üzenetek

hozzászólások


Nyugdíjas
(nagyúr)

Nem volt jól összerakva a haver gépe, ti vagytok a bénák ;] :P


benedekco
(addikt)

Ott a pont és szerintem. :R

Re: Misály
Ráadásul most nézem:
Avid BB7-es 203-as 15.000Ft körül mozog. (bovden) Ez maxi a bovdenesek között.
Avid Juicy 10 160-as 21.000Ft (olaj) Ez nem mondom, hogy beugró, de a legalja az Avid-tól.
Csak mert említette, a makacs Misály az árakat. De mind1. Nem értem. Havernak 203-s Avid 7-ese van. Alpokban 60-80km/h-ás(96km/h volt a max) sebességekkel mentünk lefelé. Nekem volt elől egy Shimano V-fék, shimano pofákkal. Leégett... konkrétan lángolva folyt a gumi a gatyámra(mind2-en 26-os CC vázzal mentünk, neki acél volt, nekem alu, plusz a 30-40kg súly, a sok motyó amit vittünk sátor, hálózsák, stbstbstb). Neki izzott picit a tárcsája. DE! Baromira semmi gondja nem volt a fékerővel, hogy is lehetett volna? Nyúlik a bovden? Mivan? Nem is értem... télleg le kéne szállnom a témáról, de annyira nehéz. Szerintem normális halandó embernek (azaz nem sportolónak, akinek ezred másodperceken múlnak a dolgok), felesleges az olaj. Saját vélemény, ettől függetlenül nem kövezek meg senkit mert olajos a cangája. Csak szerintem egy fos olajos szarabb mint bármilyen közép osztálybeli(vagy jobb) Shimano V fék, vagy Profi Avid, esetleg kétforgáspontos fékek. És ne a Campa Mirage/veloce-ra gondolj, mert az is fos.


Misály
(addikt)
Blog

Ejj az kellemetlen, mi tortent?

Velem meg nem esett meg ilyen, rovidre vagtam a fekcsovet hogy ne akadjon be sehova, igaz a hatso mar-mar tul rovid lett.

Egyebkent en legutobb, agyagban borultam, budakeszi mellett kialakult egy szep patakocska nyaron egy het alatt en meg nem lattam a naptol rendesen, 40-nel belehajtottam es az agyag blokkolta a kereket, en repultem 6 metert, bringa meg fanak csapodott, a sisakom meg behorpadt ugy foldhozvagtam jokedvemben:)

Az ar meg szubjektiv szerintem, en tok olcson szereztem be juicy-kat tarcsakkal egyutt, igaz hasznalt volt.

benedekco, Avid 10esrol meg nem hallottam juciy 3.5 es 7-rol code-rol es elixirrol inkabb.
Szovegertesed tovabbra is egyes mert a sajat fekemre mondtam hogy nyult mert a felmelegedo tarcsa hasonlo erzesre mint amikor nyulik a bowden az is olajos volt szinten csak egy rakas szar, ezert is csereltem nagyobbra mint fentebb irtam ( ami ket avid 3-as volt tarcsakkal egyutt 21-ert ami belepu szintu olajos fek az avidnal, de messze jobban hasznalhato szamomra mint barmilyen bowden-es megoldas ) :)

Mellesleg en is koptattam el fekbetetet egy honap alatt mert szokni kell ezt a szart teny.

[ Szerkesztve ]


#56573440
(nagyúr)
Blog

nekem semmi közöm nem volt hozzá, ezt már most visszautasítom :DDD

kanyarban kicsit szűkebbre vette a jobbost, és a fa valami kiálló alkatrésze beakadt. persze utána dobta a hasast ahogy illik, de láthatóan ott akadt ki a cső.

ez persze bowdenessel is megtörténhet ezt nem állítom hogy nem. de szerelhetőségben ha gáz van, akkor az olaj csak szívás.


benedekco
(addikt)

Akkor a szar alap olajosat hasonlítgatjuk a jó fullos bovdenhez? Vagy fordítva? Csak mert árban a belépő szintű olaj van a maxitáp bovdennel együtt. A maxitáp bovden nem fog nyúlni soha a büdös életbe se.
Értsd meg leszarom hogy Te mit használsz. Nem az a lényeg hanem az, hogy másoknak mit mondasz mit ajánlasz. Érted. Nekem nem jött be az autó, de ha valaki azt akarja és kikéri a véleményem nem kötöm a karót a kutyához, hogy márpedig Neked bicigli kell baze. Vagy valami más hülye példát is mondhattam volna. Mind1, felejtsük el jobb lesz az úgy. Makacsa vagyok... és konok.


