[Re:] [buherton:] Megjegyzés az M7-es baleset mellé - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Pécsi gyerek
(addikt)
Blog

Örülök neki hogy mindenki jól van :) Az utakon katasztrófa ami megy sajnos :(( Kitartás az ügyintézéshez :R


UnA
(Korrektor)
Blog

A posztod alapján az Origo hozta a formáját és képesek voltak egy koccanásos balesethez egy megfelelően bulváros címet adni. Esetleg lehetett volna meg "hihetetlen" vagy "elképesztő" jelzőkkel még egy kicsit turbózni rajta... :N


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Az a lényeg hogy nem történt komolyabb baj! Hogy okoskodjak is, lakott területen kívül, pláne autópályán, ha valamilyen okból nagyobbat kell lassítani, pumpálom a féket és rögtön nyomom a vészvillogót is, pont ezért, hogy felhívjam a mögöttem lévő figyelmét.

[ Szerkesztve ]


Atti777
(senior tag)

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

Egy külső képből ezt nem lehet megmondani, de jóval kisebb ütközésnél is láttam már olyat, hogy a pótkerék beszorult a tartójába, pedig ott kívülről szinte nem is látszott sérülés az autón.


Samus
(addikt)
Blog

"mennyire építhető vissza jól az autó hátulja?"

A képek alapján itt nem csak a lökhárító kapott, hanem a karosszéria/alváz is, de ne legyen igazam.

A kérdésre pedig. Márkaszervizben, gyári technológiával észrevehetetlenül javítható, úgy, hogy utána a gyári állapottal megegyező lesz az esztétikai és funkcionális működése is. Persze nem kis pénzért (lásd az őzzel történt ütközésről készült bejegyzést), de mivel Te (is) voltál a vétlen fél, ezt a Seatos biztosítója fogja intézni az általad választott szervizzel.

[ Szerkesztve ]


buherton
(őstag)
Blog

Nem márkaszervizbe került, hanem egy biztosítóval szerződött szervizbe. Lehet át kellene vitetni oda az autót?! Soha nem történt még velem ilyen és nem igazán tudom hogyan tovább.

Abban bízok, hogy mivel a Seat inkább a kocsink alá ment, mint neki, ezért hátha nem tört annyi minden. De az tény és való, hogy nem láttam sem a csomagteret, sem a mankókerék környékét, se azt, hogy mi van a lökhárító mögött.

Közben eszembe jutott, hogy a gyereküléseket is valószínűleg cseréltetni kellene. Vajon a biztosító ezt is fizeti?


zolikaDB
(veterán)
Blog

"A hír egyébként - bármilyen meglepő -, de ebben a formában nem igaz, mert:"
- origo

"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)
- reszketek a STOP (!!!) táblánál, amikor állóra fékezek, mert rendszeresen/de ma is a ZÚJ DÁCSIJA, AA rencámmal a picsámba satuzik. STOP ember, most jövök a templomból.
A stop tábla nem azt jelenti, hogy ÁLLJ, elsőbbségadás kötelező? Állj, akkor is ha nem a Kádár János féle menet vonul át előttem.

Ezért nem lehet féktávolságot tartani.

* kérdezd meg a Juhász Jenőt, hátha van valami kontaktja, ahol a P3-at kikalapálják.

[ Szerkesztve ]


sh4d0w
(félisten)
Blog

Egeszen elkepeszto mennyisegu gyoker van az utakon, idonkent raketavetoket szeretnek elolre-hatulra beepitve.


AxBattler
(félisten)

Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!

Mintha csak magamat hallanám, én ilyen esetekben elengedem a gázt, és hagyom sebességben gurulni/lassulni az autót... esetleg néhány finom fékjelzés.
A paraszt mondjuk ettől nem lesz kevésbé paraszt, de legalább felmegy a vérnyomása.
Ahogyan elválnak az útjaink,egy erős gázfröccsel amúgy is kilő mögülem...

A fő, hogy épségben megúsztátok! :K

[ Szerkesztve ]


updog
(senior tag)
Blog

Csak az utolsó mondatra reagálva - amióta hétszemélyesünk van, és a hátsó sorban utazik az egyik gyerek (~50 centire a kocsi hátuljától), rettegek hogy valami marha belénkfut (amint a pici akkora lesz hogy normális gyerekülésben kibír másfél órát, újra 2. sorban fog mindenki ülni).

Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...). Igaz, még nincs 10 éve hogy vezetek, de 20 éve utazok rendszeresen autópályákon, szerintem ennyi idő alatt nem túl sok 60 méteres távolságtartást láttam. Tegnap is előztünk egy kamionsort, szemmel láthatóan lemaradva az előzőtől, ~130-cal mentem én is a belsőben a többiek után. Természetesen a tükörben láttam magam mögött a tömör kocsisort és a közvetlen mögöttem lévő szerintem egy autónyi távolságot nem hagyott...

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Megállsz pirosnál, másik sávban még 2-3 autó átmegy.

Sebességhatárokat betartva mész, letolnak.

Parkolás bárhol, bármikor.

