[Re:] [Cifu:] EESZT csatlakozás lefolytatása és annak margójára - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

A fejlesztők és a felhasználók cserébe pedig le vannak sz@rva, ha rendes tesztelési fázis hiányában az "éles" beüzemeléskor derülnek ki olyan alap dolgok, amelyek miatt a rendszer használhatatlan.

Hangsúlyozom, hogy a felmerülő hibák egy valamennyire épkézláb teszteléskor, hétköznapi orvosok és asszisztensek, illetve gyógyszertárak bevonásával simán kiderültek volna.

Ez nem mozgásba lendítés, hanem beledobnak mindenkit a mély vízbe úgy, hogy semmiféle normális előkészület nem volt.


hcl
(félisten)
Blog

Igen, ez nekem is furcsa volt, erre pár hóna nem elég, pláne rendes tesztelésre, hibajavításra.
Meg mondjuk ha egyszer le lett specifikálva, nem nyúlkálunk bele, és amíg nincs meg az összes spec., nem lehet (vagy nem érdemes) fejleszteni... Süt a szakmaiság. Aki kicsit is látott már ilyet, az tudja, hogy egy kisebb szervezet átállítása is necces egy tök új adatbázisra, nem hogy egy ekkora, ilyen heterogén szoftver- és hardverkörnyezetnek...


Cifu
(nagyúr)
Blog

Én csak döbbenettel tudok reagálni arra, hogy ennek volt tesztidőszaka. Mégis mit csináltak alatta, ha november elsején olyan állapotban volt az egész, amilyenben elindult?


bambano
(titán)
Blog

elmondom a saját sztorimat: be kellett volna vezetnünk egy rendszert, mert az elődje túl sok pénzügyi veszteséget okozott. *ÉVEKIG* könyörögtem, hogy csináljuk már. Tojtak rá. Majd megfenyegettem, hogy ha nem mozdulnak, akkor le fogom állítani a régi rendszert, és akkor rájuk fog borulni a telefonközpont. Nem hallgattak rám. Ezek után már csak a szavahihetőségem érdekében is, leállítottam a kacatot. Ez egy olyan kényszert okozott, hogy kénytelenek voltak lépni.

A nagyfőnököt még ez se izgatta fel túlzottan. Szóval néha van olyan, hogy csak akkor mozdulnak meg, ha felrobbant a telefonközpont és kitört a balhé. Ugyanaz, mint a bérlet. Ott se léptek semmit addig, amíg ki nem tört az országos botrány.


laszlohu
(addikt)

"így sok gyógyszertárban az általánosan használt vonalkódolvasók nehézkesen, vagy sehogy sem képesek beolvasni."

Mivel gyógyszertárban dolgozom, ezért tudom, hogy nem a vonalkód hosszával van a gond ( legalábbis a középső vonalkód esetén),
az alsó vonalkódnak ( más néven extra vonalkód) a hossza pedig gyakran eltér receptenként

1. gond : az orvosok sajnos nem cserélik ki időben a tintapatront, és ezért a halvány vonalkódok miatt nem képes leolvasni a kódot,

2. gond : olyan nyomtatót használnak, ami elmaszálja a tintát, így ennél szintén nem tudja leolvasni.

ui: egyszer egy ilyen vényt elküldtem beszkennelve a rendszergazdáimnak, amin nem tudtam leolvasni a vonalkódot,
5 patikában kipróbálták,
és 5 - ből 0 - nál működött,

Szerencsére dolgoznak azon, hogy a középső vonalkód melletti számot be lehessen írni manuálisan, ezenkívül
TAJ szám alapján is lehet expediálni.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Mondjuk jó, hogy nem fizettették ki vele a kiesést... Ez mondjuk annyira suttyó mentalitás, hogy nem érdekes, ha sz@r, nem cseréljük...