Misály
(addikt)
Blog

En az alap olajat hasonlitom mert nekem is az van, erosebb egyelore nem kell mivel nem versenyzek de soha tobbet bowden-es fek. Egyszeruen erezheto a kulonbseg kurvara, nem tehetek rola ez vam. Nem keves.

Es tovabbra se ajanlottam senkinek semmit, ez az en velemenyem, es eddig nem sikerult az ellenkezojerol meggyozodn.


Huma
(addikt)
Blog

Én is beszállnék a tárcsafék vs. bowdenes vitába.

Szerintem a tárcsafék annyira szükséges egy átlagbiciklire mint trabantra a sugárhajtómű.

Egyszerűen azért mert túl van méretezve. Persze gondolom vannak extrém körülmények amikor szükséges lehet, nem tudom. Az viszont tény hogy egy legalapabb alsókategóriás V-fék simán megfog bármilyen biciklit.
Nekem egy alap Shimano van és teljesen jó. Lehetett vagy 5e. Két ujjal, könnyedén be tudom húzni a féket úgy, hogy a kerék leblokkoljon. Ennél nagyobb fékezőerőt már nem lehet a legjobb tárcsafékkel sem elérni, hacsak föl nem találnak egyet ami visszafelé forgatja a kereket ha tökig behúzod.

Mondjuk én biciklivel együtt lehetek vagy 100kg.
Ha valaki mondjuk 150kg és a kedvesét a csomagtartón szállítja (aki legyen az esztétika kedvéért csak 100kg) akkor az önsúllyal meg az egyéb hóbelevancal együtt mondjuk 270kg a végeredmény. Na ilyenkor már elkelhet a tárcsafék. Bár asszem ez már extrém körülménynek számít. :D


Misály
(addikt)
Blog

jajj,

Nem az a lényeg az olajos fékekben hogy blokkol, ha csak ez számítana teljesen felesleges lenne, és elég lenne akármilyen bowdenes. Attól jobb hogy sokkal finomabban adagolható.


Huma
(addikt)
Blog

Hát nem tom. Én eléggé finoman tudom "adagolni" a fékemet. Nem tudom mivel lehetne jobb a tárcsafék.

Mondjuk ha megyek egy lejtőn akkor simán tudok úgy fékezni, hogy blokkoljon vagy 1m-ként csökkenjen 1km/h-val a sebesség, vagy 2-vel, 3-al, 0,5-el, stb.


Misály
(addikt)
Blog

egyszer kell csak kipróbálni, hidd el óriási különbségek vannak


Huma
(addikt)
Blog

Biztos van különbség, de hogy kinek mi az óriási az már más tészta. Egy jó tárcsafék tízszer annyiba kerül mint egy alap bowdenes. Ár-érték arányban nem hiszem, hogy nyerő lenne és hétköznapi használatra a bowdenes is teljesen jó.


killipoly
(aktív tag)

Hat nem kis idobe fog telni, ha egyaltalan egyszer megtortenik, de remelem eljutunk egy napon a hollandiai bringutak szinvonalara es mennyisegere Magyarorszagon..
Itt elek es itt sosem erzem magamat veszelyben, mert szo szerint mindenhol van bringaut..
Az egyetlen zavaro dolog az az, hogy kozlekedhetnek bizonyos max 30km/h-ra kepes robogok(le vannak szabalyozva), de sokan ezt megbuheraljak es neha 40-50 el szaguldanak el melletted, igaz ez nagyon ritka es altalaban jeleznek is hogy jonnek..


benedekco
(addikt)

Finomabban adagolható? ÁHÁ!
Akkor valószínűleg fingod nincs milyen egy fasza shimano dobfék. Próbáld ki és ha csak az adagolhatóság a lényeg, akkor az tuti elver minden olajosat.

