresztül kap levegőt a torokból, és oda fogok befújni valami karburátor tiszítót mikor le van szedve a légszürő.
Volt-e feszültségszabályozó cseréd? Állítólag ha magas volt a feszültséged akkor tönkreteheti az injektort, és ereszthet,picit szivárog,csöpög. Ez számomra új, de attól még igaz lehet. Ebből ered a benzinszagú olaj szindróma.


Brogyi
(senior tag)
Blog


(IMG:/dl/upc/2013-11/09/34240_t3vkh24nm5hzyyg7_stepper.thumb.jpg]
A képek amit említettem.

[ Szerkesztve ]


balazs1011
(aktív tag)

A másik oldalról is rakjá fel képet légyszíves.
kíváncsi vagyok valamire.
Ahhoz képest hogy ez a motor hajtja a Beverly 500-at,ez az alkatrész teljesen más.

[ Szerkesztve ]


kcsa
(veterán)
Blog

Nem azért a tíz fillérért srácok, de Vespából nincs sem 400-as sem 500,as tehát Master blokkos egyáltalán nincs :) Persze ha célzottan 500-ashoz írták akkor OK :)


Brogyi
(senior tag)
Blog

kcsa:

A 400-asnak MIU az ECU. A 125-östől a 400-ig totál ua. csak az időzítés más ccm-enként. Hidd el körül van ez járva.
balázs1011:

Az 500-asnak más az ECU. Egyébként a piros befelé mutató nyil a szivás oldal. A kifelé mutaó nyil pedig a motor oldal. Ami nem jelent meg, de ott a link az pedig a léptetőmotor helyét mutatja.
Egyébként kivülről a MIU teljesen ua. mint az 500-asé.

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Abban igazad van, hogy a torok átmérője változhat, de az elektronika, és az injektor az szerintem ua.
A felépítés szintén ua. Nem hülyék a Magneti Marelli-nél. Bocsi ez csak későn jutott eszembe.


kcsa
(veterán)
Blog

Elhiszem én :) Csak furcsa volt, nem mélyedtem bele túlságosan, de feltételeztem azért neveznek más néven motorcsaládokat, mert relatíve sok eltérés van közöttük :)

szerk.: injektor tuti más, más áteresztőképesség, más belső ellenállás.

[ Szerkesztve ]


balazs1011
(aktív tag)

Az 500-asnak (Beverly) teljesen más a folytószelep háza.
Sajnos képet nem tudok belinkelni mert mikor szétszedtem a motort akkor
az egészről nem csináltam képet.
Csak egy részletéről,amit nem tudok ,hogy mi és hogy jól működik-e.


balazs1011
(aktív tag)

Az 500-asnak (Beverly) teljesen más a folytószelep háza.
Sajnos képet nem tudok belinkelni mert mikor szétszedtem a motort akkor
az egészről nem csináltam képet.
Csak egy részletéről,amit nem tudok ,hogy mi és hogy jól működik-e.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Balázs
Nem tudom mire gondolsz, de legjobb vizsgálatot mostanság tudod megtenni. Ugyanis amikor hideg van az ECU, és a léptetőmotor nagyon működik. Szóval mikor elengedi az "automata szivató" akkor is simán dadogás nélkül kell mennie. Ebbe beleszól sok minden. Pl. légszürő tisztasága, injektor elhasználódása, és még rengeteg szenzor. Sajnos a szerelők zöme azért nem talál bele, mert sokba kerül a software, és ezen felül félnek tőle mint ördög a tömjéntől. :D
Mint kiderült az 500-as is készült MIU-val. Nagyon vegyes a kép évjárattól függően.


balazs1011
(aktív tag)

Próbáltam a kép mellé videót is csak az már nem ment.


balazs1011
(aktív tag)

Ezt akartam először is belinkelni.

http://videa.hu/static/thumbnail_w/0.3.2.844141.1674170.3

remélem így jó lesz.

TÖRLENDŐ A HSZ

Videót akartam belinkelni,de nem tudok.

A videán van fent PIAGGIO BEVERLY 500 FOLYTÓSZELEPHÁZ cím alatt vagy balazs1011alatt

[ Szerkesztve ]


Brogyi
(senior tag)
Blog

Ha jól hallom akkor valahogy sikerült elkapnod a léptetőmotort. Egy távolabbi rajzon, vagy fényképen megjelölhetnéd milyen irányból fényképezted, mert ez túl közeli.
A hangból nekem nem tűnik rossznak. Mintha csak megjáratná, pozicionálná. Ha jól emlékszem bp-i vagy. Ha szétszeded szólj. mert engem is érdekel. Sajnos nekem rendkivül ritkán adatik meg, hogy szétszedhetem.
Kiváncsi is vagyok rád, mert robogót, és telefont is azonos márkából választottunk.
Sajnos összerakva a bezinpumpa hangja elnyomja azt a zajt. A videot elég nehezen találtam meg.
Tedd fel a robogós topikba is a kérdést, mert lehetnek köztünk profik is. Én csak amatör vagyok.
Nekem ezen a linken jött be:
http://videa.hu/videok/jarmuvek/piaggio-beverly-500-folytoszelephaz-Ba4WqnkcESlXLqii


balazs1011
(aktív tag)