Nagyjából semmilyen szabálykövetés nincs már a társadalomban. Ez csak a jéghegy csúcsa.

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

És ha Te nem tartasz kövtávot, akkor más Mögötted már fog? Csak akkor vannak a picsádban, ha Te tartasz? Azt nem tudják elviselni?

A STOP tábla relevanciáját sem értem a követési távolság nem-tartásával kapcsolatban.

Nekem is tele van a tököm azzal, hogy már az a kivétel, ha valaki betartja a szabályokat - kövtáv nekem is óriási vesszőparipám. Sőt, STOP táblánál már dudált le engem is helyijáratos busz itt az utcánk elején, meg személyautó már ment el mellettem, mert annyira nincs a sok majom eszköztárában, hogy meg kell állni - én meg megállok mindig; sőt, ha van vonal felfestve, akkor a vonalnál.
De mondhatom azt is, hogy a megkerülés még sokkal jobb, mintha megtolnának hátulról - mint ahogy most már a sokadik autómat törik össze STOP táblánál; volt, amelyiket kétszer is. Az egyikhez még rendőrt is kellett hívni, mert nem ismerte el. A másiknak meg egyenesen azt volt pofája mondani, hogy én gondolkodjak el, hogy mit kéne máshogy csinálnom. Ide lehetne még citálni a vasúti átjárót is, ahol sokan megsértődnek, ha lassít előttük valaki, nemhogy eszükbe jutna esetleg szétnézni. De sajnos a sort sokáig lehetne folytatni, mert katasztrófa, ami megy.

De azt nem hiszem, hogy az a válasz, ha mi is a probléma részévé válunk; sokkal inkább a megoldásnak kéne lennünk.


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Elém országúton, pályán mindig befér* egy kocsi. Városban ez sajnos nemigen tartható.

*azaz be tud elém állni, ha megelőz
nem kell lassítanom


Egon
(nagyúr)
Blog

Nem véletlen hogy a pályán a követési "távolságot" úgy írják ki, hogy 2 másodperc. Gyors fejszámolással az azt jelenti, hogy ~60-70 méterre kéne autózni az előzőtől, és ez szerintem még egy szinte azonnali reakciót is feltételez (és 130km/h sebességet ugye...).

Izé. 3.6 a szorzó, amivel jelen esetben osztani kell, ergo durván 36 méteres távolságot jelent a 2 másodperc jelen kontextusban. Btw az átlagos féktáv reakcióidő nélkül is töb mint 70 méter ekkora sebességnél, úgyhogy ezek a távolságok kalkulálnak azzal is, hogy nem nullára fog megállni az előtted levő autó, hanem neki is van féktávja...

[ Szerkesztve ]


koanla
(aktív tag)

"Városban ez sajnos nemigen tartható."
Miért nem?


koanla
(aktív tag)

36m 130km/h-nál az 1mp-es kövtáv.

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

Mert két lámpa között, ha 15-20m-es követési távolságot tartasz, feltartod a sort és be is vágnak eléd... Harminc-ötvennél meg pár méteren belül amúgy is meg is tudsz állni.


updog
(senior tag)
Blog

Majdnem jó, 1mp jelent ~36 métert, tehát 2 mp ~72 :K

Amúgy lehet hogy egyre gondolunk, valóban ha a reakcióidő alatt megtett utat is hozzáadjuk (amit szívesen megnéznék az átlag magyar sofőrre vontakoztatva, mert java részénél tippre másodperces nagyságrendű), akkor egy lassító autót 2 mp követési távolsággal még talán ki tudsz védeni, de ha ő is egy álló járműbe csapódik már (pl. mint nemrég a porviharos baleset) akkor esélytelen, lényegében szinte 130-cal rongyolsz bele mire észreveszed, ergo tulajdonképp kevés a 2mp követési távolság a pályán :U

[ Szerkesztve ]


philoxenia
(MODERÁTOR)
Blog

A porvihar nyilván nem digitális, azaz lassítok, mert látom, hogy majd csökken a belátható út. Ma például szembe jöttek itt, az első autós vészvillogóval figyelmeztette a mögötte érkezőket a lezárásról. Bár nyilván a legtöbben már tudtak róla.


biker
(nagyúr)
Blog

"Mi az Isten ku..a fa..t nem lehet azt a ki....t féktávolságot tartani?!":
-> azért baz.meg, mert:
- 60-as táblánál a picsámba van minden autó, pedig nem jókedvemből fékezek, és ismerem az utat, ahol járok, előre fékezek, hogy tudják, én lassítani fogok (mert 60-as tábla jön)

Én ezért utáltam meg a távolságtartó tempomatot. Legkisebb távolság kb 40m a gépkönyv szerint, na ez a magyar autósnak "mi a fas..é nem mész közelebb? hát akkor én beférek utánfutóval is" érzést váltja ki, és mindenki miatt szívtam
Képtelenek felfogni egyesek, hogy azért van ott az a távolság, hogy legyen terem reagálni, nem akarok a seggében menni senkinek....

üzenetek