@laszlohu : Vonalkódarány is érdekes dolog (vastag és vékony vonalak aránya egymáshoz, ha jól emlékszem). Ha sikerül olyan érték alá vinni, amit a nyomató nem tud legyártani, nem lesz olvasható. Ha ki tudja nyomni, akkor még lehet, hogy az olvasónak nincs elég felbontása hozzá.
(Úgy szívtam meg ezzel, hogy egyik munkahelyemen volt egy olyan címkenyomtató, amin 1 gomb volt, meg egy LED. A menüt, mindent így lehetett elérni, a LED villogásai jelezték, hol állsz. Mivel PC-ről egyszerűen lehetett neki parancsokat küldeni, írtam egy progit, amivel a gyakran használt utasításokat ki lehetett adni anélkül, hogy fél óráig nyomogatni kellett volna. Az ám, de a reset-ben nem adtam meg az arányt, a defaultot meg nem olvasták az olvasóink :D Mivel csak a kollegáknak / power usereknek készült, nem lett baj, csak pár órát anyáztam, mire megsúgta valaki, hogy miért kicsik a vonalkódok reset után.)

Dolgoznak a számok kiírásán? Az kemény 1 utasítás kb...

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Én elhiszem, hogy sokszor csak ez a megoldás vezet célra. Csakhogy itt nem egy cégnek a meglévő telefonközpontjának lecseréléséről van szó, hanem egy vadonatúj egészségügyi információs rendszerről, amelyet több tízezer orvos, asszisztens, gyógyszertári alkalmazott, laboralkalmazott fog használni. Amelynek kihatása van a teljes népesség betegellátására.

Semmibe nem került volna, ha október elején látva az állapotokat közlik, hogy oké, ez még messze nincs olyan állapotban, mint kellene, egy hónappal eltoljuk a bevezetést. Addig egy pilot szintű tesztet csinálunk azokkal, akik már eljutottak valahova, és a tapasztalatokat egyből nyilvánosságra hozzuk és beépítjük az ajánlásokba. Ennyi.

Most futnak az események után, miután november elseje látványos kudarc volt, és még egy héttel később is egész napokra leállt a rendszer, látták be, hogy ez még messze nincs kész, legyen december 15 az új start. Csakhogy ezzel a mentalitással abból sem biztos, hogy lesz valami...


Cifu
(nagyúr)
Blog

Mivel gyógyszertárban dolgozom, ezért tudom, hogy nem a vonalkód hosszával van a gond ( legalábbis a középső vonalkód esetén),

Én pont azt olvastam sok helyen, hogy az új (harmadik) vonalkód méretével van a gondjuk, mivel kisebb, mint a másik kettő.

az orvosok sajnos nem cserélik ki időben a tintapatront, és ezért a halvány vonalkódok miatt nem képes leolvasni a kódot,

Pardon, de ha ez a gond, akkor ez teljesen független az EESZT-től, ez a másik két vonalkódnál is problémát fog jelenteni.

olyan nyomtatót használnak, ami elmaszálja a tintát, így ennél szintén nem tudja leolvasni.

Lásd az előbb - ez mindegyik vonalkódot tönkreteszi. Amúgy nemrég találkoztam egy orvossal, aki tintasugaras nyomtatóra esküdött... :U

egyszer egy ilyen vényt elküldtem beszkennelve a rendszergazdáimnak, amin nem tudtam leolvasni a vonalkódot,

Azért azt ugye tudod, hogy ilyen esetben nagyon nem mindegy, hogy milyen felbontású (és minőségű) a scan, aztán milyen a nyomtató, amivel kinyomtatják újra. ;)


bambano
(titán)
Blog

az user olyan, hogyha nem égett még a körmére a dolog, nem mozdul.
következmény: ha haladékot adsz, akkor annyival később kezd hozzá.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Az nem az user hibája, hogy november 1-ére adnak határidőt, de október 29-én jelenik meg például az EESZT VMátrix felhasználói útmutató. Megjegyzem egyébként, hogy a mai napig nincs egy lépésről - lépésre végigvezető útmutató vagy videó. Van fél tucat kisebb útmutató, amely egy-egy lépést mutat meg. Némelyiket már többször frissítették, ahogy menet közben derült ki, hogy bizony az útmutató nem volt elég alapos...

