üzenetek

hozzászólások


gabor7th
(addikt)

"Városok az emberekért" Ez annyira szépen hangzik. Már megint értünk teszik, körülöttünk forog a világ.
Vajon mennyibe fog ez kerülni? Biztos olcsó, hisz meg akarják menteni a Földet, meg értünk teszik, meg amúgy is csak egy roller.

23 percért 3,6 euro a videóban mint írják:

"3.60 😂😂😂 you can get a taxi in Lisbon and will cost less"

Azonkívül elég sok szabály van aminek meg kell felelni. Pl. az tök jó, hogy csak felkapod az utcán, de védősisak nélkül nem használhatod, amit nem látok honnan lehetne leemelni bárhonnan. Meg még öt másik szabály, pl. járnád nem mehetsz

Szóval nem nagyon fog ez működni szerintem...

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

kíváncsi leszek, hogy a jó "magyar" gyerekek mennyi idő alatt tanulják meg úgy elvinni, hogy a gps is ki legyen kapcsolva...:D :DD :DDD

Komolyra váltva a konstrukció is kíváncsivá tesz...


gabor7th
(addikt)

Ha megnézed a review videót abban benne van, hogy csak felnőtt használhatja.


Zirowe
(nagyúr)
Blog

Szóval, az egész úgy kezdődött, hogy jöttek a "szuper" narancssárga appon keresztül bérelhető bicók, amik jól elfoglalták a bicós parkolóhelyeket, persze ingyé.
Aztán jöttek a mol kocsijai, amik "ingyen" parkolnak az utcán.
Majd jöttek az elektromos bérelhető robogók, amik elfoglalják a járdát, míg várják az új kuncsaftokat.
Vagy például a nagy kerekű chopper szerű elektromos motorok amikkel a turisták "hasítanak" a járdán és a bicós utakon, baromira nem figyelve a többi közlekedőre.
Most meg majd kell szorítani helyet a bérelhető rollereknek is a járdán.

Tök jó, meg haladás és fejlődés, meg minden, csak mindeközben a városlakóknak vajon marad hely?!

Mert a fönti példa mind, mind olyan, hogy "eszes" cégek, alap befektetéssel kihasználják, túlterhelik és amortizálják a városi infrastruktúrát, a benne lakók meg szopják a nagyf..t. :(((

Engem személy szerint bicósként ez a sok szar baromira zavar a hétköznapi közlekedésem során.

Mert legalább a bubi fektetett be az infrastruktúrába a saját kiállóinak a megépítésével, de ezek kb semmivel sem járulnak hozzá a nagy egészhez, csak learatják a babérokat.

[ Szerkesztve ]


INGJOKE
(veterán)

Félre értettél, de oké... nehéz úgy leírni, hogy ne legyen rasszista és értsd a lényeget... :D a gyereket is idézőjelbe kellett volna tennem...:D


TomMusic
(őstag)

Nekem tetszik. Az e-carsharing (Mollimo, GreenGo) is tök jó dolog (Mollimo-t szoktam használni), de a perc díj sajnos eléggé nem olcsó. Gondolom hasonló lesz a gond itt is.


gabor7th
(addikt)

Maga a tesztetelő is panaszkodik erre, meg akit megkérdez és a kommentelők között is emlegetik ezt, hogy nem olcsó.


Permet Elek
(senior tag)

Magyar utakon ez a kis kerekes csoda, igazi élvezet lesz. Az elektromos robogó, sokkal életképesebb. És árban sem lesz szerintem, akkora különbség. És igen, kis hazánkban tudjuk, ami mozdítható az jó eséllyel eltűnik. :D

[ Szerkesztve ]


Polarstar
(nagyúr)

Nálunk a budai régióban is gond a elektromos izék használata gyalogjárdán.
Nem csak pesten.

Erre ez is.

