üzenetek

hozzászólások


Reggie0
(félisten)

A tehetetlenseg mindegy, a fek viszont jobb rajta, mint a futon.


zseko
(veterán)
Blog

"... a felhasználók gyakorlatilag bárhol felvehetik vagy letehetik a rollereket."

Én úgy gondoltam, hogy otthon teszem le... :)

"A legújabb vezeték nélküli technológiának köszönhetően a felhasználók akár pár mozdulattal letölthetik okostelefonjukra az App Store-ból vagy a Google Play-ből a Lime alkalmazását."

Nem is tudtam, hogy a mobilnet ennyire új technológia :DDD

(#19) Zabalint naja, kell a rutin, nekem is van rollerem, de még az elején majdnem fejreálltam mikor megpróbáltam megvakarni az orrom menet közben, mert egy kézzel tartani nagyon durva, pláne rutintalanul :DDD Egyébként nagyon király, bent van a kocsi csomagtartójában, aztán ha beérek a városba (nem pest, vidék), sokkal jobb, gyorsabb közlekedni vele, mint máshogy. Munkahely miatt kezdtem el használni a rollert és a görkorit is, gyalog 22 perc, rollerrel/görkorival nyolc, mert helyijárat nincs jó időpontokban.


gabor7th
(addikt)

Bárhol leteheted, vagy felveheted csak... legyen nálad mindig sisak, mert az kötelező. Másik meg ha nem a "helyére" teszed akkor fényképet kell készítened, hol hagytad. Ja meg ha nem fizetnél, van nem gurul a kerék.


nemlehet
(őstag)
Blog

Tény, hogy az emberek el vannak kényelmesedve, de mondjuk abban az országban ami a top5 elhízott között van mit vársz? Nekem van egy csomó kollégám aki a folyosó végéig alig bír elsétálni, kimegy az ajtón már le van izzadva. Ez természetesen nem jó, de nem fog lefogyni, mert neki ez nem probléma. (természetesen valójában az, csak még nem tudja, mert korai harmincasként még nem jönnek az egészségi problémák)

Nah most van köztünk olyan aki konkrétan 800 méterre lakik az irodától, de kocsival jár, mert ugye nem bírja lesétálni a távot. Bubira nem ül, mert a zsíros s*gge nem bírja. Rollerre viszont igen, nyáron párszor jött vele amikor nem volt meetingje és nem kellett kiöltözni. Azért lehet egy 40-60k-s bőrcipőben te sem hajtanál rollert szivesen. Persze lehet hozni váltócipőt, de az már kényelmetlen, bent tartani meg nem praktikus, 1 légterű iroda van nem fixált ülőhelyekkel (mert ugye az a trendi).

Szerintem ezek az elektromos megoldások pont ezeket az elkényelmesedett városiak problémakörre nyújt egy arany középutat. Csökkenti az autóhasználatot valamennyire, de van olyan kényelmes, hogy a sok puhatestű komolyan megfontolja a rendszeres használatot.


zseko
(veterán)
Blog

Nyilván, a lényeg (nem akartam direktebben fogalmazni, még valaki félreértené, hiába viccnek szántam :) ) a folytatás sugalmazásában lenne:
...ott van hidegvágó ;)

Egyébként amit a legjobban imádok az a görkori, csak arról nehezebb leszállni ha gond van :D És azzal macerásabb épületekbe is bemenni, a rollerral még nem néztek ki (szerencsére) sehonnan, ha össze van csukva.


gabor7th
(addikt)

És ime itt van a pillanat amikor rájöttél a milliárdos üzletre és gap-re... okos görkori kell a népnek.


#73495296
(tag)

Szerintem meg nagyon ritka kivétel az, aki 800 m-re lakik a munkahelyétől, és autóval járt, amit elektromos rollerre cserélt. Sokkal gyakoribb, hogy mikor leszáll a villamosról, vagy átszáll, még van 500 m, amit nem akar legyalogolni. Nap mint nap látok ilyeneket. Náluk viszont a jelenség pont hogy növeli az emissziót, meg az egészségügyi problémák esélyeit is.

Szerk.:
Egyénként én az ilyen elektromos bizbaszok közül egyedül az elektromos kerékpárnak látom társadalmi szinten a hasznát. Mert az alapvetően a rásegítésről szól, és így sok olyan embert is rászoktathat a kerékpáros közlekedésre, akik eddig túl fárasztónak gondolták, ugyanakkor rugalmasabb, mint az elektromos robogó, és hosszabb távra alkalmasabb, mint az elektromos robogó.