:C

re: (#331) Huma
Hagyd a francba, mi ezt nem érthetjük... ;)

re: (#332) killipoly
Dániában ugyanezt volt... hülye robogósok... meg őrültem tőlük...
De legalább volt külön bringa út. Félmagas. Ami azt jelenti, hogy van legmélyebben egy autó úttest, aztán fél padka magasan a kerékpár út és ahhoz fél padka magasságban a gyalog út. Sokkal jobb mint az itthoni feték megoldás. Odakint állat a tekerés. Komoly bringa sztrádák vannak néhol.

[ Szerkesztve ]


Misály
(addikt)
Blog

Hidd el probalgattam mindenfele feket ha olyan tuti lenne a bowdenes fek, akkor minden jarmuvon azt hasznalnak. Egyszeruen nincs jobb megoldas jelenleg az olajosnal ( azon belul a tarcsanal, de beszelgess el olyan emberekkel akiknek fontos is a jo fek - dh/fr - es ugy pofanrohog ahogy kell ), aki az ellenkezojet allitja az vagy vaskalapos, vagy eleteben nem probalt olajosat, vagy a kognitiv disszonancia beszel belole.

Hollandiaban nem jartam, de megneznem ezt a rendszert, jol hangzik.


benedekco
(addikt)

ááááááá...... hagyjuk.....
Süket fülek, vak szemek.


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog

Nem kell tárcsában gondolkodni. Láttam én már sima V-, meg országutira való patkóból is olajosat.

Hátránya, hogy ha rosszul állítod be, egy kemény húzással összeroppanthatod vele a felnit...


joysefke
(veterán)
Blog

Vagy eldeformálhatod a villát...


#56573440
(nagyúr)
Blog

ha annyira elengedhetetlen lenne az olaj akkor minden kerón azt használnák. most akkor én is általánosítok.
bocsi nekem van dh-s ismerősöm, több is. van aki versenyzik is bár csak amatőr szinten. versenyre kell ezt tény, de a hobbigépeiken egyiknek sincs olaj. nem véletlenül, de ezt már leírtam.

megint beleestél az én mondom waze a frankót, aki nem ért egyet velem az hülye végtelen ciklusodba. kezd unalmas lenni...


killipoly
(aktív tag)

Igen, itt is nehol csucsidoben hihetetelenul sok bringas tomorul ossze:)
De nekem ez nagyon bejon, hogy itt ennyire van kulturaja..
Itt lassan mar nem lesz alkalmas az ido a bringazasra, mertmint ne hosszabb tavokra, mert en napi 9km-t tekerek oda vissza munkaba..


Misály
(addikt)
Blog

Hát örülök hogy neked vannak ilyen ismerőseid, nekem is vannak, triálosok is, mind olajra esküszik. Nem azt nézem hülyének aki megkérdőjelezi a létjogosultságát terepen kívül, hanem azt aki szembeállítja bárminemű mechanikus megoldással fékhatás szempontjából. Triviális dolgokon lovagoltok ( karbantartás, meghibásodás ), amiken felesleges vitatkozni, és mindez abból indult ki hogy beletapostam pár ember önérzetébe, mert megjegyeztem hogy az utcákon rohangáló ősi országúti gépek nagy hányadán katasztrofális fékek vannak és mennek neki mindennek felháborodva. És ezt nem kitalálom hanem ez a tapasztalat, nem csak az enyém, hanem a közeli ismerőseimé. És nekik sincs olajos fékrendszerük csak jól beállított mechanikusak, de azok is gyengék már nekem több évnyi olajos használat után. Ennyi, ha ezt fáj felfogni akkor tényleg hülyének nézlek. Ha nem akkor nem foglak, nem szívügyem az intelligenciád.

üzenetek