Miért is kell mindenkit beengedni ide? Mert máshol van? Idejöttek a appal nyitható kölcsönbicajosok is - és használják a nem nekik létesített bicajtárolókat. Ezekbe a vackokba meg fel lehet bukni vidáman.


daninet
(veterán)
Blog

Kb annyi a lényege ezeknek, ha hazaviszed tölteni kapsz kreditet. Egy ilyen ketyere nem sok áramot vesz fel, cserébe mehetsz vele 1-2km-t.
illetve nem váltja ki a tömegközlekedést, jellemzően a gyalogtávokat gyorsítja fel pl a buszmegállótól a házadig (ha töltöd este).

Polymatter csinált egy videót ahol elmagyarázza miért érnek ezek a cégek milliárodokat és hogyan tartják fenn magukat.
https://youtu.be/_M_d7EIaXV4

[ Szerkesztve ]


Narxis
(nagyúr)
Blog


Reggie0
(félisten)

En nem lattam semmi gondot miatta.


Polarstar
(nagyúr)

Buda nagy, te meg egyedül vagy ezzel.
:R


Reggie0
(félisten)

Ketlem, hogy egyedul lennek vele.


Alg
(veterán)
Blog

Már megint ez a nagy ellenállás mert biztos szar lesz mert mert mert...

Érdekes itt felénk Bécsben is van ilyen és tökéletesen működik, nincs szanaszét szórva a járda közepén, használják az emberek, nincs összefirkálva, széttörve, ellopva... Ja hogy itt tudnak közlekedni az emberek, meg figyelnek egymásra és nem csak az idegeskedés meg az anyázás megy mindenhol.
Nyilván néha itt is ott van hagyva ahol útban van, de akkor vagy arréb teszik 2m-rel aki éppen arra jár vagy jönnek érte pár órán belül és viszik a "gyűjtőpontra".

Miközben ugyanezek az emberek (nem feltétlenül az itt kommentelőkre gondolva) járnak naponta egyedül autóval munkába, sokkal jobban terhelve az infrastruktúrát, parkolóhelyeket és levegőt mint az aki egy elektromos rollerrel (vagy kerékpárral, normál rollerrel, gyalog, futva, stb.) teszi ugyanezt. De még a carsharing is sokszor hatékonyabb mint az az autó ami naponta megy 2x30 percet, ebből 20-at dugóban araszolva, egyébként meg 8 órában belvárosi parkolóhelyet foglal.

Ha meg túl drága lesz és nem használják akkor meg nem lesz "gond" vele.

[ Szerkesztve ]


#73495296
(tag)

Nekem az az ilyesmivel a legnagyobb gondom, hogy az ilyesmit gyaloglás, esetleg hagyományos rollerezés vagy kerékpározás helyett használják az emberek, miközben elő van adva hozzá a nagy zöld duma. Ez inkább rátesz az autók problémájára, nem pedig javítja a helyzetet.

Szerk.:
Akiket zavar, azok pont azok, akik gyalogolnak.

[ Szerkesztve ]


Seat18
(tag)

Szerintem az elektromos itt is a kulcsszó. Inkább ezekkel járjanak mint benzines és dízel társaikkal...


Reggie0
(félisten)

Pont annyira zavaro, mint a futok.


#73495296
(tag)

Hát nagyon nem. Egyrészt a legforgalmasabb járdákon, sétáló utcákban elég kevés a futó mert egyszerűen ha edzeni akarnak, nem ilyen helyet választanak. Bérelhető elektromos bizbasszal "közlekedő" meg épp ilyen helyeken vam sok. Másrészt a bérelhető elektromos, gurulós bizbaszok tehetetlensége is nagyobb. Harmadrészt nagyon sok közülük a rutintalan, épp az alkalmi bérlések, és amiatt is, mert nem kell hozzá fizikai felkészültség szemben a futókkal és a mechanikus eszközöket hajtókkal, a fizikai felkészülés meg közlekedésileg is növeli a rutint, mire elér egy tempót, már tudja kezelni, szemben azzal, aki először elektromos rollerezik vagy segwayezik.


#73495296
(tag)

Elektromos roller, az eredeti roller meg nem benzines, hanem saját erőből hajtotott. Másrészt nagyon ritka, hogy autót vagy motort helyettesít, gyakoribb hogy gyaloglást, sokan átszálláskor a néhány száz métereket is ilyenekkel akarják megtenni.

üzenetek