[ Szerkesztve ]


#73495296
(tag)

Nem görkoriztam soha, kivéve múltkor kipróbáltam egyet a Decathlonban (korcsolyázni tudok). Szívesen görkoriznrk, de tartok a rossz minőségű utaktól. Neked nem jelent ez problémát?


zseko
(veterán)
Blog

De igen. Viszont pont azt az útszakaszt újították fel, ami a buszmegállótól a munkahelyemre vezetett (már nem ott dolgozom sajnos, mármint a görkorizás szempontjából sajnos), kb. 2.5km. A város főtere macskaköves, a járda tele dilatációs hézaggal, ha az nincs akkor van repedés, púposság. Ezért használok többször inkább a belvárosban rollert, a nagyobb kerék jobban viseli, a macskaköves részen meg csak felkapom, amit megtenni ugye görkorival nehézkesebb. Aztán némely boltokban is elég furcsán néznek néha az emberre, mikor görkorival besasszézik :DDD Sisakom nincs, csuklóvédőt viszont mindig használok. Egyébként vidéken lakom, így ki tudom élni magam itt az utcán, nem jó, de használható minőségű.
Szerintem én még nyolcvan évesen is görkorizni fogok :D


GoldhandRent
(őstag)
Blog

hát én még senkit sem láttam sisakban rollerezni, honnan vetted ezt ? :F

Egyébként a random helyeken lerakós dolgok sokkal-sokkal jobbak, mint a bubi. Csomó helyet foglal (vagy autók elől a parkolóhelyet, ami amúgy sincs túl sok, vagy járdát.. esetleg nagyobb téren vannak, ahol annyira talán nem tűnik fel), és fix helyre kell leraknod.
Én egyszer próbáltam, de borzalmas élmény volt.. Kényelmetlen, nyikorgós ülés, rossz váltó, tompa fék, 40kilós váz, lapos, ragadós gumik :W még lejtőn is lassult...


#73495296
(tag)

Szerintem meg totál jó a BUBI. Hány parkolóhelyet is foglal-el egy állomás? Kettőt? És egyébként is miért lenne kívanatos a belvárosban több parkolóhely, ha esdig is komoly probléma a túl nagy autóforgalom?

Másrészt nyilván nem az volt a cél, hogy kimondottan gyorsan tudjál vele hajtani, fontosabb volt az, hogy strapabíró legyen. Eleve nem elsődleges közlekedésre találták ki, hanem tömegközlekedéssel kombinálva. Én pl. rendszeresen használtam egy ideig a Jászai és az Árpád-híd között, nagyon jó volt, kár hogy most ahol dolgozok, sehol nincs a közelben, pedig igény lenne rá a környéken.

A fix állomásnak egyébként van egy olyan előnye, hogy kiszámíthatóbb, nem kell mindig máshol keresni.


gabor7th
(addikt)

A bemutató videóban az okostelefon app mutatja, hogy ez az egyik feltétel. Enélkül nem használhatod. Legalábbis szabályosan, mert a későbbi szőke nő nem hordja.


Necroman_Mk2
(őstag)
Blog

Én most egy olyan városban élek, ahol már működik ez a szolgáltatás.
Eleinte fura volt ez az utcán össze-visszahagyott rollerek látványa, de aztán megszokottá vált. Sőt, a jó idő beköszöntével egyre több embert látom használni ezeket, a nem túl göcsörtös vagy macskaköves járdákon kívül egészen használhatónak tűnik, pláne egy sima bicikliúton. Én is erősen gondolkodom az app letöltésén, és a kezdő összeg feltöltésén. (Amúgy kíváncsiságból egyszer megpróbáltam reg nélkül használni, de kb. 5 méter után a roller rendszere behúzta a féket és jó hangosan elkezdett sípolni.) ;]

(#32) gabor7th A leírásban is szerepel a "by the law" kifejezés, ami a törvény utánra utal. Vagyis ha a jogszabály nem írja elő kötelezően a sisak használatát, akkor nem kell fölvenned a rollerezéshez - biztonsági okokból persze ajánlott. Meg nem lehet őket emiatt beperelni, ha valaki elesik és beveri a fejét, mert a figyelmeztetés megtörtént.
Itt, ahol én élek, senki se használ sisakot.

(#11) Narxis Igen, ez így lesz Budapesten is, legalább is az elején.

(#2) INGJOKE Ehhey szvsz valami hackelhetőség is szükséges, mert csak úgy privát használatra nemigen lehetne elcsúrni. Fémhulladéknak meg szólnak előszőr a MÉH telepeknek, hogy ha ilyet akar leadni valaki, akkor risszák a rendőröket.