Nem bp-i vagyok,hanem Nagykanizsa mellett lakom.
"Sajnos nekem rendkivül ritkán adatik meg, hogy szétszedhetem." ennek csak örülni kell,mert ez azt jelenti hogy jó a motor.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Közben eszembe jutott, hogy az injektort kellett volna kiszedni, majd benzincső, villanydrót vissza.
Gyertya ki, egy pohár alá, kulcsot elfordít, és vár. Kb. 1 perc alatt nem csöppenhet el nyomás alatt.
Utána önindítózva ellenőrizni a spriccelés képét, de vakon is kicserélheted.
Az önindítózásnál vigyázni!!! Szerintem ha nem csöpög akkor csak jó. Ennyit tehetsz vásárlás elött.
Ha már kivetted a tisztítást ne feledd, persze ha szükséges.


balazs1011
(aktív tag)

majd benzincső, villanydrót vissza ezt hogy érted?
de vakon is kicserélheted. és ezt ?
Az önindítózásnál vigyázni!!! és ezt?

A tisztítás olyan szinten megvolt hogy kb.2-3 liter benzinhez öntöttem egy egész flakon injektortisztítót.
Talán 3dl vagy 5dl ,már nem emlékszem rá.
A porlasztás képe szerintem pedig jó,nem pisilős.
Gondolom számít a porlasztás erőssége,és az iránya (szórási képe) is.


Brogyi
(senior tag)
Blog

Csak rövidíteni akartam. A kiszedett injektort meg kell hajtani valamivel. A nyomás alatt pedig lényeges a csöpögés, vagyis a nem csöpögés.
Nem méregetsz, nem tisztogatsz, hanem beteszel egy új injektort, és meglátod lesz-e különbség.
A porlasztott benzin az elég veszélyes. Csak erre probáltam rávilágítani.

Amit pedig lefilmeztél az felelős az alapjáratért, és a szivatásért. Ha nem megy akkor nagy szívás, mert az ECU testében van. Normális, átgondolt szerkezetekben a léptetőmotor, vagy alapjárati motor külön cserélhető. Nem kell megvenni az egész ECU-t. A sorrend a következő: software frissítés, léptetőmotor ellenőrzés, ( ez egy füst alatt egyszerre mehet) utolsónak maradt az ECU csere. Remélem így már érthetőbb voltam.

[ Szerkesztve ]


balazs1011
(aktív tag)

Igen,érthető..
köszönöm.


szigi60
(újonc)

Nézzetek ide is be mert sok jó dolog található: piaggio.hu forum


Tibcsike68
(csendes tag)

Üdv, tudna nekem segíteni valaki, hogy pontosan mit kell bontani, hol keressem a feszszabályzót? Miyen típust keressek az e-bay-en, ami tényleg jó?
Köszi a segítségeg! :R


Egi001
(újonc)

Szia. Nálam most kezdődött az alapjarati ingadozás.
Esetleg megoldódott nálad a gond? X9 250esem van.

Ha tudsz emailt irnàl nekem.

rdgzltn@gmail.com

Köszönöm szépen


gilera nexus
(újonc)

Sziasztok!tudja valaki mennyi olaj kell a nexus 500 első villájába?
üdv András!


Coupling
(újonc)

Sziasztok Nagyrobogósok!
Egy 2006-os Beverly 500 boldog tulajdonosa voltam kb. egy hónappal ezelőttig,amikor elkezdett leállni a motor alapjárati probléma miatt. Az alábbi javítások már kész vannak.
-léptető motor takarítás, ellenőrzés OK
-fojtószelep takarítás, ellenőrzés OK
-injektor tisztítás, ellenőrzés OK
-összes kontaktor lába tisztítva,befújva
-feszszab. csere
-generátor ellenőrzés OK
Segítség kellene meg egy baromi jó szerelő Kecskemét körül.A motor amúgy járóképes,de erőtlen,dadogós.


lpeter98
(friss újonc)

Sziasztok!
Nem szorosan ugyan, de kapcsolódik a robogóm hibája az itt leírtakhoz. Kezdetben néha leállt alapjáraton, ma pedig el sem indult (2006-os évjáratú M288M Piaggio blokkos Aprilia Sportcity 250ie). Üzemanyagot nem kap, a benzinpumpa működik az injektorig eljut. Az injektor ellenállását még nem mértem, a leírást szerelés után olvastam, 14,5 +-0,5 Ohm a normális ellenállás. A korábbi hozzászólásokban olvastam, volt, hogy cserére szorult a befecskendező, kérdésem is evvel kapcsolatos, honnan sikerült beszerezni?
Most, hogy le kellett bontanom a burkolat nagy részét, a fojtószelep házat is ki fogom takarítani, ahogy javasolta valaki a hozzászólásában. Előre is köszönöm a segítséget!
Péter

üzenetek