A user hibája akkor lenne, ha augusztus óta elérhető lenne hibátlan formában minden útmutató, működött volna tökéletesen minden részelem és honlap, ide értve az orvosi, labor és gyógyszertári szoftvereket, tehát csak a usereken múlt volna a csatlakozás.

Mi augusztus óta követjük az eseményeket, próbálunk tájékozódni, és mindent megtenni, hogy minél hamarabb elindulhasson a párom gépén az EESZT, de például a VMátrixban a szervezeti egységgel kapcsolatos beállításoknál a lényegi információkat november 3-án olvastam az Infomix (az egyik orvosi szoftvereket fejlesztő cég) fórumában.

Itt a fejlesztést felügyelők hibáztak ordenáré módon....

[ Szerkesztve ]


Gdi
(senior tag)
Blog

Mi legalább a lézernyomtatókat rongáljuk ezzel a "finom", rostos receptpapírral :)


Gdi
(senior tag)
Blog

Inkább az volt a gond, hogy aki nem került be kezdésre, annak nem volt lehetősége később csatlakozni.
Én adtam volna rá min 6 hónapot, amiből 3 már a "SUCH RC, VERY BUGFREE, MUCH COMPLETE" fázist nyúzta volna.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Tudod, akkor lett volna fejmosás, hogy nem készült el időre... Így ki lehet jelenteni, hogy elkészült, és hogy tutijó - az, hogy valójában nem működik, az illetékeseket nem zavarja, ők magánklinikára járnak.

A scan amúgy manapság már nagyon jó minőségű, minden scanner tud 1200-2000+ dpi-t, de már 1200-on már a papír szerkezetét is látod.

@bambano-nek is igaza van, a user ilyen, de a usert lehetett volna másképpen is kényszeríteni, pláne ha félkész a cucc.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

A scan minőségét több dolog befolyásolja, hogy a síkágyas scennerek tudnak 1200+ dpi-t is, az szép, de a multifunkciós gépek sokszor még a 600dpi-vel is nyűglődnek. Plusz a legtöbb scanner szoftver a gyors beolvasás miatt alapértelmezésben 150, 200 vagy 300 dpi-t használ (kivéve, ha átállítod fotó szkennelésre).


laszlohu
(addikt)

Az alábbi linken látható, hogy milyen van nálunk :

[link]

Úgyhogy a fenti vonalkódolvasó nem a leggagyibb, legalábbis szerintem, de tény, hogy nem manapság vettük,

az a szerencse, hogy csak 1 orvosnál van probléma a vonalkódokkal,
ami pedig nem szerencse a beütés szempontjából, legalábbis ha gyorsan szeretnénk beütni a vényt,
hogy a hozzánk hozott összes vények 50% - a ettől az orvostól származik.


hcl
(félisten)
Blog

Ilyet használtam a 2000-es évek végén, már akkor is ősöreg volt, de amúgy meg korrekt, a legtöbb vonalkódot viszi, amit a Smbol LS2208, meg ilyesmi (az viszont nagyon jó cucc). Viszont a legkisebb arányokat ez se szereti. Na most a legtöbb olvasó programozható, szóval lehet, hogy meg lehet neki magyarázni, hogy vigye - csak akkor a többit nem fogja :S
(Vonalkódolvasót keveset álítgattunk, átalában csak az Enter nyomása vagy nem nyomása, speckó karakterek küldése a kód előtt-után volt, ami kellett.)

@Cifu : Jó, persze, de itt a kollega csak tud scannelni :)


laszlohu
(addikt)

Azt vettem észre, hogy a dpi - t nem nagyon adják meg a speckókban,
Ilyeneket szoktak :
Metrologic :
72 scan lines per second

Symbol :
100 scan lines per second

Egyébként a Metrologichoz van újabb firmware, viszont a rendszergazdáink csesznek rá.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

A scan line per second az elég jellemző adat... Én sem tudom, hogyan kell átszámolni, ennyire nem mentünk bele :) A supportnak viszont illene foglalkozni a dologgal, ha user igény van rá...

üzenetek