[ Szerkesztve ]


Candy
(tag)
Blog

Ez valami egészen csodálatos, főleg, hogy valószínűleg az elsődleges kör a járdán próbálja, a másodlagos meg a kerékpárúton, amivel rendesen oda tudnak majd baszni mind a kábé fél méteren belüket húzó gyalogosoknak, mind pedig a valamelyest haladni is szerető kerékpárosoknak.

Mindeközben persze minden hobbiautós nyíg, hogy nincs elég parkoló a tizenöt négyzetméteres dobozának, meg, hogy nem tud elférni a városban.

Első körben meg kéne oldani, hogy a belvárosban csak az utak egyik felén legyen parkoló, illetve legyen egy legalább 1200 hufos, egyszeri dugódíj, utána lehetne elgondolkodni azon, hogy az emiatt esetlegesen autóját letevő hobbista/szenvedélybeteg tömeg milyen elektromos csodával menjen.

Egyébként meg nincs is jobb, mint mikor gyalogosan nettó nem férsz el a járdát parkolónak használótól, kerékpárral meg folyamatosan kerülgetheted a robogósokat és egyéb motoros kreszhuszárokat, a görkorcsolyásokat, meg a rollereseket. Azon csodálkozom, hogy még hajóval nem láttam közlekedni, vagy parkolni embert kerékpárúton...


Stospam
(tag)

Sajnos igazatok lett: 250 Ft, hogy használni kezdd és utána percenként 50 Ft. Szerintem komolytalan ár ez :( Vagy úgy gondolják, hogy a taxival kell versenyezzen árban és nem a BKV menetjeggyel...


szolnoki
(csendes tag)

Ráadásul nagyon asszimetrikus az árazás is...
De hát a magyar embereket könnyű kihasználni... kis pénznek is örülnek, és szívesen szolgálják a rajtuk meggazdagodó cégeket...

A Lime bérlés budapesten: 50 Ft / perc
USA-ban: 30-40 Ft/ perc

De ami a lényeg!
A Juicernek (akik önként töltögetik a kétkerekűeket) itthon fizetnek egy töltésért: 700 Ft
USA-ban: kb 2200 Ft.

Na ennyit a Juice társadalmi szerepvállalásáról...
Juicerek tolongjatok a 700 Ft-ért, hátha lemegy az még 300 Ft-ra is :):):)

Ja amúgy az 50 Ft / perc annak fényében is nevetséges, hogy a MOL Limo 66 Ft / perc :):) És az egy AUTÓ! Az e-on blinkee robogója meg 49 Ft / perc. Mindkettő jóval nagyobb szolgáltatási területtel mint a Lime.

Ez a Lime csak a Duna mentén nézelődő, vastagabb külföldi turistákat célozza meg szerintem. Mind szolgáltatási területben (nézzétek meg az appban, csak mely területeken lehet fel-és letenni a rollereket), mind árban.

[ Szerkesztve ]


szolnoki
(csendes tag)

Amúgy meg kicsit drukkolok is, hogy befuccsoljon... Már elnézést, ritkán kívánok másnak rosszat, de....

Sok országban (ld Franciaország), pont az ilyen szolgáltatók miatt tiltották ki az elektromos egy- és többkerekűeket a járdáról, van ahonnan még a kerékpár sávból is.

Magyar ember úgysem az ilyen drágán bérelhető eszközökkel fog közlekedni a munkába. Ha ilyennel vagy hasonlóval szeretne, az vesz inkább egyet magának, sokkal jobban megéri (pl mint én tettem.). A sok idióta össze vissza rollerező és seagwayező külföldi miatt ne mi szívjuk már meg...


#73495296
(tag)

Már bocs, de szerintem teljesen jogos, ha a járdán n lehet közlekedni ilyen elektromos bizbaszokkal. Forgalmas, belvárosi járdákról beszélünk. Nem értem miért fejlődés az, ha még a járdákat is kitesszük a motorizációnak ráadásul olyan helyeken, ahol sűrű a tömegközlekedés, nem nagyok a távolságok, ráadásul rengeteg a gyalogos.


dabadab
(titán)
Blog

"De hát a magyar embereket könnyű kihasználni..."

Főleg úgy, hogy nem nagyon látják át a gazdasági összefüggéseket.

"A Lime bérlés budapesten: 50 Ft / perc
USA-ban: 30-40 Ft/ perc
"

Ez így ránézésre egy ÁFA-nyi különbség.

"A Juicernek (akik önként töltögetik a kétkerekűeket) itthon fizetnek egy töltésért: 700 Ft
USA-ban: kb 2200 Ft.
"

Ez meg a munkabérek közti különbség miatt van így.

üzenetek